プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
Best of 1963-1964
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | So Much in Love |
2 | Wonderful! Wonderful! |
3 | Come with Me to the Sea |
4 | Stranger in Paradise |
5 | Malibu |
6 | Words Written on Water |
7 | Anymore |
8 | Somewhere |
9 | Here She Comes |
10 | Hello Young Lovers |
11 | Way Beyond Today |
12 | One Little Kiss |
13 | Address Unknown |
14 | Wonderland of Love |
15 | To Each His Own |
16 | Chances Are |
17 | My Summer Love |
18 | Magic of Our Summer Love |
19 | Lamp Is Low |
20 | And That Reminds Me |
21 | View from My Window |
22 | Goodnight My Love |
商品の説明
内容紹介
It's about (ouch) Tyme we saw a collection of this great Philly Soul group's Parkway sides! Includes So Much in Love; Wonderful! Wonderful!; Somewhere; to Each His Own; the Magic of Our Summer Love; Here She Comes; Come with Me to the Sea; Stranger in Paradise; Malibu; Words Written on Water; Anymore, and more. 22 tracks, all their hits!
Product Description
The Tymes, The Best of the Tymes 1963-1964
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.1 x 1.19 cm; 106.03 g
- メーカー : Abkco
- EAN : 0018771923428
- 商品モデル番号 : CD92342
- オリジナル盤発売日 : 2005
- レーベル : Abkco
- ASIN : B000B8I8Z0
- 原産国 : アメリカ合衆国
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 118,968位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2017年9月5日に日本でレビュー済み
名曲「So Much In Love」で有名な、The Tymes(これでタイムスと読ませるセンスも、彼らのコーラス・スタイルと同様にあか抜けてます)の全盛期、1963年~1964年にかけてのパークウェイ・レコード時代のベストCD。私の世代だとこの曲は、イーグルスのティモシー・シュミットのヴァージョン(1982年)が非常に耳に馴染んでいました。当時全盛だったディスコでのラスト・ソングとしてよく掛かっていたのですが、この曲が掛かった途端、「ああ、楽しい時間も終わりか・・・」と、まるで子供時代の日曜の夜に「サザエさん」のエンディングを見ている時と同じような感覚に陥ったものでした(笑) ところで当時は、このザ・タイムスのレコードなどは手に入れる術もなく、たまにオールディーズのオムニバス盤に入っていた「So Much In Love」のみで彼らの存在を知っていたくらいでしたが、本CDは全盛期のパークウェイ・レコード時代の作品を多く聴け、また全編モノラル録音ながら良い音質で聴けるようになったのは大変喜ばしい。良い時代になったものです。
このグループは、Donald Banks(ドナルド・バンクス、ベース)、Albert Berry(アルバート・ベリー、ファースト・テナー)、Norman Burnett(ノーマン・バーネット、バリトン)、Geroge Hillard(ジョージ・ヒラード、セカンド・テナー)らによって、1956年にペンシルヴァニア州フィラデルフィアで結成されたThe Latineers(ザ・ラティニアーズ)というグループが前身。数年後に新しいリードとして、George Williams(ジョージ・ウィリアムス)が加入。1963年には地元のパークウェイ・レコードと契約し、「So In Love」(「So Much In Love」のオリジナル・タイトル)でデビュー、ナンバー・ワンを射止め、一躍人気グループとなりました。
