お届け先を選択

アフター

4.5 5つ星のうち4.5 10個の評価

仕様
価格
新品 中古品
CD [CD]
¥1
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2007/9/5 オリジナルレコーディングのリマスター
¥1,430

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 12.45 x 14.22 x 1.02 cm; 92.7 g
  • メーカー ‏ : ‎ ソニー・ミュージックジャパンインターナショナル
  • EAN ‏ : ‎ 4547366031973
  • 時間 ‏ : ‎ 48 分
  • レーベル ‏ : ‎ ソニー・ミュージックジャパンインターナショナル
  • ASIN ‏ : ‎ B000T2ICEK
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.5 5つ星のうち4.5 10個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
10グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2009年8月22日に日本でレビュー済み
Gary Burton(プロデュース)、小曽根真(作曲/p)、Bill Pierce(Ss), Eddie Gomez(b), Tommy Campbell(ds)

若い頃から音に気高さがあり、でもそれを奢らず自然でしなやかな演奏をみせてくれるのがフレッシュな小曽根氏の魅力です。その音楽は非常に清々しく、音が輝いて吹いてくるようです。ジャズの“美しさ”をみるようでした。
この2ndにもそれは溢れています。序曲は前作の「クリスタル・ラヴ」にも負けない流麗なキラーチューンです。といっても主旋律にはソプラノ・サックスが大胆にフィーチャーされ、吹き抜けるのは当にブラジル音楽の風。潮の薫りも運びながら、メロディは陽光を燦々と浴びてぴかぴか光るようです。一方サックスが光ならピアノは海でしょうか。小曽根氏のソロプレーは光を乱反射し跳ねる水のようにみずみずしく、また魚のように軽やかに泳いでゆきます。他方ドラムとベースは大地に踊るグルーヴとなり、カルテットは四元素が混然一体となったフィエスタのように高揚します。

一方で静謐なのは3「After」。過ぎゆく夏のように静かで、秋の透明さが近づいてくるよう。演奏も、さざ波に黄金色の光がきらきらと輝くようなタッチです。また6「Waltz for Ronko」はベースとピアノのデュオで、これは少しのアンニュイをブレンドしたセンチメンタル。

4「Merry go round」は落ち着きの中にも知的なアドリヴが躍動し、3拍子が無限に広がってゆくような様が、非常に刺激的でした。そして最も複雑な構成で、内なる興奮を駆り立てられるのは5「Kato's Revenge」。この静かな増幅感がたまりません。中盤、周りに存分に演奏させながら、少ない音で全体の空間を作る様や、自身が前へ出るときのアグレッシヴさなど、小曽根氏の縦横無尽のプレーは聴き所でした。
10人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Phasedin
5つ星のうち5.0 In my opinion, this is Ozone's best album
2011年7月22日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
I purchased Ozone's first 2 albums originally when they first came out on vinyl in the mid- 1980's (1984 & 1986 actually) and waited seemingly forever to finally see them on CD, which finally happened in 2007 for both albums.
I totally recommend both this disc, "After" as well as Ozone's first album (which is untitled).
Although I would usually prefer the more "chamber-ish" trio setting of Ozone's first album (which had Ozone on piano, Gary Burton on vibraphone, and Eddie Gomez on upright bass, with no percussion whatsoever), for some reason I prefer "After", although this is a far more conventional, traditional jazz setting. On "After" most of the tracks are either standard Piano trio tracks (with upright bass and drum kit) or quartet tracks (the piano trio with saxophone added).
The recording quality is clear and excellent here (as it also was on Ozone's first album) and the playing is fine on all counts.
The album never gets boring: Ozone alternates on the 7 tracks contained here (which are all originals) between solo piano (2 tracks), one piano/bass duet, one trio track, and 3 quartet tracks. So there's no time where a "sameness" creeps in because Ozone mixes up the instrumental line-up throughout the course of the disc, even though he only uses 3 other musicians.
After many years I picked up several more recent of Ozone's recordings in various instrumental settings and was highly disappointed. But I hold out hope that somehow, someday Ozone might return to the direction of his first 2 albums. Highly recommended.
In addition, the cover of "After" is one of my all-time favorite album covers (and I have probably a couple thousand albums and CD's),and the very reason why i'll never give up my vinyl copy (with it's 12 inch reproduction of the cover photograph).
Makoto Ozone-piano
Eddie Gomez-upright bass
Tommy Campbell-drum kit
Bill Pierce-soprano & tenor saxophones
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート