オスカー・ピーターソンは、ジャズピアノの世界をポピュラーにした巨匠であり、親しみやすいトリオ演奏で知られ、レイ・ブラウン(b)、エド・シグペン(ds)とのアルバム『ザ・トリオ』(1961年)、『ナイト・トレイン』(1962年)、『プリーズ・リクエスト(We get Requests)』(1964年)などが有名である。
曲はミュージカルやポピュラーソングからスタンダードになったものばかりで、親しみやすい選曲になっている。 #1「アイ・ラヴ・ユー」:1曲目から快調なピアノにジョージ・ムラツのベースがスピード感いっぱいで絡む。 #2「ロック・オブ・エイジズ」:元は英国の讃美歌(!)でピーターソンの作曲。ソウルフルな歌になっている。 #3「ワンス・アポン・ア・サマータイム」:ピアノとベースのデュオによるバラード。穏やかな音の流れの中で、二人の緊張感が伝わりリリカルな演奏になっている。 #4「ジャスト・フレンズ」:このアルバムのイチオシの名演。スピード、スリル、スウィング、どれをとっても3人のアイデアが溢れている。 #5「ティーチ・ミー・トゥナイト」:ベースとドラムが作り出すグルービーな?スウィングに乗ってピーターソンがきらめくようなピアノを披露する。 #6「風のささやき」(The windmills of your mind):ミッシェル・ルグランが作曲したアカデミー賞受賞曲。8ビートでも3人で快調にスウィング!ベースがグイグイ引っ張っている。 #7「時さえ忘れて」(I didn't know what time it was):珠玉のバラード。 #8「オール・オブ・ユー」:大きく揺れるようなドラムとベースによるリズムにピーターソンがドライブ感溢れるピアノを乗せ、ダイナミックな演奏でこのアルバムを締めくくっている。
I desperately just want to leave a glowing 5 star review how this well recorded and mastered Oscar P record is raising a smile but yet again im left to berate something that could get 5 stars but is manufactured so carelessly that a 1 star is the only possible score to give. The pictures tell the story.... visible and audible stitching and non fills ruin a listening experience yet again. 80% or maybe more of my new records exhibit defects like this.... and thats why i return so many and find the best CD versions now! What a shame that is.
I desperately just want to leave a glowing 5 star review how this well recorded and mastered Oscar P record is raising a smile but yet again im left to berate something that could get 5 stars but is manufactured so carelessly that a 1 star is the only possible score to give. The pictures tell the story.... visible and audible stitching and non fills ruin a listening experience yet again. 80% or maybe more of my new records exhibit defects like this.... and thats why i return so many and find the best CD versions now! What a shame that is.
One of the best O.P.s recordings. Music flows as crystal clear water. Great bass playin by Jiří Mráz. The sound of the MPS Records all analogue (AAA) remastered reissue is superb.