デュエリスト-決闘者- [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション | ¥1,059 | ¥1,560 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション | ¥1,979 | ¥461 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション |
—
| — | ¥449 |
DVD
"もう一度試してください。" | 通常版 |
—
| — | ¥792 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | エドワード・フォックス, リドリー・スコット, キース・キャラダイン, クリスティナ・レインズ, ハーヴェイ・カイテル |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 1 時間 41 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
★ジョセフ・コンラッドの短編小説を、リドリー・スコットが映画化した異色のドラマ。
★19世紀のヨーロッパを舞台に、決闘に取り憑かれた男(ハーヴェイ・カイテル)と彼に決闘を挑み続けられる男(キース・キャラダイン)の奇妙な関係を、美しい時代描写と風景描写を交えながら描き上げる。
【映像特典】
(1)リドリースコット監督による音声解説
(2)サウンド・トラックとハワード・ブレイク(音楽)による音声解説
(3)リドリー・スコットとケヴィン・レイノルズによる作品解説
(4)「少年と自転車」(リドリー・スコット初監督短編作品)
(5)フォト・ギャラリー
(6)ストーリー・ボード
(7)劇場用予告編
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4988113816885
- 監督 : リドリー・スコット
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 1 時間 41 分
- 発売日 : 2005/3/1
- 出演 : キース・キャラダイン, ハーヴェイ・カイテル, エドワード・フォックス, クリスティナ・レインズ
- 字幕: : 英語, 日本語
- 販売元 : パラマウント ホーム エンタテインメント ジャパン
- ASIN : B0007XG61W
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 188,992位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 14,591位外国のアクション映画
- - 19,020位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.2つ
5つのうち4.2つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
497グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2021年8月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
エンディング、ブリューゲル風の谷間の風景、きれいです。
2019年1月7日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
リドリー・スコットのデビュー作ですが、日本での公開はミニシアターで「エイリアン」後だったので
意外に知らない方も多いと思います。CMディレクターとして成功したのちに
決して早くない映画監督デビュー作ですが、1作目から西洋美術そのままのような映像美は完成されています。
それを日本では発売されていないBlu-rayとほぼ同じ程度の画質で見られる事が嬉しいです。
ラストの丘に立つカイテルを逆光で撮った長回しは、フレアの変化が今ならCGでできるかもしれませんが
実際に雲の動きでできた芸術的産物。ここの美しさを見るだけでもHDの価値はあります。
騎士として決闘する矛盾に翻弄されますが、ライバルがいたからこそお互い生きて
精進して昇級もして切磋琢磨したと思うと、この四半世紀の戦いが終わった事の安堵感とは
また別の表情を見る事ができます。
リドリー作品の「グラディエーター」「キングダム・オブ・ヘブン」が好きな方は是非。
監督は違いますがロン・ハワードの「ラッシュ/プライドと友情」のファンにもおすすめです。
意外に知らない方も多いと思います。CMディレクターとして成功したのちに
決して早くない映画監督デビュー作ですが、1作目から西洋美術そのままのような映像美は完成されています。
それを日本では発売されていないBlu-rayとほぼ同じ程度の画質で見られる事が嬉しいです。
ラストの丘に立つカイテルを逆光で撮った長回しは、フレアの変化が今ならCGでできるかもしれませんが
実際に雲の動きでできた芸術的産物。ここの美しさを見るだけでもHDの価値はあります。
騎士として決闘する矛盾に翻弄されますが、ライバルがいたからこそお互い生きて
精進して昇級もして切磋琢磨したと思うと、この四半世紀の戦いが終わった事の安堵感とは
また別の表情を見る事ができます。
リドリー作品の「グラディエーター」「キングダム・オブ・ヘブン」が好きな方は是非。
監督は違いますがロン・ハワードの「ラッシュ/プライドと友情」のファンにもおすすめです。
2016年2月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
人間ドラマとして弱い気がした。ロシアでの共闘シーンで「束の間の友情」がもう少し色濃く感じられれば良かったかな~、と。
戦メリのトム・コンティが田中康夫みたいに登場。
スコット監督の手によるらしきストーリーボード(絵コンテ)が特典映像として収録されているのはお得。
戦メリのトム・コンティが田中康夫みたいに登場。
スコット監督の手によるらしきストーリーボード(絵コンテ)が特典映像として収録されているのはお得。
2020年12月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
決闘者は貪欲だ。異様なほど名誉に執着する。仏ストラスブール1800年、フェロー中尉(H・カイテル)が剣で決闘をして勝った。若いデュベール騎兵隊長(K・キャラダイン)はフェローに謹慎との旨を伝える筈が、侮辱した剣を抜けと言われ、裏庭で決闘してフェローに傷を負わせた。戦争の後1801年アウクスブルクで「デュベール中尉、フェロー中尉を?」田舎で介添人が付き、再び2人の決闘が行われた。今度はフェローがデュベールの右胸を剣で刺した。重傷を負って続きができない。「この次まただぞ」とフェローは叫んだ。デュベールは世話を焼く女に「逃げ道はない。万全の準備をし、事に当たるだけだ」と言った。取り憑かれたように3度目の決闘をし、引き分けに終わった。将軍に呼ばれたデュベールは決闘を禁止され、大尉となった。1806年リューベック、またしても大尉になったフェローと今度は馬上で戦うことになった。今や2人の決闘は知れ渡り、掛け金は5分だった。馬に乗った2人は、フェローが額を切りデュボールの勝ち。やがてフェローはスペインへ、デュベールは北欧へ行く。ロシア1812年、厳しい寒さの中で2人は出会う。デュベールはフェローに友情に近いものを感じた。ツール1814年、デュベールは実家で姉から結婚の話を聞かれる。足の悪い彼は近くに住む女性と結婚した。パリ1816年ナポレオンが失墜し、反逆裁判の被告者名簿からフェロー将軍を外すように頼む。デュベールも将軍になり、幸福な結婚生活を送っていた。2人は夜明けに草原で介添えをつけ、銃で決闘を行った。2人は隠れながら、フェローが二丁拳銃を発泡した。続いてデュベールも。弾が切れてフェローはお手上げになった。デュベールは殺す代わりにこう言った。「この決闘で君の命は私のものに、君は死んだのだ」リドリー・スコット監督。D・パットナム製作、R・スコット演出の時代劇。「バリー・リンドン」を想わせる節もある。
2020年12月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ナポレオン時代から復古王政期までの騎兵2人の因縁と闘いを
清澄な映像でつづる。
けんかの原因がとても些細であり、じつに執念深いフェローに
難癖をつけられた及び腰のデュベールを主軸に据え、物語が展開する。
弱気なデュベールを偏執的なフェローが追い回すかたちで進行し、
剣や銃を使っての決闘を繰り返している。
ラストの決闘で、フェローを殺せたはずのデュベールは、彼を見逃す。
長年にわたり闘ってきた相手に対して友情が芽生えたわけではない。
あまりにしつこく迫り続ける敵への、なにか説明のできない感情が
湧き出ての許しのように映った。
デュベールは、なぜ殺さなかったのか自分でも、
わけがわからなかったのではないだろうか。
ブレードランナーなどより、ずっと面白かった。
清澄な映像でつづる。
けんかの原因がとても些細であり、じつに執念深いフェローに
難癖をつけられた及び腰のデュベールを主軸に据え、物語が展開する。
弱気なデュベールを偏執的なフェローが追い回すかたちで進行し、
剣や銃を使っての決闘を繰り返している。
ラストの決闘で、フェローを殺せたはずのデュベールは、彼を見逃す。
長年にわたり闘ってきた相手に対して友情が芽生えたわけではない。
あまりにしつこく迫り続ける敵への、なにか説明のできない感情が
湧き出ての許しのように映った。
デュベールは、なぜ殺さなかったのか自分でも、
わけがわからなかったのではないだろうか。
ブレードランナーなどより、ずっと面白かった。
2016年9月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
大変珍しい題材で 決闘マニアとそれに巻き込まれた男の悲劇を 非常に丹念に描いています。
監督の映像美に対する執着も尋常ではなく 凝った場面をつくりだしています。
後に大作も手がけるリドリー・スコットですが、本作品にその才能の発芽が見られ
得がたい才能と感覚の持ち主であることを感じさせます。
ラストの男の敗北感と朝の恩寵のような光の 場面は大変美しく何度見ても感心させられます。
監督の映像美に対する執着も尋常ではなく 凝った場面をつくりだしています。
後に大作も手がけるリドリー・スコットですが、本作品にその才能の発芽が見られ
得がたい才能と感覚の持ち主であることを感じさせます。
ラストの男の敗北感と朝の恩寵のような光の 場面は大変美しく何度見ても感心させられます。
2014年10月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
高校生の頃(25年前)、深夜の映画番組で半分ほど観た「題名すら知らない映画」だったのですが、ひょんなことからこの映画に再会することが出来ました。
ようやく、全編を観れたのですが、本当に面白かったです。
話の筋自体は凄くシンプルなもので、至極真っ当な仏陸軍士官(キース・キャラダイン)と彼に逆恨みを抱いた同僚の偏執男(ハーベイ・カイテル)とのラブストーリーです(違w)
まあとにかくハーベイ・カイテルの怪演が面白いようにハマっていますし、キース・キャラダインがあまりに気の毒でだんだん笑えてきますw
最期には悪魔の使者のようなカイテルが愛おしくなるような気さえします。腐れ縁と逆恨みもここまで来れば「ひとつの愛」だと思いましたねぇ〜
映像も本当に美しく、シーンシーンに見惚れてしまいました。
現時点では普通のDVDしかないようなので、ブルーレイ版での発売を切に希望いたします!
ようやく、全編を観れたのですが、本当に面白かったです。
話の筋自体は凄くシンプルなもので、至極真っ当な仏陸軍士官(キース・キャラダイン)と彼に逆恨みを抱いた同僚の偏執男(ハーベイ・カイテル)とのラブストーリーです(違w)
まあとにかくハーベイ・カイテルの怪演が面白いようにハマっていますし、キース・キャラダインがあまりに気の毒でだんだん笑えてきますw
最期には悪魔の使者のようなカイテルが愛おしくなるような気さえします。腐れ縁と逆恨みもここまで来れば「ひとつの愛」だと思いましたねぇ〜
映像も本当に美しく、シーンシーンに見惚れてしまいました。
現時点では普通のDVDしかないようなので、ブルーレイ版での発売を切に希望いたします!
他の国からのトップレビュー
Weston Nickerson
5つ星のうち5.0
Criminally Underrated Film
2024年4月26日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
The first film from the master of Cinema Sir Ridley Scott is an unbelievable wild ride about revenge and masculinity. I was blown away the first time I watches it, one of my favourite period films, I highly recommend it.
RAMÓN
5つ星のうち5.0
Muy buena pelicula
2024年4月21日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Muy buena pelicula
Cliente Amazon
5つ星のうち5.0
Muy bien ambientada
2019年7月27日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
El ambiente de la época es como mágico. Muy entretenida y con desenlace agradable sobre un conflicto (la causa de los duelos) desagradable.
La historia trata de dos oficiales de Napoleón, uno de ellos muy pendenciero, y de forma involuntaria un oficial se cruza en su camino. Se crea un conflicto por el que el oficial pendenciero exige un duelo a muerte, esto da lugar a sucesivos duelos a lo largo de los años en diferentes situaciones, porque en ningún duelo llega a morir uno de los duelistas.
Una película muy bien hecha, con buena historia, excelente ambientación histórica y muy entretenida. La recomiendo.
La historia trata de dos oficiales de Napoleón, uno de ellos muy pendenciero, y de forma involuntaria un oficial se cruza en su camino. Se crea un conflicto por el que el oficial pendenciero exige un duelo a muerte, esto da lugar a sucesivos duelos a lo largo de los años en diferentes situaciones, porque en ningún duelo llega a morir uno de los duelistas.
