「Blues on The Bayou」同様にとても良いアルバムだと思いました。
長旅からやっとこ実家に戻り他愛もない会話を家族としているみたいです。
胸が締め付けられる思いもありますが・・・。良いアルバムです。これも。
ONE KIND FAVOR
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.5 x 14.81 x 1.09 cm; 100.07 g
- メーカー : GEFFE
- EAN : 0077778009528, 0602517812413
- 商品モデル番号 : 6 3 01781241
- SPARSコード : DDD
- レーベル : GEFFE
- ASIN : B001CT05XA
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 464,181位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 506位ミシシッピデルタ・カントリーブルース
- - 1,027位モダンブルース
- - 8,967位R&B
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
133グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2022年10月10日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
車の中で、少し音量を落して聞いていると渋滞のストレスも緩和できる。
2020年5月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
BB kingさんのラストアルバムですよね。
凄いW!!!
対訳が付いていて、、唄の内容が理解を出来る ありがたいです。
凄いW!!!
対訳が付いていて、、唄の内容が理解を出来る ありがたいです。
2015年6月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
このCDはNHK FMの B.B.キング生誕90年の番組を聞いて
このCDが彼の最後のスタジオ録音になると聞いて急いで
購入しました。感想としては、昔の聞き慣れたB.B.キング
の感じとはちょっと異なっていると感じました。
ギタリストとしてこのCDからコピーでもしようと
思われる人だったらこのCDはちょっとまずいと思います。
B.B.キングもさらっと弾いている感じで、それは
produceの関係かも知れませんが、それよりも
CD全体を通してのまとまりとか、1枚のCDという作品と
して聞いた時にこそ、このCDの魅力があるように感じます。
僕には、B.B.ってこんな声だったかな?と思ったぐらい
声には年老いた、それでも渋くてそこにはまた違った
魅力も感じましたが、やはりB.B.キングの最後の
スタジオアルバムとして、もうこれからは2度と新しい
彼の歌とギターは聞けないのかと思うとこのアルバムの
重要性がひしひしと伝わってきました。僕にとって
まさに、B.B.キングに対する 追悼の気持ちです。☆
このCDが彼の最後のスタジオ録音になると聞いて急いで
購入しました。感想としては、昔の聞き慣れたB.B.キング
の感じとはちょっと異なっていると感じました。
ギタリストとしてこのCDからコピーでもしようと
思われる人だったらこのCDはちょっとまずいと思います。
B.B.キングもさらっと弾いている感じで、それは
produceの関係かも知れませんが、それよりも
CD全体を通してのまとまりとか、1枚のCDという作品と
して聞いた時にこそ、このCDの魅力があるように感じます。
僕には、B.B.ってこんな声だったかな?と思ったぐらい
声には年老いた、それでも渋くてそこにはまた違った
魅力も感じましたが、やはりB.B.キングの最後の
スタジオアルバムとして、もうこれからは2度と新しい
彼の歌とギターは聞けないのかと思うとこのアルバムの
重要性がひしひしと伝わってきました。僕にとって
まさに、B.B.キングに対する 追悼の気持ちです。☆
2018年4月30日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ミスターブルースメン永遠にあれ‼️また一人ブルースの巨匠が旅立ちました‼️ブルースがなければヘヴィロックも存在しなかったでありましょう。
2016年3月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
サウンド及びアレンジは、今までのBBよりは少しライトだったけど、それはそれで良かった。
2009年3月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ひらめきで購入し、大当たりした1枚。聞けば聞くほど、しみじみとした味のあるブルース集。ギター良し、声良しでドライヴしながら何度でも聞けるB・Bキングの世界。
2009年1月14日に日本でレビュー済み
近年もコンスタントにアルバムを発表し続けるザ・キング、BB。バラード集、クリスマス・アルバムやライブ盤、ゲスト満載の「80」といった企画モノが続いたようだが、本盤は2000年の「Makin' Love Is Good For You」以来のスタジオ録音のストレート・ブルース・アルバムということになる。個人的には、大好きな1998年の「Blues On The Bayou」級のディープな快作だと感じている(なのに日本盤がないなんて!)。Dr.ジョン他の人気プレーヤーも参加してはいるが、ゲスト物ではなく、BBがBBらしくBBをやったという内容。曲目も彼が敬愛するTボーン・ウォーカーやロニー・ジョンソンといった先人の隠れた名曲がが並ぶ。
それにしても、タイトルの「One Kind Favor」(一つのお願い)とは、一曲目の「See That My Grave Is Kept Clean」(俺の墓は常にキレイに)に繋がるわけで、しかもジャケットは白黒で後ろ姿の地味な写真。いくら八十台も半ばのお歳とはいえ、ちょっと縁起でもない感じ。BBが本気で当たり前のブルースをやるとこんなグレートな作品は生まれちゃうのだから、まだまだ御身体を大事に長生きしてもらいたい。ブルース・ファン、いや一音楽ファンとして切に願いたいものです。
それにしても、タイトルの「One Kind Favor」(一つのお願い)とは、一曲目の「See That My Grave Is Kept Clean」(俺の墓は常にキレイに)に繋がるわけで、しかもジャケットは白黒で後ろ姿の地味な写真。いくら八十台も半ばのお歳とはいえ、ちょっと縁起でもない感じ。BBが本気で当たり前のブルースをやるとこんなグレートな作品は生まれちゃうのだから、まだまだ御身体を大事に長生きしてもらいたい。ブルース・ファン、いや一音楽ファンとして切に願いたいものです。
他の国からのトップレビュー
Cliente Amazon
5つ星のうち5.0
un mito
2023年5月26日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
tutto bene grazie
José Manuel
5つ星のうち5.0
Blues sin mentiras
2019年4月10日にスペインでレビュー済みAmazonで購入