彼らが、全盛期のパークウェイ・レコード時代に放ったヒット曲は以下の通り
01.「So Much In Love」(1963年ポップ1位、R&B4位)
02.「Wonderful, Wonderfurul」(1963年ポップ7位、R&B23位)・・・ジョニー・マティスのカヴァー曲
08.「Somewhere」(1963年ポップ19位、R&B35位)
09.「Here She Comes」(1964年ポップ92位)
15.「To Each His Own」(1964年ポップ78位)
18.「The Magic Of Summer Love」(1964年ポップ99位)
彼らの写真だけを見ればドゥー・ワップ・グループに見えますし、ヴォーカル・パートの役割もドゥー・ワップ・グループと変わりないですが、実際のサウンドはR&B寄りではなく、かなりポップ寄り。非常にスマートなコーラス・スタイルでスウィートなソウルの先駆けともいえますし、同時代に活躍したルビー&ザ・ロマンチックスなどに近く、ビーチ・ミュージックとしても秀逸。ヒットした曲はもちろん良いのですが、スタンダードのカヴァー、4.「Stranger In Paradise」、オールディーズの定番曲、22.「Goodnight My Love」辺りも彼らの上品で洗練されたスタイルで仕上げられており、素晴らしい。また、ルビー&ザ・ロマンチックスのような、ちょっとボサ・ノヴァ的なアレンジでレコーディングされた18.「The Magic Of Summer Love」もグッドですよ。
このグループは、Donald Banks(ドナルド・バンクス、ベース)、Albert Berry(アルバート・ベリー、ファースト・テナー)、Norman Burnett(ノーマン・バーネット、バリトン)、Geroge Hillard(ジョージ・ヒラード、セカンド・テナー)らによって、1956年にペンシルヴァニア州フィラデルフィアで結成されたThe Latineers(ザ・ラティニアーズ)というグループが前身。数年後に新しいリードとして、George Williams(ジョージ・ウィリアムス)が加入。1963年には地元のパークウェイ・レコードと契約し、「So In Love」(「So Much In Love」のオリジナル・タイトル)でデビュー、ナンバー・ワンを射止め、一躍人気グループとなりました。
彼らが、全盛期のパークウェイ・レコード時代に放ったヒット曲は以下の通り
01.「So Much In Love」(1963年ポップ1位、R&B4位)
02.「Wonderful, Wonderfurul」(1963年ポップ7位、R&B23位)・・・ジョニー・マティスのカヴァー曲
08.「Somewhere」(1963年ポップ19位、R&B35位)
09.「Here She Comes」(1964年ポップ92位)
15.「To Each His Own」(1964年ポップ78位)
18.「The Magic Of Summer Love」(1964年ポップ99位)
彼らの写真だけを見ればドゥー・ワップ・グループに見えますし、ヴォーカル・パートの役割もドゥー・ワップ・グループと変わりないですが、実際のサウンドはR&B寄りではなく、かなりポップ寄り。非常にスマートなコーラス・スタイルでスウィートなソウルの先駆けともいえますし、同時代に活躍したルビー&ザ・ロマンチックスなどに近く、ビーチ・ミュージックとしても秀逸。ヒットした曲はもちろん良いのですが、スタンダードのカヴァー、4.「Stranger In Paradise」、オールディーズの定番曲、22.「Goodnight My Love」辺りも彼らの上品で洗練されたスタイルで仕上げられており、素晴らしい。また、ルビー&ザ・ロマンチックスのような、ちょっとボサ・ノヴァ的なアレンジでレコーディングされた18.「The Magic Of Summer Love」もグッドですよ。
2014年1月17日に日本でレビュー済み
01. So Much In Love
02. Wonderful! Wonderful!
03. Come With Me To The Sea
04. Stranger In Paradise
05. Malibu
06. Words Written On Water
07. Anymore
08. Somewhere
09. Here She Comes
10. Hello Young Lovers
11. Way Beyond Today
12. One Little Kiss
13. Address Unknown
14. Wonderland Of Love
15. To Each His Own
16. Chances Are
17. My Summer Love
18. The Magic Of Our Summer Love
19. The Lamp Is Low
20. And That Reminds Me
21. View From My Window
22. Goodnight My Love
(米Amazonより)
02. Wonderful! Wonderful!
03. Come With Me To The Sea
04. Stranger In Paradise
05. Malibu
06. Words Written On Water
07. Anymore
08. Somewhere
09. Here She Comes
10. Hello Young Lovers
11. Way Beyond Today
12. One Little Kiss
13. Address Unknown
14. Wonderland Of Love
15. To Each His Own
16. Chances Are
17. My Summer Love
18. The Magic Of Our Summer Love
19. The Lamp Is Low
20. And That Reminds Me
21. View From My Window
22. Goodnight My Love
(米Amazonより)
2016年5月6日に日本でレビュー済み
◆ The Tymes(cho)
◇ Roy Straigis/Billy Jackson/Dave Appell/Jimmy Wisner(arr)
◇ B.Jackson/D.Appell(prod)…
【Rec.1963-64/Philadelphia,Nashville,NY,//原盤:Cameo Parkway】
♪やはり全米No.1ヒット「渚の誓い(So Much in Love)」の印象が強すぎて、いわゆる“一発屋”扱いされがちなせいか、その魅力や実力に比して、タイムスの本邦での評価は異様に低いような気がする…その証拠に(?)彼らの本命盤たる当CDにも、現時点でレビューはたったの3つしか付いていない。実際には「ワンダフル・ワンダフル」がビルボードでの最高位7位、「サムホェア」が同19位と、そこそこヒット曲もあったりするのだが―
♪あるいは彼らの立ち位置の“曖昧さ”というのも原因の1つかも知れない。確かに黒人男性によるヴォーカル・クインテットなのだが、“ソウル”と呼ぶにはかなり MOR 寄りであり、固定ファンの付いている“ドゥワップ”とも言えない―敢えて言うならプラターズやルビー & ロマンティックスやなんかに近い純然たるポップ・グループであり、それが故に玄人筋からは時として等閑視されてしまうのだろう…
♪でもお聴き頂ければお分かりのように、そのクオリティ自体は、ハーモニー、楽曲、サウンド・プロダクションとおしなべて高く、食わず嫌いで聴き逃すのはじつにもったいない気がする。個人的には地元がフィリーというのもあってか(?)、のちの“スウィート・ソウル”のプロトタイプのようにも思え、そういう耳で聴くとなかゝに興味深いものがある―むろん単純にそのヴェルヴェッティなコーラスや洗練されたサウンドを楽しむのもアリだと思うが…音質良好、データも完備の好ベストだ!!
◇ Roy Straigis/Billy Jackson/Dave Appell/Jimmy Wisner(arr)
◇ B.Jackson/D.Appell(prod)…
【Rec.1963-64/Philadelphia,Nashville,NY,//原盤:Cameo Parkway】
♪やはり全米No.1ヒット「渚の誓い(So Much in Love)」の印象が強すぎて、いわゆる“一発屋”扱いされがちなせいか、その魅力や実力に比して、タイムスの本邦での評価は異様に低いような気がする…その証拠に(?)彼らの本命盤たる当CDにも、現時点でレビューはたったの3つしか付いていない。実際には「ワンダフル・ワンダフル」がビルボードでの最高位7位、「サムホェア」が同19位と、そこそこヒット曲もあったりするのだが―
♪あるいは彼らの立ち位置の“曖昧さ”というのも原因の1つかも知れない。確かに黒人男性によるヴォーカル・クインテットなのだが、“ソウル”と呼ぶにはかなり MOR 寄りであり、固定ファンの付いている“ドゥワップ”とも言えない―敢えて言うならプラターズやルビー & ロマンティックスやなんかに近い純然たるポップ・グループであり、それが故に玄人筋からは時として等閑視されてしまうのだろう…
♪でもお聴き頂ければお分かりのように、そのクオリティ自体は、ハーモニー、楽曲、サウンド・プロダクションとおしなべて高く、食わず嫌いで聴き逃すのはじつにもったいない気がする。個人的には地元がフィリーというのもあってか(?)、のちの“スウィート・ソウル”のプロトタイプのようにも思え、そういう耳で聴くとなかゝに興味深いものがある―むろん単純にそのヴェルヴェッティなコーラスや洗練されたサウンドを楽しむのもアリだと思うが…音質良好、データも完備の好ベストだ!!
2005年10月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
少し前にCameo-Parkwayレーベルの総集編のようなCDボックスが出たので、個々のアーチストのCD化も近いかと思っていたところ、このTymesも待望のCD化になりました。今回のBEST盤、達郎さんやイーグルスのT・シュミット他沢山のアーチストがカバーしている1963年のNO.1ヒット「So much in love」をはじめ、「Come with me to the sea」「Wonderful Wonderful」「Somewhere」などなど、ドゥー・ワップとは違った独特の洗練されたコード感をもつ素敵なソフト・コーラスの名曲がぎっしり詰まってます。B・ジョエルの「The Longest time」は、(本人曰く)「Tymesのコーラススタイルで作った」とういうのは有名な話。
83年頃に20曲入りのBEST盤レコードを青山パイド・パイパーハウスで購入して以来、権利関係等?からか全くご無沙汰だったし、勿論初CD化ということでマスターテープ自体の保存も良かったのでしょう、ヘッドフォンで聞いてみてリマスター音質の素晴らしさに感激しました。間違いなく二重丸のリイシューです。
83年頃に20曲入りのBEST盤レコードを青山パイド・パイパーハウスで購入して以来、権利関係等?からか全くご無沙汰だったし、勿論初CD化ということでマスターテープ自体の保存も良かったのでしょう、ヘッドフォンで聞いてみてリマスター音質の素晴らしさに感激しました。間違いなく二重丸のリイシューです。
2007年5月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
関西電力のCMに流れている曲を聴きたくて、
ようやく見つけました。
「So Much in Love」
他の曲も、ソフトな感じでよかったです。
ようやく見つけました。
「So Much in Love」
他の曲も、ソフトな感じでよかったです。
他の国からのトップレビュー
johnf
5つ星のうち5.0
The Tymes-More than just their big hit.
