ペダルを踏む音、鍵盤がきしむ音まで聞こえるぐらい静謐な音作り。
彼女の歌もファルセットを多用し、非常に繊細なものとなっています。
無垢で、少し痛々しい少女性を歌声から感じました。
霧がかかったような音像は、モノクロの静止画や、まさに映画音楽のような。
小さな部屋の中でひっそりと歌われ、しかし残響は地面に響いてずっと遠くまで届くような。
表題曲「White Chalk」はもちろんですが、個人的には「Dear darkness」、「When under the ether」の限りなく閉塞的なサウンドも美しく、素晴らしいです。
個人的にこのアルバムで彼女にハマりました。
どのアルバムも全く違ったテイストで、非常にクリエイティブなアーティストです。
ホワイト・チョーク
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | ザ・デヴィル |
2 | ディア・ダークネス |
3 | グロウ・グロウ・グロウ |
4 | ホウェン・アンダー・イーサー |
5 | ホワイト・チョーク |
6 | ブロークン・ハープ |
7 | サイレンス |
8 | トゥ・トーク・トゥ・ユー |
9 | ザ・ピアノ |
10 | ビフォー・ディパーチャー |
11 | ザ・マウンテン |
12 | (エンハンスド)字幕付ウェブ・リンク |
商品の説明
メディア掲載レビューほか
白いチョークで描いた世界のように、シンプルで、どこか儚い夢のような…。オルタナティヴ・ロックのアブない系女性アーティストとして名高いPJハーヴェイが、音楽スタイルを180度変換、流麗かつ繊細なピアノの調べにのせて贈る第8弾スタジオ・アルバム。 (C)RS
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 97 g
- メーカー : ユニバーサル インターナショナル
- EAN : 4988005495303
- 時間 : 35 分
- レーベル : ユニバーサル インターナショナル
- ASIN : B000VZK7UM
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 402,789位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 30,208位ポップス (ミュージック)
- - 84,091位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
174グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2014年9月7日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2007年10月3日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
我らがポーリー嬢が孤高の域に達しました。
いや、恐るべき完成度です。
今回はピアノを全面にだした作品ということで、え?ギターは?ロックじゃないの?
なんて聞く前は色々考えてましたが、聞いて納得。
ポーリーの美しい裏声をたんまりと聞ける、とても素晴らしいシンガーソングライターアルバムになっています。
作風としては
Is This Desire?に近いかと思いますが、表現はさらにピュアで美しくなっています。
プロデューサーが 気心がしれたフラッドとジョンパリッシュ(三人目のプロデューサーはPJ自身)ということも成功に繋がったんでしょう。
この人はアーティストしての軸がなにやってもぶれないからギターだろうがピアノだろうが表現されるのはポーリーそのものだということを実感できた一枚でした。
いや、恐るべき完成度です。
今回はピアノを全面にだした作品ということで、え?ギターは?ロックじゃないの?
なんて聞く前は色々考えてましたが、聞いて納得。
ポーリーの美しい裏声をたんまりと聞ける、とても素晴らしいシンガーソングライターアルバムになっています。
作風としては
Is This Desire?に近いかと思いますが、表現はさらにピュアで美しくなっています。
プロデューサーが 気心がしれたフラッドとジョンパリッシュ(三人目のプロデューサーはPJ自身)ということも成功に繋がったんでしょう。
この人はアーティストしての軸がなにやってもぶれないからギターだろうがピアノだろうが表現されるのはポーリーそのものだということを実感できた一枚でした。
2008年1月9日に日本でレビュー済み
初期のRid of Meのイメージでこのアルバムを聴くと肩透かしを食らうかもしれない。なぜなら、アレンジを最小限に抑えピアノを中核に置いた極めてシンプルなアルバムになっているからだ。収録時間も従来の彼女のアルバムに比べると短い。が、彼女の音楽にあった独特のザラザラした聴き心地は失われておらず、真正面から音楽と向かい合いいいものを作ろうという基本姿勢は何も変わっていない。キートラックとしてはシングルカット曲を除くとやはり#2Dear Darknessと#7のSilenceか。上手くコンパクトにまとめてこれだけの作品を作れるのはさすが。ただ、巷のアレンジされ過ぎた楽曲に慣れたリスナーにとっては受け入れ難い作品かも。シンガーソングライターやアダルトオルタナティヴ、弾き語りが好きな人にはマストアイテム。
2008年2月27日に日本でレビュー済み
ほぼピアノと歌のみの11曲、33分。
今までで最もパーソナルな作品に違いない。
終始シンプルな演奏は物足りないどころか、内に秘めた感情を今まで以上に効果的に鳴らしている。
静かで、深い悲しみが全編に満ち溢れている。
だが、とても居心地が良い音楽だ。
ちなみに、日本盤にも歌詞対訳は付いておりません。
今までで最もパーソナルな作品に違いない。
終始シンプルな演奏は物足りないどころか、内に秘めた感情を今まで以上に効果的に鳴らしている。
静かで、深い悲しみが全編に満ち溢れている。
だが、とても居心地が良い音楽だ。
ちなみに、日本盤にも歌詞対訳は付いておりません。
2010年4月29日に日本でレビュー済み
3年ぶりの本作は、かつてのザラザラしたギター・サウンドとワイルドなボーカル・スタイルから、まるで別人のように変貌。ピアノを多用すると同時にハイ・トーンの繊細な歌声を聴かせており、かなり内省的な印象を受ける。何が彼女に起きたのか非常に気になる作品だ。
2021年4月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ジャケにスレも多く、盤面はキズだらけでした。途中で音飛びが何度もあって、正常な再生はできませんでした。
2007年11月29日に日本でレビュー済み
こういう情念系の作品は個人的に好みですが,なんかわざと怖がらせようとしてませんか?
ファルセットの多様もわざとらしさに拍車をかけていて逆効果。
これでは共感はできない。
特別何か優れた部分があるわけでもなく,雰囲気頼みのゴリ押しという気も・・・
少なくとも絶賛したいと思わせるものは感じなかったです。
使っている楽器は違いますが,すごくシンプルな構成という点で前作の「Uh Huh Her」が1番近いと思います。
さすがに二作続けてこういうやる気があるんだかないんだかわからないアルバムを出されてしまうのは・・・
ポーリーにはこういう地味なアルバムではなく,また才気溢れるアルバムを期待したいです。
ファルセットの多様もわざとらしさに拍車をかけていて逆効果。
これでは共感はできない。
特別何か優れた部分があるわけでもなく,雰囲気頼みのゴリ押しという気も・・・
少なくとも絶賛したいと思わせるものは感じなかったです。
使っている楽器は違いますが,すごくシンプルな構成という点で前作の「Uh Huh Her」が1番近いと思います。
さすがに二作続けてこういうやる気があるんだかないんだかわからないアルバムを出されてしまうのは・・・
ポーリーにはこういう地味なアルバムではなく,また才気溢れるアルバムを期待したいです。
他の国からのトップレビュー
cavamiro
5つ星のうち5.0
Bellezza devastante
2024年3月30日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Se credevo mi piacesse PJ Harvey, dopo gli ascolti incessanti di questo disco, mi ha preso il timore che in futuro non riesca più a raggiungere simili livelli di interiorità, struggimento, di pari passo alle musiche qui espresse.
Mi è capitato raramente in età giovanile di ascoltare e riascoltare un disco, non avrei immaginato che a 63 anni grazie a lei la musica potesse scuotermi dentro a questi livelli al punto di ascoltare solo questo lavoro senza stancarmi e anzi, cogliere via via sfumature più nascoste.
È questo che chiedo, bellezza che mi spiazzi e soddisfi la mia curiosità per sentirmi vivo, questo disco lo fa'.
Mi è capitato raramente in età giovanile di ascoltare e riascoltare un disco, non avrei immaginato che a 63 anni grazie a lei la musica potesse scuotermi dentro a questi livelli al punto di ascoltare solo questo lavoro senza stancarmi e anzi, cogliere via via sfumature più nascoste.
È questo che chiedo, bellezza che mi spiazzi e soddisfi la mia curiosità per sentirmi vivo, questo disco lo fa'.
JCS
5つ星のうち5.0
As Time Passes: Contemplation, Sorrow, Beauty ...
