ブギーナイツ [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | 色, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | マーク・ウォールバーグ, バート・レイノルズ, ジュリアン・ムーア, ポール・トーマス・アンダーソン, ヘザー・グラハム |
稼働時間 | 2 時間 35 分 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
レビュー
製作総指揮: ローレンス・ゴードン 製作・監督・脚本: ポール・トーマス・アンダーソン 製作: ロイド・レヴィン/ジョン・ライオンズ/ジョアンヌ・セラー 撮影: ロバート・エルスウィット 音楽: マイケル・ペン 出演: マーク・ウォルバーグ/バート・レイノルズ/ジュリアン・ムーア/へザー・グラハム/ウィリアム・H.メイシー 声の出演: 松本保典/有本欽隆/山像かおり/三石琴乃/石井隆夫
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4988126202927
- メディア形式 : 色, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 35 分
- 発売日 : 2005/8/26
- 出演 : マーク・ウォールバーグ, ポール・トーマス・アンダーソン, バート・レイノルズ, ジュリアン・ムーア, ヘザー・グラハム
- 販売元 : 角川エンタテインメント
- ASIN : B000A16QHK
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 62,340位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 5,674位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年10月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
有名なポルノスターをモデルにしていましたが、あまりエッチぽくならず、どちらかというと人間関係にスポットを当てて、主人公の成長を描いた作品だと思います。ブルーレイディスクでも発売してほしいと思います。
2013年12月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
何か、爽快感が残る。前半飛ばし過ぎて、後半息切れしたような映画だけれど、映画好きによる映画な感じがいい。
その昔、ポルノ映画が映画の登竜門だった時代の話。日本でも多くの俳優さんがそうでしたね、男優も女優も。
けれど、高校生役から中年まで、主演のマーク・ウォールバーグはよくやったなあと感心させられ、ジュリアン・ムーアもまた、いい女から母親、ビッチと演じた才能は凄いですね。どの役者も、替えが効かない役を演じていて、さすがこれが名高い「ブギーナイツ」なんだなと分かります。
けど途中、どうなっちゃうのか、とっても退屈になる30分があったのは、何でしょうかねぇ(笑)。
この映画に生き生きしたものを注いだのは、エンドロールにありました。二人の故人に感謝して、とありました。私には分かりませんが、きっと誰もがお世話になった映画人なんでしょうね。本作は、彼らの追った夢の話でもあるのかも知れません。
その昔、ポルノ映画が映画の登竜門だった時代の話。日本でも多くの俳優さんがそうでしたね、男優も女優も。
けれど、高校生役から中年まで、主演のマーク・ウォールバーグはよくやったなあと感心させられ、ジュリアン・ムーアもまた、いい女から母親、ビッチと演じた才能は凄いですね。どの役者も、替えが効かない役を演じていて、さすがこれが名高い「ブギーナイツ」なんだなと分かります。
けど途中、どうなっちゃうのか、とっても退屈になる30分があったのは、何でしょうかねぇ(笑)。
この映画に生き生きしたものを注いだのは、エンドロールにありました。二人の故人に感謝して、とありました。私には分かりませんが、きっと誰もがお世話になった映画人なんでしょうね。本作は、彼らの追った夢の話でもあるのかも知れません。
2022年8月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
全体的に長回しの手の込みようがすごいと思った。
特に冒頭4分のワンショットでまじかとなった。
大袈裟に言うと、これぞ映画的快楽!という感じ。邪道だと知りつつも、速攻でまた冒頭4分を見てしまった。すみません。
なんかストーリー構成的に実際にあった話なのかなーと薄々思っていたら、やっぱり実在した俳優をモデルにしているそう。終盤シークエンスの事件とか。あとAVの賞とか本当にあるんだと思ってびっくりした。
