プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
Myths of the Near Future
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2007/1/30
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥1,292 | ¥150 |
CD, 限定版, 2007/12/19
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| ¥1,650 | ¥1 |
CD, 2009/3/4
"もう一度試してください。" | 1枚組 | ¥2,480 | ¥122 |
CD, インポート, 2010/7/13
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥4,455 | ¥3,850 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Two Receivers |
2 | Atlantis to Interzone |
3 | Golden Skans |
4 | Totem on the Timeline |
5 | As Above So Below |
6 | Isle of Her |
7 | Gravity's Rainbow |
8 | Forgotten Works |
9 | Magick |
10 | It's Not Over Yet |
11 | Four Horsemen of 2012 |
商品の説明
内容紹介
Klaxons exploded onto the music scene this year in a day glo burst of punk riffs, all out hedonism and classic British art school conceptual cheek. Now with their debut album Jamie Reynolds (26), Simon Taylor (24) and James Righton (23) look set to prove that they're more than just a flash in the pan, a London media fad, an excuse to froth about 'new rave'. The lads have come good with eleven tracks that rocket by in thirty-five minutes emanating more energy than a nuclear explosion. Along the way, they bite chunks out of multiple unlikely musical influences, spatter their lyrics with a who's who of cult literature, and end up with a music that's catchy, driven and undeniably unique. It's how debut albums should sound, a raw manifesto that will bemuse the oldsters and invigorate the fans, a window into new possibilities, a dynamic party where those who 'get it' dance frantically and those who don't go back home.
Amazonレビュー
Flagbearers for the "nu rave" movement they helped found, London's Klaxons make their full-length debut with Myths of the Near Future. Fans of the old rave, initially, will be forgiven for not knowing what all the fuss is about--beyond a dramatically punked-up cover of "Not Over Yet" by '90s chart star Grace, the Klaxons owe precious little to the synthetic rush of UK clubland past or present. Persist, though, because once beyond this realisation, it's possible to appreciate this band on their own merits. "Isle of Her" and "From Atlantis to Interzone" come on like brooding US punks Liars, all thrumming, distorted bassline and a vocal delivery that veers between desolate and manic (although the latter's whirling air-raid siren is very much the Klaxons' own addition), while on the other side of the coin, "Golden Skans" betrays an impressive ability for anthemic, harmony-laden pop. Lyrically, too, it's a confusing and fascinating document, fragments of "peacock's tails" and "madcap Medusa" emerging from the maelstrom. What at first sounds unfocused gradually makes a weird kind of sense; indeed, you suspect the Klaxons planned it that way from the beginning. --Louis Pattison
Product Description
Klaxons Are at the Forefront of the "New Rave" Movement in the UK (Along with the Group S**tdisco) and have Been Widely Trumpted in the Music Press for their Stew of Cosmic Imagery, Avant-garde Awareness, Dizzy Melodies and Raging Energy. The Word "Klaxon" is Derived from the Greek Word Meaning "to Shriek". "Light the Bridges with the Lantern," Says Simon, Ever Wide-eyed and Passionate, Quoting from their Song "Forgotten Works", "you Know Something痴 Going to Happen". Their Best Known Tracks Are Included, the Majority of which Are Re-records of the Originals with "Atlantis to Interzone" Boasting Additional Production and a Better Mix. The Re-recordings all Add Something Special to the Original Demos Presenting a Wonderful Truly Classic Debut.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.1 x 12.5 x 1.1 cm; 101 g
- メーカー : Geffen Records
- EAN : 0602517206526
- 製造元リファレンス : 6 3 01720652
- オリジナル盤発売日 : 2007
- レーベル : Geffen Records
- ASIN : B000MMLOJ2
- 原産国 : ドイツ
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 344,124位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 70,423位ロック (ミュージック)
- - 97,484位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
本来であれば時代を定義するような名盤になってもおかしくなかったと思うんだけど…
気味の悪いMVもひと昔前のSF映画のような世界観もとにかく彼らのフォロワーは多かったし、彼らを超える革新性を持つバンドは当時いなかった。
それでは、UKの申し子ぽんちゃん様のありがたい各曲一口コメントなのだ。
#1 まるで「マンサン」の様なスペイシーな美メロに脱帽。同時に分厚いベースのグルーブの衝撃!
#2 サイレン音、サンプリングとニューレイヴ的なスタートをするが、あっという間にリズムチェンジ!
ピート(元リバ)なみの地に足つかない最高のパンクの片鱗をみせ。。と、思ったら神秘的なメロディーが現われたりもう大変!
これぞクラクソンズの魅力が集約されたナンバーだが複雑すぎて試聴には向いてないのだ。
#3 リード・シングル。独特のコーラスと美メロ。おすすめなのだ♪
#4 本作中もっともパンクが表に出たナンバー。それでも彼らだけのコーラスワークは他とはちがうぜー!なのだ。
#5 以前どこかで到達した至福感。う〜む、そうだ!これはボウイ様の不朽の名曲「アシェズ・トゥ・アシェズ」の浮遊感なのだ!←アテにならんぞぉ♪
#6 これまたボウイ様のベルリン時代と96年の「アウト・サイド」がミックスされたような、機械的冷たさと構築理論が交差する異色の曲なのだ。
#7 間奏のピアノがすんごくいい♪評論家たちは戸惑ったらしいのだが、ぽんちゃん様から言わせたらこの曲は
80年代の映画「ストリート・オブ・ファイヤー」から影響を受けているのだ!
