コールドマウンテン [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ニコール・キッドマン, アンソニー・ミンゲラ, ジュード・ロウ, ドナルド・サザーランド, フィリップ・シーモア・ホフマン, レニー・ゼルウィガー, ナタリー・ポートマン |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 35 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
Amazonより
南北戦争末期の1864年。南軍兵士のインマンは、愛するエイダを置いて戦場に出る。重傷を負ったインマンは、脱走兵としてエイダの待つコールド・マウンテンへの果てしない旅に出ることを決意。一方、彼を待ち続けるエイダは、たくましさを身につけていく。ニコール・キッドマン、ジュード・ロウという美男美女が演じる、壮大なラブロマンス。
たった一度の口づけで、おたがいを運命の人だと確信する主人公のふたり。戦況が悪化するなか、もう一度だけ会いたいと願う強い気持ち。ロマンチックなテーマが全編に貫かれるなか、ふたりがさまざまな局面で出会う人物が、物語にスパイスを与えていく。とくに、エイダに生きる術を教える流れ者の女ルビー役のレニー・ゼルウィガーと、インマンをかくまう未亡人役のナタリー・ポートマンが強烈な印象。ルーマニアでのロケを含む雄大な映像美や、血なまぐさい戦闘シーンといった大作としてのスケール感や風格をキープしながら、ラブシーンは官能的にみせるなど、ツボを得た演出はアンソニー・ミンゲラ監督の手腕だ。(斉藤博昭)
レビュー
製作総指揮: イアイン・スミス 製作: シドニー・ポラック/ウィリアム・ホーバーグ/アルバート・バーガー/ロン・イェルザ/ティモシー・ブリックネル 監督・脚本: アンソニー・ミンゲラ 撮影監督: ジョン・シール 編集: ウォルター・マーチ 美術: ダンテ・フェレッティ 衣装: アン・ロス 音楽: ガブリエル・ヤール 出演: ジュード・ロウ/ニコール・キッドマン/レニー・ゼルウィガー/ドナルド・サザーランド/ナタリー・ポートマン/フィリップ・シーモア・ホフマン/ジョヴァンニ・リビシ/レイ・ウィンストン/ブレンダン・グリーソン/アイリーン・アトキンス 声の出演: 森川智之/鈴木ほのか/高乃麗/池田勝/高橋理恵子/中村秀利/檀臣幸/佐々木梅治/宝亀克寿/麻生美代子
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 80 g
- EAN : 4959241930699
- 監督 : アンソニー・ミンゲラ
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 35 分
- 発売日 : 2006/1/25
- 出演 : ジュード・ロウ, ニコール・キッドマン, レニー・ゼルウィガー, ドナルド・サザーランド, ナタリー・ポートマン
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : ブエナ・ビスタ・ホーム・エンターテイメント
- ASIN : B000CFWNAI
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 145,629位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,631位外国のラブロマンス映画
- - 14,168位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
本当に純愛。アンソニーミンゲラ監督の作品はイングリッシュペイシャントも見ましたが、ロマンチックな方なんだなぁ。お亡くなりになったのが残念です。
そんな混乱した状況下でも女はたくましく生きられる。
土地を手放し落ちぶれた男が脱走兵狩りで己の優位性を
誇示するざまは弱さの象徴として描いているのか。
身勝手なルビーの父親しかり、インマンでさえ不確かな愛を
信じて数百キロを旅する姿は弱さなのか。
その旅で助けてくれるのはたくましく生きる二人の女性。
弱い男と強い女の対比は見事である。
ラストの女の子でさえ。
語られる詩と美しい自然は感動的だ。
アメリカ南北戦争の時代に、困難な状況の中、
田舎の純朴な男女が恋をして結ばれるまでを
人間の業(ゴウ)や性(サガ)などを
掘り下げて表現しようとした映画っぽいです。
お話としては、単純なもので劇的な展開もなく、
終始、陰気で重苦しい雰囲気を漂わせる映画です。
しかし、出演者のそれぞれが、
とても味のある良い演技をしていて、
登場人物に引きつけられるので、飽きずに最後まで見られ、
映画のエンディングあとに
何とも言えない物悲しい余韻が残る名作です。
俳優のセリフのイントネーションが、この映画のキモなので、
字幕で見るのをおすすめします。
反戦について語ったり考えたりする時、この映画がもたらしてくれるものは多いだろうとも思う。
それにしても描写がすごい。
ニコ-ルキッドマンの若い時の裸体を見れるのはこれだけかな?!
レニーゼルウィガーが、いい味出している。
死ぬまでに観ておくべき作品。
南軍を脱走して故郷のコールドマウンテンをめざすインマンと、彼の帰りを待つエイダの苦行が「これでもか!」というほど出てきます。なんでもない場面に見えるのですが、全部見終えると実に意味深。たとえばインマンが途中で出会ったまだ若い未亡人。最初は警戒していますが、インマンが南軍だと知ると彼を求めます。翌朝、北軍の敗残兵3人が押し入ります。赤ん坊を人質にして要求をし続ける3人。インマンは家に押し入った2人は殺しますが、赤ん坊に服を着せて寒さから守ろうとした1人は見逃す。しかし、夫を殺された未亡人は背後から銃殺します。本来なら何の悪意も持たない人たちが、南北に分かれて殺し合い、憎しみ合う。戦争(特に内戦)の愚かさを現しています。
この映画で巧いのは、内なる敵=義勇軍 を徹底的に悪く描いていること。壮年の男たちは全員出征します。村に残るのは女子供たちと、年をとっているか戦争に行くには若すぎる少年たち。彼らの役割は北軍や盗賊から村を守ることのはずですが、実際にやっていたのは南軍の敗残兵を見つけて殺すこと。いわば、正義の名を借りた「虐殺」。ラスト近くで彼らに「審判」が下されて溜飲を下げた観客は多かったはずです。
多くの人が指摘するように、この映画の一番の立役者はエイダに辺境で生きる術をたたき込んだルビーを演じたレニー・セルヴィガー。ヒロインのニコール・キッドマンを完全に食ってました。
他の国からのトップレビュー
Says something about mix matched
Anyway I should have known better after all Eagle are not exactly known for producing good home entertainment
The basic outline of Frazier's story forms the core of the movie but the love story between Ada Monroe and Inman is very different in the novel. The magnetic attraction between the two drives the movie and provides the emotional tension that keeps the viewer alert, almost like a mystery plot. Will the two survive to meet and live happily ever after? Charles Frazier's novel does not use that tension to drive the story.
The first scene in the book is set in the Petersburg hospital and Inman's motivation to desert his regiment after years of loyal service is his disillusionment with the war. Ada Monroe does not enter his thoughts by name until he is well on his way home. The reader puts the two together when the author makes Ada the subject of the next chapter but she, too, is not consumed with longing for Inman. Rather, Ada is occupied with growing up and surviving after her father passes away. When Ruby Thewes enters her life midway through the chapter Ada's attention centers around her relationship with the capable and earthy young woman.
Well past halfway into the novel Inman finally reveals that when (and if) he meets Ada Monroe he will declare his intentions right away and, if he is rebuffed, he will turn back around and keep walking. For her part, Ada only thinks of Inman during quiet moments of solitude and is not sure he is still alive. Whether or not they will live happily ever after - or even meet again - is only inferred by the structure of the novel. Even if I hadn't seen the movie first I would have expected that conclusion but it is not uppermost in the minds of the characters.
Both the book and the movie, then, are beautiful depictions of the same story as if you had heard alternate versions of a story about a neighborhood couple from two trusted friends. The various vignettes that the film's fans know well are mostly all different from the book. The various Home Guards are not half the antagonists in the book as they are in the movie and Captain Teague has no back story, no motivation, in the novel.
Inman, Ada, Ruby, Stobrod and Reverend Monroe are all finely drawn characters and everybody else, including even Esco and Sally Swanger, are background figures. Inman's journey is not so much Homer's Odyssey in the book. Anthony Minghella used the Odyssey as a concept for the film before he wrote the screenplay, as he relates in the Extra Feature interview. The human interactions of the vignettes provide the constant motion that contemporary filmgoers expect but in the novel the geography, the weather, the wildlife, the food and Inman's solitude are all virtual characters in a way that would have ground the film to a halt.
The movie has all that exquisite cinematography and an excellent soundtrack written by Gabriel Yared. The period music is well researched under the experienced guidance of T-Bone Burnett. The extended version DVD includes the feature, "The Music of Cold Mountain", which I highly recommend. One surprise for me was the writer of the song, "My Ain True Love" - Sting. The mysticism of Ada's vision from Sally's well is an invention of screenwriter Anthony Minghella. That minor sub-plot serves to create a subtle tension and a gentle resolution at film's end but Charles Frazier did not intend Ada's vision in the well to be a plot device.
To me, Jude Law fit Charles Frazier's portrait of Inman very nicely and Renée Zellweger was a perfect Ruby Thewes. Every other face fit nicely into Frazier's characters except Nicole Kidman. She was fine in the movie but I do not think Kidman would have been Frazier's pick had he been given the choice, not the way he drew Ada Monroe in the novel. Read the book and see if I'm right. Who would you have rather seen as Ada Monroe?
*Update for Civil War buffs:
Inman was probably a member of the 49th North Carolina Infantry. Charles Frazier does not identify Inman's regiment in the novel but the 49th was everywhere Inman was, including the first regiment north of the South Carolina brigade that was the victim of the Petersburg Mine explosion. They were also in the thick of the fighting at the Battle of Weldon Railroad later where Inman received his neck wound in the book, as opposed to the movie where he was wounded in a night skirmish a few days after the Battle of the Crater.
Then there is a problematic scene in the movie after Inman deserts. He is seen walking on a beach with his right shoulder towards the water - walking north, but that's not the real error. For a Confederate deserter to leave Petersburg from the hospital he would have had to go west toward the Danville Road then turn south. Access to the Virginia coastline was controlled by Yankee troops in 1864. In the book Frazier never traces Inman's route on a map but he never wrote a scene involving an ocean. An appendix in the novel mentions the reference book North Carolina Troops in the Civil War as well as Charles Frazier's extensive hikes in the Blue Ridge Mountains of southwestern Virginia and North Carolina so any historical inconsistencies are a fault of the film, not the novel.
Is the story an anti-war parable? I do not think the novel is anti-war so much as it is historically accurate. After Sherman captured Atlanta and siege warfare settled on the Army of Northern Virginia the fate of the south was sealed. Many North Carolina soldiers deserted in the winter of 1864-65 so Inman's decision would not have been unique. This is just the first fictional story to give voice to those deserters as opposed to the ill-fated men who fought on to Appomattox and had their stories pass into legend. And Inman was still a formidable warrior on his journey, several times engaging adversaries that outnumbered and outgunned him but still he came away victorious. Frazier's story and Minghella's film tell a mostly overlooked tale about the people of a conquered nation and how they dealt with the lives they were forced to live. That is not anti-war, just reality as it was in 1864.