お気に入りはゲイを狙った連中とローラーガールのタコ殴り(蹴り)のシーン。不穏な雰囲気が漂っているこのシーンは確かに現実としてある闇の部分を見せられる、ウシジマくん的おもしろさがあった。
あとドーナツ屋のシーンも最高。
考えちゃうのは最後の麻薬を売るシーンでの主人公の40秒ぐらいの凝視。
羨望なのか嫉妬なのか、思い描いていた成功との落差なのか、それともただ単にラリってるだけなのか。
監督自身のその時代への眼差しなのか。
あと、主人公に恋するカメラマンが愛くるしすぎる。
特に冒頭4分のワンショットでまじかとなった。
大袈裟に言うと、これぞ映画的快楽!という感じ。邪道だと知りつつも、速攻でまた冒頭4分を見てしまった。すみません。
なんかストーリー構成的に実際にあった話なのかなーと薄々思っていたら、やっぱり実在した俳優をモデルにしているそう。終盤シークエンスの事件とか。あとAVの賞とか本当にあるんだと思ってびっくりした。
お気に入りはゲイを狙った連中とローラーガールのタコ殴り(蹴り)のシーン。不穏な雰囲気が漂っているこのシーンは確かに現実としてある闇の部分を見せられる、ウシジマくん的おもしろさがあった。
あとドーナツ屋のシーンも最高。
考えちゃうのは最後の麻薬を売るシーンでの主人公の40秒ぐらいの凝視。
羨望なのか嫉妬なのか、思い描いていた成功との落差なのか、それともただ単にラリってるだけなのか。
監督自身のその時代への眼差しなのか。
あと、主人公に恋するカメラマンが愛くるしすぎる。
2021年5月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
途中、銃撃戦の飛び交うシーンとかは安っぽくリアリティーに欠ける展開もありましたが、
全体的に、この時代のハリウッドが好きです。
ドラッグも売春も自己責任で楽しめば良いじゃないか、と思う。
変に規制するから、マフィアが力をつける。
自由バンザイ。この時代バンザイって感じですね。
全体的に、この時代のハリウッドが好きです。
ドラッグも売春も自己責任で楽しめば良いじゃないか、と思う。
変に規制するから、マフィアが力をつける。
自由バンザイ。この時代バンザイって感じですね。
2019年1月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
これの姉妹作品みたいなヤツに、ロックスター☆てヤツがあると思います。
主人公の役者さん同じで、一度ゼロから登りつめた主人公が、一旦どん底へ行って、また再び再出発する…みたいな、あの感じ好きなんです。
熱く感じるんですよね。アニメ作品だと、ランゴって映画が同じような感じに思えます。
ちなみにラジカセ売ってる黒人さんの俳優さんが好きです。黒人さんの大泉洋みたいな気がします。
前にこの人が悪役で出てたけど、人の良さそうなのが出過ぎてて、全然似合ってませんでした笑笑
あとファーゴのオッチャン。この人もちょっと情けない役やらせたらピカイチすなあ…
この人も前にちょい悪役で出てたんすが、凄く弱そうだった…一般人の方が普通に強そうに見える…
ジャック監督がジョージルーカスに見える。あとプロデューサーの大佐スゲえ可愛そう…
後釜のプロデューサーの悪人ヅラ笑笑
やり手だわな。
凄く面白くて惹きつけられる映画です。
ラストに少し出てくる爆竹ハウスのヤツが一番イかれてるな…汗
主人公の役者さん同じで、一度ゼロから登りつめた主人公が、一旦どん底へ行って、また再び再出発する…みたいな、あの感じ好きなんです。
熱く感じるんですよね。アニメ作品だと、ランゴって映画が同じような感じに思えます。
ちなみにラジカセ売ってる黒人さんの俳優さんが好きです。黒人さんの大泉洋みたいな気がします。
前にこの人が悪役で出てたけど、人の良さそうなのが出過ぎてて、全然似合ってませんでした笑笑
あとファーゴのオッチャン。この人もちょっと情けない役やらせたらピカイチすなあ…
この人も前にちょい悪役で出てたんすが、凄く弱そうだった…一般人の方が普通に強そうに見える…
ジャック監督がジョージルーカスに見える。あとプロデューサーの大佐スゲえ可愛そう…
後釜のプロデューサーの悪人ヅラ笑笑
やり手だわな。
凄く面白くて惹きつけられる映画です。
ラストに少し出てくる爆竹ハウスのヤツが一番イかれてるな…汗
2015年9月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
この映画は、確か、日本では公開されなかったのですが、ちょっと、大人向け過ぎたのかもしれません。私的には、面白かったですが‥
2017年8月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
