「AUSベストライヴ "dance music限定じゃないところが重要" アクト」、Infusionの2ndです。
全体にかなりROCKIN'かつNew Wavyなつくりで、是非ダンスミュージック全般に偏見持ちがちなロックファンにも聴いてもらいたい逸品です!
ちょっと90年代前半~中頃のUKを思い出すような雰囲気もありつつ。
極太のベースラインがうねりのたうちまわる音世界は本当にヤバいです...聴かずに死ねるか感すらあります(笑)
それでも★4つの理由はCCCDだという点です。
AUS盤はどうなんでしょうか?
MP3プレーヤに入れて聴きたいだけなのに...残念(涙)
ライブも最高なんで来日が楽しみです♪
プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥2,000以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
こちらからもご購入いただけます
追加されました
追加されませんでした
¥880
+ ¥350 配送料
+ ¥350 配送料
発売元: 大吉堂(年中無休・迅速丁寧)
シックス・フィート・アバーヴ・イエスタディ
¥789 ¥789 税込
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2004/9/20
"もう一度試してください。" | インポート | ¥600 | ¥1 |
CD, 2004/12/22
"もう一度試してください。" | 1枚組 | ¥1,889 | ¥500 |
CD, インポート, 2004/8/6
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥2,040 | — |
CD, インポート, 2005/6/20
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥2,857 | ¥2,953 |
CD, インポート, 2005/8/23
"もう一度試してください。" | インポート | ¥4,435 | ¥3,141 |
CD, インポート, 2004/9/21
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥6,474 | ¥8,070 |
CD, インポート, 2005/4/25
"もう一度試してください。" | インポート | — | ¥3,190 |
曲目リスト
1 | ベター・ワールド |
2 | ザ・ケアレス・カインド |
3 | フィーディング・フロム・ザ・ハンド |
4 | ガールズ・キャン・ビー・クルーエル |
5 | ラヴ・アンド・イミテーション |
6 | デイライト・アワーズ |
7 | インヴィジブル |
8 | ベスト・イン・ショウ |
9 | ラトルワスプ |
10 | ドリーム |
11 | We Follow I Fly |
12 | Always There |
13 | コンチネンタル・ドリフト |
14 | Better World (Adam Freeland Mix) |
15 | Do To You (In '82) |
商品の説明
内容紹介
Japanese pressing scheduled to include one bonus track. BMG. 2004.
Amazonレビュー
2004年にクラブ・ミュージック界とポップ界、両方から注目を集めたオーストラリア出身バンドの2作目にしてメジャー第1弾。モダンなデジタル・ビートを取り入れたダンサブルなサウンドを志向している。マヌエル・シャラドのUKニューウェイヴ的なヴォーカル、エレクトロ・ポップを思わせるステディなシンセ・ベースが印象的な「ガールズ・キャン・ビー・クルエル」などを取り入れ、1980年代の懐かしさと現代のテクノロジーが一体化したアプローチが古くて新しい。さらにアンビエント・トランスの要素やロックなギターをフィーチュアし、一瞬先をも予想させない展開はスリリング極まりないもの。世界のダンスフロアーを熱狂させることは確実だろう。(山崎智之)
メディア掲載レビューほか
オーストラリア出身のライヴ・アクト、インフュージョンの日本デビュー・アルバム。 (C)RS
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2004年11月12日に日本でレビュー済み
インフュージョン聴けて良かった。特にアルバム前半の流れが良かった。ロック好きにもハウスやテクノ好きも幅広く踊らせてくれる。全体を見ても絶妙なミックスで◎。アゲる感じじゃないけどじっくりしっかり、尚且つ浮遊感ある音が五臓六腑にしみわたります。この前、彼らのライブ見ましたが、脅威的なパフォーマンスで楽しませてくれました。数年前から活動はしてるみたいですが、私が知ったのは最近で、初めて聴いたときはダンスミュージックのキラ星現れた!と思いましたが、今は、スターダスト的存在です。
2009年11月8日に日本でレビュー済み
グラストンベリーへの出演などで注目を集めるオーストラリア出身のデジタル・ロック系トリオによるメジャー移籍第1弾。ニューウェーブ的なエレクトロニック・ポップに通じる親しみやすいトラックと、コンテンポラリーなスリルを打ち出したものが混在しており、緩急の起伏に富んだサウンド・アプローチを楽しませてくれる。
他の国からのトップレビュー

Justin Waters
5つ星のうち2.0
Thought It Would Be Better
2005年9月20日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This album was available for sampling at a listening station at a record store, and something about the minimalist cover and rave reviews on the sticker intrigued me. So I checked it out, and I tried not to let the fact that one side of the headphones didn't work so I'd have to hear it in mono taint my opinion. The first track, "Better World", rocked and was reminiscent of The Faint, which is a good thing. I continued sampling the 2nd and 3rd songs and I thought I was onto discovering a hidden gem - a good album with a bonus disc containing remixes!