Sencillamente genial su último disco.
BluesDuke
5つ星のうち5.0
If This Has to Be The End, B.B. King Couldn't Have Done It Better if He Tried
2015年5月10日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Considering the lead booklet image---B.B. King gazing upon the Mississippi River, six parts weary and half a dozen parts beatific, his guitar strapped around his back---you might have expected this to be a self-eulogy, accounting for the man's age and long, long, long miles gone. But then you remember that, even if "See That My Grave is Kept Clean" might have a profound significance for a man in his dotage, B.B. King has been many things but a brooder isn't exactly one of them. He could have taken the leadoff song's hint and turned out an album of mourning, but he didn't.
What King has done is produce a celebration of life by way of material he never covered (at least on records or CDs) from the people who moved him to the blues in the first place, including three nicely chosen and nicely played selections from one of his early idols, Lonnie Johnson. Using these songs to ruminate on life itself as well as his own, King comes across as introspective as he's ever done; if there's heartbreak there's also transcendent joy, a balance that always was the underwriting of his best music in the first place. He has nothing left to prove, of course. The voice may show its age but here he uses it judiciously and lets his feeling do the work; his guitar playing may not have the old classic sting, but in the calm phrasing and noirish tone it's almost more affecting than most of what he did in the twenty years previous.
Credit producer T-Bone Burnett for helping King assemble the the musicians able to bring off this intriguing union between quiet elegance and earthiness. Jim Keltner (drums) and Nathan East (bass) haven't produced rhythm section work this pulsating and empathetic in a very long time; Dr. John and Neil Larsen use their keyboards like charcoal on canvas; the horns punctuate without trying to punch out the lights; and the support guitarists ride the groove as if they were traveling a long train home. You can choose for yourselves which tracks illustrate the achievement best; for me, it's King and company's take on Johnson's "Backwater Blues." The rhythm section harks back to some of King's 1950s sides; Dr. John almost nudges his piano to move the proceedings; the horns breathe in the background as though giving a kind of weather report; and King's vocal expresses as much marvel as memory, while his spare, crying guitar phrases never succumb to the temptation to imitate his past.
Clearly these songs have meant something special to him over many years; he's never really denied his roots but he's rarely given them the kind of thanks he's given here. If this album isn't the most important work of B.B. King's long and distinguished career, this is certainly the most appropriate and affecting coda to it. The health issues erupting in earnest since its release may well mean the end of that career, but if so then a lot of lesser lights (and no few legends), among bluesmen and elsewhere, would probably give everything they had to say farewell with music as quietly powerful as this.
What King has done is produce a celebration of life by way of material he never covered (at least on records or CDs) from the people who moved him to the blues in the first place, including three nicely chosen and nicely played selections from one of his early idols, Lonnie Johnson. Using these songs to ruminate on life itself as well as his own, King comes across as introspective as he's ever done; if there's heartbreak there's also transcendent joy, a balance that always was the underwriting of his best music in the first place. He has nothing left to prove, of course. The voice may show its age but here he uses it judiciously and lets his feeling do the work; his guitar playing may not have the old classic sting, but in the calm phrasing and noirish tone it's almost more affecting than most of what he did in the twenty years previous.
Credit producer T-Bone Burnett for helping King assemble the the musicians able to bring off this intriguing union between quiet elegance and earthiness. Jim Keltner (drums) and Nathan East (bass) haven't produced rhythm section work this pulsating and empathetic in a very long time; Dr. John and Neil Larsen use their keyboards like charcoal on canvas; the horns punctuate without trying to punch out the lights; and the support guitarists ride the groove as if they were traveling a long train home. You can choose for yourselves which tracks illustrate the achievement best; for me, it's King and company's take on Johnson's "Backwater Blues." The rhythm section harks back to some of King's 1950s sides; Dr. John almost nudges his piano to move the proceedings; the horns breathe in the background as though giving a kind of weather report; and King's vocal expresses as much marvel as memory, while his spare, crying guitar phrases never succumb to the temptation to imitate his past.
Clearly these songs have meant something special to him over many years; he's never really denied his roots but he's rarely given them the kind of thanks he's given here. If this album isn't the most important work of B.B. King's long and distinguished career, this is certainly the most appropriate and affecting coda to it. The health issues erupting in earnest since its release may well mean the end of that career, but if so then a lot of lesser lights (and no few legends), among bluesmen and elsewhere, would probably give everything they had to say farewell with music as quietly powerful as this.
BD
5つ星のうち5.0
A true Legend in his finest form...
2009年4月16日に英国でレビュー済みAmazonで購入
In a world of media blandness where the words genius or legend are often over used and subsequently under valued, in this case those words are fully justified. Speaking as a life long fan of the blues, this latest release from BB King could only be the product of a legend. The album has the feel of a musician taking the time to explore ideas and standards old and new and the result is superb. I found this album genuinely moved me at times and left me wanting more. This album has the potential to spread the blues word to the mainstream in the same way the John Lee Hooker acheived with 'The Healer' almost 20 years ago.
Any music fan should have this in their collection it is that good. This album is the sound of a man still at the top of his craft, pulling off licks that only a man with his prolific experience and output can muster. Couple this with a superb legend laden backing band and the much spoken about clean honest production and this album can only be five stars.
Any music fan should have this in their collection it is that good. This album is the sound of a man still at the top of his craft, pulling off licks that only a man with his prolific experience and output can muster. Couple this with a superb legend laden backing band and the much spoken about clean honest production and this album can only be five stars.
Just feel
5つ星のうち5.0
"grande classe!"
2009年2月10日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
BB King, à plus de 80 ans, avec Buddy Guy et Eric Clapton est le dernier monument du Blues, celui qui a vécu, crée et participer à la grande époque du blues. Celui qui par un regard, une note de guitare, ou une simple phrase peut vous électrifier d'émotions.
Il est vrai qu'il n'a plus toujours la même pêche, mais là, comme sur l'album "Blues of the Bayou", il est poussé, et propulsé par de bons musiciens, Jim Keltner à la batterie, Dc John au piano, Nathan East à la basse...qui le forcent à donner le meilleurs de lui même.
Le "Vieux chêne", dés lors, nous distillent 12 morceaux très sensibles et bien rythmés. Sa voix et sa guitare se font parfois "claquantes", "de velours", ou "faussement-désabusés", mais BB King jamais ne désarme et nous distille une nouvelle leçon de vie. Espérons, pour nous, qu'il y en aient beaucoup d'autres !
Il est vrai qu'il n'a plus toujours la même pêche, mais là, comme sur l'album "Blues of the Bayou", il est poussé, et propulsé par de bons musiciens, Jim Keltner à la batterie, Dc John au piano, Nathan East à la basse...qui le forcent à donner le meilleurs de lui même.
Le "Vieux chêne", dés lors, nous distillent 12 morceaux très sensibles et bien rythmés. Sa voix et sa guitare se font parfois "claquantes", "de velours", ou "faussement-désabusés", mais BB King jamais ne désarme et nous distille une nouvelle leçon de vie. Espérons, pour nous, qu'il y en aient beaucoup d'autres !