Face the Truth (Jewl)
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2005/5/19
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥2,453 | ¥980 |
CD, CD, 2005/5/25
"もう一度試してください。" | CD |
—
| ¥6,132 | ¥680 |
CD, インポート, 2006/11/3
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥100,000 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Pencil Rot |
2 | It Kills |
3 | I've Hardly Been |
4 | Freeze The Saints |
5 | Loud Cloud Crowd |
6 | No More Shoes |
7 | Mama |
8 | Kindling For The Master |
9 | Post-Paint Boy |
10 | Baby C'mon |
11 | Malediction |
商品の説明
内容紹介
Malkmus's third album since the break up of Pavement is a painstakingly crafted eclection of songs. Interspliced with serious rock history references is some of his most approachable and hummable work ever--and some of his weirdest. "The man has an uncanny ability to transliterate the sounds only record collectors can hear--early Thin Lizzy, for instance--into a passionate ache anyone can love"--Village Voice.
Amazonレビュー
Never in his solo career has Stephen Malkmus so brazenly showcased his eclectic tendencies as he does on Face the Truth. We all know the ultra talented Indy icon is as complex as they come. Those following his prolific career from Pavement through his solo albums know he can intelligently mix up many musical styles while always managing to keep true to his core abilities. But rarely has Malkmus delivered such diversity. The electro opener, "Pencil Rot," stands oddly alone and the album kicks into gear at track two. "It Kills" opens like a plucky pop track from Pig Lib and turns Television-esque as the solo kicks in and lifts off into a beautiful, fuzzy landscape. "I've Hardly Been" unfolds with a Spanish, Bizet-laden rhythmic drone that slowly fragments into a blissfully deconstructed, discordant mess. And lo-fi heads will agree that it doesn't get much better than the eight minute "No More Shoes"--which strangely recalls disco-era Kiss (hear Dynasty's "I Was Made For Lovin' You") and the guitar swaps of Tom Verlaine and Richard Lloyd. Fans of Malkmus and Pavement alike will not be disappointed. --Rob Bracco
Product Description
Malkmus's third album since the break up of Pavement is a painstakingly crafted eclection of songs. Interspliced with serious rock history references is some of his most approachable and hummable work ever--and some of his weirdest. "The man has an uncanny ability to transliterate the sounds only record collectors can hear--early Thin Lizzy, for instance--into a passionate ache anyone can love"--Village Voice.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.7 x 13.34 x 1.27 cm; 96.67 g
- メーカー : Matador Records
- EAN : 0744861065029
- 製造元リファレンス : AManPro-0031790
- レーベル : Matador Records
- ASIN : B0008FPIPY
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 667,869位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 148,287位ロック (ミュージック)
- - 226,121位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
バンドを率いたミュージシャンのソロ転向に伴う、加齢やルーツミュージックへの接近はレイドバックする印象があるのは当然だし、実際そうだ。でもそれこそ『FACE THE TRUTH(真実に向き合うこと)』で良い作品を生み出すことこそ評価に値するのではないか。スティーヴン・マルクマスが前作のザ・ジックスのクレジットからソロ名義に戻したのはこういう意図があったと思う。
まずひねくれたメロディセンスやノイズギターはペイヴメントのそれで、ソングライティングは全く錆び付いてる様子がない。チープな電子音が絡み合うことで軽薄な印象を残してるのがまたひねくれたスティーヴンらしい。
3.「I've Hardly Been」はトム・ヨークもフェイバリットに挙げるほど!ギターに顕著にみられるブルースやフォーク、カントリーの要素はここに来てレベルアップしていてヘロヘロな歌声とのコントラストが良い。4.「Freeze The Saints」はペイヴメントの「Range Life」を彷彿とさせる超泣きメロ!6.「No More Shoes」は8分もある大作なんだけど、聴いていて飽きない。展開が面白い!7.〜10.辺りを聴いてわかってくるのが恐ろしくポップに振り切ってる。子供って無垢で純粋なかわいさを持ってるのに、時折悪意や憎たらしさをもたらす…そんな子供が奏でるロックみたいな印象
詞には相変わらずシニカルな所が表れているけど 訳があっても日本人にはちょっと不可解かも…ボートラ抜かした最後の最後11.「Malediction」のテーマが『拒絶』ってのがまた面白い
ちなみにアートワークも2,3枚目のペイヴメントに近いものがある
よかった。ペイブメントすらちゃんと聴けて
いないけど、マルクマスの人間味がもっともっと
見えたような一枚。リスナーに挑戦しなくたって、
ちょっとださい(彼がやるとださくない)カントリー
風の曲書いたっていいじゃん。もうみんなマルクマスが
90年代そして21世紀を代表するアーティストだって
知ってるもん。
大人になってるんじゃなくて、ちゃんと成長してる、
そんな感じがしました。ちょっと偉そうだけど、
大切にそして誇りをもってCD棚に並べたい一枚だと
思います。
他の国からのトップレビュー
Face the Truth continues the 'transition to adulthood' begun on Malkmus's previous two solo efforts; the songs here continue in the more mature/serious nature, actually tackling discernible subject matter, though still with a characteristically cracked Malkmus obliqueness. These tunes, in fact, find malkmus at possibly his most personal and most vulnerable. Album closer "Malediction" finds malkmus excavating himself from an unhealthy relationship, singing, rather directly: "So long--goodbye to the nervous/apprehension--I certainly won't miss ya/my heart is unable to stay so unstable, no more."
Also like the previous two records, the jicks can jam--opener "Pencil Rot" is a muscular rocker with a post-disco '4 on the floor' beat; "It Kills" is a propulsive mid-tempo tune a la "(Do Not Feed) the Oysters;" and "No More Shoes" sounds kind of like a cross between a Sonic Youth rave-up and Pavement's "Platform Blues" (aka "Ground Beefheart").
Finally, the album has the requisite number of wistful ballads, such as "Freeze the Saints," "Post-Paint Boy", and the aforementioned "Malediction." The really great thing, for me, about malkmus's solo career is that each record reveals malkmus pushing himself as a songwriter; the subsequent growth is subtle, but rewarding nonetheless. From the more earnest, though perhaps a bit inconsequential pop of the self-titled debut, to the spaced out jam-rock of Pig Lib, and now Face the Truth, where malkmus is able to incorporate the strengths of both elements, plus a few new tricks, resulting in probably the most cohesive album of his career.
Highly recommended (5 stars here doesn't mean it's perfect, or even "one of the best records ever," but 4 stars was too low--it's an excellent record!)