Part Two: Endless Not
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 2019/12/13
"もう一度試してください。" | 紙ジャケ/高音質UHQCD仕様/2CD | ¥3,025 | — |
CD, 2007/4/20
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥1,001 |
CD, インポート, 2007/4/3
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥1,120 |
CD, シングル, インポート, 2016/4/8
"もう一度試してください。" | シングル, インポート |
—
| — | ¥6,215 |
CD, インポート, 2007/4/2
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥8,525 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Vow of Silence |
2 | Rabbit Snare |
3 | Separated |
4 | Almost A Kiss |
5 | Greasy Spoon |
6 | Lyre Liar |
7 | Above The Below |
8 | Endless Not |
9 | The Worm Waits Its Turn |
10 | After The Fall |
商品の説明
内容紹介
The legendary THROBBING GRISTLE have completed their first new studio album in 25 years, entitled PART TWO. THE ENDLESS NOT. Almost 30 years on since their inception from the ashes of performance art troupe/media guerrilla cell Coum Transmissions, THROBBING GRISTLE'S challenging, expressive, self-empowering manifestos and music are as relevant today as they were back in the bleak mid-70s. As historically important during their active period of 1975 - 1981 as contemporaries Can, The Sex Pistols, and Kraftwerk, THROBBING GRISTLE'S influence on today's music (from experimental production techniques and confrontational live shows to independent promotion via their own Industrial Records label) runs far deeper than they are often credited.
Product Description
The legendary THROBBING GRISTLE have completed their first new studio album in 25 years, entitled PART TWO. THE ENDLESS NOT. Almost 30 years on since their inception from the ashes of performance art troupe/media guerrilla cell Coum Transmissions, THROBBING GRISTLE'S challenging, expressive, self-empowering manifestos and music are as relevant today as they were back in the bleak mid-70s. As historically important during their active period of 1975 - 1981 as contemporaries Can, The Sex Pistols, and Kraftwerk, THROBBING GRISTLE'S influence on today's music (from experimental production techniques and confrontational live shows to independent promotion via their own Industrial Records label) runs far deeper than they are often credited.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.61 x 12.07 x 1.27 cm; 87.6 g
- メーカー : Mute U.S.
- EAN : 0724596931325
- レーベル : Mute U.S.
- ASIN : B000EJ9VVG
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 887,763位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 18,262位スポーツ・カルチャー
- - 204,327位ロック (ミュージック)
- - 343,486位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
YMOの再結成のようなものをイメージしたならそれは大きな間違いである。YMOのそれで「アナログ楽器のころの方が良かった」などと殆ど諦めていたところにTGは長い充電期間を経てサンプラー、シーケンサーなどのデジタル機器を遥かに追い越した音楽を我々の前に叩きつけてくれたのだ。
テクロノジーが音楽を追い越してしまった現代で、人はこの先なにができるのか、暗中無策が続いているが、「新しい機材が発売されると同時に買い漁った」と後にジェネシスが語っている通り、1981年にテクノロジーより遥か先に彼らが到達してしまい、それの進化を待つしか手立てがなかったTGは解散。その後、PTV、C&C、Coilと形を変えながらTGの「毒」を消すことなく生き永らえた彼らは2007年、このアルバムでそれらの「毒」を溶鉱炉に流し込み、放射能の「毒」に曝して蘇った。
Avant-Galdeと云われる実験音楽が後代に生まれるものの先駆的な存在でしかないのに、TGは先駆的でありかつ完成した音楽をわれわれの前に現すことができる。1曲目から10曲めまで彼らの音楽はどこを切っても「毒」が洪水のように溢れ出し、いつの時代でも決して「安全」なものではないことを覚悟して聴いてほしい。
私は"20 Jazz Funk Greats"よりもむしろワンテイクアルバム"Heathen Earth"の延長線にあるように感じたが如何なものだろうか。
兎に角期待以上の出来栄えにビックリ!貫禄さえ伝わってくる。
ちなみにUS IMPORTとあるがEU盤(INDUSTRIAL RECORDS,MUTE RECORDS)です。TGCD16
クリス&コージーの方向性に、残りの二人が合わせてるって感じです。
でもダラダラとノイズを垂れ流すよりは遥かにマシ。
全体的に引き締まってて、個人的にはなかなかの出来映えじゃないかなと思います。
この間出た「ミュータントTG」が美味しかった人なら大丈夫、ついて行けます。
他の国からのトップレビュー
Rather than create an album of incredible diversity and experimentation like "D.O.A", TG focused on one of the types of songs that they did best... rhythmic, dense walls of sound. However, there's a noticably increased focused on melodies and musicality, which weave in and out of the 'found sound' arrangements. Genesis' vocals are often melodic. I'll address some of the individual tracks:
Opener "Vow of Silence" is the traditional, subtle, pulse-like rhythm with spliced, mulilated samples and vocals overlayed. "Greasy Spoon" and "Lyre Lyre" follow this sort of template as well.
The slow jazz of "Rabbit Snare" leans clearly in the Coil direction, and even includes Genesis singing some very John Balance-esque lyrics ("Why are you scared?") to a very John Balance-esque melody. This track also has the only appearance of Cosey's familiar deranged cornet playing.
"The Worm Waits Its Turn" sounds more like a Pigface track than TG in the latter half. It is dominated by a straightforward beat and Genesis' expressive spoken word.
"Separated" and "Above the Below" are the freshest feeling tracks, and are Chris Carter's and Cosey's solo tracks respectively (each member has a solo track, like they did on "D.O.A"). They likely only feel new to me because I haven't heard any of their work (much of which was together) since the break up of TG. The style of synth and guitar work the two used to contribute to TG is noticably missing from The Endless Not, and it would seem they have both moved into other more electronic areas. Both tracks are quite subdued and atmospheric.
While the song structures may not vary much, the overall range of sounds present on The Endless Not is huge. And much like Coil, the mixing and production is absolutely incredible. It sounds great on speakers, and even better on headphones.
In conclusion, TG has returned and delivered possibly the most consistent and enjoyable album of their career, but not even close to the most adventurous.