Massenet: Manon (2pc) [DVD]
購入オプションとあわせ買い
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
ディスク: 1
1 | Manon: Acts I & II |
2 | Documentaires Natalie Dessay & Rolando Villazon préparent Manon à Barcelona filmé par Esti |
ディスク: 2
1 | Manon: Acts III, IV & V |
商品の説明
商品の説明
New And Sealed !!! European zone (Region 2)
Amazonレビュー
This imaginative Barcelona production of Massenet's tearjerker about a woman gone wrong in the dissolute world of 18th-century Paris features a brilliant performance of the title role by Natalie Dessay and an abundance of fine vocalism from most of her colleagues. Dessay's expressive face makes Manon's thoughts instantly accessible to the viewer, the way she holds her body, light in Manon's good moods, heavy when the tragedy unfolds. Her singing intensifies the drama as well, her opening aria innocent, her remembrances in Adieu mon petite table touching, the coloratura in her waltz song thrilling, the pathos of her demise fully captured. Rolando Villaz is the Chevalier Des Grieux, and he's his usual openly emotional self, the epitome of puppy love at the first encounter with Manon, convincing as her lover, and in the Saint Sulpice scene, he makes a seamless transition from rejecting her to re-igniting his obsessional love. But Villaz does have moments where his customary smooth vocalism gives way to inappropriate verismo style and its attendant strains. As Manon's cousin, Lescaut, Manuel Lanza plays up the character's nasty side while displaying a neatly textured baritone while Didier Henry is appropriately creepy in his portrayal of Br騁igny. Smaller roles are well done but the singing of veteran bass Samuel Ramey as Des Grieux's father exhibits considerable vocal wear and tear. Victor Pablo P駻ez who chooses apt tempos throughout, expertly directs the Orchestra and Chorus of the Gran Teatre del Liceu.
David McVicar's staging plays well in Tanya McCallin's traditional costumes and unconventional sets. Manon enters wearing functional, boyish traveling clothes, later graduating to a gold, green, and cream gown, and finally, a ragged shift for the finale. The aristocrats are in foppish outfits, wigs, and beauty marks, underlining McVicar's apparent subtext of Manon as a condemnation of 18th-century French high society, something that would likely have surprised Massenet. That theme is carried throughout the opera, as the stage is often littered with onlookers, sometimes in the on-stage tiered amphitheatre and even in the intimacy of the room shared by the lovers, where extras not only appear in the wings but also arrange themselves in awkward positions that divert the viewer's attention. To the degree such stagings lessen the sentimentality of the narratives, they're a plus; but McVicar's viewpoint does take something away from the story's intimacy. His production does succeed mightily in suggesting where each scene takes place with minimal props--a table here, some chairs there, and we are in a room, a gambling hall, a dark quayside. Francois Roussillon's TV direction is also smoothly functional, letting us take in the scenes while also getting close to the characters. --Dan Davis
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- 言語 : 英語
- 製品サイズ : 30 x 1 x 30 cm; 114 g
- EAN : 5099950506897
- 監督 : David McVicar, Francois Russillon
- メディア形式 : クラシック
- 発売日 : 2007/10/23
- 出演 : Natalie Dessay, Rolando Villazon, Samuel Ramey, Didier Henry, Victor Pablo Perez
- 吹き替え: : ドイツ語, 英語, フランス語
- 字幕: : フランス語, ドイツ語, スペイン語
- 言語 : 英語 (DTS 5.1)
- 販売元 : Virgin Classics
- 生産者 : Grand Teatre del Liceu
- ASIN : B000VJ271A
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 176,292位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 244位ヒップホップDVD
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
デセイの柔らかで美しい高音と演技力には、はなから惹きつけられてしまいます。
また、ビリャソンの熱唱は、彼が喉のコントロールを忘れているのではないかと思うほど。
他の出演者の声も演技も演出も、非の打ちどころがないと思います。
マノンの世界に浸りきって、思う存分楽しめます。
原曲はフランス語で、日本語の字幕が無いのが残念ですが、英語や数カ国語の字幕があります。
けれども、特典DVDまで付いていて、稽古やリハーサルシーンが見られる。
デセイの下着姿など、本番に無いちょっとドキッとする場面も。
価格は拍子抜けするほど、安いです。
そのためか、詳しい解説冊子やハンドブックの類は無く、あっさりとDVDだけが梱包されてきました。
でもDVDそのものが素晴らしいので、満足です。
ブルーレイですので映像はもちろんとってもきれい。音声はDTS-HD5.1,PCM5.1。
オペラの輸入盤ブルーレイはイギリスのorpus arteのを何枚か持っていますが,
あれに比べると英語の字幕がだいぶ分かりやすいです(単語が簡単)。
ネトレプコとビリャソンの黄金カップルは実は初めて聴いたのですが,
二人とも華やか・艶やかな美声ですね。二重唱は鳥肌が立つほどの美しさです。
舞台は1950年代風になっていて,ネトレプコ扮するマノンは,当時の名女優たちのラインナップのように次々と衣装・カツラを付け替えて出てきます。
最初は純真無垢なオードリー・ヘプバーン風,そして,色っぽいマリリン・モンロー風,悲劇のイングリッド・バーグマン風てな感じで,美女ぶりを遺憾なく発揮してます。
ビリャソンの熱い雰囲気は,恋に振り回されるデ・グリューにぴったり。
この人,どうしてもミスター・ビーンを思い出してしまう濃い顔立ちなのですが,
特典映像では,激しい身振りで今回の舞台について語っており,
その尋常ならざる身振りの激しさからすると,普段も濃い〜キャラクターなのかもしれません。
宣伝なんでしょうが,特典に,二人の「椿姫や」映画化した「ラ・ボエーム」の映像がついていました。
映画のラ・ボエーム,劇場で見なかったのですが,ブルーレイが出たら是非買いたいと思います。また,二人の声に陶酔したいです。
2枚組み(ディスク1は1&2幕+ボーナス、ディスク2は3&4&5幕)。
音声はリニアPCMステレオ/ドルビーデジタル5.1/DTS 5.1の3種類。字幕は英・仏・独・西などが選べます、が、日本語はありません。
2007年6月下旬のバルセロナのリセウ劇場でのマスネの「マノン」全幕のライブ収録。
演出はデイヴィッド・マクヴィカー。指揮はビクトル・パブロ・ペレス。
「マノン」の映像は、私は、ルネ・フレミングのパリ・オペラ座(2001年6月)、アンナ・ネトレプコのベルリン国立歌劇場(2007年5月)に続く3つ目でしたが、このナタリー・デセイの映像が一番「演劇」的で、一番マノンの悲劇が胸に迫りました!