2008年1月29日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I'll admit it, I was not sure of the new direction when I picked up P.J. Harvey's latest release, White Chalk. But you have to realize she is one of the handful of musical artists (Jarboe--former Swans' chanteuse; David Bowie, though he's stumbled often, when he gets it right it's near perfection; Inade--progenitor's of dark ambient, though they do not handcuff their music to the simple tropes of `dark ambient'; Mark Lanegan, like Bowie, imperfect but there are moments that squeeze the soul ...) whose work is worth repeated listens, even if it seems either out of character or simply hard, different, unexpected. Why? Because all of the artists listed above are honest to their own ideals (even if Bowie does slip), their own obsessions, their own creativity; they create because they have to, not simply to fit into what is popular or as a lust for fame (okay, so maybe Bowie, at times...; and yes, all of them need some semblance of popularity to be able to continue on this level, to create without restrictions ...). What drives them is inherent to their living and breathing. It is a search within one's self to better understand both their heart and soul--the person(s) they are (and yes, dark ambient, though primarily instrumental, can engage as an internal dialogue between artist and sound itself, more searching ...) and, peripherally, to better understand the world around them (what has come before; what lies ahead). So I let the Polly Jean take me for this ride--and she did. The music is primarily piano-driven, which only magnifies the contemplative quality--this is Polly Jean's most personal, introspective release, though she's often worn her emotions on her sleeve. The pace is of a piece, as if the songs are interconnected, explorations of the themes that have dominated her career--passion, desire, yearning for love (on all levels, including blunt sexual dynamics, though not so much here, even if it would seem her love is uninhibited ...) but now there's also the addition of the aforementioned contemplation, as if she is looking at what has already passed and takes it all in, a deep breath--acknowledging that she is still alive while others have passed, and other loves have passed as well--even so much as to take in her youth. But she is a woman now, 38 years young, not exactly the same girl who brought us Dry (though the foundation is, of course, lifelong), with life under her belt, and observant of all that she has witnessed, experienced and, again, desired. I know part of my enjoying what she does is because I can relate to the same obsessions that drive her, especially as expressed through the lyrics. Though the music is a chiaroscuro meshing of blood and tears, and the echoed approach to some of the vocals emphasizes the higher pitch she utilizes on this disc, as if she is cavorting with the wind and moon and, as always, searching for that special `something' she is in need of.... It's an almost hallucinogenic tapestry here, maybe psychedelic, but not a traditional psychedelia, more something emanating from the soul, spirit (flying) ... something from within, unleashed, but not a screaming insane released, something making its points, torn and tattered but brittle and about to break (but stronger than that, always stronger than that ...). Ah, but it is the lyrics that enlighten one to Polly Jean's mindset, heartset and, again, soul. They are Melancholy with a capitol M, deep into a place she has shown us before, but looking at it all with different eyes, yet still with her obsessions from the beginning. Not unlike Ian Curtis when I first read his lyrics: the brutal truth and honesty, the soul laid bare and trampled upon by the heart and mind.... The songs on White Chalk are haunting and haunted by a life in flux, by time as it eats the days and life itself, and the want and desire for what is next, something more, something or more so, somebody to hold on to and know that this is where she belongs, in the arms of this person, and this is right, and she wants (desire, always) but presently it seems that it's all just out of reach, so the contemplation is heavy, deep as the ocean, and there's even a few nods toward mortality, and it's proof that it's not easy growing older when the world around you is not warm and not always willing to embrace you, it's volatile and greedy and wants what it wants and nothing more. Even if you are P.J. Harvey. She seems so very alone here; even sad. I was not sure about this disc when I bought it (I have a love of her voice, the wild, cacophonous freedom with which she attacks her obsessions--the themes throughout her career--with no care than the impetus to get it right, get the song and the singing exactly how it needs to be, which in most cases seems to be of the initial inspiration, as in, the raw edge brandished and let it dangle, bloody and alive), but as I listen and understand, this is the logical path for her to take now--though I am sure that she will shake it up with whatever is next--but this moment, and that's what she's always been about anyway: her discs convey moods, as if reporting on where she is 'right now' as in, when that disc was being made. As if she is saying: This is my life. This is my heart. I've had enough sorrow, enough pain. Please handle with care.
Easily some of her finest songs ... yet.
JCS
Easily some of her finest songs ... yet.
JCS
Mr Booja Booja
5つ星のうち5.0
Hauntingly beautiful
2009年1月4日に英国でレビュー済みAmazonで購入
As other reviewers have said, this is a melancholy affair from start to finish (although that description cetainly doesn't do it justice). It might take a few listens for you to get truly drawn into it but my experience was that it's heart wrenchingly delicate and wonderfully raw at the same time.
If you want to get an idea of what it sounds like before you buy, I'd say a cross between Philip Glass, the melancholic side of Grandaddy, the Pretenders, Lou Barlow, Ava Adore era Smashing Pumpkins and PJ Harvey of course. Actually now I've written that, the comparison seem silly - the album is so much more than that - but I'll leave it there in case it's helpful to anyone.
If you want to get an idea of what it sounds like before you buy, I'd say a cross between Philip Glass, the melancholic side of Grandaddy, the Pretenders, Lou Barlow, Ava Adore era Smashing Pumpkins and PJ Harvey of course. Actually now I've written that, the comparison seem silly - the album is so much more than that - but I'll leave it there in case it's helpful to anyone.