Una película muy bien hecha, con buena historia, excelente ambientación histórica y muy entretenida. La recomiendo.
JaRo
5つ星のうち5.0
A dream come true
2018年7月23日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
I just love that movie. Mainly because of the historic backgrounds that are lovely detailed. Blu Ray is better than the DVD, you can watch it without displeasure on a 4k beamer. Not the best picture but decent
Dr. Robert F. Knoll
5つ星のうち5.0
Swords, Pistols and the Elusive Pursuit of Honor
2013年6月3日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
When film fans think of director Ridley Scott, his sci-fi classics "Alien"(1979) and "Blade Runner"(1982) spring immediately to our minds. Yet Ridley Scott is nothing if not diverse in his choice of films to direct. His historical war films range from "Gladiator", the 2000 Oscar winner for Best Picture, set in imperial Rome, to "Kingdom of Heaven"(2005), a very contemporary take on the Crusades. Western forces conflict with Muslim ones again in his masterpiece, "Black Hawk Down" (2001), this time during the recent civil war in Somalia.
Scott also directed the landmark feminist film "Thelma and Louise" (1991) and the cops and robbers saga "American Gangster" (2007). His latest is the extremely ambitious sci-fi behemoth "Prometheus" (2012).
Such an illustrious film career had to begin somewhere. After a long and prosperous stint in television and advertising, Scott moved into feature film production, winning the Best First Feature Award at the 1977 Cannes Film Festival for "The Duellists", based on Joseph Conrad's short story and set during the Napoleonic Wars.
"The Duellists" has been lovingly restored in high definition by Paramount Pictures and marketed by the Shout Factory. The sword play rings out loudly and clearly, the blacks are suitably inky and the colors vibrant, both in natural lighting and indoors by candlelight. Indeed, the look and texture of this disc, augmented by Howard Blake's haunting score, has only one rival in the category of period film made during the 1970's,Stanley Kubrick's "Barry Lyndon"(1975). "The Duellists" has the advantage of being based on a short story so, at 100 minutes, it is just long enough to create exquisite period detail in its production and costume design, and to present 2 alpha males engaged in mortal combat, a theme that would become a Ridley Scott obsession.
The two leading characters/actors could not be more opposite in manner and philosophy of life. Keith Carradine, who attracted favorable notice as an ill-fated cowboy in Robert Altman's "McCabe and Mrs. Miller" (1971), and won an Oscar for Best Song for "Nashville"(1975),and Harvey Keitel, most famous for Martin Scorsese's studies of urban pathology, "Mean Streets"(1973) and "Taxi Driver" (1976), portray Napoleonic officers, upwardly mobile to the rank of general. D'Hubert.an aristocratic officer with a keen sense of irony and absurdity faces off against Feraud, a proletarian hothead fueled by class hatred and a self-serving sense of honor. After Feraud seriously wounds a relative of the mayor of Strausbourg, d'Hubert is sent to place him under house arrest.Thus begins a tragedy of errors and misunderstandings which will consume decades of both men's lives from 1800 through the French invasion of Russia in 1812 to the attempted restoration of Napoleon years later.
Feraud becomes for d'Hubert the embodiment of the classical Furies, trying on foot and on horseback, using swords and pistols, to kill his self proclaimed enemy, whose sense of honor is genuine and requires him to accept every challenge from the increasingly irrational Feraud.
Before the climactic scenes, amidst the ruins of a medieval fortress, d'Hubert tells Feraud's seconds, "We came here to kill each other. Any ground is suitable for that." (I'm tempted to find a filmmaker's commentary on the antiquated code of honor by virtue of the film's final bleak settings).Only after d'Hubert refuses to shoot Feraud when he has the chance can this film story resolve itself. "I shall declare you dead," says d'Hubert. The final image is an enormous close up of the solitary Feraud, his purpose in life having vanished.
Although it takes a while to accustom oneself to the spectacle of Harvey Keitel in braids, Keith Carradine, with his long and lanky frame, wears both his moustache and his uniform with great panache, even when limping. The two very modern stars are surrounded by a gallery of well chosen character actors, including Albert Finney, Robert Stephens, Edward Fox and Alan Webb. Among the actresses, Diana Quick makes a strong impression as d'Hubert's mistress, a "lady of the garrison", worldly wise and worldly weary.