I ordered it, and when it arrived in the mail, I immediately threw it on. Again, the first song sounded great, however after really listening to it, I realized that there wasn't much substance to it after all. I wanted to give the album a chance, so I let it play all of the way through, and I was disappointed to hear that the energy level with each passing song continued to decline as it progressed towards the end of the album.
It got to the point where by track 7 ("Invisible"), I was like, "What the heck?!!" A listless meandering ambient song when I thought this was a party! I like mixing it up a bit and can handle some diversity, but that's not good when I'm not completely hooked yet. Too much diversity can tend to alientate someone. Things picked back up on the very next track, "Best In Show" (which actually contains elements of "Satellite" by BT), but then the next song "Rattlewasp" is an instrumental rock/dance song, and by this point, my patience had already been spent.
And I'm not one of those people who look for the "edited" versions of albums because they can't handle a swear word in a song, but the line, "I'm getting sick of your s**t" in "Girls Can Be Cruel" (which I agree with the sentiment, by the way), I just felt like it was an attempt to be irreverent; thus to me, it came across as forced and unnecessary.
I checked out the remixes, but they didn't do much for me since I wasn't that taken with the original versions of the songs.
If they came out with something else, I'd probably check them out because in all fairness, they do have a few good songs, but there would have to be more "oomph" to get me want to add this to my collection (I'm giving this album away). Maybe this is the type of album that could grow on you. But for me, the interest to let that happen just wasn't there.
I ordered it, and when it arrived in the mail, I immediately threw it on. Again, the first song sounded great, however after really listening to it, I realized that there wasn't much substance to it after all. I wanted to give the album a chance, so I let it play all of the way through, and I was disappointed to hear that the energy level with each passing song continued to decline as it progressed towards the end of the album.
It got to the point where by track 7 ("Invisible"), I was like, "What the heck?!!" A listless meandering ambient song when I thought this was a party! I like mixing it up a bit and can handle some diversity, but that's not good when I'm not completely hooked yet. Too much diversity can tend to alientate someone. Things picked back up on the very next track, "Best In Show" (which actually contains elements of "Satellite" by BT), but then the next song "Rattlewasp" is an instrumental rock/dance song, and by this point, my patience had already been spent.
And I'm not one of those people who look for the "edited" versions of albums because they can't handle a swear word in a song, but the line, "I'm getting sick of your s**t" in "Girls Can Be Cruel" (which I agree with the sentiment, by the way), I just felt like it was an attempt to be irreverent; thus to me, it came across as forced and unnecessary.
I checked out the remixes, but they didn't do much for me since I wasn't that taken with the original versions of the songs.
If they came out with something else, I'd probably check them out because in all fairness, they do have a few good songs, but there would have to be more "oomph" to get me want to add this to my collection (I'm giving this album away). Maybe this is the type of album that could grow on you. But for me, the interest to let that happen just wasn't there.