Arular
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, リミックス含む, 2005/4/25
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥1,735 | ¥150 |
CD, 2005/9/21
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| ¥4,651 | ¥1 |
CD, 限定版, 2005/6/22
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥150 |
CD, インポート, 2005/5/17
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥150 |
CD, インポート, 2005/3/22
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥400 |
CD, インポート, 2008/4/15
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥800 |
CD, 2010/10/6
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥4,756 |
CD, クリーン, インポート, 2005/5/17
"もう一度試してください。" | インポート, クリーン |
—
| — | ¥6,887 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Ba-na-na Skit |
2 | Pull Up The People |
3 | Bucky Done Gun |
4 | Sunshowers |
5 | Fire, Fire |
6 | Dash The Curry Skit |
7 | Amazon |
8 | Bingo |
9 | Hombre |
10 | One For The Head Skit |
11 | 10 Dollar |
12 | URAQT |
13 | Galang |
商品の説明
Amazonレビュー
M.I.A.'s debut record is both intensely urban and aggressively modern. The group's sole member, Maya Arul, infuses her blend of hip-hop and chunky electro with raw, tribal overtones and a healthy dose of sex appeal. There are elements of world music here, in Arul's multilingual vocal as well as the tonal shifts and instrumentation (like the drone that opens up "Hombre"). Her delivery uses a variety of yelps and tics full of street-wise confidence and bratty energy. But there's also an appealing melodic sense, like early Neneh Cherry or Miss Kitten when she's not in diva mode. M.I.A. doesn't really sound like anybody; the music is just experimental enough to wiggle out of easy comparisons. The IDM-style bleeps and beeps of "Galang," for example, give an already catchy song extra punch. The only problem with the record, a common flaw for debuts, is a sameness from track to track which robs it of the ability to surprise. Still, Arul is hugely talented and her abundant originality packs a wallop. --Matthew Cooke
登録情報
- 製品サイズ : 12.4 x 14.1 x 1.3 cm; 100.07 g
- メーカー : Interscope Records
- EAN : 0602498826515
- 商品モデル番号 : 2073583
- レーベル : Interscope Records
- ASIN : B0009S2TFC
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 556,487位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 7,113位ヒップホップ (ミュージック)
- - 18,026位ダンス・エレクトロニカ (ミュージック)
- - 20,208位グローバルミュージック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
そういう意味でM.I.A姐さんはプリンスやBECKなんかにも連なる天才アーティストだと思う。
最近はまってしまって今んとこ4thまで聴いたが、どれもヤバい。
トレント・レズナーもM.I.Aを大プッシュしてたそうだが、むべなるかな。
この1stからしてそのユニーク過ぎる音楽は完成している。衝撃的傑作だ。
エレクトロなクラブ・ミュージックを基盤に、レゲエ、ヒップホップだけではなく、バングラ・ビート、民族音楽までを取り込んで作られる彼女のハイブリッド・ミュージックは、商業主義的な音楽とは対極にあります。すなわち、ヒップホップ用語でいうところの、決してセルアウトすることもなく、ディスられることもない創作です。エイジアン・ダブ・ファウンデーションとちがって、彼女は、多国籍=無国籍音楽――といっても、表層的にいろんな国籍の音楽をなぞったブリトニー・スピアーズのような無国籍音楽とはもちろんちがう――を、イギリス育ちのアジア系移民として拡散していく自分のアイデンティティを賭けて、自分ひとりで作り上げるところがすごいですね。
以上のように難しく考えなくても、このアルバムで踊れるか、踊れないかで言うと、踊れます。
彼女の生い立ちは、父親が反政府でイギリスに亡命したということで、まさにMIA状態だったということだ。
最初聴いたときはすっごく変な曲だと思った。
変なんだけど、このリズム感がとても心地いい。
Bucky Done GunのPVを見てからかなり気になっていた。
今2枚アルバムが出ているが、個人的にはこのアルバムが
のびのびしててパワフルで好感が持てる。
まだまだ未熟なFLOWだが、
新しいことをやろうという意気込みが感じられる。
世界各地を回ってPVを撮って回っている。
歌ってる内容は世界平和とか重いテーマなのだが、
M.I.A.の今までの経験が音楽に昇華され、
こんなに明るく表現出来るのは彼女だけではないだろうか。
輸入盤より四曲多いこの国内盤のほうが絶対お勧めです。
まずライナーに二人も書いてるんでM.I.Aの生い立ちや言葉などが
よく解説されてますし、
M.I.Aの音楽はやっぱり歌詞のメッセージ込みですごいなって思うので、
日本語訳の存在は不可欠だと思います。
しかもPull Up The PeopleとBucky Done Gunのリミックスが日本盤オンリーで
4曲ボーナストラックになってます。
特にbucky done gunのリミックスは3曲もあって色んなアレンジが施されていて
聴きどころ満載です。
初めて聞いたとき、え、これ何???・・・でした。
タミル系スリランカ人?お父さんがロンドンで政治活動中行方不明(アーティスト名もそこから取った?)、最初はアーティストで最初の個展の作品を全てジュードロウが買い取った、とまあwikipediaでみて、妙に納得したりするわけですが、リズムの刻みがバングラビート?西洋音楽の刻みじゃないですね。音楽のジャンルはよくわかんないけど、ハイブリッドミュージックと書かれている方がいるので、それが一番ぴったり来る感じです。
kalaも買ってみて、その次の作品は試聴のみですが、このアルバムが一番インパクトがあると思います。
bucky dune gunが強烈。心臓をガンガンガン、とぶっ叩かれるような音。
ベートーベンの運命以上のぶっ叩き度。
刺激が強いのでわりかし元気なとに聞くようにしてます。
変わったビートに乗せられる、変わった声の変わったフロウ。
これは…かつてない音楽だ。
ジャンル分けするのは無理があるけれど、
ヒップホップの流れを汲んでいる事は間違いない。
その場では「これは結構聴きこまないといけないな」って思った。
少なくとも、その時点ではまだ輸入盤しか出ていなかったが、
輸入盤を買うつもりにはならなかった。
「言葉」、だ。明らかに意味のある事を伝えようとしてる。
戦争で辛い思いをした彼女が、まだ熟しきらないフロウで何かを伝えようとしている。
(熟しきらないというのは褒め言葉で、それが彼女のオリジナリティを助長している)
それが印象に残って、まだ少し聴いただけで全体像を把握しきれていなかったのに、
どうもこのアルバムの事が気になっていた。
日本盤を買わないと後で損をする、そう思った。
そして、日本盤が出た今、その歌詞も読み込みながら、このアルバムを聴いている。
家に爆弾を落とされた事もあるという彼女から語られる、言葉。説得力に満ちている。
日本盤を買ったのは正解だった。
ボーナストラックのリミックスも、既に違う曲として大いに楽しめる。
リピートで何時間もこのアルバムを流し続けるコンポを、止めようとする気は無い。
なぜならここにはキャッチーな歌メロもなければ、豪華なゲストもいない。
にも関わらず、万人に通ずるのはこの「リズム」。
この作品は、リズムが時としてメロディー以上の力を持つ事を明確に示してくれるものとなっています。
従って、このアルバムが売れれば現在の音楽シーンの何かが変わるかも、
という大きな期待を抱く程、この作品には可能性が秘められています。
大袈裟な事を言わせていただければ、これはTalking Heads以降で始めての
「音色に頼らずに万人に届くポップミュージック」だと思います。
それは決してメロディーをおろそかにしている、という意味ではありません。比重をどこに置くか、という話です。
彼女の使う奇妙奇天烈なリズムも、実際にはブラジル音楽の引用だとかいう話もありますが、重要なのはそれをどう使うか、であり、
このようにポップ・ミュージックとしてしっかりと昇華されているのは、全くもって見事の一言です。
あと歌詞についてですが、僕は日本盤を買いましたが、英詞は恐らく輸入盤にも載っています。
内容もさほど難解なものではないので、ボーナストラック等との兼ね合いでご判断ください。
個人的なボートラへの評価は
”特筆すべき程ではないが、それなりには面白い”
という微妙なものなので、参考にはできないと思いますが…(笑)
他の国からのトップレビュー
I know this all not because I am so incredibly hip and cool, but actually because I'm not. My first taste of MIA was over college radio. It consisted of a long portion of "Piracy Funds Terrorism", but was identified at the station break as "MIA, and her new album Arular". I advanced ordered the CD from Amazon, but was initially disappointed because it didn't sound like the version on the radio. It took me a few weeks to work the rest out.
This album, Arular, contains the base tracks of the songs used to make the remixed version of "Piracy Funds Terrorism". It is a very, very good album definitely better than 99% of the stuff out there, a 5 on the Amazon scale, just not as good as "Piracy Funds Terrorism". I think that last point is what causes most of the confusion. and the liner notes which contain the words alone justify the purchase prices.
It's tempting to think of MIA as silly, goofy, fun-loving, even teeny-bopping, because her sound is all those things. She is also fun, poppy, danceable, and incredibly sexy. But two things she's definitely not are thoughtless and commercial. Sunshowers essentially celebrates a terrorist (and gets you singing along with it), and contains in my opinion one of the great uninterrupted lines of pop music.
She reveals her hand with the line "I Salt N'Peppa my Mango". MIA, a Sri Lankan by birth takes her native Indian-infused culture, and flavors it with classic late `80's hip-hop and other goofy, though timeless influences. This is an infectious CD, the liner art and notes alone are worth the price of purchase, but better yet, if you follow its trail, it can lead you to a lot of new and fantastic influences. I definitely recommend it.
In so many ways, M.I.A. is ahead of her time. I think in the U.S.A., electronica isn't a well embraced style. Here though, M.I.A. really embraces the style and uses it as the backdrop of her rhymes/hooks, which emcompass many political themes, which it takes several listens to really pick up on. For a person first listening to this, it might be easy enough to write off the whole CD because it is repetitive, if you are from the United States, M.I.A.'s accent might grate on you just because you aren't familiar with it. This isn't your typical CD, but it is truly an innovative and enjoyable listen.
What makes this so great is the fact that you get the feeling with this innovative CD that music is not dead. People are still trying to come out with the next big musical breakthrough or the next big breakthrough musical style. I think that these musical innovations are coming more from the non-mainstream/non-commercial sector of the industry, specifically indie-musicians. I think it is fascinating.
This whole CD is excellent. My favorite listens are "Pull Up The People", "Bucky Done Gun", "Fire Fire", "10 Dollar", and "Galang". I only recommend this CD to those who like different approaches, less commercial approaches to music. If you are a commercial music listener, then I don't think this is your cup of tea. Even if you don't understand this recording, it is important to appreciate it significance and to appreciate how innovative it is. That is why ARULAR is easily a 5 star affair.