GARDEN OF JANE DELAWNEY
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2007/11/5
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥680 |
CD, CD, インポート, 2008/9/16
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | ¥831 |
CD, 限定版, 2008/12/24
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥1,800 |
CD, インポート, 1993/7/15
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥2,258 |
CD, CD, インポート, 2008/12/30
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | — |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
曲目リスト
1 | Nothing Special |
2 | The Great Silkie |
3 | The Garden Of Jane Delawney |
4 | Lady Margaret |
5 | Glasgerion |
6 | She Moved Thro' The Fair |
7 | Road |
8 | Epitaph |
9 | Snail's Lament |
10 | She Moved Thro' The Fair |
11 | Pretty Polly |
12 | Black Widow |
13 | Little Black Cloud (Suite) |
商品の説明
UK reissue of the 1970 debut album for the British Folk act compared to Fairport Convention. Divided between traditional Folk covers ('The Great Silkie' is the best) and Tobias Boshell originals, Gardens of Jane Delawney remains a fine album on par with Fairport Convention, Pentangle and Steeleye Span albums of the era. Oddly enough, main songwriter Boshell eventually joined Kiki Dee's band and wrote her biggest hit, the oft-covered 'I've Got the Music in Me'! Nine tracks including 'Nothing Special', 'Lady Margaret' and 'She Moved Through the Fair'. Sony/BMG.
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.91 x 14.4 x 0.99 cm; 104.04 g
- メーカー : EPIC
- EAN : 0886973567128
- 製造元リファレンス : SONY88697356712
- オリジナル盤発売日 : 2008
- レーベル : EPIC
- ASIN : B001CZVWIG
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 483,521位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 16,485位グローバルミュージック (ミュージック)
- - 37,207位ポップス (ミュージック)
- - 103,495位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
ファーストアルバムだからか、エレキギターの音がとりわけ前に出ていて、まだまだやりたいことを模索中な感じがあります。
このアルバムはとにかく暗い。荒野に吹きすさぶ風のような、サウンド的にはスパイロジャイラから湿っぽさを取った感じ(笑)?
「あんたらホントに5人組か!」って言いたくなるくらいシンプルなアレンジ。でもそれがいい。
個人的にフェアポートコンベンションより好きなバンドです。
夜一人きりで、蝋燭の灯を見つめながら聞くとよいです。
捨て曲はないに等しいが、タイトル曲"The Garden of Jane Delawney"は
メロディ・アレンジともに一級品。
みんなどうしてこのアルバムを差置いてあまり面白くない
セカンドアルバム"On the Shore"を勧めるのだろうか?
確かにジャケットの魅力では負けてしまうが……。
裏?!ではバイアス(曲もこの人が作ってる)のベースがこれでもかという位ブリブリいっている。
二人のギタリストよりベースがリードしてメロディラインをなぞったりしている。
トゥリーズの1stアルバム。
2ndの水撒きジャケの方が有名だが、出来としてはこちらも捨てがたい。
エレキギターを使用したフォークロック的サウンドに美声の女性ヴォーカルの歌声、
楽曲には適度な湿りけと泣きがあり、暗すぎず明るすぎずというバランスが心地よい。
しっとりとした曲には、英国特有の翳りが感じられる。たった2枚を残して消えたバンドだが、
その両作とも出来がよく、普通にブリティッシュロックファンにも勧められるアルバムだと思う。
タイトル曲はよく知られた名曲ですが、フランソワーズ・アルディーも英語版アルバムで、いいカバーを出しているので、
そちらも聴いていただきたいと思います。
ペンタングルやフェアポートと比べて、グループの個性が出ないまま終わってしまった印象がぬぐえず、メジャーに
なれなかった点がとても残念でした。 このアルバムはとてもいいんですけど。
他の国からのトップレビュー
Sur le plan technique : la remasterisation est absolument impeccable. On croirait un enregistrement d'hier. Le travail est donc de très haut niveau.
Sur le plan artistique, c'est une affaire de gout personnel :
• La voix de la chanteuse Celia Humphris est délicieuse.
• Les chansons sont très poétiques mais je suis moins touché que par On the Shore. C'est très bon quand même.
I'm no authority on British folk music, but I do like groups like Fairport Convention and Steeleye Span. Trees are in the same league, fusing traditional folk tunes with more contemporary rock sounds. Like those other bands, they have the obligatory female vocalist, and Celia Humphris is a very good one indeed, bordering on extraordinary during those times her vocals gymnastically leap and dive from one octave to the next. Wow, what range! The other factor going for this band are the three guitar players. When they break free of the folk constraints, these guys can really wail. Folk sounds merge with slight psychedelic rock flourishes and the results are brilliant.
The CD comes with a 16-page booklet with well-written liner notes by one of the band's guitarist's, David Costa. He prefaces one passage, saying "Forty years invariably blurs a great deal of detail", but his recollection of the band's history seems undiminished, packed with informative and entertaining tales. In addition to the history of the group and these recordings, he mentions that Gnarls Barkley sampled a song from their second album "On The Shore."
Fans of this era of British folk-rock (this album was recorded in 1970) should find a lot to like on this album. An underrated jewel!
La cosa straordinaria di questa scena era come ogni band avesse un proprio approccio verso la matrice folk; poteva essere di tipo jazzistico come per i Pentangle, di tipo cameristico e barocco come gli Amazing Blondel o decisamente più tradizionalistico come i Planxty. I Trees si aggregarono al carrozzone che aderiva a un'estetica psichedelica (e visto il periodo la cosa non è certo strana).
Come le più blasonate formazioni folk rock del periodo anche i Trees ricorrevano a una voce femminile, anche in questo caso deliziosa come quella d Celia Humphris.
Londinesi, durati fondamentalmente 4 anni, il tempo di realizzare due misconosciuti ma preziosissimi album, i Trees meritano davvero di essere riscoperti.
"The garden of Jane Delawney" è il loro esordio realizzato nel 1970, album davvero particolarissimo, in bilico tra brani tradizionali e composizione autografe a nome di Bias Boshell vera mente della band oltre che bassista e chitarrista. Ma è proprio sui brani tradizionali che bisogna porre attenzione, per l'originalità degli arrangiamenti, per quell'aurea narcotica che li pervade per quella forma di free form che dilata i brani che sembrano non finire mai. E tutto questo senza snaturare la tradizione, senza stravolgere i pezzi sempre riconoscibilissimi. E i brani autografi continuano su questa linea tanto che chi non è addentro alla tradizione anglosassone faticherebbe a riconoscere i brani tradizionali da quelli composti dalla band. Grande pregio questo, grande senso dell'unità e del rigore esecutivo.
Forse non è l'album più semplice da rintracciare (qui su Amazon ha variazioni strane, da introvabile all'essere disponibile in fascia iper economica) ma se vi dovesse capitare tra le mani non esitate. Questa è tutto fuorché una pagina minore del folk rock inglese.
Da sottolineare poi il preziosissimo libretto interno in cui l'avventura della band viene minuziosamente ripercorsa dal chitarrista David Costa.