お届け先を選択

OFFENBACH Romantique

4.3 5つ星のうち4.3 30個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD, CD, リミックス含む, 2007/2/13 CD, インポート
¥5,280 ¥650

K-POPストア
K-POPアーティスト情報をまとめてチェック K-POPストアはこちら

曲目リスト

1 Ouverture
2 1. Allegro Maestoso
3 2. Andante
4 3. Allegretto
5 Overture
6 Ballet
7 Grande Valse
8 Introduction
9 Les Hirondelles Bleues
10 Le Bonhomme de Neige
11 Les Flocons Animes
12 Polka
13 Mazurka
14 Variations
15 Galop Final

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 12.29 x 14.1 x 1.19 cm; 108.01 g
  • メーカー ‏ : ‎ Archiv Produktion
  • EAN ‏ : ‎ 0028947764038
  • 商品モデル番号 ‏ : ‎ 028947764038
  • オリジナル盤発売日 ‏ : ‎ 2007
  • SPARSコード ‏ : ‎ DDD
  • レーベル ‏ : ‎ Archiv Produktion
  • ASIN ‏ : ‎ B000IZJ3GY
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.3 5つ星のうち4.3 30個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.3つ
5つのうち4.3つ
30グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2013年10月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
大変珍しい、オッフェンバックのチェロコンチェルトを含んだアルバムです。このコンチェルト、素晴らしい曲です。
オフェンバックはキャリアの当初、チェリストとして出発しています。メンデルスゾーンと競演したこともあるようです。
チェリストの書いた曲だけあって、チェロの一番よくなる音域に素晴らしいメロディをちりばめています。技巧的なパッセージ
もふんだんにあります。何故、もっと一般的な曲にならないのか不思議です。しいて言えば、第一楽章が協奏曲的なソナタ形式で
構成されていますが、曲の展開がやや緩慢で緊張感に欠ける側面も少し感じます。
チェリストの演奏ですが技巧、音色とも良い印象です。
他にハーノイによるCDもありますが、第3者による編曲版のようです。こちらの演奏もいいです。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2011年1月3日に日本でレビュー済み
マルク・ミンコフスキは積極的にオッフェンバック作品の再評価に力を入れている指揮者の一人。オッフェンバック研究者のジャン=クリストフ・ケックの協力を得て、オッフェンバックのオペレッタの復興に精力的に取り組んでいるという。
そんなミンコフスキが、オッフェンバックのチェロ協奏曲を中心に据えたアルバムをリリースした。無論、ケックもこの録音のアドバイザーとして協力している。
おなじみの《天国と地獄》の序曲を前座に置き、ジェローム・ペルノーを独奏に据えたチェロ協奏曲を収録した後に、《ラインの妖精》や《月世界旅行》といった舞台作品からオーケストラのみで演奏されるナンバーを抜き取って収録している。チェロ協奏曲だけで、その演奏時間はアルバム全体の半分以上を占める。《ラインの妖精》の序曲など、「ホフマンの舟歌」で知られるメロディの原典を知るという点でもオッフェンバックの音楽に興味を持つ人を刺激するアルバムだが、チェロ協奏曲がオッフェンバックの自筆譜に基づいて演奏されているという点が、何よりもこのアルバムの売りとされている。