Producer David Puttnam, who would later win the Oscar for Best Picture for "Chariots of Fire" (1981), helped bring in a masterpiece on quite a limited budget. Cinematographer Frank Tidy's ravishing images are faithfully rendered in high definition. All the artists and craftspeople invoved are honored by this transfer.
Scott also directed the landmark feminist film "Thelma and Louise" (1991) and the cops and robbers saga "American Gangster" (2007). His latest is the extremely ambitious sci-fi behemoth "Prometheus" (2012).
Such an illustrious film career had to begin somewhere. After a long and prosperous stint in television and advertising, Scott moved into feature film production, winning the Best First Feature Award at the 1977 Cannes Film Festival for "The Duellists", based on Joseph Conrad's short story and set during the Napoleonic Wars.
"The Duellists" has been lovingly restored in high definition by Paramount Pictures and marketed by the Shout Factory. The sword play rings out loudly and clearly, the blacks are suitably inky and the colors vibrant, both in natural lighting and indoors by candlelight. Indeed, the look and texture of this disc, augmented by Howard Blake's haunting score, has only one rival in the category of period film made during the 1970's,Stanley Kubrick's "Barry Lyndon"(1975). "The Duellists" has the advantage of being based on a short story so, at 100 minutes, it is just long enough to create exquisite period detail in its production and costume design, and to present 2 alpha males engaged in mortal combat, a theme that would become a Ridley Scott obsession.
The two leading characters/actors could not be more opposite in manner and philosophy of life. Keith Carradine, who attracted favorable notice as an ill-fated cowboy in Robert Altman's "McCabe and Mrs. Miller" (1971), and won an Oscar for Best Song for "Nashville"(1975),and Harvey Keitel, most famous for Martin Scorsese's studies of urban pathology, "Mean Streets"(1973) and "Taxi Driver" (1976), portray Napoleonic officers, upwardly mobile to the rank of general. D'Hubert.an aristocratic officer with a keen sense of irony and absurdity faces off against Feraud, a proletarian hothead fueled by class hatred and a self-serving sense of honor. After Feraud seriously wounds a relative of the mayor of Strausbourg, d'Hubert is sent to place him under house arrest.Thus begins a tragedy of errors and misunderstandings which will consume decades of both men's lives from 1800 through the French invasion of Russia in 1812 to the attempted restoration of Napoleon years later.
Feraud becomes for d'Hubert the embodiment of the classical Furies, trying on foot and on horseback, using swords and pistols, to kill his self proclaimed enemy, whose sense of honor is genuine and requires him to accept every challenge from the increasingly irrational Feraud.
Before the climactic scenes, amidst the ruins of a medieval fortress, d'Hubert tells Feraud's seconds, "We came here to kill each other. Any ground is suitable for that." (I'm tempted to find a filmmaker's commentary on the antiquated code of honor by virtue of the film's final bleak settings).Only after d'Hubert refuses to shoot Feraud when he has the chance can this film story resolve itself. "I shall declare you dead," says d'Hubert. The final image is an enormous close up of the solitary Feraud, his purpose in life having vanished.
Although it takes a while to accustom oneself to the spectacle of Harvey Keitel in braids, Keith Carradine, with his long and lanky frame, wears both his moustache and his uniform with great panache, even when limping. The two very modern stars are surrounded by a gallery of well chosen character actors, including Albert Finney, Robert Stephens, Edward Fox and Alan Webb. Among the actresses, Diana Quick makes a strong impression as d'Hubert's mistress, a "lady of the garrison", worldly wise and worldly weary.
Producer David Puttnam, who would later win the Oscar for Best Picture for "Chariots of Fire" (1981), helped bring in a masterpiece on quite a limited budget. Cinematographer Frank Tidy's ravishing images are faithfully rendered in high definition. All the artists and craftspeople invoved are honored by this transfer.