Aida
ジャンル | Music Video & Concerts, Classical / Symphonies |
フォーマット | インポート |
コントリビュータ | Sae-kyung Rim, Patrizia Carmine, Marco Spotti, Myrna Kamara, Ildiko Komlosi, Carlo Guelfi, Antonello Ceron, Roberto Bolle, Antonio Ghislanzoni, Roberto Alagna, Luciana Savignano, Giorgio Giuseppini, Violeta Urmana 表示を増やす |
言語 | イタリア語 |
UPC | 044007432099 |
商品の説明
商品紹介
Violetta Urmana, Roberto Alagna, and Iidiko Komlosi star in this La Scala production of the Verdi opera directed by Franco Zeffirelli conducted by Riccardo Chailly.
Amazonより
This December 2006 Aida from La Scala offers some fine singing but as often happens in a Franco Zeffirelli staging, the scenery and directing vie with its purely musical aspects. Little wonder, given the sumptuous sets, spectacular crowd scenes, and the masses of scenic and acting details more common to a movie than a stage performance. Zeffirelli populates the La Scala stage with enough statuary to fill the Egyptian wing of a large museum. Huge busts of Pharaonic figures loom above the singers, a wall covering the back of the stage is full of detailed relief figures drawn from ancient Egyptian relics, and when singers, dancers, chorus, and extras populate the stage during the Triumphal March, it seems like all of Thebes turned out for the celebration. The Nile scene is relatively pared down while neatly suggesting the mystery of the scene and focusing attention on the dramatic confrontations of the principal actors. By the time we arrive at the final tomb scene, the dying hero and heroine are seen through the darkness while above them, the priests and priestesses of the Pharoah痴 court invoke their deity. But while the detailed stage direction and sets are important, any Aida requires four world-class singers to make its maximum impact. La Scala, as befits a season-opening performance, fields a worthy crew. Top honors go to the eponymous heroine, for Violeta Urmana demonstrates a soprano voice impressive in its evenness, her ease at the top of her range and her rich bottom notes. She won稚 make you forget her famed predecessors in the role, but she痴 definitely worth hearing. The same might be said of Roberto Alagna, the Radames. He left the production after the performances filmed here because of audience booing, but aside from a strained Celeste Aida his singing here is quite good, with sensitive phrasing and some lovely soft singing in the Tomb Scene.
The Amneris, Ildiko Komlosi, dominates the stage in her scenes as the imperious Pharaoh痴 daughter. Like her rival for Radames� affections, Aida, she won稚 erase memories of other fine Amneris� but she痴 a definite plus in this production. Less so is Carlo Guelphi, the Amonastro, rough of voice and generalized in his singing and acting. Smaller parts are capably done and the La Scala Orchestra is alertly led by Ricardo Chailly. He paces the opera with vigor, exposes details of the score often overlooked, and draws some ravishing playing from the strings.The ballet sequences are done with a Hollywoodish touch that fits the production, but the video direction of Patrizia Carmine will draw some boos from home viewers. There are frequent fades to swirling, out-of-focus details of stage d馗or, veils and materials, accelerating in later scenes to become annoying distractions, especially since they often occur in mid-aria, sabotaging the musical flow and diverting attention from the singers. Still, this is a worthy production of a great opera.--Dan Davis
Aida is an all-regions 2-disc set in 16:9 ratio. Sound options include PCM Stereo and DTS 5.1 Surround. Subtitles include English, French, German, Spanish, Italian and Chinese.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 1.78 x 19.05 x 13.72 cm; 77.11 g
- メーカー : Decca
- EAN : 0044007432099
- 商品モデル番号 : 0743209
- オリジナル盤発売日 : 2008
- SPARSコード : DDD
- レーベル : Decca
- ASIN : B000PC1N54
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 533,393位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 9,617位オペラ・声楽 (ミュージック)
- - 34,212位ミュージックDVD (DVD)
- - 167,290位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
お持ちならばそちらの方がお薦めです。2Dと3D版の両方の映像が
収録されていて、日本語字幕も付いています。カルメンも3Dの
ものが出ていますが、オペラを3D映像で鑑賞ってどうなんでしょう。
追記(本当は3D&2D版の方にレビューを書くべきでしょうけど)
見る前は ベルリン・フィル 3D 音楽の旅 マーラー:交響曲第1番&ラフマニノフ:交響的舞曲(Blu-ray Disc)
の事もあり、あまり期待していませんでしたが、シンフォニック・
コンサートとオペラでは違って、3Dの必然性が十分感じられました。
特に第1幕のバレエや第2幕の凱旋のシーンは、 そもそもが3D映像の
ための舞台演出だったのではないかと感じられるほどで、2Dだと人物が
ごちゃごちゃいる位にしか見えないのが、奥行きがよく分かって
一層のスペクタクル感を味わう事が出来ました。
次にどんなオペラが3D化されるか愉しみになります。
他の国からのトップレビュー
por la protagonista por Aída decide abandonar el pueblo egipcio para irse al pueblo de Etiopía y decide ayudarles a su patria al pueblo de su amada al pueblo contrario el pueblo de Etiopía pero radamés es egipcio y está convocado para luchar contra los egipcios cosa que cuando radames se va al pueblo contrario el pueblo de su amada al pueblo egipcio esa decisión no le cae nada bien al final, radames es asesinado junto a su amada y con esto es el fin de la ópera
Musically also near perfect although some of the sudden changes of tempo seamed a bit alien to what I was used to from other recordings. The main Characters had astounding voices as this beautiful masterpiece should have. The second act procession and ballet was complete and aslo brilliantly done. Everything was just so very perfect so I can thoroughly recommend.
Nicht nur die Stimmen klingen einmalig, zu Herzen gehend. Das Ballett der Scala ist unvergleichlich. Auch die herausragende Gestaltung der Kostüme stimmt und die Bühnenbilder lassen die Atmosphäre des alten Ägypten, die Pharaonenzeit, wie durch einen Zauber lebendig werden.
Aida spielt nun einmal in dieser Zeit, die die Quintessenz, die Grundlage ist, für die Verdi sein großes, einmaliges Werk geschaffen hat, in der seine Protagonisten leben, lieben und leiden. Mit dieser Aufführung hat sich die Mailänder Scala wieder einmal ein Denkmal gesetzt. Bravissimo!!!!!!!
Mein Mann und ich sind Opernliebhaber, aber wir besuchen kaum noch die von den einzelnen Opernhäusern angebotenen Inszenierungen, denn Radames in Unterhosen oder die gesamte Oper Aida, die während der Nazizeit spielt - nein, das spricht uns nicht an und es ruft bei uns sogar Aggressivität hervor. Gerne würde ich manche "Macher" einmal fragen, warum sie Verdis wunderbare Komposition so verunstalten. In diesem Fall verzichten wir gerne zu Gunsten derer, die diese Art von Opernaufführungen schätzen. Und es scheinen immer mehr zu werden, denn Opern, wie Zeffirellis "Aida" sind ein seltenes, dafür aber um so wertvolleres Juwel in der heutigen Opernlandschaft.