ーーーーーーこの映画から、俺はマーロン・ブランドが好きに成った。そして俺も立ち上がった。
そしてブッディスムをやっている。ーーーーー後は暮らしぶりの向上だ。あと、スティーブ・マックイーンの大脱走が欲しい。我の青春を構成した【映画】たち。よお~~~~~し、もっと買うぞおおおおおおおお!!!
波止場 コレクターズ・エディション [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション | ¥2,189 | ¥130 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション |
—
| ¥1,282 | ¥382 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション |
—
| ¥1,900 | ¥53 |
DVD
"もう一度試してください。" | コレクターズ・エディション |
—
| — | ¥317 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | ドルビー, ブラック&ホワイト |
コントリビュータ | リー・J・コッブ, ロッド・スタイガー, カール・マルデン, パット・ベニング, マーロン・ブランド, バッド・シュールバーグ, エヴァ・マリー・セイント, エリア・カザン |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 1 時間 48 分 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
商品の説明
Amazonより
ボクサーくずれのテリー(マーロン・ブランド)は、兄チャーリー(ロッド・スタイガー)が波止場を仕切るボスのジョニー(リー・J・コッブ)の命令で仲間を殺す現場を目撃。その妹イディ(エヴァ・マリー・セイント)の嘆き悲しむ姿に心動かされ、バリー神父(カール・マルデン)に真相を告白するが、やがてチャーリーも殺害されるに及び、ついに法廷に立つ決意をする…。
名匠エリア・カザン監督がピューリッツァー賞受賞の原作をドキュメンタリー・タッチで映画化した社会派青春ドラマ。大スター、M・ブランドの出世作としても知られ、ここでみせる彼のワイルドな反骨ぶりはその後の姿勢をも示唆しているかのようである。公開年のアカデミー賞で作品・監督・主演男優賞など8部門を受賞している名作。(的田也寸志)
レビュー
製作: サム・スピーゲル 監督: エリア・カザン 脚本: バッド・シュールバーグ 音楽: レナード・バーンスタイン 出演: マーロン・ブランド/リー・J.コッブ/ロッド・スタイガー/エヴァ・マリー・セイント/カール・マルデン/パット・ヘニング
-- 内容(「CDジャーナル」データベースより)
登録情報
- アスペクト比 : 1.33:1
- 言語 : 英語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
- EAN : 4547462025869
- 監督 : エリア・カザン
- メディア形式 : ドルビー, ブラック&ホワイト
- 時間 : 1 時間 48 分
- 発売日 : 2006/2/1
- 出演 : マーロン・ブランド, エヴァ・マリー・セイント, カール・マルデン, ロッド・スタイガー, リー・J・コッブ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 英語 (Mono)
- 販売元 : ソニー・ピクチャーズ エンタテインメント
- ASIN : B000CIXJ12
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2022年6月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
現代の若い世代には受け入れにくい作品かもしれませんが
私は昭和の作品が洋画も邦画も大好きで
ストーリーは単純かもしれませんが、俳優さんの魅力が半端ないです、
マーロンブランドは最高です、、アカデミー賞であるべき作品だと思いました
そして今の現代で、若い者から年配まで、電車内で、タバコなど違反行為に目をつむり、何も言えない日本人の姿そのものだと思いました
その中で、ひとりだけ立ち上がり、ボロボロになるまでチンピラに殴られ、正義をただすヒーローを映し出してるようです
私は昭和の作品が洋画も邦画も大好きで
ストーリーは単純かもしれませんが、俳優さんの魅力が半端ないです、
マーロンブランドは最高です、、アカデミー賞であるべき作品だと思いました
そして今の現代で、若い者から年配まで、電車内で、タバコなど違反行為に目をつむり、何も言えない日本人の姿そのものだと思いました
その中で、ひとりだけ立ち上がり、ボロボロになるまでチンピラに殴られ、正義をただすヒーローを映し出してるようです
2023年9月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
何といっても本作の見所は悪役のボスとの決闘シーンだろう。
文字通り叩きのめされて瀕死に陥る主人公だが、その姿が虐げられてきた現場の労働者の同情を呼ぶ。
ラストで作業場のシャッターが降りていくシーンは、資本家の不当な搾取に対する勝利の凱歌である。
一方で脚本には違和感が否めない。
なぜ主人公ではなく兄が殺されねばならなかったのか、私には合理的な説明がつかなかった。
また、労働者らが最終盤で一斉に主人公の側につくのも出来すぎで、クサさを感じる。
よくも悪くもエリア=カザン監督らしい作品だ。
もちろん本作が名作であることを否定するものではないが、一方で評価されすぎだとも思う。
文字通り叩きのめされて瀕死に陥る主人公だが、その姿が虐げられてきた現場の労働者の同情を呼ぶ。
ラストで作業場のシャッターが降りていくシーンは、資本家の不当な搾取に対する勝利の凱歌である。
一方で脚本には違和感が否めない。
なぜ主人公ではなく兄が殺されねばならなかったのか、私には合理的な説明がつかなかった。
また、労働者らが最終盤で一斉に主人公の側につくのも出来すぎで、クサさを感じる。
よくも悪くもエリア=カザン監督らしい作品だ。
もちろん本作が名作であることを否定するものではないが、一方で評価されすぎだとも思う。
2022年1月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
彼がアカデミー主演男優賞を受賞したエリア・カザン監督の不朽の名作。
2023年5月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
これがあの渋いマーロンブランドの若い時なんだ。昔の映画なのでテンポが緩いです。
2020年11月26日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
以前、途中からテレビで見た事があり、あっという間に作品に引き込まれてしまいました。今回、きちんと観ることが出来ました。たいへんな傑作。とくに男性ファンに勧めたい、、今はあまり見かけなくなった失われた男のドラマ。
個人的には脚本、キャスト、演出、すべてが最高レベルだと思ってます。
後半のプールバーみたいな酒場のカウンターで牧師さん(シンシナティ・キッドでカードきってた名優カールマルデン)、ヤクザの子分ら交えてと罵りあうシーンはすごい迫力、一回見たら忘れないくらい強烈な印象。凄んでるようで虚勢張って、、男の意地が滲み出てて、、。気持ちがわかってちょっと泣きそうになる。
マーロンブランドの演技は世界中の俳優に多大なる影響を与えた、Jディーンは勿論、Sマックイーン、我が国の俳優、若き日の石原裕次郎さんも大きな影響を受けたように思いました。
個人的には脚本、キャスト、演出、すべてが最高レベルだと思ってます。
後半のプールバーみたいな酒場のカウンターで牧師さん(シンシナティ・キッドでカードきってた名優カールマルデン)、ヤクザの子分ら交えてと罵りあうシーンはすごい迫力、一回見たら忘れないくらい強烈な印象。凄んでるようで虚勢張って、、男の意地が滲み出てて、、。気持ちがわかってちょっと泣きそうになる。
マーロンブランドの演技は世界中の俳優に多大なる影響を与えた、Jディーンは勿論、Sマックイーン、我が国の俳優、若き日の石原裕次郎さんも大きな影響を受けたように思いました。
2017年3月14日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
① この映画の芸術的価値については、他のレビューを参照ください。
② 手鉤を手にした港湾労働者は1980年頃には消えた。1950年代に制作されたこの映画は、創作であっても記録的意義がある。現在の波止場には、雨天荷役が可能で空母並みの荒天航行・高速航行が可能な大型コンテナ船、巨大なガントリークレーン、広大な物流ヤードを行きかうトレーラーがある。
③ この映画の舞台のニューヨーク港は、いち早く広大なコンテナ物流体制を整えた、ニュージャージー港に負けて1970年頃には衰退して行く。(『コンテナ物語』 マルク・レビンソン著)。
④ 手鉤を持った肉体労働者が荷物を運んでいたら、米国や日本の消費者は、安価な輸入商品を大量に手にすることは出来ないだろう。
⑤ Amazon Fire TVでは「4K」版で視聴可能で、白黒フィルムの諧調が美しい。
⑥バーンスタインの音楽が素晴らしいので、クラッシク音楽のファンは注意しながら視聴すると良い。
② 手鉤を手にした港湾労働者は1980年頃には消えた。1950年代に制作されたこの映画は、創作であっても記録的意義がある。現在の波止場には、雨天荷役が可能で空母並みの荒天航行・高速航行が可能な大型コンテナ船、巨大なガントリークレーン、広大な物流ヤードを行きかうトレーラーがある。
③ この映画の舞台のニューヨーク港は、いち早く広大なコンテナ物流体制を整えた、ニュージャージー港に負けて1970年頃には衰退して行く。(『コンテナ物語』 マルク・レビンソン著)。
④ 手鉤を持った肉体労働者が荷物を運んでいたら、米国や日本の消費者は、安価な輸入商品を大量に手にすることは出来ないだろう。
⑤ Amazon Fire TVでは「4K」版で視聴可能で、白黒フィルムの諧調が美しい。
⑥バーンスタインの音楽が素晴らしいので、クラッシク音楽のファンは注意しながら視聴すると良い。
2023年5月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
波止場の仕事は、起業家であるマクリーンの出現でコンテナリゼーションされたことを描いた『コンテナ物語』を一緒に読むと面白い。
コンテナを使うことをはじめた起業家マクリーンを描いた第3章は参考になる。マクリーンはコンテナを発明したのではなく、海運業を船を運行する産業ではなく、貨物を運ぶ産業だと使命分析したことだ。マクリーンはこの洞察によりコンテナをシステム(コンテナリゼーション)に変容させた。また、コンテナのサイズを定義するISO(ヨーロッパ)とアメリカの関係や、ベトナム戦争の兵站への適応などの歴史も興味深い。
マーロン・ブランドの『波止場』を鑑賞してから『コンテナ物語』を読むか、『コンテナ物語』を読んでから『波止場』を鑑賞するのがいい。なぜなら、従来の波止場の大量の労働者が冲仲仕(港湾労働者)の実態を知ることができるからだ。湾港労働者と組合、利権を掌握する奴らとの関係性と、実際の作業にコンテンが存在したらどうなるのかがイメージできる。マーロン・ブランドの勇気とマクリーンの勇気が重なって見え、実に爽快になる。
コンテナを使うことをはじめた起業家マクリーンを描いた第3章は参考になる。マクリーンはコンテナを発明したのではなく、海運業を船を運行する産業ではなく、貨物を運ぶ産業だと使命分析したことだ。マクリーンはこの洞察によりコンテナをシステム(コンテナリゼーション)に変容させた。また、コンテナのサイズを定義するISO(ヨーロッパ)とアメリカの関係や、ベトナム戦争の兵站への適応などの歴史も興味深い。
マーロン・ブランドの『波止場』を鑑賞してから『コンテナ物語』を読むか、『コンテナ物語』を読んでから『波止場』を鑑賞するのがいい。なぜなら、従来の波止場の大量の労働者が冲仲仕(港湾労働者)の実態を知ることができるからだ。湾港労働者と組合、利権を掌握する奴らとの関係性と、実際の作業にコンテンが存在したらどうなるのかがイメージできる。マーロン・ブランドの勇気とマクリーンの勇気が重なって見え、実に爽快になる。
他の国からのトップレビュー
Amazon Customer
5つ星のうち5.0
Blueray
2021年1月23日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Late in receiving package, but very happy with the product.
alina
5つ星のうち5.0
Regalo perfecto
2021年12月25日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
8 premios Oscar ,uno de ellos para un Marlon Brando cuyo trabajo en este drama es simplemente insuperable. La edición de este bluray,muy cuidada,con el plus ( para mi) de los subtítulos en húngaro .Envio rápido, calidad irreprochable. Un acierto !!
DR P N CLARKE
5つ星のうち5.0
Worth watching for more than just Brando
2020年4月12日に英国でレビュー済みAmazonで購入
On the Waterfront is best known for Marlon Brando’s performance and the “Contender” scene in particular; his work here is widely seen as an exemplar of method acting. But whilst the praise heaped on Brando is deserved, he isn’t the only thing that makes this a great film.
The story is a crime drama about mobster Johnny Friendly’s dockside operations and Father Barry’s quest to bring him to justice, for which he requires Terry Molloy’s testimony. The plot however is Terry’s, as he goes from pigeon keeping dockworker and occasional mob stooge to a man seeking redemption once he falls in love with Edie, whose brother he helped lure to his death. On the Waterfront has been described as a melodrama, and in the sense that it focuses on plot at the expense of character, that is arguably true. Karl Malden’s Father Barry, convincingly acted though he is, remains little more than a priest with a strong sense of morality. Johnny Friendly is a one-dimensional mob boss. And so on. These characters are barely sketched and come alive purely because of the actors. Terry – with his past as a prize fighter, his work for Friendly and his fondness for his pigeons – is the only real exception. But as in any good melodrama, these characters serve the story perfectly, and it’s easy to see why Budd Schulberg won the Academy Award for Best Screenplay.
The story is also not as simple as it seems, or at least it isn’t as predictable as one might expect. It often confounds audience expectations, themselves conditioned by years of crime dramas. For example, Terry does not shoot Friendly (Father Barry talks him out of it), but defeats him by other means, first by testifying against him in court and then by furiously defying him at the docks, taking a beating and still getting back to his feet; the result is that the dockworkers turn on Friendly and throw him into the river. The film’s climax has notoriously been seen as director Eliz Kazan’s justification of his testimony in front of the House Committee on Un-American Activities (Lindsay Anderson described the ending as “fascist”) but it provides a fitting end to the narrative. Indeed the final scene is a triumph, as the camera follows a battered and bloody Terry proudly leading his fellow workers into the warehouse, whilst Barry and Edie look on and the dishevelled Friendly rants impotently.
Marlon Brando is indeed impressive here. He brings his famously naturalistic acting style to the role of Terry and makes it his own. If Brando’s acting seems visible, it’s only because generations of cinema fans have spent years examining what he’s actually doing. That shouldn’t distract us from the fact that he is entirely believable as Terry from his first scene, and he’s electrifying in the scenes that everybody tends to wax lyrical about, including the Contender scene. He’s notable too when Terry is gradually getting to know Edie, showing her his pigeons and almost shyly opening up to her about his past. Later, when he tells Edie that he’d like to help her but can’t, the audience believes him. Terry’s scenes with Edie as they gradually become closer are crucial to the plot – they have to convince us, since they relationship is the catalyst for his decision to betray Friendly, despite the risk he faces in doing so. This is particularly important because Terry is very much an anti-hero in a film from a time when these weren’t common in mainstream Hollywood cinema – he’s basically a small time crook convinced to do the right thing as much as by his attraction to Edie and revenge for his brother’s murder as by Father Barry’s appeals to his conscience.
Whilst Brando is undoubtedly the star, there are excellent performances too from Karl Malden as Father Barry, Eva Marie Saint as Edie Doyle, Lee J. Cobb as Friendly, and Rod Steiger as Charley. Steiger was just as much of a method actor than Brando and arguably more versatile, whilst Malden’s impassioned performance as Father Barry is no less impressive than Brando’s as Terry. All of the bit players convince, the likelihood being that Kazan wouldn’t have accepted anything else; indeed, in search of naturalism, he cast former professional boxers as some of Friendly’s heavies.
Lots of factors make On the Waterfront deserving of its classic status. They include Leonard Bernstein’s economically used, often discordant, deliberately jarring score, which becomes increasingly prominent after the taxi cab scene as the film starts to build to a climax. Then there’s Boris Kaufman’s cinematography, with his use of the low- and high-angle shots that help Kazan to exploit the often claustrophobic locations to maximum effect. It’s a very visual film, with creative camerawork and almost noir-ish lighting. The use of sound is masterful: there’s a fascinating scene in which Terry confesses his part in Joey’s murder to Edie, but we don’t hear it because the dialogue is drowned out by a ship’s horn; the meaning of the scene is conveyed by Brando and Saint’s facial and physical expressions. There are innumerable other small details – the costumes are one, the clothing worn by Friendly and his men emphasising their opulent, crime-funded lifestyle and contrasting with the rough working clothes of the dockworkers, including Terry.
A film as extensively written about and as frequently lauded as On the Waterfront can struggle to live up expectations. It’s not the only Eliza Kazan film worth watching, and it isn’t the only Marlon Brando vehicle worth watching; nevertheless, it is every bit the classic people say it is. Whilst cinema techniques have changed dramatically since 1954, it remains a masterful example of the film-makers art and – perhaps more importantly – it remains a gripping slice of melodrama.
The story is a crime drama about mobster Johnny Friendly’s dockside operations and Father Barry’s quest to bring him to justice, for which he requires Terry Molloy’s testimony. The plot however is Terry’s, as he goes from pigeon keeping dockworker and occasional mob stooge to a man seeking redemption once he falls in love with Edie, whose brother he helped lure to his death. On the Waterfront has been described as a melodrama, and in the sense that it focuses on plot at the expense of character, that is arguably true. Karl Malden’s Father Barry, convincingly acted though he is, remains little more than a priest with a strong sense of morality. Johnny Friendly is a one-dimensional mob boss. And so on. These characters are barely sketched and come alive purely because of the actors. Terry – with his past as a prize fighter, his work for Friendly and his fondness for his pigeons – is the only real exception. But as in any good melodrama, these characters serve the story perfectly, and it’s easy to see why Budd Schulberg won the Academy Award for Best Screenplay.
The story is also not as simple as it seems, or at least it isn’t as predictable as one might expect. It often confounds audience expectations, themselves conditioned by years of crime dramas. For example, Terry does not shoot Friendly (Father Barry talks him out of it), but defeats him by other means, first by testifying against him in court and then by furiously defying him at the docks, taking a beating and still getting back to his feet; the result is that the dockworkers turn on Friendly and throw him into the river. The film’s climax has notoriously been seen as director Eliz Kazan’s justification of his testimony in front of the House Committee on Un-American Activities (Lindsay Anderson described the ending as “fascist”) but it provides a fitting end to the narrative. Indeed the final scene is a triumph, as the camera follows a battered and bloody Terry proudly leading his fellow workers into the warehouse, whilst Barry and Edie look on and the dishevelled Friendly rants impotently.
Marlon Brando is indeed impressive here. He brings his famously naturalistic acting style to the role of Terry and makes it his own. If Brando’s acting seems visible, it’s only because generations of cinema fans have spent years examining what he’s actually doing. That shouldn’t distract us from the fact that he is entirely believable as Terry from his first scene, and he’s electrifying in the scenes that everybody tends to wax lyrical about, including the Contender scene. He’s notable too when Terry is gradually getting to know Edie, showing her his pigeons and almost shyly opening up to her about his past. Later, when he tells Edie that he’d like to help her but can’t, the audience believes him. Terry’s scenes with Edie as they gradually become closer are crucial to the plot – they have to convince us, since they relationship is the catalyst for his decision to betray Friendly, despite the risk he faces in doing so. This is particularly important because Terry is very much an anti-hero in a film from a time when these weren’t common in mainstream Hollywood cinema – he’s basically a small time crook convinced to do the right thing as much as by his attraction to Edie and revenge for his brother’s murder as by Father Barry’s appeals to his conscience.
Whilst Brando is undoubtedly the star, there are excellent performances too from Karl Malden as Father Barry, Eva Marie Saint as Edie Doyle, Lee J. Cobb as Friendly, and Rod Steiger as Charley. Steiger was just as much of a method actor than Brando and arguably more versatile, whilst Malden’s impassioned performance as Father Barry is no less impressive than Brando’s as Terry. All of the bit players convince, the likelihood being that Kazan wouldn’t have accepted anything else; indeed, in search of naturalism, he cast former professional boxers as some of Friendly’s heavies.
Lots of factors make On the Waterfront deserving of its classic status. They include Leonard Bernstein’s economically used, often discordant, deliberately jarring score, which becomes increasingly prominent after the taxi cab scene as the film starts to build to a climax. Then there’s Boris Kaufman’s cinematography, with his use of the low- and high-angle shots that help Kazan to exploit the often claustrophobic locations to maximum effect. It’s a very visual film, with creative camerawork and almost noir-ish lighting. The use of sound is masterful: there’s a fascinating scene in which Terry confesses his part in Joey’s murder to Edie, but we don’t hear it because the dialogue is drowned out by a ship’s horn; the meaning of the scene is conveyed by Brando and Saint’s facial and physical expressions. There are innumerable other small details – the costumes are one, the clothing worn by Friendly and his men emphasising their opulent, crime-funded lifestyle and contrasting with the rough working clothes of the dockworkers, including Terry.
A film as extensively written about and as frequently lauded as On the Waterfront can struggle to live up expectations. It’s not the only Eliza Kazan film worth watching, and it isn’t the only Marlon Brando vehicle worth watching; nevertheless, it is every bit the classic people say it is. Whilst cinema techniques have changed dramatically since 1954, it remains a masterful example of the film-makers art and – perhaps more importantly – it remains a gripping slice of melodrama.
\m/arcolino
5つ星のうち5.0
Ein Klassiker mit einem überragenden MARLON BRANDO!
2018年2月25日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Wer sich für alte Klassiker interessiert und Gefallen daran findet, der dürfte "Die Faust im Nacken" zu seinen Lieblingsfilmen zählen. Mir geht es so, ich finde diesen Film von 1954 einfach grandios, in erster Linie wegen MARLON BRANDO, der den einfachen Arbeiter und gescheiterten Boxer "Terry Malloy" sehr authentisch und glaubhaft verkörpert.
Der Film basiert auf einer Reportage des Journalisten MALCOLM JOHNSON, die in der "New York Sun, unter dem Titel "Crime on the Waterfront" veröffentlicht wurde. Darin wurde über die katastrophalen und menschenunwürdigen Bedingungen der New Yorker Hafenarbeiter berichtet.
Der Stoff wurde später von mehreren Autoren in verschiedenen Drehbüchern aufgearbeitet, fiel jedoch in die "McCarthy-Ära", wo Themen wie Gewerkschaft eher etwas schwierig waren, weshalb der Stoff lange Zeit nicht umgesetzt wurde.
Regisseur ELIA KAZAN wurden ebenfalls kommunistischer Umtriebe vorgeworfen, er wurde aber rehabilitiert, nachdem er vor dem HUAC-Ausschuss die Namen linker Weggefährten preisgab.
Aus diesem Grund schlug auch MARLON BRANDO zunächst die Hauptrolle des "Terry Malloy" aus, letztendlich konnte ihn aber Produzent SAM SPIEGEL doch noch dazu überreden.
Zu seinem großen Glück, denn diese Rolle brachte ihm nicht nur den Oscar für den besten Hauptdarsteller ein, sie war auch ein Grundstein für den "Mythos" MARLON BRANDO. Die Rollen des knallharten und ungeschliffen Arbeiter, des Rebellen der gegen den Strom schwimmt, sollten ihn künftig begleiten.
Bei "Die Faust im Nacken" kann aber nicht nur BRANDO beeindrucken und überzeugen, auch KARL MALDEN, als engagierter und unbequemer "Pater Berry", LEE J. COBB, als fieser Gewerkschaftsboss "Johnny Friendly", ROD STEIGER, als "Charley Malloy" und EVE MARIE SAINT, als "Edie Doyle", liefern grandiose Leistungen ab. Dadurch, dass alle entscheidenden Rollen mit überragenden Darstellern besetzt wurden, wirkt "Die Faust im Nacken" auch so glaubhaft und authentisch. Über allen thront aber MARLON BRANDO, der hier tatsächlich eine seiner besten Leistungen abliefert.
Der Film handelt vom Kampf der "kleinen Arbeiter" um Anerkennung und Gerechtigkeit, vom Wunsch dem Elend zu entkommen und dem Kampf um ein menschenwürdiges Dasein. "Die Faust im Nacken" ist ein sozialkritischer Film der die Ausbeutung der Arbeiterklasse und die sozialen Missstände des Amerika der 50er-Jahre anprangert. Aus heutiger Sicht finde ich den Film auch wieder interessant, denn momentan werden die Rechte der Arbeiter, die man sich über Jahrzehnte erarbeitet hat, wieder Schritt für Schritt und von der Öffentlichkeit wenig beachtet, beschnitten und zurückgefahren.
Mein Fazit: "Die Faust im Nacken" ist definitiv ein Klassiker, der ein wichtiges Thema anschneidet, das auch aus heutiger Sicht wieder brandaktuell wird. Die Darsteller sind alle überragend, dennoch thront über allen MARLON BRANDO, der einfach brillant und sehr facettenreich die Rolle des "Terry Malloy" verkörpert.
Wer auf alte Klassiker steht, der kommt hier voll auf seine Kosten, man muss aber diesen "nostalgischen Flair" unbedingt mögen, ansonsten wird das nichts"!
Meine Bewertung: 10 von 10 Punkten.
Der Film basiert auf einer Reportage des Journalisten MALCOLM JOHNSON, die in der "New York Sun, unter dem Titel "Crime on the Waterfront" veröffentlicht wurde. Darin wurde über die katastrophalen und menschenunwürdigen Bedingungen der New Yorker Hafenarbeiter berichtet.
Der Stoff wurde später von mehreren Autoren in verschiedenen Drehbüchern aufgearbeitet, fiel jedoch in die "McCarthy-Ära", wo Themen wie Gewerkschaft eher etwas schwierig waren, weshalb der Stoff lange Zeit nicht umgesetzt wurde.
Regisseur ELIA KAZAN wurden ebenfalls kommunistischer Umtriebe vorgeworfen, er wurde aber rehabilitiert, nachdem er vor dem HUAC-Ausschuss die Namen linker Weggefährten preisgab.
Aus diesem Grund schlug auch MARLON BRANDO zunächst die Hauptrolle des "Terry Malloy" aus, letztendlich konnte ihn aber Produzent SAM SPIEGEL doch noch dazu überreden.
Zu seinem großen Glück, denn diese Rolle brachte ihm nicht nur den Oscar für den besten Hauptdarsteller ein, sie war auch ein Grundstein für den "Mythos" MARLON BRANDO. Die Rollen des knallharten und ungeschliffen Arbeiter, des Rebellen der gegen den Strom schwimmt, sollten ihn künftig begleiten.
Bei "Die Faust im Nacken" kann aber nicht nur BRANDO beeindrucken und überzeugen, auch KARL MALDEN, als engagierter und unbequemer "Pater Berry", LEE J. COBB, als fieser Gewerkschaftsboss "Johnny Friendly", ROD STEIGER, als "Charley Malloy" und EVE MARIE SAINT, als "Edie Doyle", liefern grandiose Leistungen ab. Dadurch, dass alle entscheidenden Rollen mit überragenden Darstellern besetzt wurden, wirkt "Die Faust im Nacken" auch so glaubhaft und authentisch. Über allen thront aber MARLON BRANDO, der hier tatsächlich eine seiner besten Leistungen abliefert.
Der Film handelt vom Kampf der "kleinen Arbeiter" um Anerkennung und Gerechtigkeit, vom Wunsch dem Elend zu entkommen und dem Kampf um ein menschenwürdiges Dasein. "Die Faust im Nacken" ist ein sozialkritischer Film der die Ausbeutung der Arbeiterklasse und die sozialen Missstände des Amerika der 50er-Jahre anprangert. Aus heutiger Sicht finde ich den Film auch wieder interessant, denn momentan werden die Rechte der Arbeiter, die man sich über Jahrzehnte erarbeitet hat, wieder Schritt für Schritt und von der Öffentlichkeit wenig beachtet, beschnitten und zurückgefahren.
Mein Fazit: "Die Faust im Nacken" ist definitiv ein Klassiker, der ein wichtiges Thema anschneidet, das auch aus heutiger Sicht wieder brandaktuell wird. Die Darsteller sind alle überragend, dennoch thront über allen MARLON BRANDO, der einfach brillant und sehr facettenreich die Rolle des "Terry Malloy" verkörpert.
Wer auf alte Klassiker steht, der kommt hier voll auf seine Kosten, man muss aber diesen "nostalgischen Flair" unbedingt mögen, ansonsten wird das nichts"!
Meine Bewertung: 10 von 10 Punkten.
\m/arcolino
2018年2月25日にドイツでレビュー済み
Der Film basiert auf einer Reportage des Journalisten MALCOLM JOHNSON, die in der "New York Sun, unter dem Titel "Crime on the Waterfront" veröffentlicht wurde. Darin wurde über die katastrophalen und menschenunwürdigen Bedingungen der New Yorker Hafenarbeiter berichtet.
Der Stoff wurde später von mehreren Autoren in verschiedenen Drehbüchern aufgearbeitet, fiel jedoch in die "McCarthy-Ära", wo Themen wie Gewerkschaft eher etwas schwierig waren, weshalb der Stoff lange Zeit nicht umgesetzt wurde.
Regisseur ELIA KAZAN wurden ebenfalls kommunistischer Umtriebe vorgeworfen, er wurde aber rehabilitiert, nachdem er vor dem HUAC-Ausschuss die Namen linker Weggefährten preisgab.
Aus diesem Grund schlug auch MARLON BRANDO zunächst die Hauptrolle des "Terry Malloy" aus, letztendlich konnte ihn aber Produzent SAM SPIEGEL doch noch dazu überreden.
Zu seinem großen Glück, denn diese Rolle brachte ihm nicht nur den Oscar für den besten Hauptdarsteller ein, sie war auch ein Grundstein für den "Mythos" MARLON BRANDO. Die Rollen des knallharten und ungeschliffen Arbeiter, des Rebellen der gegen den Strom schwimmt, sollten ihn künftig begleiten.
Bei "Die Faust im Nacken" kann aber nicht nur BRANDO beeindrucken und überzeugen, auch KARL MALDEN, als engagierter und unbequemer "Pater Berry", LEE J. COBB, als fieser Gewerkschaftsboss "Johnny Friendly", ROD STEIGER, als "Charley Malloy" und EVE MARIE SAINT, als "Edie Doyle", liefern grandiose Leistungen ab. Dadurch, dass alle entscheidenden Rollen mit überragenden Darstellern besetzt wurden, wirkt "Die Faust im Nacken" auch so glaubhaft und authentisch. Über allen thront aber MARLON BRANDO, der hier tatsächlich eine seiner besten Leistungen abliefert.
Der Film handelt vom Kampf der "kleinen Arbeiter" um Anerkennung und Gerechtigkeit, vom Wunsch dem Elend zu entkommen und dem Kampf um ein menschenwürdiges Dasein. "Die Faust im Nacken" ist ein sozialkritischer Film der die Ausbeutung der Arbeiterklasse und die sozialen Missstände des Amerika der 50er-Jahre anprangert. Aus heutiger Sicht finde ich den Film auch wieder interessant, denn momentan werden die Rechte der Arbeiter, die man sich über Jahrzehnte erarbeitet hat, wieder Schritt für Schritt und von der Öffentlichkeit wenig beachtet, beschnitten und zurückgefahren.
Mein Fazit: "Die Faust im Nacken" ist definitiv ein Klassiker, der ein wichtiges Thema anschneidet, das auch aus heutiger Sicht wieder brandaktuell wird. Die Darsteller sind alle überragend, dennoch thront über allen MARLON BRANDO, der einfach brillant und sehr facettenreich die Rolle des "Terry Malloy" verkörpert.
Wer auf alte Klassiker steht, der kommt hier voll auf seine Kosten, man muss aber diesen "nostalgischen Flair" unbedingt mögen, ansonsten wird das nichts"!
Meine Bewertung: 10 von 10 Punkten.
このレビューの画像
john kennedy
5つ星のうち5.0
Brando's best performance in a movie that will never lose its relevance!
2013年3月20日に英国でレビュー済みAmazonで購入
This is a movie you must see. Set in the tough docklands of 1950's New York, it tells the story of failed boxer, Terry Molloy (Marlon Brando), whose punchy conscience is managed by his brother, Charlie (Rod Steiger), following the suspicious death of a docker.
Charlie, a sharp-dressed lawyer working for the local mob-controlled Union boss, instructs Terry (an unwitting stool pigeon who became inadvertently responsible for the murder of the docker) to keep his mouth shut and his head down for a while.
The denim-clad and brooding Brando is superb as Terry, who escapes the machinations of the mob heavies and the FBI by retreating to his pigeon loft on the roof of a grimy apartment block.
The key to freeing his troubled conscience is turned by the feisty and beautiful daughter who, along with the help of the local priest, is determined to expose local corruption and those responsible for her father's murder.
The setting is superbly staged and filmed in atmospheric monochrome in the soot-blackened streets and alleys of New York, matched brilliantly by a Leonard Bernstein score and some of the best acting you will ever witness. All this, and the strong suggestion that director, Elia Kazan, made the movie as an apology for exposing friends and colleagues to the McCarthy anti-Communist 'investigations', creates a rare and stunning cinematic experience as relevant now as it was then!
Charlie, a sharp-dressed lawyer working for the local mob-controlled Union boss, instructs Terry (an unwitting stool pigeon who became inadvertently responsible for the murder of the docker) to keep his mouth shut and his head down for a while.
The denim-clad and brooding Brando is superb as Terry, who escapes the machinations of the mob heavies and the FBI by retreating to his pigeon loft on the roof of a grimy apartment block.
The key to freeing his troubled conscience is turned by the feisty and beautiful daughter who, along with the help of the local priest, is determined to expose local corruption and those responsible for her father's murder.
The setting is superbly staged and filmed in atmospheric monochrome in the soot-blackened streets and alleys of New York, matched brilliantly by a Leonard Bernstein score and some of the best acting you will ever witness. All this, and the strong suggestion that director, Elia Kazan, made the movie as an apology for exposing friends and colleagues to the McCarthy anti-Communist 'investigations', creates a rare and stunning cinematic experience as relevant now as it was then!