『ブギーナイツ』。70-80年代のポルノ業界の人間模様を描いた作品です。
映画通の間で評価が高いのは、映画通が好む、というか映画通しかわらかないような、様々なまざまなパロディやら隠喩がこめられたシーンがたくさんあるからで、ストーリー性などが評価されているわけではないです。
つまり、この映画のこのシーンの意味がわかるオレは映画通、という自己顕示欲を満足させることができる映画といえるでしょう。
話自体は、特に何かあるわけではなく、当時の時代の雰囲気をそのままに再現しようとしたと言う感じで、好みはわかれるでしょう。
メインラインがないので、面白いと感じる人は少ないかな。良くも悪くも群像劇。ありのままで終わります。
良い点としては、俳優は豪華キャストで、演技派が揃っており、シリアスに演じきってます。批評家に評価された点もそこでしょう。
さて、主人公の衣装などにも注目してほしいんですが、最終的にはシティーハンターの冴羽りょう風ファッションになります。
巨根で、探偵という、ブロック・ランダースは、まさに冴羽りょう。キャラは架空のものですが、ひょっとしたら共通のモデルとなるポルノ作品があるのかもしれない。ただ80年代前半のビデオ以前のポルノということで、調べてもわかりませんが。
映画通の間で評価が高いのは、映画通が好む、というか映画通しかわらかないような、様々なまざまなパロディやら隠喩がこめられたシーンがたくさんあるからで、ストーリー性などが評価されているわけではないです。
つまり、この映画のこのシーンの意味がわかるオレは映画通、という自己顕示欲を満足させることができる映画といえるでしょう。
話自体は、特に何かあるわけではなく、当時の時代の雰囲気をそのままに再現しようとしたと言う感じで、好みはわかれるでしょう。
メインラインがないので、面白いと感じる人は少ないかな。良くも悪くも群像劇。ありのままで終わります。
良い点としては、俳優は豪華キャストで、演技派が揃っており、シリアスに演じきってます。批評家に評価された点もそこでしょう。
さて、主人公の衣装などにも注目してほしいんですが、最終的にはシティーハンターの冴羽りょう風ファッションになります。
巨根で、探偵という、ブロック・ランダースは、まさに冴羽りょう。キャラは架空のものですが、ひょっとしたら共通のモデルとなるポルノ作品があるのかもしれない。ただ80年代前半のビデオ以前のポルノということで、調べてもわかりませんが。
2019年5月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
子供の頃エロそうだったけど、当時は見ることが法的にヤバそうな気がしてみられなかった、ものを、今あれこれ買っています。同じ映画のDVD比較で、やすいもの、それよりちょっと高いモノ、もっと高いモノ。(アマゾンの出品商品。同じタイトルで、場所が違う。三カ所で売っている。プレイス業者が安い順で値段違う場所のとこじゃなく)どれも大したことない値段ですが、一番安いのを買いました。しまいまで見ましたが、一番安いからどう、ということはなく、映像も綺麗でした。ケースがDVDにしては近年見ないCDケースみたいなジャケットで来たので、一番安いのは、一番古い年代に出版されたDVDということなのでしょう。 そして内容は前半の破壊的なテンポの良さ。途中から、又吉直樹の火花的な、重苦しい展開に入ります。
まあ、映画ですね。単純にピンク映画的なもの(それも狙ってましたけど)現代の白人av見れば良いので、やはり、(後半)脚本に妙なアダルトの世界の女性の、子供の親権、とか、ポルノ男優だ、と銀行員に言われ(バレてて)、自分のしたい事業の融資断られる、とか、哀しみが、観てる方には喜劇のような(カメラの前であんあん言ってるアダルトの女優が小さい子供のことで悩んでる!家庭裁判所出てる!)、その辺の、表裏の世界を鮮やかに切り取った脚本の勝利です。
まあ、映画ですね。単純にピンク映画的なもの(それも狙ってましたけど)現代の白人av見れば良いので、やはり、(後半)脚本に妙なアダルトの世界の女性の、子供の親権、とか、ポルノ男優だ、と銀行員に言われ(バレてて)、自分のしたい事業の融資断られる、とか、哀しみが、観てる方には喜劇のような(カメラの前であんあん言ってるアダルトの女優が小さい子供のことで悩んでる!家庭裁判所出てる!)、その辺の、表裏の世界を鮮やかに切り取った脚本の勝利です。
他の国からのトップレビュー
Genaro Humberto Polanco Rosel
5つ星のうち5.0
Sellada y excelente
2024年1月14日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Llegó rápido, y sellada, gracias por esta película!
