お届け先を選択

Yes We Can: Night People (Reis)

4.7 5つ星のうち4.7 11個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, CD, インポート, 2005/2/15 CD, インポート
¥3,800

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

登録情報

  • 製品サイズ ‏ : ‎ 14.27 x 1.02 x 12.67 cm; 86.18 g
  • メーカー ‏ : ‎ Raven [Australia]
  • EAN ‏ : ‎ 0612657021323
  • 製造元リファレンス ‏ : ‎ CDRV213
  • レーベル ‏ : ‎ Raven [Australia]
  • ASIN ‏ : ‎ B0007KIFL4
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.7 5つ星のうち4.7 11個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
11グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2010年1月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
70年発表の「YES WE CAN」と、78年発表の「NIGHT PEOPLE」の2イン1のCDです。「YES ・・・」は、名盤として広く認知されているのに比べると、「NIGHT ・・・」の方はやや評価が低いようですが、個人的には、「NIGHT ・・・」により魅力を感じています。

変態的なノリの演奏の「YES ・・・」に対して、「NIGHT ・・・」はオーソドックスな演奏でして、都会的で洗練されているんですけども、この演奏とリー・ドーシーのイナたいヴォーカルとのギャップは、逆に面白みがあって、意外に相性が良いのです。また、リーのヴォーカリストとしての魅力も、「NIGHT ・・・」により強く感じるところです。これだけ温かく、優しく、深く、切ない歌唱は稀有です。(特に、「T-23. Draining」は激名唱!)同じキーワードで他のヴォーカリストで思い浮かぶのがアーニー・グレアム(パブロック人脈で語られることの多いアイルランド人)なんですけども、アーニーには、辛気臭い、貧乏臭いと多少のケチを付けたくなりますが、リーはパーフェクトです。素晴らしいです!

他の方もレビューされてますが、こんなに魅力あるアーティストが、レコーディングに恵まれなかった(特に70年代)ことが、残念でなりません。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2005年8月26日に日本でレビュー済み
 ノベルティを歌わせたらニュー・オーリンズで一番のリー・ドーシーによるポリドールから出したYES WE CANのアルバムと、同時期のシングル、そしてABCからのNIGHT PEOPLEのアルバムの2イン1のCDです。60年代後半以降のアラン・トゥーサンは、ニュー・オーリンズ伝統の転がすピアノ中心のR&Bから音数が少ないながらも全体にバランスのとれた抑揚のあるリズム主体のソウル・ファンクを生み出すようになり、バックバンドのミーターズと共にそのサウンドを発達させました。YES WE CANはその集大成といった感じのかっこいい音の連続で、リー・ドーシーの鼻にかかった独特の節回しがなかなか真似のできない雰囲気を醸し出しています。ポインター・シスターズやロバート・パーマーがカバーしたYes We CanやSneaking Sally Through The Alleyもそうですが、リトル・フィートがカバーしたOn Your Way Downはそのとぼけたような枯れたような歌い方にゾクゾクします。NIGHT PEOPLEはトゥーサン流のディスコやパーラメントのファンクを意識したサウンドやブルージーなバラードで、ドーシーの声も健在です。60年代のノンビリムードがよくてリー・ドーシーを聴くようになった私ですが、70年代の曲もなかなか捨てがたい魅力を感じます。
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2006年6月27日に日本でレビュー済み
アラン・トゥーサンのプロデュース・アーティストの内でも最も軽快で明瞭なイメージ持つドーシー。たぶんトゥーサン自身が思い描く世界を最も理想的に実現できていたのがリー・ドーシーというシンガーであると思われます。そして、このアルバムはそれぞれ70年と78年に制作されたオリジナル・アルパムの2イン1。20年近く前に英国チャーリーから発売されていたニュー・オーリンズR&Bのコンピレーションに収録されていた数曲をかなり愛聴していたのですが、オリジナル・アルパムをようやく手に入れることができます。ドーシーに限らずニュー・オーリンズのアーティスト全般に言えることですが、決して商業的成功に恵まれてはおらず、70年代はこの2作のみというのが惜しい限り。
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
giancarlo giangrasso
5つ星のうち5.0 South Groove
2016年1月1日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Zio Lee è una garanzia, sin dai suoi acerbi lavori. Questi dischi restituiscono benissimo il suo grande valore. Se non ballate, se non muovete nemmeno un dito del piede di fronte a queste canzoni, allora avete bisogno di un dottore.
Tommy tshirt
5つ星のうち4.0 Yes we can
2013年10月22日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Great two for one from one of N'Orleans' finest, produced and largely written by Toussaint so what can be bad about it ? John Martyn covered "Yes we can" and Costello did "Tears, Tears and more Tears" if it's good enough for them it's good enough for anyone, just buy it and enjoy the grooves.
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
No noy un oso
5つ星のうち5.0 Ein Juwel
2009年5月19日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
YES WE CAN ist eines der coolsten Funk-Alben die es gibt, sensationell instrumentiert, tolle songs, lässige Stimme. "Night People" ist eine gute Zugabe.
Elliot Knapp
5つ星のうち4.0 Front loaded NOLA two-fer
2008年10月4日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
I ran into this reissue because I'm a fan of the  Meters , Allen Toussaint  and a number of other New Orleans funk/r&b groups from the 70's and beyond. The obvious connection is that the great Toussaint produced and wrote all the songs on both albums, and members of the Meters perform on Yes We Can. So, I was hoping this two-on-one reissue would give me a little extra shot of that early 70's New Orleans funk that I've been craving, and it sure does! However, I would say that the first album is significantly better than the second, and they vary in style enough that it's a slight mismatch to have them on the same disc.

