Greatest
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, リミックス含む, 2020/5/29
"もう一度試してください。" | CD, インポート | ¥1,486 | ¥736 |
CD, リミックス含む, インポート, 2006/9/12
"もう一度試してください。" | インポート, リミックス含む |
—
| ¥4,338 | ¥3,398 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | The Greatest |
2 | Living Proof |
3 | Lived In Bars |
4 | Could We |
5 | Empty Shell |
6 | Willie |
7 | Where Is My Love |
8 | The Moon |
9 | Islands |
10 | After It All |
11 | Hate |
12 | Love And Communication |
商品の説明
内容紹介
This is not a greatest hits album, despite the title. It contains all-original songs written by Chan Marshal (professionally known as Cat Power), and features the great Memphis session musicians Teenie Hodges on guitar, Leroy Hodges on bass (Al Green, Hi Rhythm Section), drummer Steve Potts, and more. The combination of Marshall's superbly evocative and flexible voice plus some of the greatest Southern soul players, has produced a masterpiece. These songs explore themes of Southern loss, longing, and marginality. The limited first digipak pressing and regular single vinyl contain a bonus track. After the first pressing sells out, the regular jewelcase version will not contain a bonus track.
Amazonレビュー
If you are an artist at a crossroads/ "maturing point" in your career, it's a great idea to seek out the original musicians who played on music you adore and that inspire you greatlyit's the opposite of what Rick Rubin does with the old folks. The results, however, are often lackluster; it can just be too hard to forge a connection in a short period of time with studio dudes twenty to thirty years older than you. Chan Marshall, who took just three years between albums this time, returned to Memphis to record with many of the architects of Southern soul music at Ardent Studios on The Greatest. And from the first and titular tune, a mournful and gorgeous ballad with swelling strings, backing singer and shimmery guitar accompaniment that tells the tale of a boy who wants to become a great boxer, it's clear that the results of this experiment are uniformly awesome. The sultry-voiced artiste sounds fully at home within these songs, these lovely analog Southern sounds that bridge black and white musics. It's not like she's on a trip of trying to be Aretha or anything; besides, the arrangements on all the songs are different. The loping, fiddle-accented "Empty Shell" sounds like the Unholy Modal Rounders backing Bobbie Gentry. All the songs are pretty, slow and melancholy; there's nothing like "He War" on here. We are not in the habit of quoting press releases, but it's hard to beat this line from the Matador one-sheet: "If Alex Chilton were today a beautiful young woman, he'd sound like this." Amen, or something. Mike McGonigal
Product Description
This is not a greatest hits album, despite the title. It contains all-original songs written by Chan Marshal (professionally known as Cat Power), and features the great Memphis session musicians Teenie Hodges on guitar, Leroy Hodges on bass (Al Green, Hi Rhythm Section), drummer Steve Potts, and more. The combination of Marshall's superbly evocative and flexible voice plus some of the greatest Southern soul players, has produced a masterpiece. These songs explore themes of Southern loss, longing, and marginality. The limited first digipak pressing and regular single vinyl contain a bonus track. After the first pressing sells out, the regular jewelcase version will not contain a bonus track.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.2 x 12.8 x 1.3 cm; 77.96 g
- メーカー : Matador Records
- EAN : 0744861062622
- 商品モデル番号 : OLE6262
- オリジナル盤発売日 : 2006
- レーベル : Matador Records
- ASIN : B000C0X3ZC
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 145,404位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 26,725位ロック (ミュージック)
- - 34,510位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
ずっと横について頭を撫でられてる感じです。ずーっと聴いてられます。
これにありがちな「飽きた」が無い。
ノラ・ジョーンズもいいけど、Cat Powerもすごくいい。
Chill Outと言っていいのでしょうか?とにかくこれを聴くと身体の力が抜ける感じがします。
寝る前によく聴くとリラックスできます。
彼女はもともとデルタブルースに近い感性を持っているのかな?と思わせる好アルバム。
私が彼女の作品を始めて聞いたのは The covers record。そのときは原曲を溶解させるような、彼女のセンスに驚愕したものですが、
いまこの The greatest を聞くと、確かにショーンさんはすばらしい感性をお持ちですが、以前はただ演奏がへただった部分がままあり、それがアバンギャルドに聞こえてしまったのかな?なんてことを思いました。
4thアルバム Moon pix とこのアルバムはやはり彼女のオリジナルとしてのアーシー(土着的)さがでており、聞き比べると面白い。
なんといっても、このアルバムは格段に演奏力の高いメンバーのサポートを受け、いままでにないゆったりとした、安心感のある、ショーンさんの横顔を伺うことができます。
1the greatest はあの洪水のことを歌っているようですが、彼女のピアノと、それをサポートする他の楽器が奏でるハーモニーは、いままでの彼女にない「癒し」を味わえます。
なんかこう、こじんまりしたバーで、彼女の歌を数人の客と独占したいような衝動に駆られます。
歌詞を見てみると、文学的だと思う。Greatestも、洪水のことを歌ってるのだけど、Melt me down in to big black armorというラインが、虚無感を醸し出していて、お気に入り。きっと文学少女だったんだろう。
lived in barのPVがyoutubeで見れるけど、繊細な感じがする美人さんだね。この曲の後半の盛り上がりは、なんかよい。鮫と泳いで、飛行機と飛ぶ、っていうんだから、素敵な空想世界だ。
洒落たバーでライブがあったら、行きたいと思わせるシンガーですね。
オシャレ
メンフィスの名セッションプレーヤーをバックに迎えたサウンドは
これまでのcat powerそのものでありながら、
まろやか、さり気無くグルーヴィーで、
ここ数作の中では一番大胆に変化しているかも。
これまでの冷気を帯びたメランコリィは影を潜め、
陽だまりでトリップするような、
確かにcat powerなんだけど、
今までと違う部分がクローズアップされている
という感じかもしれない。
ただ、いいアルバムであることには変わりないのだけど、
なんとなく繰り返し聴く気にならないのが不思議。
後半若干だれるように感じるからかもしれない。
聴き込むうちに味が出てくるのかな?