スター・トレック [DVD]
フォーマット | 色, ワイドスクリーン, ドルビー |
コントリビュータ | ウィリアム・シャトナー, スティーブン・コリンズ, ロバート・ワイズ, ウォルター・ケーニッグ, ジェームズ・ドゥーハン, ジョージ・タケイ, パーシス・カンバータ, ディフォレスト・ケリー, レナード・ニモイ 表示を増やす |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 16 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
Amazonより
1966年から69年にかけて放送され、シーズンを重ねながら人気を伸ばし続けてきた本格SFテレビドラマシリーズ「スタートレック」。ファンからの声援に応え、まずはテレビシリーズとして企画されていた「スタートレック/宇宙大作戦」の続編が、折からのSF映画ブームもあり、劇場用超大作として1979年に公開されたのが本作品。本作のヒットから、後の劇場版シリーズ、テレビシリーズ新作の誕生へも繋がり、その意味でも大変重要な作品。
地球へと向かってくる謎の発光雲。これを阻止できるのはエンタープライズ号だけ。カーク船長をはじめ、スポック、マッコイら、オリジナルクルーが勢揃いして、新生エンタープライズ号が宇宙へ出航する。ダグラス・トランブルとジョン・ダイクストラが担当した、当時の劇場映画の最高水準での、素晴らしい宇宙空間やエンタープライズ号の特撮描写も見物。(田中 元)
レビュー
製作: ジーン・ロッデンベリー 監督: ロバート・ワイズ 脚本: ハロルド・リヴィングストン 撮影: リチャード・H.クライン 音楽: ジェリー・ゴールドスミス ストーリー: アラン・ディーン・フォスター 出演: ウィリアム・シャトナー/レナード・ニモイ/ディフォレスト・ケリー/ジェイムズ・ドゥーハン/ジョージ・タケイ/メージェル・バレット/ウォルター・ケーニッグ/パーシス・カンバータ/スティーヴン・コリンズ 声の出演: 矢島正明/菅生隆之/小島敏彦/小林修/坂東尚樹/定岡小百合/佐久田修/松島みのり/田中敦子/山路和弘
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4988113753920
- 監督 : ロバート・ワイズ
- メディア形式 : 色, ワイドスクリーン, ドルビー
- 時間 : 2 時間 16 分
- 発売日 : 2005/10/21
- 出演 : ウィリアム・シャトナー, レナード・ニモイ, ディフォレスト・ケリー, ジェームズ・ドゥーハン, ウォルター・ケーニッグ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : パラマウント ジャパン
- ASIN : B000B84ML4
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 209,073位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 1,969位外国のアドベンチャー映画
- - 3,690位外国のSF映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2023年8月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
画質は以前と劇的には変わりませんでした。
2023年12月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
宇宙という壮大で人智を超えた存在を、上手くヴィジャーとして表現している。
曖昧な内容ではあったが、それを感じさせない程に洗練されており、後味もとてもすっきりしている。
決して短くはないものの、終始全くダレることも無く、緩急が非常に効いていて全く飽きない。
表現は流石に古く、テーマも好みが分かれるが、映画好きなら一度は見ておくべき作品である。
曖昧な内容ではあったが、それを感じさせない程に洗練されており、後味もとてもすっきりしている。
決して短くはないものの、終始全くダレることも無く、緩急が非常に効いていて全く飽きない。
表現は流石に古く、テーマも好みが分かれるが、映画好きなら一度は見ておくべき作品である。
2023年8月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
1979年の『スタートレック劇場版(TMP)』公開後二十年を経て、2001年に監督自らパラマウント社に製作を持ち掛けた劇場公開を行わないDVDオリジナル作品が『スタートレック劇場版・ディレクターズ・エディション(TMPDE)』だ。世間一般に言う、オリジナル劇場公開版に新たな発想に基づく新規追加シーンを加えたいわゆる完全版とは趣が違い、当初から絵コンテにありながら当時の技術では映像化できなかったシーンを、監督の構想通りに再構築して編集し直したという意味で「監督編集版」なのである。本ディスクはそれを最新技術でブラッシュアップして高画質化高音質化を実現したものだ。
さて、早くにBD化されていた通常版のTMPに対し、TMPDEのBD化がこんなにも遅れてしまったのは理由がある。当時の最先端技術を盛り込んだCGIによる追加修正カットのオリジナルがSD画質だったからだ。TVシリーズの"TOS"や"TNG"が早々にHDリマスター化される一方で、"DS9"や"Voyager"がDVD化に留まりBD化されないのも、前二者のオリジナル素材が高画質の35ミリフィルムであるのに対し、後二者のオリジナル素材は本編特撮とも低画質のアナログビデオだからリマスターの意味がないのである(最近ではA.I.によってSD画質のオリジナル作品を力技で4K画質にまで強引に高精細化した動画がYouTubeなどにUPされているが、まだ商品化の段階ではないというのが個人的感想)。
従って今回TMPDEの4K高画質化はDVD版の35㎜ポジリマスターの手法を採らず、合成前の65㎜フィルム素材を8Kスキャンして4K再合成するするという手法が取られ、長らく待った甲斐あって想像を絶する出来栄えだ。加えてドルビーアトモス化された音響も、既発のドルビー・デジタルだったTMPDEのDVD版をさらにブラッシュアップされたもので、発見されたアフレコ素材によるセリフの明瞭化、アトモス用の効果音設計によって戦闘の迫力も空間の広がりもスタートレック史上最高の音響体験である。
特典ディスクはDVD版の内容に加え4K版のフィーチャーが追加されている。音声解説もメイン解説は新規収録されているが、監督のロバート・ワイズや特撮監督のダグラス・トランブルが参加しているサブ解説は、両名はすでに故人ということもありDVD版と全く同じものである。
少しだけ内容に関する感想を述べれば、後年ILMがマット塗装にしてしまう前の、名匠トランブルが手掛けた半光沢のシャンパン・ゴールドに輝くエンタープライズ号の白鳥のような船体はやはり美しい。TMPと同時期に公開された”Star Wars"の新人俳優(当時)たちとは違い、本作の俳優陣はTVシリーズを経た演技力も確かなベテランぞろいで人間ドラマとしての完成度も比較にならない。最初のTVシリーズ(TOS)を覚えている人は思わずニヤリとする心憎いセリフや仕草も随所に見られるから探してみよう。
余談だが、リジュームが働かない。メニューにも出ないし、BDプレーヤー側の停止位置記憶もできない。先日購入した「トップガン・マーヴェリック」も同様だった。パラマウント社の仕様変更なのかもしれないが、不便で仕方がない。FOXのBDがディスクを抜いても停止位置を覚えているのは雲泥の差だ。
さて、早くにBD化されていた通常版のTMPに対し、TMPDEのBD化がこんなにも遅れてしまったのは理由がある。当時の最先端技術を盛り込んだCGIによる追加修正カットのオリジナルがSD画質だったからだ。TVシリーズの"TOS"や"TNG"が早々にHDリマスター化される一方で、"DS9"や"Voyager"がDVD化に留まりBD化されないのも、前二者のオリジナル素材が高画質の35ミリフィルムであるのに対し、後二者のオリジナル素材は本編特撮とも低画質のアナログビデオだからリマスターの意味がないのである(最近ではA.I.によってSD画質のオリジナル作品を力技で4K画質にまで強引に高精細化した動画がYouTubeなどにUPされているが、まだ商品化の段階ではないというのが個人的感想)。
従って今回TMPDEの4K高画質化はDVD版の35㎜ポジリマスターの手法を採らず、合成前の65㎜フィルム素材を8Kスキャンして4K再合成するするという手法が取られ、長らく待った甲斐あって想像を絶する出来栄えだ。加えてドルビーアトモス化された音響も、既発のドルビー・デジタルだったTMPDEのDVD版をさらにブラッシュアップされたもので、発見されたアフレコ素材によるセリフの明瞭化、アトモス用の効果音設計によって戦闘の迫力も空間の広がりもスタートレック史上最高の音響体験である。
特典ディスクはDVD版の内容に加え4K版のフィーチャーが追加されている。音声解説もメイン解説は新規収録されているが、監督のロバート・ワイズや特撮監督のダグラス・トランブルが参加しているサブ解説は、両名はすでに故人ということもありDVD版と全く同じものである。
少しだけ内容に関する感想を述べれば、後年ILMがマット塗装にしてしまう前の、名匠トランブルが手掛けた半光沢のシャンパン・ゴールドに輝くエンタープライズ号の白鳥のような船体はやはり美しい。TMPと同時期に公開された”Star Wars"の新人俳優(当時)たちとは違い、本作の俳優陣はTVシリーズを経た演技力も確かなベテランぞろいで人間ドラマとしての完成度も比較にならない。最初のTVシリーズ(TOS)を覚えている人は思わずニヤリとする心憎いセリフや仕草も随所に見られるから探してみよう。
余談だが、リジュームが働かない。メニューにも出ないし、BDプレーヤー側の停止位置記憶もできない。先日購入した「トップガン・マーヴェリック」も同様だった。パラマウント社の仕様変更なのかもしれないが、不便で仕方がない。FOXのBDがディスクを抜いても停止位置を覚えているのは雲泥の差だ。
2022年12月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
デイレクターズカットの初4K版。いままでDVD版はあったが、ついに4K化された。
公開版で不満のあった点をCGIで再構成し完全版となって現れた。
記念すべきスタートレックの映画化であり。機械生命体と有機生命体との結合がテーマとなっている。
公開版で不満のあった点をCGIで再構成し完全版となって現れた。
記念すべきスタートレックの映画化であり。機械生命体と有機生命体との結合がテーマとなっている。
2022年1月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
I recently got the Star Trek 10 movie blu ray collection but also wanted to get a copy of the Star Trek: The Motion Picture Director's Edition which was released in November 2001. Supervised by the original director Robert Wise, this version is an improved version of the theatrical release that was re-edited along with new scenes and enhanced visual effects, which blend perfectly with what had been created back in 1979. I find this version much better than the theatrical release. There is only one disk which contains the movie itself and none of the extras which had been included in the original 2001 release is included. My only complaint is that the DVD transfer looks quite aged even though I'm using a HD TV and upscaling blu ray player. I tried viewing the DVD on the PC as well and the colors look a bit faded. On the other hand, this version of the movie is recommended as it improves on the theatrical release.
2023年8月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ディレクターズ・エディションなので、ブルーレイから再購入。久しぶりに見て、ロバート・ワイズ監督やダグラス・トランブルと大物が作ったSF大作と再認識。冒頭のクリンゴンの戦艦のシーンから期待が高まる。ビジャーの内部をエンタープライズが航行するシーンなど、さすが4K。
2022年10月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
とにかくUhDの発売に乾杯!
古い映画なので期待はしておりませんでしたがやはり購入しちゃいました。
4K画像は、やはり綺麗ですな。
あくまでも個人意見ですけど。
古い映画なので期待はしておりませんでしたがやはり購入しちゃいました。
4K画像は、やはり綺麗ですな。
あくまでも個人意見ですけど。
他の国からのトップレビュー

Tom Austin
5つ星のうち5.0
This Is the movie Star Trek The Motion Picture Should have been...Fantastic!
2021年6月26日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
This Is the movie Star Trek The Motion Picture Should have been!. Robert Wise went back and re-edited the film. He removed some rather silly scenes, trimmed some scenes, and added some deleted footage that had to be cut to make the premiere. The theatrical version is ok...sort of, but the film focuses on the special effects and not the characters which made Star Trek so special. Mr. Wise re-cut the film so the focus is on the characters. He actually says this is the film he wanted to put out in 1979. No fancy tricks were used. Mr. Wise insisted on using technology that was around in 1979.
Now the film makes sense. And if you listen to the commentary, you'll hear people who were actually involved in the filming of Star Trek: TMP. You won't get talking heads who don't what they're talking about.
Star Trek The Motion Picture Directors Cut is the copy of the film you want in your library. This is fantastic!.
Now the film makes sense. And if you listen to the commentary, you'll hear people who were actually involved in the filming of Star Trek: TMP. You won't get talking heads who don't what they're talking about.
Star Trek The Motion Picture Directors Cut is the copy of the film you want in your library. This is fantastic!.

Cesar Alejandro Gutierrez Ramirez
5つ星のうち5.0
Clásico para los fanáticos
2018年7月9日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Está muy bien la edición, ojalá estuviera disponible en BD. La historia sigue a la Enterprise que trata de identificar una fuerza desconocida que se aproxima a nuestro sistema solar, naves de otras culturas han sido desintegradas por esta fuerza así que depende de la tripulación de la Enterprise investigar el evento. Muy recomendable si eres fanático de la serie.