Genaro Humberto Polanco Rosel
2024年1月14日にメキシコでレビュー済み
このレビューの画像
Gustaff iliovitch kroumskatachoumsky
5つ星のうち5.0
Dvd ouvert non seally et en parfait état.
2023年8月18日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Pour voir le film.
KEITH
5つ星のうち5.0
Unblemished Adoration
2022年2月3日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This amazing story about a taboo subject begins in 1977. The dramatic set-pieces, the risque ouvre, all calvacade around one issue-pornography. This well populated world is introduced to us through the club Hot Traxx in the San Fernando Valley. Eddie Adams is the young, ideal driven, docile kid, at a waiter job at the club. Every scene is interesting because in slow canvassing camera shots each sequence is all about the subject-adult film.
Eddie Adams becomes Dirk Diggler, a porno film star, under the mentorship of Jack Horner(Burt Reynolds). Amber Waves is on the phone with someone, and she would like to talk to her son. Amber, played by Julianne Moore, is a veteran porn actress. The pornography business is like being introduced into the mob, there are rules to follow, and life exists within a self-contained group. As the event montage continues, Little Bill is meandering around his domestic and clean apartment. He discovers his wife, having sex with some male cohort. Eddie Adams, now back home, is in his room changing his clothes. There are posters on the wall. Every item is an object of awe. This is unknown territory. Where the mob family resolves conflicts into jealousy, the 'industry' leads to love. Jack Horner sees Eddie at the club and he has a special feeling, a notion about Eddie.
It is amazing that Jack Horner is a detatched, cold observer as a director, but is intense about pursuing creative ideas-new kinds of pornography movies. Eddie is awkward and has a naive, hard-nosed determination. Despite this he is mature as he is approached by Jack Horner. At Eddie's house, a low camera angle is introduced. This first shot capturing Eddie at breakfast. Eddie's mother is questioning him about his lack of priorities. Eddie has two jobs, one at a carwash, the other is at Hot Traxx. Eddie Adams is gifted, he has a large penis, and he doesn't harbor a proclivity to judge others in the pornography world. Despite the outrageousness of the new life Eddie has involved himself with, we ask how long is Eddie, now Dirk Diggler, going to ascend? Dirk Diggler is the prototype mover, so incandescent in boyish exuberance, he is the model of conflicted stardom. No one else could have been Dirk Diggler except Mark Wahlberg.
Eddie is attending parties at Jack Horner's house, and he is a good diver. The camera shot is underwater, and the piqued translucence of sunlit blue brings a consciousness of power over snags and vitality negatives. The camera rests for seconds. The scene is intimate. The whole movie is a nod to the shooting and production of adult films. Unlike lesser serial dramas, the personalities of these characters are entwined to the outcome of the play. Eddie even says that he has seen "Star Wars" four times. At first glance this analogy is ridiculous, but each close-up has a battery of implications for the plot of "Boogie Nights". Like a trance that overcomes the worshipers of the sun-god we float in delight into the next phase and look at the bodies left behind from a safe distance.
Has there ever been a film in which the cast achieved recognition to such a fine degree of innovation as in the case of "Boogie Nights"? The friends of Dirk Diggler are knotted within a conductor of soft equilibriums-through rough genuflections their nerves are never mangled. In social divisions the problem is that one does not get included into 'regular society'. Outside of this clique, there are square suburban lawns and tracts of greenery that lie distant from the charismatic beacon lighted by Dirk, and his friends Reed(John C. Reilly), and Scotty (Philip Seymour Hoffman). Then the movie celebrates other times. Now these people move into a sphere of danger, crime, and incongruity, at the mere whim of changing currents. This is explicable because these lives are so extraordinary. Thinking of Reed Rothchild, one intuitively cares what will happen to him.
There are amazing set-pieces. A very well choreographed disco dance, a Christmas song playing over the radio during a robbery, and Dirk's fiery pinkish Corvette Stingray. These seventies ironies are done right. These objects are where they would be given the setting. Continuing on the viewer witnesses what becomes of these dynamic characters as they stray from their world and their non-groomed ideals. Unlike many less accomplished slice of life drama exposes, every action, here, advances the themes of "Boogie Nights". In numerous television dramas and other movies the personality 'types' say things simply for the decor of the language-they search for trends that are temporarily nuanced by strangeness, not by meaning.
