ラスト・ナイト
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2008/6/24
"もう一度試してください。" | CD, インポート | ¥811 | ¥1 |
CD, CD, インポート, 2008/4/1
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥889 | ¥905 |
CD, インポート, リミックス含む, 2008/4/1
"もう一度試してください。" | インポート, リミックス含む |
—
| ¥1,692 | — |
CD, インポート, 2008/4/1
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥4,584 | ¥102 |
CD, CD, 2008/3/26
"もう一度試してください。" | CD |
—
| — | ¥1 |
CD, インポート, 2010/1/1
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥4,910 |
商品の説明
内容紹介
Japanese pressing of Moby's 2008 album includes one bonus track, 'Clef'. This sixth studio album from the unassuming studio genius follows 2005's Hotel and has been described by the man himself as a return to a more electronic and dancefloor oriented feel. Produced and recorded at his home studio in Manhattan, the record includes the single 'Alice' and features a variety of guest vocalists including the UK's MC Aynzli, Sylvia Gordon of Brooklyn indie-dance outfit Kudu, the Yoruba-speaking Nigerian 419 Crew, and Grandmaster Caz, one of the writers of the seminal Hip Hop anthem 'Rapper's Delight'.EMI.
Amazonレビュー
At the crossroads of retro, (where that which was old becomes new again,) there's Moby. Already known for the rave-ups and chill tracks found on records like Everything Is Wrong, he crossed over in a big way with 1999's Play and its inventive--or to some, 'gimmicky'--gospel-meets-techno sound. His success enabled him to spend the 2000s trying out new tactics. The pop/instrumental approach of 2005's Hotel was indeed a far cry from '90s anthems like "Next Is the E." With Last Night, Moby checks through all those phases, and then some. There are glow-stick wavers like "Everyday It's 1989" and Euro-tech trashiness like "I'm In Love." There are also bits of hip-hop, break beats, blue-room tunes, and diva-disco numbers like "Disco Lies." In the liner notes, Moby explains the scattered focus of the record, simply stating, "a night out can ideally contain a multitude of experiences." A night out is one thing, but there's only so much you can stuff into 65 minutes. Still, it's an undeniable rush to hear Moby being Moby: cheerfully square, yet somehow cool, just like before. Matthew Cooke
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.45 x 14.22 x 1.02 cm; 113.4 g
- メーカー : EMIミュージック・ジャパン
- EAN : 4988006861091
- 時間 : 1 時間 6 分
- レーベル : EMIミュージック・ジャパン
- ASIN : B0012PYHBU
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 496,225位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 1,188位ハウス
- - 3,920位エレクトロニカ
- - 27,984位ソウル・R&B (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
もう7年前の作品であって、少し錆が・・ まあ、然し中々良く出来た houseであって、のれますねえ( ゚∀゚)
Hey ! house 海苔リズムにのって、dance ヾ(^ー^)ゞダンス
3. 257.Zero
こちらも軽快なハウスの表徴であって、Cabs-Groovy- " あたりを彷彿とさせますね。
「日本の軍事強国化に狂奔している安部一味を粉微塵に打ち砕け!!」
9. Disco Lies
女性ボーカルをエンファサイズした、house/pop number ですね。
中々、聴いていて心地いいねえ♪♪
10. The Stars
まあまあのハウスですね。
Hey ! うりゃっ! big/beats にのって、danser ヾ(^ー^)ゞダンス
11. Degenerates
場面が変転し、down-tempo /house の奔流であります。
12. Sweet Apocalypse
このナンバーは軽快であり、ややambientがかったambient/techno の表出といってもよろしいでしょうね。
トランスとも言えるでしょう。じっくりと聴きましょう、listen to !
13. Mothers Of The Night
結構心地いいトランスですね。
平日であれば、眠気を催すかも(^^
14. Last Night
中々素敵なアトモスフィアーなトランス・テクノです。
ヴォーカルは、Sylbia嬢であります。
はてここらで「重ねドルチェ ビタースイート」を食べましょうい、ケロちゃん・コロちゃん、ちゅーるちゅーるる、ビターテイストもたまには美味しいね、
うーん、おいちい おいちい ♪(゚▽^*)ノ⌒☆
15. Clef / Lucy Vida
はて宴もたけなわですが、いよいよラストの鬨を迎えました。
まあハウスです。
さて本作は、Moby の”Hotel Ambient” に引き続く通算14枚目のアルバムに成りますか?
まあアンビエントとハウスの融合がファンダメンタルなるパロールでしたあ・
★★★★
2008年作品。かれこれ7年間にもわがブログにて紹介したと想いますが、当時何をエクリしたかは忘れました(^^
デスクワークなどのBGMにも良さげですね。
エレクトロニカとかハウスなんかのジャンル分けは無意味です。
これは、もうモビーというジャンルですね。
特にサプライズも無く、前作の延長戦です。
ここでこうくると予想すると、やっぱりこうくるので、
気持ちいいといえば、気持ちいいんですが、
やっぱり、前々作のような刺激は少ないです。
あと勢いも落ちたかな?
これはやっぱり、いまのラップにしてもテクノにしても、
業界全体が、新機軸を生み出せない状況を、
如実に表している気がしますね。
他の国からのトップレビュー
By way of comparison Last Night is a return to the dance music that characterised Moby's early releases. The tunes themselves have the feel of early Moby like 'Go', 'Feeling So Real' and 'Anthem' which is fantastic. The album itself feels as if it winds its way through a night out, from the euphoria of preparing and getting to a club, and eventually coming back down to the late night reflection on what was and might have been. While the tunes hint at the past the production and quality of music and vocals (from the myriad of different guest vocalists) are bang up to date.
If you only buy one dance music album this year make it this one!