Our New Orleans: Benefit Album for Gulf Coast
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Yes We Can Can - Allen Toussaint |
2 | World I Never Made - Dr. John |
3 | Back Water Blues - Irma Thomas |
4 | Gather by the River - Davell Crawford |
5 | Cryin' in the Streets - Buckwheat Zydeco |
6 | Canal Street Blues - Dr. Michael White |
7 | Brother John Is Gone/Herc-Jolly-John - Wild Magnolias |
8 | When the Saints Go Marching In - Eddie Bo |
9 | My Feet Can't Fail Me Now - Dirty Dozen Brass Band |
10 | Tou' les jours ç'est pas la même - Carol Fran |
11 | L'Ouragon - BeauSoleil |
12 | Do You Know What It Means to Miss New Orleans - Preservation Hall Jazz Band |
13 | Prayer for New Orleans - Charlie Miller |
14 | What a Wonderful World - The Wardell Quezergue Orchestra featuring Donald Harrison |
15 | Tipitina and Me - Allen Toussaint |
16 | Philharmonic Louisiana 1927 - Randy Newman and the Louisiana Philharmonic Orchestra with members of the New York |
商品の説明
内容紹介
Nonesuch Records is releasing a benefit album of newly recorded songs featuring artists from the New Orleans music community across a wide variety of styles to document the depth, richness and profound musicality of that unique city. Funds from the sale of the record, titled Our New Orleans, will be donated to Habitat For Humanity to aid those affected by the recent Hurricane Katrina disaster. A number of New Orleans best known musicians have been asked to record songs that are integral to their lives and that express their feelings about the city and the recent events there. Sessions began in New York on September 20, with the Preservation Hall Jazz Band and the Wild Magnolias recording at Clinton Studios. Later the same day and on September 21, Allen Toussaint, Irma Thomas and the Dirty Dozen Brass Band recorded at New Yorks Avatar Studios. Further sessions in October included Dr. John, Buckwheat Zydeco, and Randy Newman, among others. Nonesuchs parent company Warner Bros. Records is donating all of the production costs for this record, as part of the Warner Music Groups larger efforts on behalf of the hurricane victims. Many others involved in the project are also generously donating their time and services.
Amazonレビュー
ノンサッチ・レコーズが、ニューオリンズのミュージックコミュニティで新録された曲で構成されたベネフィットアルバムをリリースした。曲のスタイルはバラエティに富んでいて、この独特な町の奥深く豊かな音楽的才能を実証するものとなっている。『アワ・ニューオリンズ』と題されたこのアルバムのセールスの利益は、ハリケーン・カトリーナの被害者救援のため、ハビタット・フォー・ヒューマニティーに寄付される。ニューオリンズで著名なミュージシャンの多くが、彼らにとって不可欠な曲や、この町と最近のできごとについての思いを表現した曲をレコーディングしてほしいと依頼された。レコーディングセッションは、9月20日、ニューヨークに始まった。まずは、クリントンスタジオで婦リザベーション・ホール・ジャズ・バンドとマグノリアスが、そして同じ日とその翌日にアバタースタジオでアラン・トゥーサンとアーマ・トーマスとダーティー・ダズン・ブラス・バンド。さらに10月にはドクター・ジョン、バックウィート・ザディコ、ランディー・ニューマンらのレコーディングがおこなわれた。現在のノンサッチであるワーナー・ブラザーズ・レコーズは、ワーナー・ミュージック・グループがおこなっているハリケーンの被害者救援の一部として、このアルバムの制作費すべてを寄付した。その他、このプロジェクトに参加した多くの人が、快く時間やサービスを提供した。
Product Description
Nonesuch Records is releasing a benefit album of newly recorded songs featuring artists from the New Orleans music community � across a wide variety of styles � to document the depth, richness and profound musicality of that unique city. Funds from the sale of the record, titled Our New Orleans, will be donated to Habitat For Humanity to aid those affected by the recent Hurricane Katrina disaster. A number of New Orleans� best known musicians have been asked to record songs that are integral to their lives and that express their feelings about the city and the recent events there. Sessions began in New York on September 20, with the Preservation Hall Jazz Band and the Wild Magnolias recording at Clinton Studios. Later the same day and on September 21, Allen Toussaint, Irma Thomas and the Dirty Dozen Brass Band recorded at New York痴 Avatar Studios. Further sessions in October included Dr. John, Buckwheat Zydeco, and Randy Newman, among others. Nonesuch痴 parent company � Warner Bros. Records � is donating all of the production costs for this record, as part of the Warner Music Group痴 larger efforts on behalf of the hurricane victims. Many others involved in the project are also generously donating their time and services.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.4 x 12.9 x 1.19 cm; 128.14 g
- メーカー : Nonesuch
- EAN : 0075597993424
- 商品モデル番号 : 2014487
- オリジナル盤発売日 : 2005
- SPARSコード : DDD
- レーベル : Nonesuch
- ASIN : B000BNTM0U
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 174,554位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 1,745位ブルース・カントリー (ミュージック)
- - 4,627位グローバルミュージック (ミュージック)
- - 33,060位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
アラン・トゥーサンやドクター・ジョンの元気な歌声が聴けたのはうれしいかぎりです。
またレコーディング・アーティストではないようなマイナーなアーティストも多数収録されていますが、それぞれにニュー・オーリンズに根ざした良い曲満載。
でもチャリティというからには被害当事者の方々だけではなく外部からの応援としての参加がもっとあってもいいのでは?と少々疑問。
ランディ・ニューマンが唯一外部からの参加で1曲。で、この曲がとても良かった。
もっと売れ線のアーティストの参加がないとセールス的に厳しくて、チャリティにならないんじゃないかな?ってのは不謹慎かな?
しかし、今もう一度この美しき母なる港町が音楽の街であったことを世界中に認識させた。
このアルバムは美しい。
なぜなら同情で作られたアルバムでないから。
参加者の愛でなりたっているから。
音楽に溢れている限り大丈夫だ、という確信に満ちた演奏が集まっている。
だから、私たち第3者が聴いても楽しめるアルバムだし、ニューオリンズに行きたいと強く思わせてくれる。
そういう意味で、観光都市のベネフィットアルバムとして正しく素晴らしい。
1曲1曲録音場所、プロヂューサーも違うのに、アルバム全体に統一感があるのは、確固たるミュージシャンの意識があるからで、そのことを含め恐ろしくもスゴイ街だ。
余談ですが、カトリーナ前に録音された I BELIEVE TO MY SOUL というオムニバスアルバム(アーマトーマス、アラントゥーサン、メイヴィスステイブルズ、アンビーブルズ、ビリープレストン)も同じような感じでとても良いです。こちらは、プロヂューサーとバンド(いいぞぉ)が統一されています。
それと、ジョンスコフィールドの THAT'S WHAT I SAY (レイチャイルズトリビュート)もドクタージョン、アーロンネビル!参加でニューオリンズ臭が同じ様に漂っています。
災害で多くの命や楽器は失われてしまったけれども、遺された命があるかぎり、朽ちることのない、そして世代を超えて命から命へと受け継がれて来たし、受け継がれていくニューオリンズのミュージシャンシップ。貧しい南部に生き残ったポップ・ミュージック、ジャズをさりげなく助けている北米の演奏家によるオーケストラ、ストリングス。
音楽を超えて、貧しさを跳ね返す民衆音楽の活力、そして豊かさに甘んじず弱者に協力するクラシック音楽の温情に感動しました。
残念ながら、この日本盤には、歌詞も対訳もついていません。英語解説の日本語訳のみ。ということで、日本盤として、減点ひとつで、星四つ。時価次第では、輸入盤で十分です。
他の国からのトップレビュー
Fait-on de la bonne musique avec de bons sentiments ? En l'occurrence, oui. Parce que ces gars-là, tous de vieux pros roués à leurs sons respectifs, ont aussi de bonne raisons de s'impliquer dans un projet dont on ne peut que louer la motivation. Et donc, en toute logique puisque c'est la musique de là-bas, on y retrouve du blues, du jazz, du funk, tout ça à la sauce néo-orléanaise, évidemment. Et comme, vous le savez sans doute déjà mais on ne perd rien à répéter fut-ce l'évidence, Allen Toussaint (l'initiateur du projet), Dr. John, Buckwheat Zydeco, le Dirty Dozen Brass Band, Beausoleil, ou le seul intrus de la bande, Randy Newman (un californien !) mais accompagné de l'orchestre philharmonique de Louisiane savent tous parfaitement faire et que leurs petits copains moins connus ne sont pas en reste et que les titres proposés, entre grands classiques et créations tout y passe avec bonheur, on apprécie le généreux festin.
Comme en plus les profits (oui, encore aujourd'hui ou l'état du sud en général et la Nouvelle Orléans en particulier sont loin d'avoir totalement récupéré de la colère météorologique qui s'abattît sur eux) serviront sans doute à quelque utile initiative il n'y a pas à hésiter plus longtemps pour conseiller, chaudement, Our New Orleans, un vrai beau paquet de bonheur en plus d'une bonne action.
1. Allen Toussaint "Yes We Can Can" 4:15
2. Dr. John "World I Never Made" 4:01
3. Irma Thomas "Back Water Blues" 3:31
4. Davell Crawford "Gather By The River" 3:40
5. Buckwheat Zydeco "Cryin' In The Streets" 8:43
6. Dr. Michael White "Canal Street Blues" 3:40
7. The Wild Magnolias "Medley" 5:31
8. Eddie Bo "When The Saints Go Marching In" 2:18
9. Dirty Dozen Brass Band "My Feet Can't Fail Me Now" 4:38
10. Carol Fran "Tou' Les Jours C'est Pas La Même" 3:59
11. Beausoleil "L'ouragan" 3:58
12. Preservation Hall Jazz Band "Do You Know What It Means To Miss New Orleans" 2:42
13. Charlie Miller "Prayer For New Orleans" 2:14
14. Wardell Quezergue Orchestra "What a Wonderful World" 3:50
15. Allen Toussaint "Tipitina And Me" 2:52
16. Randy Newman and the Louisiana Philarmonic Orchestra "Louisiana 1927" 3:02
While I can appreciate that some reviewers felt that the music on this CD was somewhat of a downer, likening it to the accompaniment of a funeral march, to me that is not the overall feeling I get when listening to this CD. Much like The Blues (meaning the music genre, not the emotional state), some of the pieces herein lament the loss of a unique city that once was. A part of that beloved and unique cultural entity was lost forever on August 29, 2005. But this CD was created at a time when nearly one third of the population had just returned to NOLA, and that one-third was filled with hope, determination, and a love for their city that ran so deep that we were willing to make do and live without many modern conveniences (electricity, for one) in order to persevere and breathe life back into our ravaged city.
That is the message I get, deep in my soul, from this music. It is a message of hope, determination, perseverance, and the absolute certainty that we would prevail, colored with a bit of mourning for that piece of culture that is undeniably lost forever. To my ears and my soul, this CD is uplifting, not a downer. Case in point : Allen Toussaint's, "Yes, We Can," and the ubiquitous New Orleans favorites, "What A Wonderful World," and, "When The Saints Go Marching In," performed by Donald Harrison with The Wardell Quezergue Orchestra and Eddie Bo, respectively.
Perhaps the phrase, "funeral music," used by many of the reviewers who've come before me here warrants some explanation for those naïve to the old New Orleans tradition of the Second Line. In old NOLA, though a funeral is, of course, a time for mourning and closure, it is also a time to rejoice in the experience of having known the soul who has just departed this Earth. As such, it is common practice for processioners to walk through the deceased's neighborhood, following a small brass marching band, singing and dancing (this is called a Second Line), allowing people who knew the person and those who didn't to hear the music, come out of their homes, and join the parade of revelers. This is how traditional New Orleanians payed homage to the dead, a tribute in the form of a musical parade. So, does this CD, in some parts, feel like a New Orleans style funeral? Yes, but a New Orleans style funeral is unique, a living and breathing thing.
My favorite track is, "Backwater Blues," performed by Irma Thomas, originally composed and performed by Bessie Smith and later sung by Dinah Washington. Although this song was reportedly written for the folks of Cincinnati after The 1927 Great Mississippi Flood, the lyrics eerily describe the situation I experienced in my tiny boat ferrying survivors from their rooftops to the relative safety of the I-10/610 interchange during our own Search and Rescue mission before the arrival of federal authorities (aptly dubbed, "New Orleans Residents Rescue Their Neighbors," by NPR's Democracy Now). Amazing that history repeats itself almost to a, "T."
As one who really, "Knows What It Means," this CD symbolizes not just the grief of a lifestyle and culture lost, but the resilience of that culture and the strength of those who were willing to get up and DO something to restore as much of what once was as is humanly possible. This remains one of my favorite CDs of all time, and is one of my best go-to gifts because it is nearly universally enjoyable.