2016年5月29日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
The Tymes had one of the smoothest sounds of any sixties vocal group. You could tell they had sung together for a long time because they had a perfect vocal blend, the kind that seems effortless but is really the result of lots of practice. I'm sure you could request just about any standard song from them and they could probably improvise an arrangement for it on the spot. From Philadelphia, they had been around in one form or another as the Latineers since 1956, but it was when George Williams joined the group in 1960 that they became the group we know. He had a mellow voice often compared to Johnny Mathis, though not as high and without the fogginess of Johnny's voice. He usually sang the leads with the group harmonizing behind him.
Like so many early sixties artists they were discovered in a talent contest by someone who took them to local Philly label Cameo-Parkway, which immediately signed them. Cameo was a major indie with performers like Bobby Rydell, Chubby Checker and The Orlons and had enough clout to get a record noticed. Everything fell right into place for them. George had come up with his own song called As We Stroll Along which Cameo songwriter-producers Billy Jackson and Roy Stugis, assigned to the group, worked on, adding things like seagulls and waves and a wordless female vocal. Keeping the vocals front and center and the accompaniment small, they found the group, now renamed The Tymes, with the number one song in the country in early August, 1963. They were number one for only one week when the next week they were knocked out of the top position by some new twelve year old kid called Little Stevie Wonder with his own first hit, Fingertips (part 2).
So Much In Love became an all time classic still heard today, as fresh sounding as it ever did. It's a song that always brings a smile to my face; it's like pure, distilled happiness. Even the album, which unusually had spoken words between tracks that told a love story from Alone to Autumn Leaves, went Top Twenty, a rare thing for a top 40 group in those days. The group successfully followed it with their version of Johnny Mathis' first hit, Wonderful Wonderful (1957), a song made for George's voice. They didn't have much chart action after Somewhere, which peaked at number 19. I think they would have if So Much In Love had happened in '61 instead of '63. Everything changed in 1964, and I don't mean just The British Invasion, which was a kind of catalyst. The R&B scene changed too with the bigger beat dance sound of Motown which reigned supreme from 1964 to '67. The time of smooth, mellow acts was over too soon for The Tymes.
But the group was really good and all of the tracks here, which do include their lesser charting singles, are beautifully done in their style. You can tell they played nice clubs. It's that kind of sound, smooth and polished. The arrangements stay basically in the mood established by their hits, though Here She Comes has almost a Motown feeling to it and The Magic of Our Summer Love has an arrangement that recalls Ruby & the Romantics. They do Johnny Mathis' Chances Are, making it a little jazzy after the first chorus and a relaxed, cocktail lounge take on One Little Kiss. Several of the songs are melodies of classical composers with words put to them, a popular thing to do since the 40's: Come With Me To the Sea (Tchaikovsky-Symphony #5), Stranger In Paradise (Borodin-Polovtsian Dances), Somewhere (Mozart-Piano Sonata 16) and The Lamp Is Low (Ravel-Pavane For a Dead Princess). The CD is a totally fine from beginning to end.
There was more to the Tymes' story, of course. They had a major comeback in the mid 70's with a new sound starting with You Little Trustmaker, which went to #12 nationally. I remember saying to myself, "That couldn't be the old Tymes, could it?" But it was and they had a couple more hits after that. But those were done on RCA and aren't on this CD which is only their Cameo-Parkway recordings. But that was their main period and has the sound that is most associated with them. It's a very worthwhile disc to have.
Like so many early sixties artists they were discovered in a talent contest by someone who took them to local Philly label Cameo-Parkway, which immediately signed them. Cameo was a major indie with performers like Bobby Rydell, Chubby Checker and The Orlons and had enough clout to get a record noticed. Everything fell right into place for them. George had come up with his own song called As We Stroll Along which Cameo songwriter-producers Billy Jackson and Roy Stugis, assigned to the group, worked on, adding things like seagulls and waves and a wordless female vocal. Keeping the vocals front and center and the accompaniment small, they found the group, now renamed The Tymes, with the number one song in the country in early August, 1963. They were number one for only one week when the next week they were knocked out of the top position by some new twelve year old kid called Little Stevie Wonder with his own first hit, Fingertips (part 2).
So Much In Love became an all time classic still heard today, as fresh sounding as it ever did. It's a song that always brings a smile to my face; it's like pure, distilled happiness. Even the album, which unusually had spoken words between tracks that told a love story from Alone to Autumn Leaves, went Top Twenty, a rare thing for a top 40 group in those days. The group successfully followed it with their version of Johnny Mathis' first hit, Wonderful Wonderful (1957), a song made for George's voice. They didn't have much chart action after Somewhere, which peaked at number 19. I think they would have if So Much In Love had happened in '61 instead of '63. Everything changed in 1964, and I don't mean just The British Invasion, which was a kind of catalyst. The R&B scene changed too with the bigger beat dance sound of Motown which reigned supreme from 1964 to '67. The time of smooth, mellow acts was over too soon for The Tymes.
But the group was really good and all of the tracks here, which do include their lesser charting singles, are beautifully done in their style. You can tell they played nice clubs. It's that kind of sound, smooth and polished. The arrangements stay basically in the mood established by their hits, though Here She Comes has almost a Motown feeling to it and The Magic of Our Summer Love has an arrangement that recalls Ruby & the Romantics. They do Johnny Mathis' Chances Are, making it a little jazzy after the first chorus and a relaxed, cocktail lounge take on One Little Kiss. Several of the songs are melodies of classical composers with words put to them, a popular thing to do since the 40's: Come With Me To the Sea (Tchaikovsky-Symphony #5), Stranger In Paradise (Borodin-Polovtsian Dances), Somewhere (Mozart-Piano Sonata 16) and The Lamp Is Low (Ravel-Pavane For a Dead Princess). The CD is a totally fine from beginning to end.
There was more to the Tymes' story, of course. They had a major comeback in the mid 70's with a new sound starting with You Little Trustmaker, which went to #12 nationally. I remember saying to myself, "That couldn't be the old Tymes, could it?" But it was and they had a couple more hits after that. But those were done on RCA and aren't on this CD which is only their Cameo-Parkway recordings. But that was their main period and has the sound that is most associated with them. It's a very worthwhile disc to have.
Jerome Levack
5つ星のうち5.0
Add them to your memories and you got a whole lotta enjoyment.
2015年6月30日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Harmonies, harmonies, harmonies! Add them to your memories and you got a whole lotta enjoyment.
leslie Peterson
5つ星のうち5.0
Quality song selection
2023年12月6日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Exceptional sound great selection
MD55
5つ星のうち5.0
Grace" The Tymes were responsible for some great earlier tunes with beautiful harmonies
2018年2月22日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Although most significantly known in recent times for their UK number 1 hit "Ms. Grace" The Tymes were responsible for some great earlier tunes with beautiful harmonies. This is a fabulous album and the only thing I could be critical of is that the recordings are in mono. However that can be easily overlooked as they appear to be the original recordings and not songs which have been re-recorded using one or more members of the original group as so often happens with many re-issues.
I'm glad this disc is now in my collection.
I'm glad this disc is now in my collection.
Mr. Music
5つ星のうち5.0
THE TYMES AND CAMEO-PARKWAY MAKE AN ABSOLUTELY WINNING COMBINATION!!!
2015年1月18日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This very talented and versatile group of gentlemen were an absolute smash in their heyday. These selections prove that point to a fault. The vocals, the arrangements, and the production techniques are gorgeous and so listenable. If you like to take music with you to the beach on a trip with that special someone, this is your CD!!! The Tymes combine beautiful vocals delivered flawlessly to a wonderful backdrop of melody and production. These songs work well in every way. This collection is a must have for all collectors of American pop, soul, and rock. Fabulous!!!!