Malte Neumann
5つ星のうち5.0
There's blood on my hands
2007年10月13日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
P.J. Harvey hat sich also wieder verändert, und da sie, anders als die meisten Vertreter im Musikgeschäft, als echte Künstlerin zu gelten hat, ist nicht die Veränderung an sich das Ereignis, sondern was diese Veränderung hervorgebracht hat. "White Chalk" ist ein beeindruckend intimes Album, aufrührend wie die See, von der Harvey so oft singt, ein Album, in dem sie eine von ihr bislang kaum bekannte Verletzlichkeit offenbart. Ihre Stimme hat einen klagenden und mädchenhaften Zug angenommen und verweht mit dem Ende der Stücke, die oftmals wie absichtlich zurückgehalten wirken. "White Chalk" ist Musik, die nicht so sehr danach klingt, auf der Bühne sich zu entfalten, sondern in einem einsamen, dunklen Haus. Man sitzt lauschend da und darf feststellen, dass Harvey wieder ein Stück weit fortgeschritten ist in ihrer Begabung, Lieder zu schreiben, die an Gemälde und Gedichte zugleich erinnern. Das ist, im besten Sinne des Wortes, Kunst, die zweifellos von eindringlich düsterer Stimmung, aber auch von unbesiegbarer Schönheit ist. Der Vergleich zu Björks "Vespertime" mag manchen unpassend erscheinen, zumal Harvey ein Album gemacht hat, in dem die dramtischen bzw. elegischen Momente kaum vorhanden sind, aber dennoch habe ich das Gefühl, dass hier eine ähnliche Saite angeschlagen wurde. In Harveys tadelloser Discographie ist "White Chalk" als Schritt von fundamentaler Bedeutung, ähnlich wie "Stories", anzusehen. Man ist fast versucht zu sagen, hier ist sie ganz zu sich selbst gekommen.
XXZ31
5つ星のうち5.0
Un grand disque
2007年9月27日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Cet album est merveilleux. Bin oui. Je ne ferai pas de commentaire piste par piste mais je préférerais parler de l'ensemble. Il n'y a aucune chanson énervée du genre « who the fuck ? », on y trouve que des balades. L'ensemble forme selon moi un tout, alors que la thématique de l'album précédent était de faire des chansons courtes et toutes uniques, que chaque chanson soit « un petit univers à part entière », dixit Polly.
Mais sur White chalk on glisse sur un tapis de beauté, on se love dans des couvertures de piano et on se laisse emporter par cette voix aérienne, toujours dans les aigus, sur le fil, prête à flancher. On connaît PJ Harvey forte et sauvageonne, elle est ici fragile, mise à nu. Cette manière de se révéler est émouvante et nous laisse voir une autre facette de l'artiste, et pas des moindres. Il faut du courage pour délaisser la guitare saturée et se mettre au piano, avec l'aide d'Eric Drew Feldman, car notre belle elfe (eh oui, si vous trouvez des photos où on voit ses oreilles vous verrez qu'elle a les oreilles pointues !) de la campagne anglaise maîtrise mal le clavier et délègue donc à l'ancien claviériste de Captain Beefheart les parties les plus délicates.
Les paroles, quant à elle, semblent aborder la nature, comme dans The mountain, ou elle nous parle tout simplement d'un aigle qui vole au dessus d'une montagne. Mais elle dit ça si bien !
To talk to you semble se référer à la disparition de sa grand-mère, que cela soit arrivé ou non.
Etc.
Il nous faudra à tous beaucoup de temps pour bien connaître cette cuvée 2007, mais à titre personnel, je peux dores et déjà dire que cet opus me redonne du courage pour les prochaines années à venir. Encore une fois, un grand merci à cette jeune femme qui sait se renouvellement d'album en album et qui fait montre d'un grand talent.
Polly, see you in Paris, 16/11/07.
Mais sur White chalk on glisse sur un tapis de beauté, on se love dans des couvertures de piano et on se laisse emporter par cette voix aérienne, toujours dans les aigus, sur le fil, prête à flancher. On connaît PJ Harvey forte et sauvageonne, elle est ici fragile, mise à nu. Cette manière de se révéler est émouvante et nous laisse voir une autre facette de l'artiste, et pas des moindres. Il faut du courage pour délaisser la guitare saturée et se mettre au piano, avec l'aide d'Eric Drew Feldman, car notre belle elfe (eh oui, si vous trouvez des photos où on voit ses oreilles vous verrez qu'elle a les oreilles pointues !) de la campagne anglaise maîtrise mal le clavier et délègue donc à l'ancien claviériste de Captain Beefheart les parties les plus délicates.
Les paroles, quant à elle, semblent aborder la nature, comme dans The mountain, ou elle nous parle tout simplement d'un aigle qui vole au dessus d'une montagne. Mais elle dit ça si bien !
To talk to you semble se référer à la disparition de sa grand-mère, que cela soit arrivé ou non.
Etc.
Il nous faudra à tous beaucoup de temps pour bien connaître cette cuvée 2007, mais à titre personnel, je peux dores et déjà dire que cet opus me redonne du courage pour les prochaines années à venir. Encore une fois, un grand merci à cette jeune femme qui sait se renouvellement d'album en album et qui fait montre d'un grand talent.
Polly, see you in Paris, 16/11/07.