お届け先を選択

In Berlin

4.7 5つ星のうち4.7 100個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, CD, インポート, 2021/2/5 CD, インポート
¥1,111 ¥790
CD, インポート インポート
¥4,690 ¥3,000
CD [CD]
¥732
CD, 限定版, 2009/3/25 限定版
¥1,650
CD, インポート インポート
¥4,703

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

曲目リスト

1 Milestones
2 Autumn Leaves
3 So What
4 Stella by Starlight
5 Walkin'
6 Go-Go (Theme And Announcement)

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 14.2 x 12.5 x 1 cm; 80.32 g
  • メーカー ‏ : ‎ Sony Jazz
  • EAN ‏ : ‎ 5099751950721
  • 製造元リファレンス ‏ : ‎ 8 3 00519507
  • オリジナル盤発売日 ‏ : ‎ 2021
  • SPARSコード ‏ : ‎ ADD
  • レーベル ‏ : ‎ Sony Jazz
  • ASIN ‏ : ‎ B0007RO4YE
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.7 5つ星のうち4.7 100個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
100グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2020年11月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
レコードが聞けなくなったので、CDを買い直しているが、今回はインポート版。マイルストーンはイイね。アイスピックの様な鋭さで、たたみかけるペットのうなりが秀逸。ハンコック、ロンカーター、トニーのメンバーは素晴らしい!特にドラムのトニーは二十歳前の若者とは思えないテクニシャン。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年5月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
大好きなマイルスディビスの全盛期のCDが安く買え大変満足です。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2016年12月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
若かりし頃を思い出しながら(いっぱい不安と期待の中で)聞いています。
先輩の顔を思い出しながら、今はどんな顔に いっぱい皺が ナイスミドルになって居ると思い、いずこに御住まいかいろいろ思案を楽しんでいます。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2019年6月18日に日本でレビュー済み
内容は素晴らしいです。他のかたのレビュー通りです。

ここでは発売の体裁について述べておきましょう。タイトル通り、ステレオ盤だったり
モノラル盤だったり、星影のステラがあったりなかったりしてます。
私が持ってるのはステラありのモノラルと
ステラなしのステレオです。中古盤を買うときは問い合わせてみましょう。インヨーロッパではさらに事情が複雑になるようで、コレクターは暇なしですね。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2012年5月20日に日本でレビュー済み
すばらしい

すばらしい

すばらしい

三回ゆうてもうた

けどなかなか毎日きくわけにいかんなあ

すごすぎる

マラソンセッション

カインドオブブルー

In Berlin

パンゲア

と、四大ピークがあったんやなあ

ピークは4つか

ま、4つもあれば充分やなあ

マイルスが帝王なのは、知性があるからなんやなあ
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2006年4月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
この少し前の時期のライブ盤としては「フォア・・・」があるがこちらはジョージ・コールマンがサックスでありこの「イン・ベルリン」よりウェイン・ショーターが参加している。他のメンバーはなんら変わらないのだが各メンバーのソロ構成は驚くほど違う。よくも悪くもジャズ的なノリの「フォア・・・」に比べこちらはぐっと知的でより新しい。特にハンコックが。ただし圧巻はやはりマイルスで「枯葉」のメロディ構成は全編唸らせられる。
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年10月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ベルリンでなくパリでの演奏ものに比べ数段劣ります。がっかりです。
2010年7月9日に日本でレビュー済み
互いに、恋焦がれていた者同士の邂逅を思わせるアルバムだ。黄金のクインテットで好調にライブを続けていたマイルスだが、テナー・サックスだけはメンバーが定まらず、次々と代わっていった。ジョージ・コールマンもサム・リバースもそれぞれ個性的で優れたサックス奏者なのだが、コルトレーンやロリンズクラスのテナーを欲していたマイルスには物足りない。当時ジャズ・メッセンジャーズで活躍中のショーターに白羽の矢がたったのも頷ける。マイルスが目指すモード・ジャズの完成には、作編曲の才能があり、しかもモーダルで力強いソロが期待できるショーターこそ適任だったのだ。ライブとしては、マイルス・イン・ヨーロッパやフォア・アンド・モア、マイ・ファニー・バレンタインなどに劣るが、何はともあれ二人の蜜月突入の喜びが伝わってきそうな演奏だ。「枯葉」に期待したいところだったが、イン・ヨーロッパの方がハンコックもマイルスもはるかにいい演奏をしているのは皮肉な結果だ。ショーターもまだメンバーになじんでいないのか、どこかぎこちない。むしろここでは強烈にプッシュしてくるトニー・ウイリアムスのドラミングが光っている。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Tony
5つ星のうち4.0 bello
2022年12月19日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Non è il miglior disco della sterminata discografia di Miles Davis, ma è comunque molto bello.
jorge sousa
5つ星のうち5.0 Continua escutando!!!
2020年7月10日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Tengo los CD con las primeras grabaciones de los estándares que Miles toca en este show en vivo.
Inicialmente, algo extraño me sonó sobre la interpretación de Miles de esta nueva versión de los estándares. A medida que los ouvia, cada vez más me acostumbré y hoy en día lo considero uno de los mejores CD de Miles Davis.
Kevin H.
5つ星のうち5.0 The First Recorded Output of Miles’ Second Great Quintet
2020年3月6日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
This album is first recorded work of what became known as Miles Davis's Second Great Quintet, recorded at the Berliner Philharmonie, Berlin on 25th September1964. Although the repertoire all dates from recordings with previous Miles Davis bands each number is played with the voice of this Quintet. The newly arrived Wayne Shorter not only slots right into the band, all of whom had been playing together since the previous year (first with George Coleman and then with Sam Rivers) he also has already established his place as a central part of a band, who were a partnership of peers.

The music on this album is deceptively straightforward compared to the albums they would go to record with composing credits to all members, with Shorter becoming a major contributor of tunes. If you listen to this performance, however, you can hear how the band play off each other. Ron Carter and Tony Williams were a rhythm section like no other at the time they didn’t just keep time and rhythm. When Dave Holland joined Miles’ band he knew some of the older tunes Miles was still playing but the compositions from this Quintet were more challenging because he couldn’t easily hear, from hearing them, what the bass progression was supposed to be because of Ron Carter’s virtuoso playing.

The great thing about this album, for those of us who came to Miles’ music starting with the early albums, the First Great Quintet, the Gil Evans albums, is that it helps tune your ear to this, quite different, Quintet.

I love all the pre-hiatus Miles studio and live recordings. For me some of the 1980s sounds on Miles post-hiatus output is a bit more of a mixed bag. This album represents Miles in the process to taking off on his next leap forward and it is a brilliant taster for E.S.P., Miles Smiles, Sorcerer and Nefertiti before Filles de Kilimanjaro becomes the transition album to the next move forward.

This vinyl edition is flawless
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Disink
5つ星のうち5.0 The True Debut of the Second Great Quintet is a Great Listen for Collectors
2013年2月18日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Now here's an album with something going for it: the very second concert ever played by the Second Great Quintet of Miles Davis. Completing a search that began with Coltrane's departure, Davis had slowly assembled his band over a five year stretch, moving from the tight funk of the Blackhawk band to the ballads recorded in LA with a pickup band to, at long last, a complete rhythm section capable of expanding and contracting the beat around the soloists, putting a plasticity into Davis' warhorses and recording a fine half album for "Seven Steps to Heaven". Still, Davis wasn't fully satisfied. He was also angry at Teo Macero for allowing the release of the unfinished Gil Evans project "Quiet Nights", and responded by refusing to go into the studio with Macero, opting instead to record his live shows. Those live shows include "Miles in Europe" and the one-two punch of the Philharmonic Hall sets, which is the last stand of George Coleman, a fine Memphis sax player who fit nicely with the early sixties style of Miles Davis. But Davis wasn't looking for that sound. He also wasn't looking for the more atonal sounds of Sam Rivers, whose fine playing is featured on "Miles in Tokyo". Finally, here, on a set that includes much the same songs as the other live issues, we find Wayne Shorter fitting in as if he always belonged, as if he was the only sax player who could've been here. The results, if not up to the game changing thrills of the Complete Plugged Nickel sets, still show a quintet comfortable with itself and already looking for places to make changes.

With so many other live albums to choose from, of course, anyone not an avid collector might opt for the aforementioned Plugged Nickel sets, the first set of the Bootleg Series, or even "My Funny Valentine" to get the best of live Miles in this era. Still, there's some fantastic moments here, especially on "Stella by Starlight", which may be my favorite of all of Miles' versions save perhaps the original studio track. On this, Shorter shows how well rounded his sound is, then lets it loose to show his flexibility. He absolutely burns through "Milestones" (a track that really shows off Tony Williams) and the band seems happy to be alive through the ubiquitous "Walkin". Again, there's not really a bum note here, though with so much great music from this quintet, the album becomes more of a footnote than feature. There's nothing wrong with that, though, and it's great that we can hear how quickly this group came together. Not yet making their masterpieces, if nothing else it shows the originality that the complete quintet could bring to Miles' standard sets. Where they would go next is jazz history.
12人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
YAKA
5つ星のうち5.0 OUI C'EST MILES....
2014年2月24日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
une prise de son superbe pour l'époque et c'est un concert qui a une sacré réputation.Du grand jazz inspiré.pour combler même un néophyte.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート