アンジェラ スペシャル・エディション [DVD]
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | ワイドスクリーン, ブラック&ホワイト, ドルビー |
コントリビュータ | ジルベール・メルキ, ジャメル・ドゥブーズ, セルジュ・リアブキン, リュック・ベッソン, リー・ラスムッセン |
言語 | フランス語, 日本語 |
稼働時間 | 1 時間 30 分 |
一緒に購入
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
"彼女は凶暴な天使
●『レオン』『ニキータ』の衝撃再び!!リュック・ベッソンが6年の沈黙を破り放つ スタイリッシュ・バイオレント・ロマンス!『ジャンヌ・ダルク』から6年。『TAXi』シリーズや『トランスポーター』などの大ヒットシリーズのプロデューサーとしての活動に徹してきたリュック・ベッソンがついに自身の監督作を世に送り出した!
●生きる希望を失い死を覚悟した男の前に突如現れた絶世の美女!果たして彼女の正体は!?原点に立ち返ったベッソンがモノクロームのスクリーンに映し出すのは大ヒット作『レオン』『ニキータ』を髣髴させる歪んだ男と女の世界!
●エッフェル塔、ノートルダム大聖堂、セーヌ川など故郷パリの名所を“ベッソン・マジック”でスタイリッシュに切り取る
■ストーリー
金にまみれマフィアの取立て屋に追われる男、アンドレ。彼に与えられた命の猶予はわずか48時間。「48時間後、俺はこの世にいないかもしれない」絶望の淵に沈む彼は自ら命を絶とうとセーヌ川に架かるアレクサンドル3世橋の欄干に上がった。そのとき「彼女」は現れた。見上げるほどに長身の金髪の絶世の美女。「あなたと同じことをする」と突然美女はセーヌ川に飛び込む。自分が泳げないことも忘れて夢中で後を追うアンドレ。やっとのことで彼女を助けたアンドレに「あなたに未来を与えるためにきた」と告げる美女、アンジェラ。彼女は突然大金を用意したり、一撃でマフィアを撃退するなどの不思議な力でアンドレを絶体絶命のピンチから次々と救い出す。徐々に失いつつあった自信を取り戻していくアンドレ。しかし、彼女にはアンドレに言えない秘密があった。二人が始めて出会ったアレクサンドル3世橋でアンドレに秘密を打ちあけるアンジェラ。そのとき彼女の体が突然まばゆい光に包まれる。果たして彼女は一体何者なのか。そして、アンドレの運命は!?
■キャスト
ジャメル・ドゥブーズ、リー・ラスムッセン、ジルベール・メルキ、セルジュ・リアブキン
■スタッフ
監督・製作・脚本:リュック・ベッソン
撮影監督:ティエリー・アルボガス
美術:ジャック・ビュフノワール
音楽:アンニャ・ガルバレク
録音:ジャン・ミノンド
録音編集:ディディエ・ロザイック
衣装デザイン:マルチール・ラパン
プロダクション・ディレクター:ディディエ・オアロー "
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : フランス語, 日本語
- 梱包サイズ : 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83 g
- EAN : 4988126204266
- 監督 : リュック・ベッソン
- メディア形式 : ワイドスクリーン, ブラック&ホワイト, ドルビー
- 時間 : 1 時間 30 分
- 発売日 : 2006/10/20
- 出演 : ジャメル・ドゥブーズ, リー・ラスムッセン, ジルベール・メルキ, セルジュ・リアブキン
- 字幕: : 日本語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1), フランス語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : 角川エンタテインメント
- ASIN : B000H4W1II
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 63,124位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 972位外国のラブロマンス映画
- - 5,759位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
他人は騙せても自分は騙せないと考える人間も多い。
しかし実際に人は自分自身の事を内省することもなく、無理解から自分を騙し同時に他人を騙している。
主人公の男性もそんな一人であるのだが、天使界から遣わされた女性により自己、そして愛に目覚める事となる。
最後に天使が「堕天使」(つまり人間)になることによって定められていたはずの「運命」すら愛の力で変えてしまう。
つまり、これは一人の人間と天使の覚醒譚というファンタジー(それは単なる奇想天外という意味ではなく表現形式として…)なのだと感じる。
芸術は嘘によって真実を語るという言葉がある。
この様な寓話から何を「真実」として汲み取るかは個々の価値観や理解力に任されている。
それでも、きっと暇つぶしで映画を観る人達にとっての作品ではないのかもしれない。
楽しくて明るい気持ちになる映画です。
主人公の男性がチンピラにもならないようなバカクズ。いいですね~。「こんな手段で稼いだ金はもらえない!」とか言っておきながら、結局もらう。真面目の皮をかぶったクズです。
導入部だけ白黒かと思ったら、全部白黒でした。背景に映る人がとてもとても少なく、1950年代風でよかったです。
初めて橋で会ったときに、女性が泣いていたのは、こういうことか、と納得できました。
「ここは女性用トイレよ!」「内面は女性なんです」は好きです。心も体も考えも、柔らかくあれ、と思いました。
鏡のシーンもよかったですね。体は心を支えているんですね。
そして、タイトルが秀逸です!やられました。
★気に入らなかったこと(気になったこと)
カルシウム不足、大丈夫だったのだろうか。
★どうやって使ったか
PCとモニタをHDMIでつないでみました。
〓アンジェラ (字幕版)〓
大作ではないが、シンプルで洗練されたストーリーでどのシーンも構図が本当に美しい。
主人公が小柄の非イケメン、神秘的な雰囲気を醸すアンジェラとの比較がモノクロの中で際立っていた。
ラストはドタバタするけれども必見。
名前がAngelaな時点でああ天使ね、と気が付くし、きっと最後は天国に帰らないで!という展開も読めたので、途中あまりに飽きて早送りにて視聴。白黒だから余計に退屈なので、1時間30分とコンパクトな長さなのに耐えられませんでした。
最後の羽が生えるとこで、退屈→失笑に。リュック・ベッソン監督作品ってこんなものでしたっけ?
アンジェラが男性であれば、女性バージョンの夢。
主人公に魅力がなく暴力的で稚拙、見ていてイライラする。
美人でかっこいいアンジェラと映像美を楽しむだけの映画。
破天荒な女とダメ男、先はどうなるのか?否定するばかりで自信喪失の塊のようなアンドレがアンジェラに告白をするシーン、すべてがモノクロのおとぎ話です。
他の国からのトップレビュー
Angela is a fallen angel, or one fallen to Earth. She’s distraught, despairing, her wet mascara running down her cheek. She’s beautiful but pitiful. Tall, leggy, lean and blonde, her gorgeous body and face are those of a fashion model. Yet all is threatened by desperation, by the temptation of suicide.
She’s not the only sad one. André is miserable and desperate too. He’s broke, homeless, unkempt, unshaven. He’s threatened by creditors as well. He’s bad with money and owes a lot all over town — town in this case Paris, beautifully shot in stark black and white, but a beauty wholly unnoticed by André, as poverty can make everything look ugly, even beautiful Paris.
André’s face is also swollen from several beatings he has lately taken. His creditors are street thugs, unkind, ungentle folk. If he doesn’t pay up soon he’ll be beaten to a pulp and left for dead. Well, that’s one way out of his torment and dilemma, death freeing him from all worries. Even so, if life isn’t always sweet, it’s the only game in town, the only thing to live for and in. So André clings to life, now a kind of life raft for him.
The allusion to water isn’t idle. If it comes to it, if he has to make his final escape, he’ll do it from a bridge. Which one? A very beautiful one — Pont Alexandre III, a gift from the Russian tsar to France. He’ll jump from such beauty into the Seine and drown because he has never learned to swim. He will die and no one will miss him, apart from his creditors, who won’t exactly miss him but what he had of theirs that can’t be returned. Imagine that: only being missed by others for that, for money.
Angela is on assignment. Her superiors in heaven selected André for her. She had no choice. She does what her job calls for. This won’t be easy. So much angry male energy in André. So much angst and worry. Where does the anger come from? From self-loathing, from feeling himself a failure, from lacking confidence, from thinking himself ugly, worthless, unattractive, from caring too much about what others think of him, from constantly living on the outside of himself instead of valuing what’s within. Competition, aggression, eyes on the external prizes: money, reputation, fine clothes and cars, beautiful women. Things to possess, to call your own. Except they never are, as they have an independent life of their own to keep.
Angela is here to change him, to open his eyes, to open his heart too. She wants him to see and feel beauty — the beauty of Paris, of life, of André. Beautiful André? Is she crazy? He looks in the mirror and what does he see? A short man, swarthy and stocky. Stubble of three or four days on his face. Scruffy, dirty clothes. Unkempt hair. Sad eyes. What’s to admire? What’s to like?
But he’s not looking. He’s blinded by appearances. Angela’s job is to teach him to look, to really see, to understand, love and appreciate. This will be his journey. And hers. It’s a tale of personal evolution, insight, understanding and redemption. It’s a fairy tale, modern and beautiful in a beautiful place. But it’s also clever in showing the way in which mirrors are clever. A mirror reverses the image given it and gives it back to you. You see your other self, the self you never see when you think of yourself without a mirror. You are right-handed and know it. You see your right hand move when you touch the pen or fork. But in a mirror right is left, and left is right. Angela, too, is a sort of mirror. She mirrors back the gaze André gives her. She shows him aspects of himself he could not see without her. He says she is beautiful (because she is). She says in return that she is him, his own reflection. He laughs. He thinks she’s crazy. What on earth is she talking about now? But she is right. She is a mirror. She is him, his alter ego, some aspect of himself.
To truly see beauty means having a beautiful feeling within. It isn’t the object that’s beautiful. It’s how you feel about it that is. This is what Angela is here to teach him. Beauty will set him free, or a genuine appreciation of it will. To understand and love he needs to properly look and see.
Although she is an angel, Angela has problems of her own. She has no past, or none she can remember. She invents many alternative histories for herself, fanciful tales that make her feel heroic as a survivor. But she knows they are false, just palliatives to assuage the hurt of having no former selves to reflect on in her life. No childhood, parents, friends. No first date, dance, kiss. She feels empty because of this. She’s as thin as air, the air she’s able to fly in but not replace with substance. Who is she? She will never know. Angels as dead persons can’t remember.
She tells André not to fret. She sees the future and André in it. He will succeed in business, marry, have three children. She even knows their names. But André no longer wants any of that. What does he want? The truth of himself, not all the images and appearances of a self. He wants to be himself, not what others want or expect him to be. And he wants something just as important as personal authenticity. He wants love. He wants to truly love someone. He loves Angela, loved her from the first moment, couldn’t help loving her, can’t live without loving her.
But how can he love an angel, a being with no past, identity, substance? In the same way she has taught him to love himself — by opening up, by accepting, by saying yes. He tells her he loves her. He does it because he can, because he finally knows what love is. But angels can’t be loved, she says. Oh yes they can. He loves one, so he knows it to be true.
The mirror reflects two ways. So does redemption, apparently. André does something heavenly, something angelic. He rescues an angel from despair through love.
That’s the fable, the modern fairytale. The tale is beautiful and so is Paris. Angela and André too. Beauty is everywhere, found within, the feeling that makes life beautiful, its beauty reflected back to it by the beauty of the world.