肝心のチェロ協奏曲は、
オーフラ・ハーノイ カタリン・イレア の使っているバージョンよりも格段に複雑。独奏のペルノーも苦戦するほど技巧的に困難なバージョンとなっており、演奏の完成度よりはスリルを楽しむべきものといえるだろう。この曲はさらなるヴィルトゥオーゾの挑戦を待っている。
なお、第二楽章以下は、かつてオッフェンバックの遺族がジャン=マックス・クレマンに提供した、この曲のプロトタイプのスケッチを基にした演奏で録音されていた。ハーノイやイレアが使っていたバージョンは、クレマンによるピアノ伴奏のオーケストレーションに準拠していたが、ハーノイによる録音では、アントニオ・デ・アルメイダが発掘したらしい作曲者の自筆版も異稿として収録されていた。このCDの第二楽章で使われているのは、ほぼハーノイ盤に収録されている異稿であった。第三楽章は、ハーノイがエリック・カンゼルと吹き込んだチェロとオーケストラのためのロンドが使われている。
となると、ハーノイらが録音していた第三楽章はどこに消えてしまったのだろうか?
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Hardbop
5つ星のうち5.0 Ok
2019年6月20日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Karl-Heinz Rochlitz
5つ星のうち5.0 Sehr hörenswerte CD
2016年10月11日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
Das hier erstmals in kompletter Länge veröffentlichte Cellokonzert von Jacques Offenbach ist der Höhepunkt der CD: Es steht qualitativ anderen klassischen Cellokonzerten nicht nach, sondern übertrifft sie weitgehend, auch wenn und weil es abschnittsweise "typischen Offenbach" präsentiert. Daneben gibt es aber auch ernste Passagen. Die Schwierigkeiten für den Solisten sind eklatant, wie er sie meistert, famos. - Auch die anderen Stücke der vollen CD sind sehr hörenswert, das Spiel des Orchesters und das Dirigat sind perfekt.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Carpe Diem
5つ星のうち5.0 Un concierto para violonchelo de gran virtuosismo.
2014年1月8日にスペインでレビュー済み
Amazonで購入
Disco premiado en Francia con el Diapason d'Or, con una duración de 78'32",grabado "en vivo" en Grenoble, en el 2.006. Offenbach era un virtuoso del violonchelo y en su época se le llamó "El Liszt del Violonchelo" o también "El Paganini del Violonchelo". La obra estrella en este disco, es el "Concierto Militar", el cual había sido grabado un par de veces en versiones truncadas, incompletas, improvisadas a partir de bocetos procedentes del violonchelista Jean-Max Clément.

Cristopher Keck, ha reconstruido sus tres movimientos completos, a través de manuscritos localizados en Francia, Alemania y Estados Unidos, recuperando esta joya de extremada dificultad interpretativa. Son poco más de 43 minutos de cambios de ritmo, de virtuosismo extremo, con todo tipo de movimientos de ejecución con el arco del violonchelo, que salva maravillosamente, con una interpretación "fuera de serie", el joven violonchelista Jérôme Pernood, bien sustentado por esta orquesta en "estado de gracia", que se complementa con el intérprete y que pasa por esta obra, haciendo una demostración de virtuosismo orquestal, para poder defender la instrumentación de este concierto, tan versátil que comienza con solemnidad, continua con lirismo, le sigue una parte que nos recuerda una marcha fúnebre y termina con la cadencias militares, que nos mantiene concentrados y atentos hasta el final.

El Cd termina con unos fragmentos de Les Fées des Rihns, que incluye la primera versión de la célebre Barcarola de "Los cuentos de Hoffmann", de inspiración Mendelssohniana y el "Ballet los copos de nieve", inspiradas en el músico vienés, Johann Strauss.Sonido de la grabación bueno, aunque le falta un poco de relieve, aún así,este es un ¡DISCO JOYA DE LA DISCOGRAFÍA!.
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Larry VanDeSande
5つ星のうち5.0 Offenbach the romantic...is a lot of fun!
2007年8月4日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
This delightful CD captures the charm, wit and romance of French composer Jacques Offenbach (1819-1880) who, as a cellist, sometimes played with Liszt. He wrote the "Concerto Militaire" to exploit his virtuosity. Among the first composers of operetta and one of Europe's more influential 19th century romantics, Offenbach is best known for his fantastic opera "The Tales of Hoffmann", his most frequently performed opus. His next most popular work is the ballet "Gaîté Parisienne" from 1938, which comprises Offenbach melodies arranged and orchestrated by Manuel Rosenthal. The music shows up on a lot of CDs that mix and match famous ballet excerpts.

This recording, with informative notes from Jean-Christoper Keck, editor of the Offenbach Edition, Berlin, says in its title it represents "Offenbach the Romantic". The main course is the concerto, composed in 1847, a virtuosic piece that, the notes tell us, is performed intact for the first time here. Canadian cellist Ofra Harnoy recorded it some years back; that account is NLA but investigative purchasers can still find used copies through Amazon.

I owned that recording and don't remember it too well. What I can tell you, without reservation, is I don't remember it being any fun and the current recording, made in concert in Grenoble with Marc Minkowski direting Les Musiciens du Louvre of Grenoble and Jerome Pernoo in the solo role, is a lot of fun and is quite an improvement over my memory of Harnoy's version.

Fact is, this concert is a tremendous amount of fun from beginning to end. Kicking things off is the Gilbert & Sullivan-ish overture to "Orpheus in the Underwold" that begin slowly, soon gets motoring, and really kicks up its skirt at the end. Much the same can be said the for concerto...except it starts closer to high gear and moves forward from there.

What separates this collaboration from the Harnoy version is the heightened fun quotient and a different score. The notes say this is the authentic music from the composer rescued from sources in Paris and Cologne, with the signature page coming from Richard Bonynge's personal collection. Harnoy played a truncated version based on Offenbach's original first movement and piano scores of the other two movements that were edited by cellist Jean-Max Clement. The concerto clocks in at about 43 minutes in three movements -- Allegro maestoso, Andante and Allegretto -- with cadenzas by the soloist.

About the soloist, Jerome Pernoo, I'd never heard of him and his discography isn't large. I found a discography in one American review magazine consisting of this recording, a few pieces by Beethoven, a little Debussy and the St. Saens concertos. In this recording his tone is narrow and small, hardly on par with the likes of Rostropovich or Wallfisch. I don't like his playing as well as Ofra Hornoy's in her older recording of the shorter version of this concerto. There is another newer version played by cellist Edgar Moreau; his tone seems larger and his playing more felicitious though that could be result of the recording.

The concert concludes with three orchestral excerpts from Offenbach's opera "The Rhine Nixies" and extracts from "Ballet of the Snowflakes". Coming from later in life, these intersperse drama and high spirits with toe-tapping melodies and moments of reflection. Many of these popular excerpts will be familiar to listeners that don't know Offenbach well, especially the overture from "The Rhine Nixies", which many will know as the famous Barcarolle, and the Galop finale from "Snowflakes".

The production is first class, played in keeping with jolly romantic spirits and conducted with sensitivity to the composer and vigor of the period. The recording is pretty good, not great by current standards but good, with some outstanding sections -- especially in the finale of the concerto where blaring brass and snare drum gives it its martial military affectation.

Conductor Mark Minkowski -- a bassoonist and former member of the harmoniemusik band Octophoros -- does everything possible to make this concert memorable and fantastic. Never one to linger, Minkowski keeps everything moving and isn't afraid to accelerate when necessary. His band is a bit vanilla but nevertheless plays with Gallic character and style suitable to Offenbach's mid-century brand of romance.

Archiv's stuffy reputation for Baroque music gets an upgrade with this production. DG offers this in a sturdy plastic case with a 24-page booklet in three languages fitted in four tabs on the front cover. There's nothing about this production that smacks of cheapness, superficiality or decadence.

Not being much of an oprea listener, I own no version of "Tales of Hoffman" although I have seen selections from Beecham's film version. I've owned one or two copies of "Gaite Parisienne" but never held interest in them. My first go-round with the Concerto Militaire was not very satisfying. This recording gives me everything I've missed elsewhere and is the first Offenbach keeper in my library. It could be yours, too, and it will reward anyone looking for a romantic French concert out of the mainstream.
29人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Rees Martin
5つ星のうち4.0 An enjoyable cd
2021年10月7日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
I am pleased with this compilation of music.