Jorge González
5つ星のうち5.0
Muy buena,un clásico.
2019年4月29日にメキシコでレビュー済みAmazonで購入
Es una muy buena película, quizás lo único que pueda criticar es lo lento que transcurre todo, pero era normal e importante para la época.

Zach
5つ星のうち5.0
Secretly a great movie.
2014年9月8日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
With a franchise as big as Star Trek the quality of material tends to land on both sides of the “great to terrible” spectrum. When considering the movies of the franchise you have classic hits (The Wrath of Khan) and absolute disasters (Star Trek: Insurrection). You also have some movies that unfortunately get regulated to the sidelines. Star Trek: The Motion Picture is one of the lesser watched a little discussed films of the Star Trek franchise. While it was the first Star Trek movie released, contemporary audiences tend to view The Motion Picture as the “boring movie” or the “slow movie” or the “one with the bald alien chick movie.” The fact that The Motion Picture is usually forgotten is quite unfortunate. Of all the Star Trek films, this is the most cerebral, artsy and exploratory as well as the closest to the original idea of the franchise. In fact, I consider The Motion Picture to be a great film, one that is in desperate need of rediscovery.
The Motion Picture starts with three Klingon battle cruisers, who are investigating a mysterious cloud near their space. As they are investigating, weapons from the cloud destroy the cruisers with no resistance. A nearby Federation space station monitors the engagement and realizes that the anomaly is on a direct course for Earth. All other Federation ships are out of interception range, except for one: the USS Enterprise. Kirk (who is now an Admiral) takes command of the Enterprise in order to intercept the mysterious object that will come to be known as V’Ger.
In order to fully appreciate The Motion Picture it is important to look at the core idea of Star Trek. The fundamental theme of the series is discovery. Especially in The Original Series or in The Next Generation most of the episodes revolve around coming across a strange anomaly or a new civilization and learning about what it means to use. Often times there will be some sort of problem, the ship and crew is put in peril, but ultimately comes out on top with a greater understanding of both humanity and what it means to exist in our large, uncharted universe.
With that in mind, it is easy to see why The Motion Picture is the perfect continuation of the core principles of Gene Roddenberry’s vision of the future. As much as I love the other Star Trek movies (well some of them) it always has bothered me that no other film in the franchise besides The Motion Picture focused on the key mission of the Enterprise: “to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no one has gone before.” No other movie in the franchise has revolved around the idea of discovering what is “out there” and what it means to us. Only in The Motion Picture are we given the feeling of the vastness of space and the mysteries that lie outside of our galactic neighborhood.
The emphasis on exploring and coming in contact with new forms of life also allows The Motion Picture to have subtext. Subtext is the underlying message and tone of a story. It is what makes a movie stick with us. We are drawn in by the events of the movie, and thrilled by the adventure, but ultimately it is the message and themes of a movie that change who we are and give us perspective on our own existence. Star Trek always works best when there is subtext. For example, Star Trek II: The Wrath of Khan is not only a movie about two rivals fighting it out; it is also a movie about loss and finding one’s place in the universe. Kirk finally is forced to come to terms with the inevitability of death and we are reminded that all of our actions have consequences.
The Motion Picture is chalked full of subtext. On the surface, the film is about coming in contact with other forms of life, specifically V’Ger, the giant sentient machine bent on destroying Earth. But that is not what the movie is really about. Underneath the events of the story, The Motion Picture is really about the search for both a higher power and a place in the universe. V’Ger is on a quest to come in contact with its creator, leading it to confront the Enterprise. Spock is forced to reject the principles of logic that form the foundation of his civilization and look for his own path in life. Commander Decker, while not initially searching for anything, finds that his desire in life is to transcend the material and become a higher power. And Kirk… Well Kirk is not actually looking for God per se in this film ( we will have to wait for Star Trek V for that, and we don’t need to be reminded how that movie turned out) but he is looking for the place that he fits in the universe. He is getting older and is forced to come to terms with what all of his adventures actually mean to him in the long run, a thematic arc that will follow him throughout all of the Star Trek films. These themes allow us to look at our own lives and what it really means to determine our own destiny. What do we wish to find in our adventures and travels? Are we searching for a higher power to give us meaning to life, or are we simply looking to transcend the material and find a sort of higher plane of existence?
