ベスト盤リリース後、初のフル・アルバムです。
前作「Howdy!」から、実に4年半振りとなります。
と言っても、その間にJad Fairとの共演作「Words Of Wisdom And Hope」という素晴らしい作品を届けてくれましたが。
また、今回は自分達で立ち上げた新しいレーベルからのリリースとなりました。
いろいろな意味で、新たな第一歩となる作品と言えるでしょう。
さて内容の方も、前作までの流れとはやや一線を画す様なものになっていると思います。
一般的なイメージであり、またここ数作でも一貫していた「メロディー第一主義」のような作品ではなく、
むしろTFCというバンドの持つ空気感を、純粋培養したような印象を受けます。
彼らの場合は演奏が特に上手いといったことはなく、むしろリズム面ではやや難がある、ぐらいの印象を持っていたのですが
このアルバムでは引き締まったバンド・サウンドを、持ち味を消す事なく鳴らしています。
この辺りはJohn McEntire(ex. Tortoise, The Sea And Cake)のプロデュース・ワークの賜物なのでしょうか。
確かに一発で引き込まれるような歌メロは減りましたが、その分バンドとしての強度を増し、曲もコンパクト(全て5分未満)で
何度も聴き帰したくなるアルバムです。
僕は彼らの作品の中では「Grand Prix」が一番好きなんですが、このアルバムはまたそれとは異なる色使いのものとして、好きになりました。
メロディー重視かバンドとしての強度重視かどちらの方が良い、というものではなく、これもまたTFCの魅力なんですよね。
つくづくいいバンドだと思います。
【輸入盤】Man?Made
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2005/6/7
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥4,205 | ¥378 |
CD, インポート, 2006/3/1
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥7,640 | ¥7,950 |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
商品の説明
内容紹介
2005 Full Length Recorded by John Mcentire (Tortoise, the Sea and Cake) at his Soma Electronic Studio in Chicago. It's the Follow-up to 2002's 'words of Wisdom and Hope'.
Product Description
2005 Full Length Recorded by John Mcentire (Tortoise, the Sea and Cake) at his Soma Electronic Studio in Chicago. It's the Follow-up to 2002's 'words of Wisdom and Hope'.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14 x 13 x 1 cm; 80.32 g
- メーカー : 株式会社ソニー・ミュージックエンタテインメント
- EAN : 5060101970225
- 商品モデル番号 : Man-Made
- レーベル : 株式会社ソニー・ミュージックエンタテインメント
- ASIN : B0007Z9Q2G
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 268,498位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 53,399位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.4つ
5つのうち4.4つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
31グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2018年11月20日に日本でレビュー済み
熱心なリスナーの方々に比べると、自分は相当程度成り行きで買ったり買わなかったりするタイプでして、往々にして「チェックしないと…」と気にしたまま聴き逃してしまいがちです。今作もそんな一枚でした。
ジョン・マッケンタイアによるプロデュース作で自分が大好きなのはGREAT3の『When you were a beauty』で、あのまろやかでコクのあるサウンドがTFCにも相性抜群であろう事は想像出来ましたが、まさかここまでとは…。かなり究極的なギター・ポップの名盤なのではないでしょうか。全ての鳴りが、あまりに心地好い。音質に限って言えば、『…Northern Britain』より確実に好きです。曲の出来でどっこいになる感じ。
Real Estateの『In Mind』にも感動したばかりですが、こうもフェティッシュをくすぐるジャンルもなかなかないのでは。ヒップホップが質・量ともに隆盛を極める昨今ですが、このままロックやパンクがひとまず使命を終えたとしても、ギター・ポップだけは聖域のように生き残る気がして仕方ないです。
ジョン・マッケンタイアによるプロデュース作で自分が大好きなのはGREAT3の『When you were a beauty』で、あのまろやかでコクのあるサウンドがTFCにも相性抜群であろう事は想像出来ましたが、まさかここまでとは…。かなり究極的なギター・ポップの名盤なのではないでしょうか。全ての鳴りが、あまりに心地好い。音質に限って言えば、『…Northern Britain』より確実に好きです。曲の出来でどっこいになる感じ。
Real Estateの『In Mind』にも感動したばかりですが、こうもフェティッシュをくすぐるジャンルもなかなかないのでは。ヒップホップが質・量ともに隆盛を極める昨今ですが、このままロックやパンクがひとまず使命を終えたとしても、ギター・ポップだけは聖域のように生き残る気がして仕方ないです。
2005年9月7日に日本でレビュー済み
英グラスゴーの重鎮ギターロックバンド
ティーンエイジ・ファンクラブの
自身のレーベルPeMaからのリリースとなる
5年ぶりとなる2005年新作。
プロデュースはジョン・マッケンタイア。
ジャケットのアートワークは
グラスゴーの盟友PastelsのAggiが手掛けた。
彼らの素晴らしいところは
3人のソングライターが手がける
ソングライティングのクォリティ、
普遍的なメロディ感覚、
ピュアなポップネスだと思うのだが
この新作では
熟成されたなめらかさ、
豊潤な柔らかさが、より感じられ
それでいて、瑞々しさを失わない
際立った仕上がりを見せていて
感動的だ。
ギター・ロック、ギター・ポップの
お手本的なギター・サウンド。
3人のシンガーが織りなす
ソフィスティケイトされた
ヴォーカル&ハーモニー。
自在に繰り出すフィード・バック。
米オルタナティブへの敬意と
故郷グラスゴーへの深い愛情、
なにより、
音楽が好きでたまらないという
彼らの姿勢が、
良質の音楽を生み出す源泉となっているのだろう。
聴いていて、本当に心地よい。
さわやかな風と新鮮な空気と
生命の息吹が満ちているような音たち。
89年のデビュー以来
16年を経ても、なお新鮮な彼らは
やはり、素晴らしい。
先のサマーソニック05では
轟音ヴァージョンを
楽しそうに披露してくれた
ノーマン・ブレイクの笑顔と
シャイなレイモンド・マッギンレーの姿が
印象的だった。
ティーンエイジ・ファンクラブの
自身のレーベルPeMaからのリリースとなる
5年ぶりとなる2005年新作。
プロデュースはジョン・マッケンタイア。
ジャケットのアートワークは
グラスゴーの盟友PastelsのAggiが手掛けた。
彼らの素晴らしいところは
3人のソングライターが手がける
ソングライティングのクォリティ、
普遍的なメロディ感覚、
ピュアなポップネスだと思うのだが
この新作では
熟成されたなめらかさ、
豊潤な柔らかさが、より感じられ
それでいて、瑞々しさを失わない
際立った仕上がりを見せていて
感動的だ。
ギター・ロック、ギター・ポップの
お手本的なギター・サウンド。
3人のシンガーが織りなす
ソフィスティケイトされた
ヴォーカル&ハーモニー。
自在に繰り出すフィード・バック。
米オルタナティブへの敬意と
故郷グラスゴーへの深い愛情、
なにより、
音楽が好きでたまらないという
彼らの姿勢が、
良質の音楽を生み出す源泉となっているのだろう。
聴いていて、本当に心地よい。
さわやかな風と新鮮な空気と
生命の息吹が満ちているような音たち。
89年のデビュー以来
16年を経ても、なお新鮮な彼らは
やはり、素晴らしい。
先のサマーソニック05では
轟音ヴァージョンを
楽しそうに披露してくれた
ノーマン・ブレイクの笑顔と
シャイなレイモンド・マッギンレーの姿が
印象的だった。
2005年5月19日に日本でレビュー済み
前作「ハウディ!」から約5年自主レーベルPemaとして帰ってきたTFCの7枚目のアルバム「マン・メイド」。クリエイション倒産とかいろんなことがあったけどようやく復活!。ビブラフォン、ピアノ、ストリングスなどのサウンドを取り入れとにかく音とメロディーを聴いて欲しい。あとジャケットがかわいい(個人的に)
他の国からのトップレビュー
Alberto Porras Echavarría
5つ星のうち5.0
Five Stars
2017年5月5日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Perfect!
David Hirsh
5つ星のうち5.0
fans of teenage fanclub
2006年1月2日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
While this may not be the best Teenage Fanclub cd, it is the best cd of 2005. I have the other TF cds including Howdy and the one with Jad Fair. I'm a big fan of Big Star and those Bands that have used Big Star as a launcing pad. This along with bands like the Apartments, the Auteurs, the Go-Betweens, and the Chills can keep your cd changer and mind filled. While the Velvet Crush may not be able to mine anything on Man-Made, you will find the influences you are looking for. Love where 60's music meets maturity, you can't go wrong here.
K. Charles
5つ星のうち5.0
Man Made but Godlike tunes
2010年3月2日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Simply Fan-tastic. Their best album since Bandwagonesque.
Can't wait till next one due out this year.
Can't wait till next one due out this year.
Scott E
5つ星のうち5.0
Best Fanclub Album in Years
2006年1月30日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This album is so strong all the way though. This time the best songs are written by Gerry (Time Stops, Fallen Leaves) and Raymond (Nowhere, Only With You, Feel and Don't Hide). I cannot recommend this album enough, especially if you dig laid back, mellow rock.
It's funny that three of rock's best songwriters are in this band that are too often overlooked. Buy the CD and make these songs your personal treasure.
It's funny that three of rock's best songwriters are in this band that are too often overlooked. Buy the CD and make these songs your personal treasure.
Simon Turner
5つ星のうち4.0
Brilliant Norman Blake, less McGinley & Love.
2015年1月21日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Where Shadows is McGinley's album, his songs being the strongest, with Blake's the weakest, Man-Made has Blake right at the top of the game easily outstripping McGinley and Love for quality tracks. Blake is on fantastic form with his disappointingly unmemorably titled Slow Fade, It's All in My Mind, Flowing, and the more inspiringly named Cells. These, the four Blake tracks, are easily the best songs on the album.
Where Love agonises ineffectually, Blake dispenses with mortality with ease on Slow Fade, which is bursting with life. He takes on ageing in a joyous manner, going down in great spirits. It is classic guitar-driven, tuneful Teenage Fanclub of old but given a bit of perspective. Flowing reminds of Ray Davies' (Kinks') "Days" for its simple but meaningful, stately genius. On paper, the lyrics of these two seem a little ordinary but with a little reflection are absolutely right.
Love's Born Under A Good Sign is too derivative. I'm sure I've hear this tune before. The album maintains a reasonably high quality though and is perhaps stronger than Shadows due to the aforementioned weakness of Blake's contributions on that one. I wonder what changed and if something distracted him from his music during the time after the release of Man-Made up to when Shadows was released.
Blake's "Cells" takes a fairly tired folk style and invests it with new life and the lyrics that read the best:
"The dead are stepping out tonight
The battle's lost without a fight.
Breaking down cells
Breaking down
The pity is that the rest of the song is the chorus of "cells breaking down" rather than extending the fascinating premise. Still, it's a great track and the extended, plucked acoustic guitar ending is a beauty.
Blake's first song, It's All in My Mind, is the perfect beginning to an album, it having a fascinating, engaging subject matter and imagery, something to really get a hold of as a listener. He takes on mortality again with imagination and intelligence, taking us back to the very beginning of whatever left the sea then evolved over the millions of years to become man.
Where Love agonises ineffectually, Blake dispenses with mortality with ease on Slow Fade, which is bursting with life. He takes on ageing in a joyous manner, going down in great spirits. It is classic guitar-driven, tuneful Teenage Fanclub of old but given a bit of perspective. Flowing reminds of Ray Davies' (Kinks') "Days" for its simple but meaningful, stately genius. On paper, the lyrics of these two seem a little ordinary but with a little reflection are absolutely right.
Love's Born Under A Good Sign is too derivative. I'm sure I've hear this tune before. The album maintains a reasonably high quality though and is perhaps stronger than Shadows due to the aforementioned weakness of Blake's contributions on that one. I wonder what changed and if something distracted him from his music during the time after the release of Man-Made up to when Shadows was released.
Blake's "Cells" takes a fairly tired folk style and invests it with new life and the lyrics that read the best:
"The dead are stepping out tonight
The battle's lost without a fight.
Breaking down cells
Breaking down
The pity is that the rest of the song is the chorus of "cells breaking down" rather than extending the fascinating premise. Still, it's a great track and the extended, plucked acoustic guitar ending is a beauty.
Blake's first song, It's All in My Mind, is the perfect beginning to an album, it having a fascinating, engaging subject matter and imagery, something to really get a hold of as a listener. He takes on mortality again with imagination and intelligence, taking us back to the very beginning of whatever left the sea then evolved over the millions of years to become man.