演出家のD・マクヴィカーは、歌手に役者並みの演技をさせる人だそうですが、この主演の2人には合ってるのではないでしょうか。両者ともに白熱の演技で惹き込まれます。
現代読み替えとかの演出ではなく、基本的にはスタンダードだと思いますが、頽廃、堕落といった雰囲気もよく醸し出されてますし、色調も好みです。脇役までとても演技が細かいです。
ペレスの指揮する音楽も、その雰囲気にばっちり合ってますし、皆の演技ともよく噛み合っていて、すべてが有機的に結びついてると思いました。
ナタリーは「憑依」型の演技の人だと思うのですが、本当にマノンそのもの!(フランス語ネイティブですし、音の響きも美しいです)
対するデ・グリューのロランド・ビリャソンですが、この人は歌唱の美しさで勝負する人では無いと思うのですが、とにかく演技が熱い!真摯で迫真の演技で受けて立ってます!
特にサン・シュルピス神学校での駆け引きは何度見ても凄い!!体当たりの演技とよく言いますが、本当にお互い、相手を突飛ばしてるように見えるんですけど?(笑)何回見てもブラボー!です!
日本語字幕が無いのが残念ですが、英語字幕は選べますし(私個人は先の2枚で日本語を見ていたせいもあって、英語でも理解には困らずにすみました)、とにかく価格が安い!ですし、濃厚で熱いお芝居が見たい人にはとてもお勧めな「マノン」です。
残念なのは、特典映像(ここのメーカーでは入ってる事自体珍しいと思うので嬉しいのですが)では、ナタリー主体の稽古シーンやリハーサルのシーン中心なので、共演者、演出家、指揮者らのインタビューが入ってない事でしょうか。特に後者2人のこの作品への考えは聞いてみたかったです。
他の国からのトップレビュー
Beverly Sills popularized this opera decades ago, when she interpreted her Manon as a jolly country girl who loves to party.
Natalie Dessay's interpretation of Manon is more nuanced, with early hints of melancholy & foreboding in her memorable Gavotte.
Both sopranos bring formidable coloratura technique to their performances -- but I credit Dessay with a more delicate approach.
Dare I state the obvious? Dessay's performance is more French (obviously). So I suspect that her technique is closer to the classic Manon that Massenet envisioned.
10/10 for this sublime dvd.
So, fair warning: those seeking a visually seductive performance of Manon should buy (or stick with) the Bastille production. On the other hand, McVicar's staging is harrowing and moving beyond belief -- it may not correspond to the sentimentality of Massenet's score but it surely conveys more of the spirit of Prevost's 18th-century novel. Indeed, I think the astringent staging presented here goes miles toward helping us hear Massenet's music differently, and better. Surely McVicar has ideal partners in Dessay and Villazon. There is simply no comparison between Dessay and Fleming, or between Villazon and Alvarez. All four, of course, are superlative singers, but Dessay's Manon is specific, vulnerable, complicated, and ultimately devastating in ways that Fleming's Manon only gestures at, in beautifully composed but oddly inert ways. To be sure, Dessay's laser-like timbre does not convey Fleming's vocal opulence but neither does Fleming's Manon traverse the dramatic arc that Dessay presents in crushing detail. (Compare the Saint-Sulpice scenes in each version and you'll see and hear what I mean.) Similarly, Alvarez's Des Grieux is beautifully sung but generalized; Villazon's is also beautifully sung but it is also believably raw and exposed. The Liceu set does have a weak element, but it is not a major liability: unfortunately, Samuel Ramey was cast rather too late in his career to make an impact in the paternal role of the Comte Des Grieux. That said, if the choice is now between the Liceu and Bastille productions, I'd go for the Liceu. [The Los Angeles production boasted an even more passionately sung Des Grieux and the stunning Manon of Anna Netrebko, placed in a deliberately over-the-top staging filtered through the lens of '40s and '50s Hollywood film melodrama. You either loved it or hated it -- but, unlike the Bastille production, the LA conception presents a real alternative to what Liceu so movingly creates.]