Myths of the Near Future
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2007/3/27
"もう一度試してください。" | CD, インポート | ¥584 | ¥1 |
CD, 限定版, 2007/12/19
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| ¥1,650 | ¥1 |
CD, 2009/3/4
"もう一度試してください。" | 1枚組 | ¥2,480 | ¥110 |
CD, インポート, 2010/7/13
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥4,455 | ¥3,842 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
内容紹介
Klaxons Are at the Forefront of the "New Rave" Movement in the UK (Along with the Group Shitdisco) and have Been Widely Trumpted in the Music Press for their Stew of Cosmic Imagery, Avant-garde Awareness, Dizzy Melodies and Raging Energy. The Word "Klaxon" is Derived from the Greek Word Meaning "to Shriek". "Light the Bridges with the Lantern," Says Simon, Ever Wide-eyed and Passionate, Quoting from their Song "Forgotten Works", "you Know Somethings Going to Happen". Their Best Known Tracks Are Includded, the Majority of which Are Re-records of the Originals with "Atlantis to Interzone" Boasting Additional Production and a Better Mix. The Re-recordings all Add Something Special to the Original Demos Presenting a Wonderful Truly Classic Debut.
Amazonレビュー
シングルのリリース時、すでに各方面より絶賛の声が上がり、若きニュー・レイヴ・ムーブメントの牽引者として2007年ロック界に君臨するクラクソンズ、待望のデビュー・アルバム。早くも今年度ベストアルバムの呼び声も高い。
Product Description
Klaxons Are at the Forefront of the "New Rave" Movement in the UK (Along with the Group Shitdisco) and have Been Widely Trumpted in the Music Press for their Stew of Cosmic Imagery, Avant-garde Awareness, Dizzy Melodies and Raging Energy. The Word "Klaxon" is Derived from the Greek Word Meaning "to Shriek". "Light the Bridges with the Lantern," Says Simon, Ever Wide-eyed and Passionate, Quoting from their Song "Forgotten Works", "you Know Something痴 Going to Happen". Their Best Known Tracks Are Includded, the Majority of which Are Re-records of the Originals with "Atlantis to Interzone" Boasting Additional Production and a Better Mix. The Re-recordings all Add Something Special to the Original Demos Presenting a Wonderful Truly Classic Debut.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.22 x 1.02 x 12.45 cm; 113.4 g
- メーカー : Rinse
- EAN : 0602517074668
- 製造元リファレンス : RINSELP1
- レーベル : Rinse
- ASIN : B000LXSM7Y
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
本来であれば時代を定義するような名盤になってもおかしくなかったと思うんだけど…
気味の悪いMVもひと昔前のSF映画のような世界観もとにかく彼らのフォロワーは多かったし、彼らを超える革新性を持つバンドは当時いなかった。
それでは、UKの申し子ぽんちゃん様のありがたい各曲一口コメントなのだ。
#1 まるで「マンサン」の様なスペイシーな美メロに脱帽。同時に分厚いベースのグルーブの衝撃!
#2 サイレン音、サンプリングとニューレイヴ的なスタートをするが、あっという間にリズムチェンジ!
ピート(元リバ)なみの地に足つかない最高のパンクの片鱗をみせ。。と、思ったら神秘的なメロディーが現われたりもう大変!
これぞクラクソンズの魅力が集約されたナンバーだが複雑すぎて試聴には向いてないのだ。
#3 リード・シングル。独特のコーラスと美メロ。おすすめなのだ♪
#4 本作中もっともパンクが表に出たナンバー。それでも彼らだけのコーラスワークは他とはちがうぜー!なのだ。
#5 以前どこかで到達した至福感。う〜む、そうだ!これはボウイ様の不朽の名曲「アシェズ・トゥ・アシェズ」の浮遊感なのだ!←アテにならんぞぉ♪
#6 これまたボウイ様のベルリン時代と96年の「アウト・サイド」がミックスされたような、機械的冷たさと構築理論が交差する異色の曲なのだ。
#7 間奏のピアノがすんごくいい♪評論家たちは戸惑ったらしいのだが、ぽんちゃん様から言わせたらこの曲は
80年代の映画「ストリート・オブ・ファイヤー」から影響を受けているのだ!
そこでメインの2曲を披露したfire incっていう覆面バンドの作曲理論が持ち込まれているぞぉ〜〜♪←特にコーラス。
#8 サイケな感触もする、イントロのハープの音色に大物ぶりを感じるのだ。
#9 ぽんちゃんでは、うまく言えないので省略なのだ。試聴してみたらわかるのだ。
#10 本作中もっともスウィートなメロディー。Graceのカバーなのだ。でもクラクソンズ流に味付けされていてアルバムの流れの中でもしっかりと役割を果たしているのだ。
#11 ごった煮ジャンク。ハァハァ。息切れなのだ。
11曲35分の中に、究極のポップとパンク、異色のダンス&グルーブ、複雑な曲展開がい〜っぱい詰め込まれているのだ。
まぁ、そういうこと。ケミカル・ブラザーズの新作にも起用されて今後も楽しみなバンドなのだ♪← 一発屋ではないはず♪
一つに音楽産業のありかたと捉えることが出来る。
最近は音楽を一曲単位でネットからダウンロードなどしてMP3などで聞くという文化が勢力を伸ばしているのは自明な事である。
言い換えれば、アルバム単位でミュージシャンを評価する動きがなくなってきているのである。
コレがいい事か悪い事かの判断は各人にまかせるとして。
このklaxonsのアルバムは一曲一曲の印象がバラバラだ。
つながりは全く無いと言って良い。
強いて言えばつながりが無いことでつながっている。
そして、
近未来、
一曲単位でミュージシャンが評価される時代においてこの特性は強力な武器になる。
それが「神話」の指すところなのではないであろうか。
今一番おもしろいバンドのうちの一つ。
今系のダンスロックバンドの中ではずば抜けてダンス色が強いと思います。
キツネメゾン コンピレーション3(レコード)収録のGravity's Rainbow Van she remixがかんなりよろしい感じで思わず飛び跳ねてしまうくらいです〜。
当分はマイミックスに収録されそうです。
ダンスっぽさを損なわないで、音的に変に高尚に、空っぽになるでもなく、ロックの人も打ち込みの人も聴けるし、実にいいバランスの音をしている。
自分としては、パンク〜NWのふざけたエッセンスを、音の面でスタイルに取り入れてるのが評価高し。純粋にこういうジャカジャカ感は楽しくなってしまう。XTCとか好きな人は、絶対にいける。
同じ路線ならHot Chip,Raptureの方がまだマシ。
他の国からのトップレビュー
With their surreal, hyperactive, stomping, raving and totally enrapturing update of punk rock one has to wonder, after all the sweat has been shed and the jaws ache from over-smiling, what it is all about? Or does one? Can't I just let their ingenuity, their psychedelic naughtiness and their sheer mindnumbing audacity tickle my nerves and ignore the fact that Klaxons are basically nonsense (a clue to that being their name)?
This review has a subjective slant, but I am not a professional music journalist. I have not seen Klaxons perform, I don't even live in the same country as them. But I am well versed in the British music scene, and the (to me) rich and noble cultural history of those Albion shores. What Klaxons do can be traced back through punk, through Monty Python, all the way back to Guy Fawkes. I am refering of course to anarchy. A relentless refusal to adhere to the normal, to the popular, to the relatable, but without being "indie." Because in my opinion, Klaxons most assuredly are nowhere near "indie." The term "new rave" has been energetically used in describing them, but what is that? Just another label. Klaxons are simply Klaxons, and as such one of the most original bands I know of.
Klaxons' debut album "Myths of the Near Future" from 2007 sounds like movies, art, insanity, pubescent sex, laser tag and Pop Rocks. There's a little bit of sci-fi in there, with a healthy portion of Dadaism. And what's so wrong with nonsense anyways? Look at Lewis Carroll, Jonathan Swift, Andy Warhol. The album title was coined by JG Ballard, one of the most imaginative writers ever to have populated American literature. It kicks off with "Two Receivers," "Atlantis to Interzone" and "Golden Skans," a melodic and dynamic triptych that make me envision glowsticks, strippers dressed as characters from "A Clockwork Orange," SNES-tournaments and nightclubbin' in a parallel universe.
The fourth track, "Totem on the Timeline," repeats the following verse: "At club 18-30 I met Julius Caesar, Lady Diana and Mother Theresa." In "As Above, So Below," the cosmos dances. "Isle of Her" veers off into mythological territory. "Gravity's Rainbow" is named after a novel by the experimental author Thomas Pynchon, an interesting insight into the personal flavours of the band. "Magick" has a riveting, pumping riff and mixes various speeds and styles.
Klaxons know better than to try and placate their listeners with traditional moments of relaxation and balladry. The album is short, but all the more ravishing for it.
The lights from the UFO can finally be descried in the Grace cover "It's Not Over Yet," and when the fuzzy guitar and coughing
introduces "Four Horsemen of 2012," the UFO finally lands.
Oh yes, I want to live on Planet Klaxons!