As much as The Motion Picture is about search for a higher power or higher purpose in life, it also is about how we go about it. The two factors in our search for purpose in life are logic and emotion. V’Ger is a machine, and therefore only thinks logically. V’Ger cannot feel and cannot experience anything resembling faith, which ultimately makes it unable to find its higher purpose. The same applies to Spock, who at the beginning of the film rejects the paths of pure logic in order to find his own destiny. In order to find ones purpose in life, a bit of emotion and faith need to come into play. Life cannot be built entirely on what is logical or what has the highest chance of success, sometimes we need to take a leap of faith into the great unknown in order to fully understand what our life means to us. This is the ultimate meaning of Decker’s sacrifice at the end of the film. At some point in all of our lives we will need to make a decision that leads us down a completely unknown path because we believe that somewhere down the line we will be given great truth than that which we currently have.
So at its core The Motion Picture is a big philosophical mess, which is generally when Star Trek is at its best. Besides the themes and ideas, The Motion Picture is also a beautifully shot film. The special effects have stood the test of time well. The two big special effects shots (the inspection approach of the Enterprise and the flyover of V’Ger) are as beautiful and thrilling as they were back when the film was released. Fortunately, Robert Wise paces the film so that the viewer has time to enjoy the visuals and think about what is going on in the scene.
Is The Motion Picture slow? Yes. But slow does not necessarily mean boring. Unfortunately modern movie goers have been conditioned to expect fast paced, whiz-bang action in all of their movies. It is a great change of pace to go back and watch The Motion Picture and enjoy as the movie gradually unfolds. I do not think The Motion Picture is a perfect movie. Sometimes the slowness is unnecessary, I could have used just a little more action, and the uniform designs are just awful (thank heavens they were replaced in Wrath of Khan). However, between this film and The Wrath of Khan we are able to see the two distinct sides of the Star Trek universe. Sure space has the prospect of swash-buckling adventure but it also is a place of exploration and discovery, where we will find great mysteries that ultimately will teach us what it means to be human.
The Motion Picture starts with three Klingon battle cruisers, who are investigating a mysterious cloud near their space. As they are investigating, weapons from the cloud destroy the cruisers with no resistance. A nearby Federation space station monitors the engagement and realizes that the anomaly is on a direct course for Earth. All other Federation ships are out of interception range, except for one: the USS Enterprise. Kirk (who is now an Admiral) takes command of the Enterprise in order to intercept the mysterious object that will come to be known as V’Ger.
In order to fully appreciate The Motion Picture it is important to look at the core idea of Star Trek. The fundamental theme of the series is discovery. Especially in The Original Series or in The Next Generation most of the episodes revolve around coming across a strange anomaly or a new civilization and learning about what it means to use. Often times there will be some sort of problem, the ship and crew is put in peril, but ultimately comes out on top with a greater understanding of both humanity and what it means to exist in our large, uncharted universe.
With that in mind, it is easy to see why The Motion Picture is the perfect continuation of the core principles of Gene Roddenberry’s vision of the future. As much as I love the other Star Trek movies (well some of them) it always has bothered me that no other film in the franchise besides The Motion Picture focused on the key mission of the Enterprise: “to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no one has gone before.” No other movie in the franchise has revolved around the idea of discovering what is “out there” and what it means to us. Only in The Motion Picture are we given the feeling of the vastness of space and the mysteries that lie outside of our galactic neighborhood.
The emphasis on exploring and coming in contact with new forms of life also allows The Motion Picture to have subtext. Subtext is the underlying message and tone of a story. It is what makes a movie stick with us. We are drawn in by the events of the movie, and thrilled by the adventure, but ultimately it is the message and themes of a movie that change who we are and give us perspective on our own existence. Star Trek always works best when there is subtext. For example, Star Trek II: The Wrath of Khan is not only a movie about two rivals fighting it out; it is also a movie about loss and finding one’s place in the universe. Kirk finally is forced to come to terms with the inevitability of death and we are reminded that all of our actions have consequences.
The Motion Picture is chalked full of subtext. On the surface, the film is about coming in contact with other forms of life, specifically V’Ger, the giant sentient machine bent on destroying Earth. But that is not what the movie is really about. Underneath the events of the story, The Motion Picture is really about the search for both a higher power and a place in the universe. V’Ger is on a quest to come in contact with its creator, leading it to confront the Enterprise. Spock is forced to reject the principles of logic that form the foundation of his civilization and look for his own path in life. Commander Decker, while not initially searching for anything, finds that his desire in life is to transcend the material and become a higher power. And Kirk… Well Kirk is not actually looking for God per se in this film ( we will have to wait for Star Trek V for that, and we don’t need to be reminded how that movie turned out) but he is looking for the place that he fits in the universe. He is getting older and is forced to come to terms with what all of his adventures actually mean to him in the long run, a thematic arc that will follow him throughout all of the Star Trek films. These themes allow us to look at our own lives and what it really means to determine our own destiny. What do we wish to find in our adventures and travels? Are we searching for a higher power to give us meaning to life, or are we simply looking to transcend the material and find a sort of higher plane of existence?
As much as The Motion Picture is about search for a higher power or higher purpose in life, it also is about how we go about it. The two factors in our search for purpose in life are logic and emotion. V’Ger is a machine, and therefore only thinks logically. V’Ger cannot feel and cannot experience anything resembling faith, which ultimately makes it unable to find its higher purpose. The same applies to Spock, who at the beginning of the film rejects the paths of pure logic in order to find his own destiny. In order to find ones purpose in life, a bit of emotion and faith need to come into play. Life cannot be built entirely on what is logical or what has the highest chance of success, sometimes we need to take a leap of faith into the great unknown in order to fully understand what our life means to us. This is the ultimate meaning of Decker’s sacrifice at the end of the film. At some point in all of our lives we will need to make a decision that leads us down a completely unknown path because we believe that somewhere down the line we will be given great truth than that which we currently have.
So at its core The Motion Picture is a big philosophical mess, which is generally when Star Trek is at its best. Besides the themes and ideas, The Motion Picture is also a beautifully shot film. The special effects have stood the test of time well. The two big special effects shots (the inspection approach of the Enterprise and the flyover of V’Ger) are as beautiful and thrilling as they were back when the film was released. Fortunately, Robert Wise paces the film so that the viewer has time to enjoy the visuals and think about what is going on in the scene.
Is The Motion Picture slow? Yes. But slow does not necessarily mean boring. Unfortunately modern movie goers have been conditioned to expect fast paced, whiz-bang action in all of their movies. It is a great change of pace to go back and watch The Motion Picture and enjoy as the movie gradually unfolds. I do not think The Motion Picture is a perfect movie. Sometimes the slowness is unnecessary, I could have used just a little more action, and the uniform designs are just awful (thank heavens they were replaced in Wrath of Khan). However, between this film and The Wrath of Khan we are able to see the two distinct sides of the Star Trek universe. Sure space has the prospect of swash-buckling adventure but it also is a place of exploration and discovery, where we will find great mysteries that ultimately will teach us what it means to be human.

Jens Roth
5つ星のうち5.0
Diese Import-Version kann auch deutsch...enthält aber nicht das "The Captain's Summit"!
2012年6月4日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Erst einmal zur Blue Ray: ich war sehr unsicher, ob diese UK-Version auch andere Sprachen inklusive hat, da dies in der Produktbeschreibung nicht angegeben war. Fazit: diese Blue Ray kann auch deutsch!
Entgegen der englischen Tonspur aber "nur" in Dolby Digital 2.0, ABER das ist ok!
Wie schon in der Überschrift vermerkt ist das geniale "The Captain's Summit", in dem Jonathan Frakes, Sir Patrick Stewart, Leonard Nimoy und William Shatner von Whoopie Goldberg interviewt werden, leider nicht enthalten. Das Summit ist eine vergnügliche Runde mit sehr gut aufgelegten Akteuren!!!
Dies ist so nur als Extra von TMP in der BR-Box mit den ersten sechs Kinofilmen enthalten!
Die hier verkaufte Import-Blue Ray verfügt so wohl weitgehend über die Extras der DVD-Kinofilm Fassung (also die Remastered-Version - nicht zu verwechseln mit der Director's Edtion!!!)!
Das Bild ist wirklich spektakulär, der Ton selbst wenn man ihn nur ganz normal über Fernseh hört (also ohne spezielle Tonwiedergabe) umwerfend. Die geniale Musik von Jerry Goldsmith in einer Klarheit zu hören, die selbst die neu abgemischte Tonspur für die Director's Edtion-DVD in den Schatten stellt.
Im direkten Vergleich zur Director's Edtion bietet die Blue Ray natürlich das bessere Bild, die Detailschärfte ist umwerfend, allerdings wurde bei der Bearbeitung auf einige Staubkörner auf dem Filmmaterial nicht geachtet oder dass das Blau der Erde mal eine Miniatur vom Space-Dock überdeckt, was nicht am Film selber liegt, sonder wohl an der Übertragung auf Blue-Ray! ABER das ist Jammern auf allerhöchstem Niveau!!! Ansonsten satte Farben, helles Bild...wobei dazu später noch etwas zu sagen wäre...
Der Film an sich wird in der Kino-Fassung von 1979 präsentiert, mit der der Regisseur Rober Wise NIE zufrieden war und sie quasi als Rohschnitt-Fassung betrachtete! Aus Zeit- und Budgetgründen konnte er den Film bekanntermaßen nie in seiner Wunschfassung in die Kinos bringen.
Im Jahre 1998 wurde ihm dann die Ehre zuteil, SEINE Version zu veröffentlichen. Man sichtete alles Material neu, fügte einige für damals bereits geplante, aber aus o. g. Gründen nicht verwirklichte Szenen und Effekte hinzu, nahm Zusatzmaterial, dass Paramount 1983 für die Fernsehfassung ohne Autorisation von Wise hinzufügte in die Director's Edtion hinzu und kürzte andere Szenen die zu langatmig schienen wieder heraus.
Dadurch wurde allerdings Goldsmith Score z. B. in der Wolke arg beschnitten, allerdings erst nach Rücksprache mit ihm. Die Musik wurde zuerste geschnitten, dann der Film. Goldsmith war über die Vorgehensweise von Mike Matessino begeistert!
Auch Wise war voll des Lobes. Auch die Effekte wurden so verwirklicht, dass sie optisch wirkten, als wären sie 1978/1979 kreiert worden.
So sollten Restaurationen eigentlich sein. Nachteil: die Director's Edtion wurde von vornherein für den DVD-Markt entwickelt und somit sind die neuen Effekte nicht auf regulärem Filmmaterial entstanden, wodurch diese Version somit wohl nie als Blue Ray erscheinen wird.
Bezüglich der oben angesprochenen Helligkeit des Bildes, erscheint die Director's Edtion dunkler. Es hat sich mir noch nicht erschlossen, ob diese Helligkeitsgebung von Wise so angedacht war und somit die Blue Ray zu hell ist oder ob man für die DVD kein anderes Master hatte. Das konnte ich noch nicht rausfinden, aber auch hier gilt, wenn überhaupt: jammern auf Höchstniveau!!!
Somit stellt sich die Frage, welche Version man jetzt besitzen sollte??? Schwierig. Wer ein kristallschrafes Bild haben will und superklaren Ton (im Original), der kommt an der Blue Ray auf keinen Fall vorbei.
Wer den Film so sehen möchte, wie Wise ihn uns damals schon präsentieren wollte, der muss sich die Director's Edition zulegen (wenn möglich in der Doppel-DVD-Ausgabe wegen der tollen Extras, die aktuell wohl als Frankreich-Import zu bekommen ist, ansonsten mindestens in der Einzel-DVD erhältlich ist und interessante Audio-Kommentare von Wise, Goldsmith, Trumbull und Dykastra u. a. enthält).
Als Fan würde ich langfristig beide Versionen empfehlen, wer einfach nur einen guten SciFi-Film sehen möchte, sollte sich für die Director's Edtion entscheiden!
Entgegen der englischen Tonspur aber "nur" in Dolby Digital 2.0, ABER das ist ok!
Wie schon in der Überschrift vermerkt ist das geniale "The Captain's Summit", in dem Jonathan Frakes, Sir Patrick Stewart, Leonard Nimoy und William Shatner von Whoopie Goldberg interviewt werden, leider nicht enthalten. Das Summit ist eine vergnügliche Runde mit sehr gut aufgelegten Akteuren!!!