Yes We Can has become a classic album in New Orleans music circles, thanks I think to a few of Toussaint's fine songs and Lee Dorsey's raspy, soulful, and honest vocals. "Yes We Can" is a classic song in its own right, recalling a time when soul songwriters like Toussaint were actually interested in saying something with their music. The music backing Dorsey is laid-back, stripped down, and hard-on-the-one funky--just what I was hoping for! "Tears Tears and More Tears" is another favorite, with Dorsey desperately wailing amid a driving, horn-filled chorus. The spoken bridge of "Who's Gonna Help Brother Get Further?" is almost as priceless as the filthy, gnarly guitar, bass and drums that form the song's backbone. "Sneakin' Sally Through the Alley" has become something of a funk standard, and Dorsey's version is a bit more playful than, say, 
Robert Palmer's . "Gator Tail" is a pounding, dancy track with a catchy guitar riff and Dorsey calling out commands to the band like a construction foreman. The album ends on a humorous note, with "Would You?", a spoken dialog between Lee and one of his band mates featuring some amusing wordplay set to more funky grooves. Overall, Yes We Can is great New Orleans funk--spare, muscly instrumentation with lots of room for the instruments to breathe, and some soulful vocals turned in by Dorsey. It's also worth noting that this album (and Night People, for that matter) have Allen Toussaint's stamp all over them--from the background vocals to the horns and lyrics, you can almost hear Toussaint performing these songs on one of his own superb solo albums.

Night People, for my money, really doesn't live up to Yes We Can. For one thing, it was recorded 8 years after Yes We Can--you can't really expect both albums to have the same vibe. It's a bit too slick for my tastes, treading too close to soft jazzy smooth soul, without much of that live-sounding funk grit that made Yes We Can such a fresh-sounding album all these years later. Some songs are pretty good--"Keep On Doin' it to Me" is a quasi-funky grinder, and "Can I Be The One" and "Draining" are both pretty heartfelt ballads, but the overall production is just a bit too smooth and slick for my tastes, which I don't feel really matches Dorsey's scratchy voice as well. A couple of the tracks are nearly cringe-worthy, like the cheesy "God Must Have Blessed America" and the title track, a misguided attempt for a chart song. You can sort of tell that Toussaint just didn't bring as strong a selection of songs to the table for this one, and popular music tastes had really changed to the point where the old New Orleans funk wasn't commercially viable. Dorsey was New Orleans through and through, though, so Toussaint's attempts to keep up with the times don't fit him too well.

This reissue is worth its price for Yes We Can alone--I like to consider Night People an enjoyable but inconsequential bonus on top of the first album, which is one of the best albums Toussaint produced (and that's saying a lot--that guy was busy putting out a lot of great records in the 60's and 70's). Raven (from Australia, of all places) did a good job remastering and the liner notes are interesting, if a bit over-reverent. Fans of early 70's soul, funk, and r&b should stop hesitating and pick this up today!
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート