プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
モーツァルト生誕250年記念BOX モーツァルト:ピアノソナタ全集
13パーセントの割引で¥3,838 -13% ¥3,838 税込
参考価格: ¥4,400 参考価格: ¥4,400¥4,400
他に注記がない場合、参考価格とは、製造業者、卸売業者、輸入代理店(「製造業者」)などの小売業者以外が設定した、商品のカタログなど印刷物で発表された、または製造業者が小売業者に提示する参考価格・推奨小売価格を意味します。ただし、Amazonが製造・販売するデバイスの参考価格については、他に注記が無い場合、個人のお客様向けに最近相当期間表示されていた価格を意味します(注記の内容を含む参考価格の詳細については、該当する商品詳細ページをご確認ください)。なお、割引率の表示は1%毎に行われており小数点以下は四捨五入しています。
詳細はこちら
詳細はこちら
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
よく一緒に購入されている商品
対象商品: モーツァルト生誕250年記念BOX モーツァルト:ピアノソナタ全集
¥3,838¥3,838
最短で6月3日 月曜日のお届け予定です
残り7点(入荷予定あり)
¥5,516¥5,516
最短で6月3日 月曜日のお届け予定です
在庫あり。
総額:
当社の価格を見るには、これら商品をカートに追加してください。
ポイントの合計:
pt
もう一度お試しください
追加されました
一緒に購入する商品を選択してください。
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
メーカーによる説明
モーツァルト生誕250年記念BOX モーツァルト:ピアノソナタ全集 | Maria Joao Pires - Mozart Piano Sonatas (5CD) | |
---|---|---|
カスタマーレビュー |
5つ星のうち4.6
139
|
5つ星のうち4.6
139
|
価格 | ¥3,838¥3,838 | — |
製品仕様 | CD | CD |
発売日 | 2006/3/2 | 2011/8/23 |
曲目リスト
ディスク: 1
1 | ソナタ第1番 ハ長調 K.279 (189d) I- Allegro |
2 | ソナタ第1番 ハ長調 K.279 (189d) II- Andante |
3 | ソナタ第1番 ハ長調 K.279 (189d) III- Allegro |
4 | ソナタ第2番 ヘ長調 K.280 (189e) I- Allegro assai |
5 | ソナタ第2番 ヘ長調 K.280 (189e) II- Adagio |
6 | ソナタ第2番 ヘ長調 K.280 (189e) III- Presto |
7 | ソナタ第3番 変ロ長調 K.281 (189f) I- Allegro |
8 | ソナタ第3番 変ロ長調 K.281 (189f) II- Andante amoroso |
9 | ソナタ第3番 変ロ長調 K.281 (189f) III- Rondeau; Allegro |
10 | ソナタ第4番 変ホ長調 K.282 (189g) I- Adagio |
11 | ソナタ第4番 変ホ長調 K.282 (189g) II- Menuetto |
12 | ソナタ第4番 変ホ長調 K.282 (189g) III- Allegro |
13 | ソナタ第5番 ト長調 K.283 (189h) I- Allegro |
14 | ソナタ第5番 ト長調 K.283 (189h) II- Andante |
15 | ソナタ第5番 ト長調 K.283 (189h) III- Presto |
ディスク: 2
1 | ソナタ第6番 ニ長調 K.284 (205b) I- Allegro |
2 | ソナタ第6番 ニ長調 K.284 (205b) II- Rondeau en polonaise; Andante |
3 | ソナタ第6番 ニ長調 K.284 (205b) III- Andante (Theme & Variations) |
4 | ソナタ第7番 ハ長調 K.309 (284b) I- Allegro con spirito |
5 | ソナタ第7番 ハ長調 K.309 (284b) II- Andante un poco adagio |
6 | ソナタ第7番 ハ長調 K.309 (284b) III- Rondeau; Allegretto grazioso |
7 | ソナタ第9(8)番 イ短調 K.310 (300d) I- Allegro maestoso |
8 | ソナタ第9(8)番 イ短調 K.310 (300d) II- Andante cantabile con espressione |
9 | ソナタ第9(8)番 イ短調 K.310 (300d) III- Presto |
10 | ロンド ニ長調 K.485 |
ディスク: 3
1 | ソナタ第8(9)番 ニ長調 K.311 (284c) I- Allegro con spirito |
2 | ソナタ第8(9)番 ニ長調 K.311 (284c) II- Andante con espressione |
3 | ソナタ第8(9)番 ニ長調 K.311 (284c) III- Rondeau; Allegro |
4 | ソナタ第10番 ハ長調 K.330 (300h) I- Allegro moderato |
5 | ソナタ第10番 ハ長調 K.330 (300h) II- Andante cantabile |
6 | ソナタ第10番 ハ長調 K.330 (300h) III- Allegretto |
7 | ソナタ第11番 イ長調 K.331 (300i) ≪トルコ行進曲つき≫ I- Andante grazioso |
8 | ソナタ第11番 イ長調 K.331 (300i) ≪トルコ行進曲つき≫ II- Menuetto |
9 | ソナタ第11番 イ長調 K.331 (300i) ≪トルコ行進曲つき≫ III- Alla Turca,Allegretto |
10 | ロンド イ短調 K.511 |
ディスク: 4
1 | ソナタ第12番 ヘ長調 K.332 (300k) I- Allegro |
2 | ソナタ第12番 ヘ長調 K.332 (300k) II- Adagio |
3 | ソナタ第12番 ヘ長調 K.332 (300k) III- Allegro assai |
4 | ソナタ第13番 変ロ長調 K.333 (315c) I- Allegro |
5 | ソナタ第13番 変ロ長調 K.333 (315c) II- Andante cantabile |
6 | ソナタ第13番 変ロ長調 K.333 (315c) III- Allegretto grazioso |
7 | 幻想曲 ハ短調 K.475 |
8 | ソナタ第14番 ハ短調 K.457 I- Allegro molto |
9 | ソナタ第14番 ハ短調 K.457 II- Adagio |
10 | ソナタ第14番 ハ短調 K.457 III- Allegro assai |
ディスク: 5
1 | ソナタ第15(18)番 ヘ長調 K.533 & 494 I- Allegro (K.533) |
2 | ソナタ第15(18)番 ヘ長調 K.533 & 494 II- Andante |
3 | ソナタ第15(18)番 ヘ長調 K.533 & 494 III- Rondeau; Allegretto (K.494) |
4 | ソナタ第16(15)番 ハ長調 K.545 I- Allegro |
5 | ソナタ第16(15)番 ハ長調 K.545 II- Andante |
6 | ソナタ第16(15)番 ハ長調 K.545 III- Rondo |
7 | ソナタ第17(16)番 変ロ長調 K.570 I- Allegro |
8 | ソナタ第17(16)番 変ロ長調 K.570 II- Adagio |
9 | ソナタ第17(16)番 変ロ長調 K.570 III- Allegretto |
10 | ソナタ第18(17)番 ニ長調 K.576 I- Allegro |
11 | ソナタ第18(17)番 ニ長調 K.576 II- Adagio |
12 | ソナタ第18(17)番 ニ長調 K.576 III- Allegretto |
13 | 幻想曲 ニ短調 K.397 (385g) |
商品の説明
内容紹介
ドイツ・グラモフォンの看板アーティストとして活躍する女流ピアニスト、マリア・ジョアオ・ピリス。若々しい躍動感に満ちた輝きのある演奏が日本はもとより、ヨーロッパでも高く評価された、若きピリスの記念碑的録音。後年のグラモフォン盤の全集に勝るとも劣らない、一味違う素晴らしい全集だ。
メディア掲載レビューほか
モーツァルト生誕250周年記念BOX・シリーズ。ドイツ・グラモフォンの看板アーティストとして活躍する女流ピアニスト、マリア・ジョアオ・ピリスによるピアノ・ソナタ全集。1974年録音盤。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.2 x 1 x 12.5 cm; 100 g
- メーカー : 日本コロムビア
- EAN : 4988001985365
- 時間 : 5 時間 24 分
- レーベル : 日本コロムビア
- ASIN : B000DZJKCG
- ディスク枚数 : 5
- Amazon 売れ筋ランキング: - 1,432位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 20位室内楽・器楽曲
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
5 星
世界最初のPCM(デジタル)録音の一点じゃなかったかな?
録音も含めて繊細で透明感に溢れたモーツァルトです。愉悦感や温かみを求める演奏ではありませんが、向き合って聴いていると心に沁みます。LPも含めると3セット目の購入です。今回は大木正純さんの解説付きと言う事で「これは買わんと…」色々な演奏家もピリスさんの採録も聴きましたが、やっぱり若い時の一途にピアノに向かう張り詰めた気の入ったこの演奏が好きです。
フィードバックをお寄せいただきありがとうございます
申し訳ありませんが、エラーが発生しました
申し訳ありませんが、レビューを読み込めませんでした
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2022年9月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
録音は最高のデジタル録音(1974)。
こじんまりと音量を抑え、低音を響かせることもなく、何の色付けもなく、残響も気にならず、歪のないPCM録音。
演奏は、基本軽快なタッチ。小回りが利いた、女性らしい演奏。テンポも爽快だが、決して早過ぎはしない、丁寧に弾いているので。
モーツァルト、こういったピアノ曲、お気に入りの優秀な弟子の女性のために書いたんだって、思い出さずにはいられない。
1980年ごろまで、この演奏が最高の評価を得ていたんです。分売されていた高いLPアルバムは垂涎の的だったのを思い出す。
それが旧全集番号順(本当は新番号順に収録してほしかった)に5枚で聞けてしまう。一枚800円程度で。
モーツァルトのソナタに興味を持ったら、まずこれをお勧めします。何度聞いても飽きが来ないし、耳にとっても優しい響きなので。
こじんまりと音量を抑え、低音を響かせることもなく、何の色付けもなく、残響も気にならず、歪のないPCM録音。
演奏は、基本軽快なタッチ。小回りが利いた、女性らしい演奏。テンポも爽快だが、決して早過ぎはしない、丁寧に弾いているので。
モーツァルト、こういったピアノ曲、お気に入りの優秀な弟子の女性のために書いたんだって、思い出さずにはいられない。
1980年ごろまで、この演奏が最高の評価を得ていたんです。分売されていた高いLPアルバムは垂涎の的だったのを思い出す。
それが旧全集番号順(本当は新番号順に収録してほしかった)に5枚で聞けてしまう。一枚800円程度で。
モーツァルトのソナタに興味を持ったら、まずこれをお勧めします。何度聞いても飽きが来ないし、耳にとっても優しい響きなので。
2022年5月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
出国前にこちらの商品を手に入れることができ大変嬉しく思います。
搭乗までの待ち時間、機内では洋書やエコノミスト、ブルームバーグの記事に長時間没頭することが多く、集中力を保つためクラシック音楽を必要としています。特にマリア様が奏でるモーツアルトの演奏は私の耳には大変相性が良いと思います。ムンバイへ到着するまで快適な時間を過ごせそうです。
大きな瞳に凛々しい顔立ちが魅力的ですね。
搭乗までの待ち時間、機内では洋書やエコノミスト、ブルームバーグの記事に長時間没頭することが多く、集中力を保つためクラシック音楽を必要としています。特にマリア様が奏でるモーツアルトの演奏は私の耳には大変相性が良いと思います。ムンバイへ到着するまで快適な時間を過ごせそうです。
大きな瞳に凛々しい顔立ちが魅力的ですね。
2022年6月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
通常CDはプラスチックケースの中心に突起物がありそこに挟んでありますが、この全集は1枚ずつ不織布に入れられています。1枚ずつ持ち運ぶには便利かもしれますが、多少心配です。モーツアルト演奏そのものはしっかりしていますし、音源は問題ありません。
2022年1月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
モーツァルトだけでなくショパンの夜想曲も素晴らしい
2021年8月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
小細工の無い、おおらかで、清明な演奏。
若々しい感性の瑞々しさも感じるが、ケンプを思わせるゆったりとした風格も漂う。
澄み切った美音。
若々しい感性の瑞々しさも感じるが、ケンプを思わせるゆったりとした風格も漂う。
澄み切った美音。
2021年3月30日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
モーツァルトのピアノソナタが好きで、いろいろな人のソナタ全集を持っていますが、ピリスさんのモーツァルトが私には、一番心地よく大好きです。自分が弾くときもピリスさんの演奏を一番参考にさせてもらっています。
2020年11月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
なんたって日本で録ってくれた素晴らしい作品だと思うよ。
他の国からのトップレビュー
William Neil
5つ星のうち5.0
Early performance of Mozart sonatas by Pires
2020年11月12日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
I really enjoy this early performance and rate it highly...I am biased though since Pires is one of my favorite pianists.
David A.
5つ星のうち5.0
Lovely Mozart sonatas played with fluency and refinement
2019年5月25日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
And so back to the vexing question: how to play Mozart on a modern grand – within the bounds of “Classical” restraint, deferring to the “limited expressive forces” of the fortepiano, or in a more vigorous and expressive manner, which, paradoxically, may well have been the case for Mozart when dealing with the fortepianos of his time. Who’s right?
To the exponents of the former approach belong artists such as Maria João Pires and Christoph Eschenbach, to the latter Artur Schnabel, Claudio Arrau, and, to a somewhat lesser extent, Mitsuko Uchida.
Pires plays Mozart with refinement, poise and fluency. This is definitely smaller-scale Mozart. That’s not at all to say “bad”. Indeed, Pires plays with an assured, fine technique, polish, and clean, articulate phrasing. There’s much to admire here. Beautiful, even, balanced playing.
But in Sonata No. 12in F major, K332, for example, she definitely underplays the Mannheim Rockets that follow the lovely first theme of the first movement. Uchida plays them a bit more forcefully, with more zest and energy, thus helping to separate and contrast with what are two essentially lyrical, “feminine” subjects – unusual for a sonata movement which usually offers two contrasting themes. The finale with its whirlwind of sixteenth notes in 6/8 time, which when played more vigorously is almost proto-Beethovenian in character, is again a bit understated in Pires account, while Uchida plays it with perkiness, zest and energy.
The piano sonata No. 9 in a minor, K310, is actually of an unusual dramatic character, but is much tempered in Pires’ reading. Again, Uchida plumbs deeper into the music.
This set is a reissue by Brilliant Classics of the Denon (Japanese Columbia) recordings from earlier in Pires’ career. The sound quality is excellent.
If the “Classical” restraint approach is your cup of tea in Mozart piano sonatas, you can’t go wrong with this set. And you get beautiful playing which is a joy to listen to.
I would say, first choice would be Uchida’s more probing accounts on Philips, supplemented by whatever live performances by Arrau you can find, such as his all-Mozart recital from the Tanglewood Festival, 1964, released on a 2-CD set by Music and Arts Programs of America (stunning performances, I feel, although I know some people say Arrau plays Mozart like Beethoven and Beethoven like Mozart).
Eschenbach’s DG set features stodgy, four-square performances, unimaginative playing. You can safely pass it up. (I listened to it in its original LP appearance and it put me off Mozart piano sonatas for years.)
However, on DG Pires did a later, second set of the Mozart sonatas and they have been very well received. I read that they are well worth hearing.; the same fluent technique, but a bit more mature in vision.
To the exponents of the former approach belong artists such as Maria João Pires and Christoph Eschenbach, to the latter Artur Schnabel, Claudio Arrau, and, to a somewhat lesser extent, Mitsuko Uchida.
Pires plays Mozart with refinement, poise and fluency. This is definitely smaller-scale Mozart. That’s not at all to say “bad”. Indeed, Pires plays with an assured, fine technique, polish, and clean, articulate phrasing. There’s much to admire here. Beautiful, even, balanced playing.
But in Sonata No. 12in F major, K332, for example, she definitely underplays the Mannheim Rockets that follow the lovely first theme of the first movement. Uchida plays them a bit more forcefully, with more zest and energy, thus helping to separate and contrast with what are two essentially lyrical, “feminine” subjects – unusual for a sonata movement which usually offers two contrasting themes. The finale with its whirlwind of sixteenth notes in 6/8 time, which when played more vigorously is almost proto-Beethovenian in character, is again a bit understated in Pires account, while Uchida plays it with perkiness, zest and energy.
The piano sonata No. 9 in a minor, K310, is actually of an unusual dramatic character, but is much tempered in Pires’ reading. Again, Uchida plumbs deeper into the music.
This set is a reissue by Brilliant Classics of the Denon (Japanese Columbia) recordings from earlier in Pires’ career. The sound quality is excellent.
If the “Classical” restraint approach is your cup of tea in Mozart piano sonatas, you can’t go wrong with this set. And you get beautiful playing which is a joy to listen to.
I would say, first choice would be Uchida’s more probing accounts on Philips, supplemented by whatever live performances by Arrau you can find, such as his all-Mozart recital from the Tanglewood Festival, 1964, released on a 2-CD set by Music and Arts Programs of America (stunning performances, I feel, although I know some people say Arrau plays Mozart like Beethoven and Beethoven like Mozart).
Eschenbach’s DG set features stodgy, four-square performances, unimaginative playing. You can safely pass it up. (I listened to it in its original LP appearance and it put me off Mozart piano sonatas for years.)
However, on DG Pires did a later, second set of the Mozart sonatas and they have been very well received. I read that they are well worth hearing.; the same fluent technique, but a bit more mature in vision.
Michael Boggust
5つ星のうち5.0
Bargain Buy
2015年4月20日に英国でレビュー済みAmazonで購入
The recording may be old but it is very good and clear. Maria Joao Pires is an excellent pianist so a complete set of Mozart Sonatas for £15 has to be a bargain.
Rafael
5つ星のうち5.0
Excelente
2014年8月10日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Maravillosa versión de las sonatas para piano de Mozart. Fresca, sutil, elegante ...
Sin duda una referencia en la interpretación pianística mozartiana.
Sin duda una referencia en la interpretación pianística mozartiana.
P-P-S
5つ星のうち5.0
Mozart ...servi au plus haut......
2013年7月18日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Ce CD est comme un rêve....si vous aimez Mozart un peu comme un enfant....de façon pure....anti-cérébrale....naïve.....authentique.....sans "prise de tête"....si vous vous contentez d'écouter ....sans juger...sans analyser....sans ergoter....vous allez découvrir un univers très éloigné de celui dans lequel nous vivons ....la pianiste Portuguaise (très jeune à l'époque de cet enrégistrement) jouait selon son coeur...selon ses tripes...jamais "embarrassée" de tradition ni de parti-pris son jeu était 100% naturel et spontané.....une vraie merveille car le jeune Mozart jouait-il sans doute dans cet esprit....
Depuis ces années éloignées ,les choses ont changées...la vie et ses souçis n'améliorent pas "forcément" le jeu d'un artiste ,surtout si il était parfait "des le début"....la 2ème version de cette intégrale parue chez DG il y a quelques années n'est pas de "la même eau" et cette réédition est donc super-bienvenue....merci Madame Pires pour tant de bonheur ,puissiez-vous en avoir autant et plus encore que vous en donnez.....
Depuis ces années éloignées ,les choses ont changées...la vie et ses souçis n'améliorent pas "forcément" le jeu d'un artiste ,surtout si il était parfait "des le début"....la 2ème version de cette intégrale parue chez DG il y a quelques années n'est pas de "la même eau" et cette réédition est donc super-bienvenue....merci Madame Pires pour tant de bonheur ,puissiez-vous en avoir autant et plus encore que vous en donnez.....