George Bizet - Carmen (Ws Sub Ac3 Dol Dts) [DVD]
購入オプションとあわせ買い
ジャンル | Classical, Music Video & Concerts |
フォーマット | 字幕付き |
コントリビュータ | Jonas Kaufmann, Norah Amsellem, Matthew Rose, Jean-Paul Fouchecourt, Jean-Sebastien Bou, Anna Caterina Antonacci, Ildebrando D'Arcangelo, Francesca Zambello, Antonio Pappano, Orchestra of the Royal Opera House, Elena Xanthoudakis 表示を増やす |
言語 | フランス語 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
商品紹介
Anna Caterina Antonacci, Norah Amsellem, Jonas Kaufmann, and Ildebrando D'Arcangelo star in this Royal Opera production of the Bizet opera conducted by Antonio Pappano.
Amazonより
This Covent Garden production of Bizet’s Carmen, makes a vivid musical and dramatic impression. Director Francesca Zambello creates a properly Spanish atmosphere, filling the stage with a profusion of detailed characters. In Act One’s town square each of the many soldiers, strollers, cigarette factory girls, and children are individuals, so there’s a bustle of continuous, realistic activity. That attention to detail carries over to the rest of the opera, involving viewers in the action. Tanya McCallin’s sets are a perfect foil for the direction: simple, movable panels that serve as lightly sketched backdrops for the town square, a tavern, the smugglers’ mountain hideaway, and the final scene in front of the bull ring. But what makes this Carmen special is the singing and acting of the principals. Carmen is Anna Caterina Antonacci, a soprano known for the intensity she brings to her performances. Without taking anything to excess, her Carmen is a fiery temptress, sexy, insistent on setting her own terms for love and personal freedom. She sings all the set pieces well and, with tenor Jonas Kaufmann as her besotted lover, Don José, makes the final scene a hair-raising experience. If anything, Kaufmann trumps her with a beautifully sung, rounded portrait of the village boy turned soldier ensnared in a world beyond his experience. Kaufmann conveys the complexity of the character and etches his slow descent into obsessive madness. His rendition of the Flower Song is extraordinary for beauty of tone, phrasing and the soft singing essential to make this aria’s full impact. The toreador, Escamilio, is finely sung and acted by Ildebrando D’Arcangelo. He makes his entrance on horseback, sings the Toreador Song with brash arrogance, and projects this haughty, self-absorbed figure to perfection. And Norah Amsellem, as the village girl who loves Don José, uses her attractive soprano to depict her purity and innocence. Smaller roles are well done, with special mention due to bass Matthew Rose as Zuniga, the lieutenant of the guard. The vibrant conducting of Antonio Pappano is a big plus here; pacing is perfect, rhythms vibrantly precise, and melodies shaped with care. Under his baton, the Royal Opera House chorus and orchestra complete a rich, well-detailed performance of Bizet’s masterpiece. Lighting designs of Paule Constable add to the atmosphere of each scene, while television director Jonathan Haswell’s cameras always seem to be where they should be. --Dan Davis
Carmen is an all-regions disc in 16:9 ratio. Sound options include PCM Stereo and DTS 5.1 Surrdound. Sung in French, subtitles include English, French, German, Spanish and Chinese.
登録情報
- アスペクト比 : 16:9
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : フランス語
- 製品サイズ : 1.78 x 19.05 x 13.72 cm; 105 g
- EAN : 0044007433126
- 商品モデル番号 : 4444396
- 監督 : Francesca Zambello
- メディア形式 : 字幕付き
- 発売日 : 2008/10/28
- 出演 : Anna Caterina Antonacci, Jonas Kaufmann, Ildebrando D'Arcangelo, Norah Amsellem, Jean-Paul Fouchecourt
- 吹き替え: : 英語, イタリア語
- 字幕: : 英語, フランス語, ドイツ語, スペイン語, 広東語
- 言語 : 英語 (PCM Stereo), 英語 (DTS 5.1), フランス語 (DTS 5.1), フランス語 (PCM Stereo), イタリア語 (DTS 5.1), イタリア語 (PCM)
- 販売元 : Decca
- ASIN : B001BWQVW2
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 167,352位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 224位ヒップホップDVD
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
カウフマン演じるホセ(テノール)のライバルのエスカミーリョ役(バリトン)も、カルメンの恋の相手としてかっこよく、カルメンがホセから彼に気を移すのも真実味があって、オペラなのに演劇のようにも感じられる舞台でした。他のオペラ「カルメン」との違いを感じてください。ブラボー!!
カウフマンのホセが見た目も素敵で後半につれてどんどんボロボロになり狂っていくのが素晴らしい、カルメンのアントナッチも彼女なりの濃いカルメンを好演しています。何度見ても素晴らしい作品です。
第1幕の衛兵交代シーンの子供たち、なんだか裏設定があるみたいで、浮浪児の兵隊ごっこに紛れ込んでいた金持の子供。結局、身なりの良い両親の元に戻っていきます。そこかしこで同様の細かい動きがあります。第3幕のミカエラがホセを連れ戻そうとするシーン。密輸入者に扮した合唱団は、ナイフを振り回すホセに銃を突きつけます。冷たい表情で、ホセの動きに合わせ、銃口も動きます。しかし、ミカエラがホセの母親が危篤であることを告げたとき、銃を突きつける女性の一人が、つらそうな表情をするのです。さりげなく、目立たない範囲で。第4幕の子供たちの演技もすばらしい。客席側を指さしてわくわくする目の表情で、むこうからやってくる闘牛士たちの華やかさを伝えてくれます。本当に馬や何か何頭も舞台に出してしまう演出より、臨場感があります。
摩訶不思議な演出が大勢を占めるようになって久しいオペラの映像作品ですが、(それはそれでおもしろいのですが)合唱団の演技力だけで、こんなにカルメンが新鮮になるのですね。一人一人がなりきってやっているので、たとえ個々の表情にまで目が行かなかったとしても、全体の臨場感がぐっと増してくる。おかげで、ひととき、バーチャルな空間で遊ぶことができる。やはり、舞台は夢の世界であってほしいものです。
このロイヤルオペラのカルメンは男と女の愛憎というこの劇の本質を正直に表現している。
それはカウフマンのホセ、アントナッチのカルメンにダルカンジェロのエスカミーリョが
巧みな演出の中で好演技を見せてくれていることに尽きる。一流のオペラ歌手とは
また一流の役者でもあることを改めて認識させられた。
良い点
−まずカウフマン演じるホセ。カルメンへの愛に狂ってゆくその有様はメイクを巧みに変えながら、
その太い見事な声と相まってものすごい迫力でクライマックスまで緊張感が緩むことない。
4幕のカウフマンの目は完全に狂人の目そのもので、ホセが憑依したのではないかと思うくらいだ。
4幕でのこんなホセは見たことが無い。
−これを受けるアントナッチのカルメン。妖艶でその男のあしらいっぷりが素晴らしく、
ホセの嫉妬の炎に油を注ぐ。
−演出。スペインを意識した全体に赤みがかった暗めの舞台設定は、カルメンという物語の
大部分を支配するアンダーグラウンドな世界での猥雑さ、嫉妬と狂気に良く合っているし、
その中での一服の清涼となるミカエラをさらに引き立たせている。
−酒場でのダンス。えっ?と思うようなダンサーなのだが切れがあり見て楽しい。
その直後に出てくるダルカンジェロ演じるエスカミーリョの格好良さにはただただ呆然。
- カウフマンはMusical Americaから12月5日に2011年のVocalist of the Yearを受賞した。
気になる点
なし
他の国からのトップレビュー
Ce qui frappe d'abord, dès l'écoute des premières mesures de l'Ouverture, c'est la clarté et la plénitude sonore de l'enregistrement. La chose est très sensible dans le registre grave qui prend une bonne ampleur sans artifice tout en conservant un bon piqué de l'ensemble du registre.
Puis, rapidement on découvre le décors qui va soutenir la mise en scène et qui facilitera l'écoute du spectateur... ou pas. Dans la version Deutsche, nous voilà revenus à 1875. La machinerie de fausses pierres et de grilles séparant les espaces m'ont terriblement gêné par leur poids, augmenté par un effectif redondant. Des choix conventionnels jusqu'à l'excès. En revanche dans cette version DECCA, Peut-être moins de profondeur de scène mais un décors plus simple, plus léger, plus géométrique, presque brutaliste, fait d'une évocation architecturale de contrées ensoleillées, aux murs de pisé ocre ou brun. Nous acceptons d'emblée la présence de ce lieu qui nous devient familier et qui ne gênera en rien notre écoute et notre attention.
Les équipes qui ont assuré l'enregistrement de cet opéra l'ont fait dans le même esprit et avec le même talent cinématographique. La différence se fait dans la qualité de la prise de son. Dans la version Deutsche, la quasi totalité du livret est inintelligible. La remarque vaut également pour Roberto Alagna, ce qui est tout à fait étonnant et qui m'incite à penser que le défaut de clarté doit être attribué à un défaut de maîtrise de la prise de son ou à un choix d'encodage qui a altéré la bande passante. En revanche, contre toute attente, dans cette version DECCA la diction est continument limpide et transparente. Un régal qui ajoute à la facilité d'écoute.
On notera pour finir l'engagement plus qu'énergique des deux chefs tout au long de l’œuvre, engagement qui force l'admiration...
Que puis-je ajouter ? Je ne regrette pas d'avoir fait l'acquisition de ces deux versions néanmoins, à l'avenir, je serai amené à regarder plus volontiers la version DECCA avec Anna Caterina Antonacci.
Grazie alla regia e alle riprese, ci si dimentica che è una recita dal vivo a teatro.
Avevo la versione dvd, la ho ripresa in blueray ed è stupenda.
I own nine dvds (7-dvds and 2 blu-rays) of this opera. I can honestly say that this one comes the closest to perfection. In my opinion I believe the sucess of Carmen hinges on the singers portraying the lead characters and the believability they bring to the roles. In this performance all the leads completely succeeed in doing this. I believe that even though the most important role is Carmen the two male leads need to make us believe that Carmen would actually be attracted to these two men. I have always felt it is very important to have a really believable Escamillo. The reason for this is that we have to be made, in two arias, to believe that Carmen could be lured away from Don Jose by Escamillo. This is the first porduction that I have viewed that had me say, yes!, Carmen could/would leave Don Jose for this bull fighter. The Don Jose of Jonas Kaufmann is simply outstanding and Ms Antonacci's Carmen is wonderfully portrayed. Both leads have the goods, vocally and acting, for their respective roles. However, it is the Escamillo of Mr. D'Arcangelo who puts this production into the strastosphere and makes it the performance that all others will be measured against. If I had to only own one performnce of this opera it would be this performance. I am sure anyone purchasing this production will be completely satisfied.
I own the following productions, all have their virtues and capture many of the principals in their prime. Bumbry/Vickers( a film version) ; Obraztsova/Domingo; Ewing/Lima(nla); Baltsa/Carreras. These are mostly of historic interest capturing some of the opera greats of the past. I also have the film with Migenes/Domingo with the two leads giving great performances and is in wide screen. All of these date from the mid-eighties or earlier so allowances need to be made for sound and aspect ratio. Of modern performances I own; von Otter's portrayal of Carmen, not bad but more of a one off version. The same can be said about the Antonacci performance conducted by Gardiner. It is a complete staging of the original first performnce and on the orginal stage of the Opera Comique where it was first performed. Antonacci is let down by her male leads though they sing their roles well the chemistry was lacking. The Micaela of Ms Gillet in this version was very nicely done. I also have the Garanca/Alagna performance from "Live at the Met" and is a clear second choice, having many of the same virtues of the Antonacci/Kaufmann.