As a diletante reviewer, I am forced to question my objectivity when describing, in detail, my opinions. I have strong beliefs and the subject of "Boogie Nights" was a biasing factor. This movie has me questioning where the origin of the real sin is. "Boogie Nights" is a forking path in my way. I definitely want to be able to enjoy movies as good as this.
Eddie Adams becomes Dirk Diggler, a porno film star, under the mentorship of Jack Horner(Burt Reynolds). Amber Waves is on the phone with someone, and she would like to talk to her son. Amber, played by Julianne Moore, is a veteran porn actress. The pornography business is like being introduced into the mob, there are rules to follow, and life exists within a self-contained group. As the event montage continues, Little Bill is meandering around his domestic and clean apartment. He discovers his wife, having sex with some male cohort. Eddie Adams, now back home, is in his room changing his clothes. There are posters on the wall. Every item is an object of awe. This is unknown territory. Where the mob family resolves conflicts into jealousy, the 'industry' leads to love. Jack Horner sees Eddie at the club and he has a special feeling, a notion about Eddie.
It is amazing that Jack Horner is a detatched, cold observer as a director, but is intense about pursuing creative ideas-new kinds of pornography movies. Eddie is awkward and has a naive, hard-nosed determination. Despite this he is mature as he is approached by Jack Horner. At Eddie's house, a low camera angle is introduced. This first shot capturing Eddie at breakfast. Eddie's mother is questioning him about his lack of priorities. Eddie has two jobs, one at a carwash, the other is at Hot Traxx. Eddie Adams is gifted, he has a large penis, and he doesn't harbor a proclivity to judge others in the pornography world. Despite the outrageousness of the new life Eddie has involved himself with, we ask how long is Eddie, now Dirk Diggler, going to ascend? Dirk Diggler is the prototype mover, so incandescent in boyish exuberance, he is the model of conflicted stardom. No one else could have been Dirk Diggler except Mark Wahlberg.
Eddie is attending parties at Jack Horner's house, and he is a good diver. The camera shot is underwater, and the piqued translucence of sunlit blue brings a consciousness of power over snags and vitality negatives. The camera rests for seconds. The scene is intimate. The whole movie is a nod to the shooting and production of adult films. Unlike lesser serial dramas, the personalities of these characters are entwined to the outcome of the play. Eddie even says that he has seen "Star Wars" four times. At first glance this analogy is ridiculous, but each close-up has a battery of implications for the plot of "Boogie Nights". Like a trance that overcomes the worshipers of the sun-god we float in delight into the next phase and look at the bodies left behind from a safe distance.
Has there ever been a film in which the cast achieved recognition to such a fine degree of innovation as in the case of "Boogie Nights"? The friends of Dirk Diggler are knotted within a conductor of soft equilibriums-through rough genuflections their nerves are never mangled. In social divisions the problem is that one does not get included into 'regular society'. Outside of this clique, there are square suburban lawns and tracts of greenery that lie distant from the charismatic beacon lighted by Dirk, and his friends Reed(John C. Reilly), and Scotty (Philip Seymour Hoffman). Then the movie celebrates other times. Now these people move into a sphere of danger, crime, and incongruity, at the mere whim of changing currents. This is explicable because these lives are so extraordinary. Thinking of Reed Rothchild, one intuitively cares what will happen to him.
There are amazing set-pieces. A very well choreographed disco dance, a Christmas song playing over the radio during a robbery, and Dirk's fiery pinkish Corvette Stingray. These seventies ironies are done right. These objects are where they would be given the setting. Continuing on the viewer witnesses what becomes of these dynamic characters as they stray from their world and their non-groomed ideals. Unlike many less accomplished slice of life drama exposes, every action, here, advances the themes of "Boogie Nights". In numerous television dramas and other movies the personality 'types' say things simply for the decor of the language-they search for trends that are temporarily nuanced by strangeness, not by meaning.
As a diletante reviewer, I am forced to question my objectivity when describing, in detail, my opinions. I have strong beliefs and the subject of "Boogie Nights" was a biasing factor. This movie has me questioning where the origin of the real sin is. "Boogie Nights" is a forking path in my way. I definitely want to be able to enjoy movies as good as this.
robeaux luc-marie
5つ星のうち5.0
Parfait
2024年3月14日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Parfait