お届け先を選択

Complete Pacific Sessions

4.7 5つ星のうち4.7 18個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, インポート, 2006/5/12 インポート
¥6,868 ¥4,875
CD, インポート, 2006/6/5 インポート
¥4,412

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 14.25 x 1.07 x 12.55 cm; 99.79 g
  • メーカー ‏ : ‎ Blue Note Records
  • EAN ‏ : ‎ 0094635830026
  • レーベル ‏ : ‎ Blue Note Records
  • ASIN ‏ : ‎ B000FILWDG
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.7 5つ星のうち4.7 18個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.7つ
5つのうち4.7つ
18グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2016年3月28日に日本でレビュー済み
ギルのアレンジの素晴らしいのは、ホルンやチューバなども使った柔らかい色彩を持ったアンサンブル。これはクロード.ソーンヒル時代から基本変わらない。本作はギルがパシフィックに残した2作品のカップリングだが、サウンドのイメージが良く似ている感じなので無理矢理ニコイチにしたような無理感がなく、あたかも一作品のように聴けます。曲も有名曲が多いので、ギルを知るとっかかりとして最高なアルバムで、アレンジでこういう色彩感が出るんだっていうことも分かると思います。この中に収録されているKing Porter Stomp、1970年代にThere Comes a Timeに再収録されます。少しアレンジに変更があります。そのアルバムよりはバンドの規模はかなり大きいのですが、このアルバムに収録されているのと同じ、いかにもギル的な世界はまったくゆるぎがありません。個人的には編成にさほど左右されないギル的なサウンドスケープって何だろう?って長いこと考えさせられてる作品です。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2007年6月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
1〜8までがNEW BOTTLE OLD WINE、後半がGREAT JAZZ STANDARDSというアルバムです。

両方ともPACIFICに吹き込まれたものです。

ギルの音源は沢山聴いておりますが、この1〜8が最高に好きです。もちろん、アレンジもですが、キャノンボールのサックスも絶好調です。

CDがずーっと廃盤になっていたので、とても欲しい音源でした。(LPは持っていましたけど)

でも、大きな音では我が家は聞けません。集合住宅ですし、それなりの音で聞きましたが、それでも最高!!

是非是非大きな音で聴いてみて下さい。ギルの作品は、難しい印象があるかもしれませんが、これは明快な演奏です。

残念なのは、これコピーガードされているみたいです。メモリーオーディオに移せないんですよ。なので星一つ減点。内容は、5点では利きません。
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Jazzrook
5つ星のうち5.0 Inventive & exhilarating arrangements of jazz classics from Gil Evans, 1958/59.
2014年11月24日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
This BLUE NOTE CD reissue combines two Gil Evans albums recorded originally for WORLD PACIFIC in 1958 & 1959.
Among the personnel for both albums are Johnny Coles(trumpet); Curtis Fuller, Jimmy Cleveland(trombones); Steve Lacy(soprano sax); Cannonball Adderley(alto sax); Budd Johnson(tenor sax, clarinet); Gil Evans(piano); Chuck Wayne, Ray Crawford(guitars); Paul Chambers(bass); Art Blakey, Elvin Jones(drums).
Tracks 1-8('New Bottle, Old Wine') were recorded at Judson Hall, New York city on April 9 & May 2/21/26, 1958.
Tracks 9-15('Great Jazz Standards') were recorded at Webster Hall, New York City in early 1959.
Gil Evans arrangements of these jazz classics are inventive and exhilarating with fine solos and highlights include Jelly Roll Morton's 'King Porter Stomp', Fats Waller's 'Willow Tree', Thelonious Monk's 'Straight No Chaser' & Clifford Brown's 'Joy Spring'.
All in all, this 76-minute CD is an excellent introduction to Gil Evans recordings from the 1950s.
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Cliveden
5つ星のうち5.0 An absolute jazz classic
2006年6月20日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
What an amazing record -- I first discovered this music on vinyl years ago after hearing the several classic collaborations between the arranger Gil Evans and trumper Miles Davis. If you have admired the Gil Evans arrangements on the Miles recordings, you owe it to yourself to check this out. These recordings help make the case that Gil Evans was one of great jazz arrangers of all time. Big band arrangements can sometimes degenerate into all-out blastfests; Gil Evans always manages to communicate with a lot more sophistication and nuance, but on these sessions he manages to have fun as well.

Originally issued as two albums -- "New Bottle, Old Wine" and "Great Jazz Standards" -- this is a CD of Gil Evans re-arranging classic jazz standards like St. Louis Blues, King Porter Stomp, Lester Leaps In with some post-bop standards like 'Round Midnight, Joy Spring and Straight No Chaser.

The album was recorded in 1958 and 1959 with Julian "Cannonball" Adderley doing much of the alto saxophone work. The big band included classic NY session pros like Johnny Coles and Ernie Royal on trumpet, and Curtis Fuller, Jimmy Cleveland and Curtis Fuller on trombone. Paul Chambers, Philly Joe Jones, Art Blakely and Elvin Jones make appearances in the rhythm section, and Steve Lacy plays soprano sax on 4 tracks.

It's so interesting to be listening to these records nearly 50 years after they were made -- this was a "modern" take on jazz tunes that even then were considered classics. Hearing them now, it's like listening to one set of Old Masters interpreting an even more distant set of Old Old Masters. It's a CD that you can enjoy as a peek into modern jazz of the late 50's, or as a set of very interesting big band orchestrations.

High recommended if you want to learn more about this extremely talented jazz orchestrator.
46人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Pen Name
5つ星のうち4.0 Cannonball Adderley and it seems only him (correction if I'm wrong) who delivers very professional and brilliant solos on many o
2015年5月2日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Definitely a ground breaker but hard to place. Cannonball Adderley and it seems only him (correction if I'm wrong) who delivers very professional and brilliant solos on many of the pieces. There is no doubt that the structure and intent of the arrangements here was jazz (and Gil Evans was first and foremost an arranger) and the album has influenced the genres of jazz and film but the overall effect seems at one remove from what I understand as jazz. It is a bit like Stravinsky's Ebony Concerto, a wonderful thing to be sure but somewhat cold? I expect to be shot down :-) Constructive criticism (please) always welcome
Stephen Elman
5つ星のうち5.0 Perfect
2006年6月21日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Frazier has it exactly right (except for misspelling Art Blakey's name). Just to add a few things: this set marks the beginning of the Steve Lacy - Gil Evans musical kinship (there's a remarkable dialogue between soprano sax and piano on "Django"; it has the first recording of Gil's incredible arrangement of "King Porter Stomp" that got electrified on later recordings; it showcases Elvin Jones with Gil for the first time (but certainly not the last); it has some of the most inpsired Cannonball on record; and it shows that Johnny Coles was no mere imitator of Miles. Also, for the purists: it corrects the deficiency of an earlier release of only half of the Pacific Jazz material and remedies the out-of-round pressings that marred the LP twofer release of this stuff. One tiny quibble: these studio recordings are unusually dry in ambience, but on the other hand, you'll hear the music exactly as it sounded when it was played. Finally, the CDs allow us to hear the whole huge dynamic range of Gil's orchestral thinking, from whispers to shouts. Thanks, Blue Note and Michael Cuscuna, for finally getting this one right.
28人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Arthur Mortensen
5つ星のうち5.0 A Relatively Unknown Gil Evans Collection
2013年6月11日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Gil Evans is ranked with good reason with Ellington and Basie. A brilliant arranger, his lengthy recording career with Miles Davis is monumental, but he did other things, including a series of sessions in 1958 and 1959, with a large group including Cannonball Adderly, Philly Joe Jones (drums), Art Blakey (drums), Elvin Jones(drums), Paul Chambers(bass), Johnny Coiles and Ernie Royal (trumpet), Chris Fuller and Jimmy Cleveland (trombone) and Steve Lacy (soprano sax). The recording is a mix of old standards and what were then new compositions such as "Straight No Chase" and "Round Midnight" from Thelonius Monk. As you would expect with such a crew, the music very lively, stretching between late swing to bebop to post-bop. Section playing is unmistakably Gil Evans. Solo work is stunning. A wonderful recording, whether you're a Gil Evans afficionado, or just looking for something you haven't heard before.
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート