フィクサー [DVD]
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ティルダ・スウィントン, ジョージ・クルーニー, トニー・ギルロイ, シドニー・ポラック, トム・ウィルキンソン |
言語 | 日本語, 英語 |
稼働時間 | 2 時間 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
商品紹介
ジョージ・クルーニー【主演・製作総指揮】×トニー・ギルロイ【監督・脚本】が仕掛けるサスペンスエンタテインメント!! 男(フィクサー=もみ消し屋)は、完璧に罪を消せるはずだった・・・。 巨大農薬会社の3000億円訴訟をめぐる恐るべき陰謀、壮絶な駆け引き・・・ 『ボーン・アイデンティティー』シリーズの人気脚本家トニー・ギルロイ【監督・脚本】×『オーシャンズ13』のスティーヴン・ソダーバーグ【製作総指揮】×『ザ・ファーム/法律事務所』のシドニー・ポラック【製作・出演】らハリウッド最高峰のスタッフが集結!!! 第80回アカデミー助演女優賞受賞!!!<ティルダ・スウィントン> 第80回アカデミー賞主要部門最多ノミネート!!【作品賞 監督賞 脚本賞 主演男優賞 助演男優賞 助演女優賞 作曲賞】 【STORY】 全米を騒然とさせた3000億円にのぼる薬害訴訟。被告の巨大農薬会社有利のうちに訴訟が解決されようとしていた正にそのとき、農薬会社の弁護を担当するNY最大の法律事務所の弁護士が、全てを覆す”秘密”を握ってしまう。彼は良心の呵責に苛まれて、事実の暴露を決意。この動きを察知した事務所は、「フィクサー」=マイケル・クレイトンに”もみ消し”を依頼する。いつものように活動を開始したマイケルは、数日後に暴露を目論んだ弁護士の死亡を知る。その不審な死の真相を追究していくうち、次第に彼は企業の隠蔽工作にとどまらぬ、予想をはるかに超えた巨大な陰謀に自らが巻き込まれていくことに気づく・・・・・。 【映像特典】未公開シーン集 【音声特典】オーディオコメンタリー ※ジャケット写真、商品仕様、映像特典などは予告なく変更となる場合がございますのでご了承ください。
Amazonより
主人公は一応、法律事務所に所属しているものの、その仕事内容は、大企業にとって不利な情報を隠蔽する「裏稼業」。なかなか日本ではお目にかかれない職業を、ジョージ・クルーニーが人間くささも織り込んで名演する。名うての“もみ消し屋”として知られるマイケルが、巨大農薬会社で同僚が起こしたトラブルを解決するうち、自らの命も狙われる事態に陥ってしまう。
何やら謎めいたオープニングのシーン。そこから時間が溯って、そのオープニングでのマイケルの行動の理由が明らかになる展開は、脚本家として名を上げたギルロイ監督らしい。映画全体は、人間ドラマ、社会派、サスペンスといったジャンルの間で揺れ続け、観る者を戸惑わせる面もあるが、キャストの熱演があらゆる違和感をカバーする。本作でアカデミー賞助演女優賞のティルダ・スウィントンは、農薬会社の面子をかけた悪巧みと、その陰での巨大なプレッシャーをリアルに演じるが、ラスト5分のクルーニーも賞賛に値する。正義と仕事の狭間で悩んだ主人公の決着のつけ方には、クルーニーらしい男っぷりが発揮されているのだ。(斉藤博昭)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 日本語, 英語
- 梱包サイズ : 19 x 13.6 x 1.4 cm; 117.93 g
- EAN : 4988104048998
- 監督 : トニー・ギルロイ
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間
- 発売日 : 2008/9/26
- 出演 : シドニー・ポラック, ジョージ・クルーニー, トム・ウィルキンソン, ティルダ・スウィントン
- 字幕: : 日本語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 2.0 Surround), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : 東宝
- ASIN : B001B9CMPA
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 80,915位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,729位外国のミステリー・サスペンス映画
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
引き締まった無駄のないストーリーラインに自然に組み込まれた人間ドラマ、
リアルでゾッとする設定(モンサンt・・でなくて大企業って普通に殺し屋を雇うんですね)
クールな映像と畳み掛けるクライマックス、
何度見ても、2000年代で屈指のサスペンス・スリラーです。
おそらく邦題で誤解されてしまっているのでしょう。
原題の「マイケル・クレイトン」で、=映画史に残るサスペンスの大傑作と認知されるべきでしょう。
クライマックスからエンドロールまで、本当にマジでシビれます。
そういうサスペンス映画はそうはないはずです。
むしろ、大企業で独特の地位を確立しながらも、エリートコースからは外され、自分のキャリアや将来に不安をもつ中年サラリーマンの生き様として見ると、非常に共感を覚えます。
クライマックスなどはむしろおまけだし、大企業の陰謀も陳腐なものなので、そういう点よりもアメリカの二流エリートの哀愁、とか、そういう映画ではないでしょうかね。
すくなくとも、邦題をフィクサーにしてサスペンス調にした配給会社は間違っているような。
ポスターなんかも映画の静かなトーンに比べるといかにもダサいですね。もったいない。
あるいは常識と非常識の区別にも悩むところだ。
この作品では、正義感から真実を暴こうとする余り、エスカレートして痴態をさらしてしまう者と、金と欲望にまみれた虚像の世界を生きる者が、対照的に比較されている。
善悪のボーダーラインなんて、実は紙一重で、人間の作り出した曖昧なものなのかもしれない。
この作品は、混沌とした現代社会の闇にスポットを当てた、本格社会派サスペンスだ。
面白いのは、多くの訴訟を取り上げた作品のように、原告と被告に分かれた見方になっていないところで、あくまで訴えられた農薬会社とそれを弁護する法律事務所という被告側の中で起こるドラマに絞ったのが、これまでに無いパターンですね。
一人の弁護士が良心の呵責に耐えられなくなったことから起こる事件。主人公をフィクサーにしたことで、事件の見方が「善」にも「悪」にも安易に転がらず、適当な距離をキープしたまま話が進んでいくのが巧い。
「悪役」である農薬会社のキャリアウーマン法務部本部長を演じるティルダ・スウィントンは、プレッシャーにより極度のストレスを抱え、脇汗ぐっしょりになっている冒頭のリアルな演技をみせます。今にも血管が切れそうなピリピリした空気を醸し出している。特に、ラストのクライマックス場面での演技はパーフェクト!!
これまで築き上げてきたものが一瞬にして崩れ去ってしまうかもしれない場面に直面した女の焦りが、迫力とおかしみを伴って迫ってくる。この場面の演技を観るだけでも映画を観る価値があります。アカデミー賞受賞はダテじゃないです!!
消されそうになったマイケルの命を救ったものは何か。息子の愛読するファンタジー小説に出てくるような場面に心を奪われて人間性を取り戻し、予期せぬ行動に出たためだった。視点を変えて2度描かれるこの場面が実に美しい。そして、ラストは勝利とは言えない勝利。ラストの主人公の顔が全てを語っている。
他の国からのトップレビュー
And if Micheal Clayton makes anything abundantly clear it's that people who suffer egregious lapses of judgment must pay and pay and pay....
Given that - who doesn't love a loop-hole? Well, no one in Micheal Clayton doesn't love a loop-hole. And that is exactly what everyone in the film is set hard on finding and jumping through.
The moral tone of this story is struck hard and clear right at the beginning. Clayton, a curious breed of lawyer, drives Upstate, NY in the middle of the night to handle one of his firms big-wig clients who has gotten himself in a bit of a jam. Seems just hours before Big Wig killed a man.
He didn't kill anyone INTENTIONALLY, of course. See, BW is driving home late at night, and this other kind of guy .. you know the type, sans Jag, on foot. I know. Ew. Right? .. is in BW's way so BW accidentally mows him down. Whoops. And then leaves the scene of the crime. Why?! Well, because it's all so INCONVENIENT.
What's inconvenient, exactly?
Honesty? Integrity? The high road? Ones pesky humanity? Yeah. That's right.
Clayton is a gambling man and he works for a crowd who gambles hard with the big questions.
And yes, the dead guy is completely off every one's radar.
I thought a lovely little defining gesture here is when BW's wife gets so fed up with all this yucky, early morning hullabaloo she throws her 5 A.M. cocktail against the wall.
What a mess.
Okay, so now we know what neighborhood we're in.
As it turns out, a neighborhood that's tricky as hell to get out of.
On his way back to the city Clayton's car gets BLOWN UP before he even hits the Parkway. And if that alone doesn't leave you with enough questions to sit through the rest of the film, just wait. The next 15 min. will give you plenty more.
The way I see it, there just isn't any THRILL in a thriller if you're not sitting there in the dark with a lot of questions banging around in your head. And as my teenage companion learned by the age of 4, every good movie answers all your questions.
Using this simple criteria Micheal Clayton delivers big in every way.
In my humble opinion, Tom Wilkinson was robbed of an Oscar for his BRILLIANT portrayal of Arthur Edens. Great name... and yeah. Go ahead and read into it. A brilliant manic depressive, corporate attorney who in the midst of riding lead pony on a multi billion dollar case that stinks - just ask the woefully compromised attorneys back at the lair. They all shruggingly agree on the smell coming off this case - suddenly makes a desperate, late in the game, lunge to save his soul.
For starters he throws away his meds, strips down to his socks and runs around naked in a freezing Midwest parking lot. And then he gets serious.
This is clearly a man who wants out of that neighborhood .. bad.
But Clayton, fix-it man in Arthur's firm, and one who's own destiny is suddenly and dangerously linked to this, his one time mentors. And Crowder, in-house counsel for their smelly client, played to duplicitous perfection byTilda Swinton. Both work hard to block his exit.
I couldn't stop thinking while watching Swinton sweat and plot and practice her victory laps in front of the mirror that Lady Macbeth has at last broken through the glass ceiling. Kudos. She more than earned her little gold man.
But the pivotal scene for me is when Clayton finally catches up with Arthur. The loony would be knight, who is stunning with at least 3 ties wrapped around his neck and a giant bundle of fresh baguettes inexplicably stashed under his arm. In the midst of trying to convince Arthur to do things the 'reasonable' way Clayton manages to spit out - I'm not the enemy! To which Arthur immediately demands
Then who are you?
Therein lies the biggest question of them all.
Yes. Plenty of bad judgement. And not nearly enough loop holes for everybody to get their life back. Choices will be made. None of them small.
I won't say how it ends but rest assured someone is going to pay and pay and pay.
And for once it isn't me!
I'm happy to report that at the end of Micheal Clayton, the aforementioned teenager admitted that even though she had planned at the outset not to like the film, REGARDLESS, so she could collect the easy 100 (I know. I saw that coming, too) decided she had to be honest and come clean.
She loved it!
What changed her mind? Some freshly internalized moral lesson? Maybe she worried I might turn into a scary lady lawyer and depose her on the ride home? Did she think .. okay, although no McAvoy, Clooney is still pretty cool to watch for 2 hours .. you know, for an old guy? Or did the story, the acting, the direction and the thrilling pay off simply blow her mind?
Who knows??
Micheal Clayton is that good.
Tony Gilroys (Drehbuchautor der Bourne-Trilogie) Regie-Debüt wurde zu Recht in mehreren Kategorien für den Oskar nominiert und konnte diesen schließlich für die beste Nebenrolle (Tilda Swinton, "The Beach") für sich verbuchen. In der Hauptrolle brilliert ein zurückhaltend und nachdenklich spielender Clooney neben einem formidablen Tom Wilkinson, dessen intensives Charakterspiel als aus den Fugen geratener Top-Anwalt mindestens ebenso Oskar-prämiert hätte werden sollen wie das von Swinton in ihrer Rolle als vom Ehrgeiz zerfressene, zu allem fähige und unsagbar einsame Karrieristin.
Es ist eine kalte, eine düstere Welt - getaucht in blaustichige Bilder -, die dem Zuschauer hier aufgetischt wird. Eine Geschichte über die Schattenseiten des amerikanischen Wirtschaftssystems, eines Systems, das wie kein zweites das Prinzip des Stärkeren als seine zugrunde liegende Ordnung verinnerlicht hat. Und so sind es dann auch die guten, die "kleinen" Amerikaner, die in diesem Film letztlich den Kürzeren zu ziehen scheinen. Gegen einen übermächtigen Chemiekonzern, vertreten von Claytons Kanzlei, scheint ihre Hoffnung auf Gerechtigkeit im Zuge einer Sammelklage zu zerbrechen. Einzig Clayton und sein Kollege Arthur (Wilkinson) stellen sich dieser Koalition der Skrupellosen entgegen, und tragen am Ende den zumindest moralischen Sieg davon. Auch wenn Arthur - einst ein funktionierendes Rad im Getriebe seiner nach Gewinnmaximierung strebenden Kanzlei - die Neuentdeckung des Gutmenschen in ihm selbst bis dahin mit dem Leben bezahlen musste; in diesem Zusammenhang erwähnenswert ist auch Arthurs Monolog, mit dem der Film eingeleitet wird - genial (vor allem im englischsprachigen Original)!
"Michael Clayton" verbindet einen packenden Anwaltsthriller im Stil von "Die Firma" mit Elementen eines menschlichen Dramas. Seinen Erfolg verdankt dieser großartige Film dabei in erster Linie der herausragenden Besetzung, die es - entgegen der Ansicht gewisser Vorrezensenten - von der ersten bis zur letzten Spielminute versteht, den Spannungsbogen aufrechtzuerhalten. Hinzu kommen die vielen persönlichen Konflikte und Verästelungen der Figuren, angefangen mit Clayton selbst, der sich als notorischer Poker-Spieler mit einem Restaurant-Projekt übernommen hat und fortan in einer scheinbar unüberwindlichen Schuldenfalle sitzt, bis hin zum Auftragskiller-Duo des Chemiekonzerns, das mit schnörkelloser Effizienz und "Eleganz" die Kaltblütigkeit seines Gewerbes zu kaschieren versucht. Ebenfalls bemerkenswert ist Sydney Pollacks Part, der als Kanzleichef sowohl "die Strippen in der Hand hält", als auch dem Film eine noch tiefergehende Dimension angedeihen lässt.
Im Ganzen ein außergewöhnlich intensiver Film, der sicherlich mit zum Besten gehört, was Hollywood in den letzten Jahren hervorgebracht hat.