Secret Migration
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 2004/5/26
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥1,200 | ¥1 |
CD, CD, インポート, 2005/3/1
"もう一度試してください。" | CD, インポート | ¥1,265 | ¥54 |
CD, 限定版, インポート, 2005/1/24
"もう一度試してください。" | 限定版, インポート |
—
| ¥4,192 | ¥150 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Secret For A Song |
2 | Across Yer Ocean |
3 | Diamonds |
4 | Black Forest (Lorelei) |
5 | Vermillion |
6 | In The Wilderness |
7 | In A Funny Way |
8 | My Love |
9 | Moving On |
10 | The Climbing Rose |
11 | Arise |
12 | First-Time Mothers Joy (Flying) |
13 | Down Poured The Heavens |
商品の説明
Amazonレビュー
Mercury Revs sixth album Secret Migration is a high flying psychedelic concept record filled with paeans to Mother Nature. Singer Jonathan Donahue has never been so in touch with his inner hobbit as he is here. Dave Fridmann remains the bands producer, which is excellent as hes the most interesting part of the band, and a great deal of the reason that the bands best album, 98s Deserters Songs, is as good as it is. M. Rev has never been a wildly original band--theyve been aesthetically joined-at-the-hip with the Flaming Lips for much of their career, and "Diamonds" almost sounds like a parody of Wayne Coyne and crew. But theres something beguiling about the band, a childlike simplicity that runs through their modern-day prog anthems. On "My Love," Donahue sings "Aint it amazing when the seasons begin to change/Someone behind the scenes just seems pull some strings," and as daft as that sounds, well, hes right! As ecological stoner anthems go, these are righteous. --Mike McGonigal
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 81.65 g
- メーカー : V2 North America
- EAN : 0638812724427
- レーベル : V2 North America
- ASIN : B0007MEYJ4
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
通算6作目の作品。
この澄み切ったような感覚は、どうだ。
神々しいまでに光を感じる音の響き。
ダークな混沌を抜け出たさなぎが
美しく羽を広げ、大空へ飛翔するかのようだ。
スピリチュアルなメタファーでもある
蝶の姿にメタモルフォーゼする
ジャケットが象徴するように
精神世界にまで到達してしまったのだろうか。
そのサウンドは純水のように澄み、
天上へと誘うかのような
陽性のサイケデリック感は
もはや神の領域。
すべては夢といいきった前作。
今作ではさらに、その先へと突き抜けていく
果てなきシンフォニック・サウンド。
彼らにしか出せない世界へ行ってしまった。
残るのは光を放つ鱗粉と
幻想の残響のみ。
とんでもなく素晴らしい作品だ。
1曲目にこの曲が収められていることが素晴らしいと思います。
前作"All Is Dream"で隙間なく敷き詰められていた壮大なオーケストレーションに変わり、今作では浮遊するシンセ/艶かしいキーボードを基調とした、疾走・浮遊感のあるサウンドスケープが広がる。一方で、一聴して分かるほどに強度を増したジャジーなベースラインが非常に魅力的で、フラフラと彷徨うジョナサンのボーカルと鮮やかな対比を成して響いている。各曲が放出する昂揚指数は半端でなく高く、前作が文字通り「夢の世界の音」だとすると今作はさらにその上、肉体を完全に超越した先で鳴り響く「天国の音」
揺らめくシンセにリヴァーヴがかったフィードバックノイズが覆い被さる導入部から、リスナーを一気に非日常空間へと誘う"Secret Migration"、ジョナサンの妖艶なヴォーカルと絡みつく鍵盤楽器が、螺旋を成しながら上昇していく"Diamonds"、憂いのあるメロと骨太なベース、そしてこれまでライブ以外ではほとんど聴くことのできなかったグラスホッパーの泣きのギターソロまでが登場する"Vermillion"、シンプルな空間に満ち溢れる哀愁の歌が美しい"My Love"など、完璧と言いきってしまえるほどに素晴らしい楽曲が次々と立ち現れる。
近年顕著だった重層的な音作りと比べると、今作はかなりタイトな手触りの作品だと言える。が、そのシンプルさの背後にはこれまでの経年変化がまざまざと感じられ、一見さり気なく配置された音のパーツが混じり合い、化学反応を起こして生み出されるクラクラとするようなサイケデリック度は、これまでの作品の中でも最高レベル。「熟年」という言葉がおよそ似合わない、一つの地点に留まることなく次々と新しい世界をリスナーに提示してくれるマーキュリー・レヴ、やはり最高のアーティストだ。
彼らを聴かなかった人にぜひ聴いてほしい作品です。
他の国からのトップレビュー
Wie kann man die Musik zusammenfassen? Eine Mischung aus Beatles, alte Genesis, Pink Floyd, King Crimson etc. - und das ganze eben nicht aus alten Tagen, sondern von heute. Super!!!
Sure, the heavily resonant bassline(s) roll through a number of the tracks; and the percussive insistence of the drum work can manifest as loping, frenetic, or staccato; and an explosive onrush of modulated guitar will surface, but they've been dialed down from the chaotic order imposed upon most of the tracks from their initial release(s). The role of the strings from their previous two releases has been largely reduced, with both synthetic and organic keyboard instrumentation providing a rich atmospheric texture in which to embed melody lines that bounce along with a levitational bouyancy. And while the band's sound used to be rooted in an almost claustrophobic sense of production, it sounds roomy and spacious here, with the songs structured in (for Mercury Rev, at least) a much friendlier, upbeat, conventional manner.
Revisions of another sort have occurred with the lyrics. Formerly trending toward the abstract (and at times, with sinister overtones), they have become explicitly direct and positive in content, dealing with love in both its romantic and unconditional connotations, woven through with a multiplicity of references to nature, and though more than occasionally (and unabashedly) navel-gazing, surprisingly effective as lyrics imbued with more than a touch of true poetry.
Some critical reviews of this recording were absolutely scathing, comparing it to its immediate predecessors; the lushly orchestrated "Deserter's Songs" (fourth release) and its mirror-universe counterpart "All Is Dream" (fifth) in an unfavorable light, especially with regard to lyrical content and expectation that their music would continue to develop in a more offbeat direction. Having listened to this band since the release of "Yerself Is Steam", however, I submit to you that this is their strongest effort since "See You On The Other Side" dropped in 1995, and makes definite evolutionary progress, even if it occasionally slips into preciousness. Definitely recommended.