Dies ist so nur als Extra von TMP in der BR-Box mit den ersten sechs Kinofilmen enthalten!
Die hier verkaufte Import-Blue Ray verfügt so wohl weitgehend über die Extras der DVD-Kinofilm Fassung (also die Remastered-Version - nicht zu verwechseln mit der Director's Edtion!!!)!
Das Bild ist wirklich spektakulär, der Ton selbst wenn man ihn nur ganz normal über Fernseh hört (also ohne spezielle Tonwiedergabe) umwerfend. Die geniale Musik von Jerry Goldsmith in einer Klarheit zu hören, die selbst die neu abgemischte Tonspur für die Director's Edtion-DVD in den Schatten stellt.
Im direkten Vergleich zur Director's Edtion bietet die Blue Ray natürlich das bessere Bild, die Detailschärfte ist umwerfend, allerdings wurde bei der Bearbeitung auf einige Staubkörner auf dem Filmmaterial nicht geachtet oder dass das Blau der Erde mal eine Miniatur vom Space-Dock überdeckt, was nicht am Film selber liegt, sonder wohl an der Übertragung auf Blue-Ray! ABER das ist Jammern auf allerhöchstem Niveau!!! Ansonsten satte Farben, helles Bild...wobei dazu später noch etwas zu sagen wäre...
Der Film an sich wird in der Kino-Fassung von 1979 präsentiert, mit der der Regisseur Rober Wise NIE zufrieden war und sie quasi als Rohschnitt-Fassung betrachtete! Aus Zeit- und Budgetgründen konnte er den Film bekanntermaßen nie in seiner Wunschfassung in die Kinos bringen.
Im Jahre 1998 wurde ihm dann die Ehre zuteil, SEINE Version zu veröffentlichen. Man sichtete alles Material neu, fügte einige für damals bereits geplante, aber aus o. g. Gründen nicht verwirklichte Szenen und Effekte hinzu, nahm Zusatzmaterial, dass Paramount 1983 für die Fernsehfassung ohne Autorisation von Wise hinzufügte in die Director's Edtion hinzu und kürzte andere Szenen die zu langatmig schienen wieder heraus.
Dadurch wurde allerdings Goldsmith Score z. B. in der Wolke arg beschnitten, allerdings erst nach Rücksprache mit ihm. Die Musik wurde zuerste geschnitten, dann der Film. Goldsmith war über die Vorgehensweise von Mike Matessino begeistert!
Auch Wise war voll des Lobes. Auch die Effekte wurden so verwirklicht, dass sie optisch wirkten, als wären sie 1978/1979 kreiert worden.
So sollten Restaurationen eigentlich sein. Nachteil: die Director's Edtion wurde von vornherein für den DVD-Markt entwickelt und somit sind die neuen Effekte nicht auf regulärem Filmmaterial entstanden, wodurch diese Version somit wohl nie als Blue Ray erscheinen wird.
Bezüglich der oben angesprochenen Helligkeit des Bildes, erscheint die Director's Edtion dunkler. Es hat sich mir noch nicht erschlossen, ob diese Helligkeitsgebung von Wise so angedacht war und somit die Blue Ray zu hell ist oder ob man für die DVD kein anderes Master hatte. Das konnte ich noch nicht rausfinden, aber auch hier gilt, wenn überhaupt: jammern auf Höchstniveau!!!
Somit stellt sich die Frage, welche Version man jetzt besitzen sollte??? Schwierig. Wer ein kristallschrafes Bild haben will und superklaren Ton (im Original), der kommt an der Blue Ray auf keinen Fall vorbei.
Wer den Film so sehen möchte, wie Wise ihn uns damals schon präsentieren wollte, der muss sich die Director's Edition zulegen (wenn möglich in der Doppel-DVD-Ausgabe wegen der tollen Extras, die aktuell wohl als Frankreich-Import zu bekommen ist, ansonsten mindestens in der Einzel-DVD erhältlich ist und interessante Audio-Kommentare von Wise, Goldsmith, Trumbull und Dykastra u. a. enthält).
Als Fan würde ich langfristig beide Versionen empfehlen, wer einfach nur einen guten SciFi-Film sehen möchte, sollte sich für die Director's Edtion entscheiden!