そこでメインの2曲を披露したfire incっていう覆面バンドの作曲理論が持ち込まれているぞぉ〜〜♪←特にコーラス。
#8 サイケな感触もする、イントロのハープの音色に大物ぶりを感じるのだ。
#9 ぽんちゃんでは、うまく言えないので省略なのだ。試聴してみたらわかるのだ。
#10 本作中もっともスウィートなメロディー。Graceのカバーなのだ。でもクラクソンズ流に味付けされていてアルバムの流れの中でもしっかりと役割を果たしているのだ。
#11 ごった煮ジャンク。ハァハァ。息切れなのだ。
11曲35分の中に、究極のポップとパンク、異色のダンス&グルーブ、複雑な曲展開がい〜っぱい詰め込まれているのだ。
まぁ、そういうこと。ケミカル・ブラザーズの新作にも起用されて今後も楽しみなバンドなのだ♪← 一発屋ではないはず♪
一つに音楽産業のありかたと捉えることが出来る。
最近は音楽を一曲単位でネットからダウンロードなどしてMP3などで聞くという文化が勢力を伸ばしているのは自明な事である。
言い換えれば、アルバム単位でミュージシャンを評価する動きがなくなってきているのである。
コレがいい事か悪い事かの判断は各人にまかせるとして。
このklaxonsのアルバムは一曲一曲の印象がバラバラだ。
つながりは全く無いと言って良い。
強いて言えばつながりが無いことでつながっている。
そして、
近未来、
一曲単位でミュージシャンが評価される時代においてこの特性は強力な武器になる。
それが「神話」の指すところなのではないであろうか。
今一番おもしろいバンドのうちの一つ。
今系のダンスロックバンドの中ではずば抜けてダンス色が強いと思います。
キツネメゾン コンピレーション3(レコード)収録のGravity's Rainbow Van she remixがかんなりよろしい感じで思わず飛び跳ねてしまうくらいです〜。
当分はマイミックスに収録されそうです。
ダンスっぽさを損なわないで、音的に変に高尚に、空っぽになるでもなく、ロックの人も打ち込みの人も聴けるし、実にいいバランスの音をしている。
自分としては、パンク〜NWのふざけたエッセンスを、音の面でスタイルに取り入れてるのが評価高し。純粋にこういうジャカジャカ感は楽しくなってしまう。XTCとか好きな人は、絶対にいける。
同じ路線ならHot Chip,Raptureの方がまだマシ。
他の国からのトップレビュー
With their surreal, hyperactive, stomping, raving and totally enrapturing update of punk rock one has to wonder, after all the sweat has been shed and the jaws ache from over-smiling, what it is all about? Or does one? Can't I just let their ingenuity, their psychedelic naughtiness and their sheer mindnumbing audacity tickle my nerves and ignore the fact that Klaxons are basically nonsense (a clue to that being their name)?
This review has a subjective slant, but I am not a professional music journalist. I have not seen Klaxons perform, I don't even live in the same country as them. But I am well versed in the British music scene, and the (to me) rich and noble cultural history of those Albion shores. What Klaxons do can be traced back through punk, through Monty Python, all the way back to Guy Fawkes. I am refering of course to anarchy. A relentless refusal to adhere to the normal, to the popular, to the relatable, but without being "indie." Because in my opinion, Klaxons most assuredly are nowhere near "indie." The term "new rave" has been energetically used in describing them, but what is that? Just another label. Klaxons are simply Klaxons, and as such one of the most original bands I know of.
Klaxons' debut album "Myths of the Near Future" from 2007 sounds like movies, art, insanity, pubescent sex, laser tag and Pop Rocks. There's a little bit of sci-fi in there, with a healthy portion of Dadaism. And what's so wrong with nonsense anyways? Look at Lewis Carroll, Jonathan Swift, Andy Warhol. The album title was coined by JG Ballard, one of the most imaginative writers ever to have populated American literature. It kicks off with "Two Receivers," "Atlantis to Interzone" and "Golden Skans," a melodic and dynamic triptych that make me envision glowsticks, strippers dressed as characters from "A Clockwork Orange," SNES-tournaments and nightclubbin' in a parallel universe.
The fourth track, "Totem on the Timeline," repeats the following verse: "At club 18-30 I met Julius Caesar, Lady Diana and Mother Theresa." In "As Above, So Below," the cosmos dances. "Isle of Her" veers off into mythological territory. "Gravity's Rainbow" is named after a novel by the experimental author Thomas Pynchon, an interesting insight into the personal flavours of the band. "Magick" has a riveting, pumping riff and mixes various speeds and styles.
Klaxons know better than to try and placate their listeners with traditional moments of relaxation and balladry. The album is short, but all the more ravishing for it.
The lights from the UFO can finally be descried in the Grace cover "It's Not Over Yet," and when the fuzzy guitar and coughing
introduces "Four Horsemen of 2012," the UFO finally lands.
Oh yes, I want to live on Planet Klaxons!