テイク・テン [SHM-CD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, リミックス含む, インポート, 2009/8/4
"もう一度試してください。" | インポート, リミックス含む | ¥1,491 | ¥370 |
CD, CD, インポート, 2010/10/19
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥1,463 | ¥1,397 |
CD, インポート, 2002/1/24
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥5,772 | ¥660 |
CD, インポート, 1993/4/2
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥400 |
CD, インポート, 1999/3/9
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥407 |
CD, 限定版, オリジナルレコーディングのリマスター, 2005/12/21
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター, 限定版 | — | ¥800 |
CD, 限定版, オリジナルレコーディングのリマスター, 2008/10/22
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター, 限定版 |
—
| — | ¥1,300 |
CD, オリジナルレコーディングのリマスター, 2005/10/26
"もう一度試してください。" | オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥1,430 |
CD, 限定版, オリジナルレコーディングのリマスター, 2005/6/22
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥19,800 |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
ページ: 1 / 1 最初に戻るページ: 1 / 1
曲目リスト
1 | テイク・テン |
2 | エル・プリンス |
3 | アローン・トゥゲザー |
4 | 埠頭 |
5 | 黒いオルフェ |
6 | ナンシー |
7 | オルフェのサンバ |
8 | ザ・ワン・アイ・ラヴ |
商品の説明
メディア掲載レビューほか
大ヒット曲「テイク・ファイヴ」の続編として知られる「テイク・テン」を収録し、ポール・デスモンドの最高傑作とされる1枚。ジム・ホールと共通するトーンのまろやかさと、泉の如く湧き出る美しいアドリヴが絡まり合い最高に心地好いヒーリング・ジャズ・サウンドを演出。 (C)RS
登録情報
- 梱包サイズ : 14.09 x 12.63 x 1.37 cm; 80.32 g
- メーカー : BMG JAPAN Inc.(BMG)(M)
- EAN : 4988017664124
- 時間 : 38 分
- レーベル : BMG JAPAN Inc.(BMG)(M)
- ASIN : B001E476MQ
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 655,459位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 62,782位ジャズ・フュージョン (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
227グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2020年7月25日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
gentle and beautiful!
2012年11月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
この人のサックスは、聴ける!
大概のサックス プレイヤーは自己主張が強く
ピーキーで耳に五月蠅いが、
しっとりと確実に聴かせてくれるので
サックスという楽器の素の美しさを感じさせてくれる。
ジム・ホールとの相性もバッチリで
落ちついて聴くには素晴らしいアルバムだ。
大概のサックス プレイヤーは自己主張が強く
ピーキーで耳に五月蠅いが、
しっとりと確実に聴かせてくれるので
サックスという楽器の素の美しさを感じさせてくれる。
ジム・ホールとの相性もバッチリで
落ちついて聴くには素晴らしいアルバムだ。
2015年1月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
とっても気に入っています。いろいろ聞きましたが作品が少なく残念です。
2011年8月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ファイブ・スポットさんの言われる通り、確かにこれは名盤です。結局、音楽なんてものは、それぞれ個人の好みでしかないわけで、評論家の方々の意見なんぞどーでもよいのですよ。だいいち、もし評論家さんたちの言うように Paulの評価が低いのだったら、彼の作品が多くの人たちから支持され、長きにわたって聴き続けられているわけもなく。。。だから、自分の耳を頼りにとにかく聴きまくるしかないのです。ところでこのアルバム、1曲目のTake Tenの出だしから彼らの世界に引き込まれてしまう1枚です。わんこはあと Blach Orpheusも好きだけど、Samba de Orpheuもいいし、Embarcaderoもいいなあ。PaulのsaxとJimのguitarがやわらかーく、いい具合に混じり合って、なーんともほわんとしたステキな気分にさせてくれます。ファイブさんの言うように 好きな人と2人で聴くのもいいけれど、夜 1人で、部屋の電気を消して浸るのも好いですよ。
2015年2月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
自己名義では代表作の1枚とされています。デスモンドらしい柔らかでソフトな演奏はそれで良いのですが、ややメリハリを欠くような気もします。この辺が「イージーリスニング・ジャズ」と評される所以でしょう。この人のベストは、やはりブルーベックとのレギュラー・コンボの中にあるように思います。
2013年9月4日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
朝起きるとすぐにやること、CD-10スイッチオン、JBLから流れ出るAsaxの心地よい響き、古女房の要れるコーヒーを共に啜る一時、仕事の世界から引退した私にとり至福の一時です。音質がトニカク柔らかいのです。P Desmondをあまり聴かない人にもぜひお勧めです。はまります。
2012年12月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ポールデスモンドと言ったら、デーブブルーベックのリーダーアルバムのタイムアウトでのテイクファイブがあまりにも有名だが、このアルバムのテイクテンだけでなく他の曲もテイックファイブに勝るとも劣らない曲ばかりでGood!
他の国からのトップレビュー
Scott Hedegard
5つ星のうち5.0
Smooooooooooth jazz that everybody can really enjoy
2021年5月8日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
We had ragtime, the first historically recorded music that was technically jazz. Then Dixieland with all the New Orleans greats, Jelly Roll Morton, Louis Armstrong, etc. "Hot jazz" that started featuring improvisations and jams from the best musicians of the late 1920's. (Sad I have to put the "19" on first. Time is just going so fast). Big band, bebop, hard bop, and cool jazz pioneered by Miles Davis.
But Dave Brubeck had his own distinct style, and it was "cool", too, but a bit more rhythmically adventurous. One thing that Brubeck was famous for was "Take Five", one of jazz' greatest songs and most identifiable. Part of that sound also belonged to saxophonist Paul Desmond.
I must confess that while I certainly appreciate good horn playing, I have typically been more interested in cleaner sounds. The blaring, the noisy and outright noise of some players just doesn't do it. I can listen to tons of weird guitar sounds, or keyboards. But horns? Uh uh.
But my personal physician friend who also plays guitar and is a more avid jazz fan than I am and I are always recommending discoveries to each other during my usual three month appointments (we diabetics have to have lab work and regular monitoring) played a bit of Paul Desmond's "Take Ten" for me, and already liking Desmond, finding the great Jim Hall as his guitar player on this album meant it was an instant buy.
It means a wonderful album of Desmond's ultra smooth sax, and Jim Hall's equally beautiful accompanying guitar, with no piano. It gets down to business on the title track, sort of taking the mega hit "Take Five" and attaching trigonometry rhythms to create a very demanding but cool tune that might even suggest some of the more challenging rock and jazz to follow.
But the album overall is so soothing it just seems to float. Desmond shares that tone with Stan Getz, and Jim Hall is as mellow but still incredibly brilliant as any jazz player there ever was.
"Take Ten" is timeless, and for non-jazz fans, easily digested. And cool enough to make you look like a real jazz cat when your friends are around when you play it. Highly recommended.
But Dave Brubeck had his own distinct style, and it was "cool", too, but a bit more rhythmically adventurous. One thing that Brubeck was famous for was "Take Five", one of jazz' greatest songs and most identifiable. Part of that sound also belonged to saxophonist Paul Desmond.
I must confess that while I certainly appreciate good horn playing, I have typically been more interested in cleaner sounds. The blaring, the noisy and outright noise of some players just doesn't do it. I can listen to tons of weird guitar sounds, or keyboards. But horns? Uh uh.
But my personal physician friend who also plays guitar and is a more avid jazz fan than I am and I are always recommending discoveries to each other during my usual three month appointments (we diabetics have to have lab work and regular monitoring) played a bit of Paul Desmond's "Take Ten" for me, and already liking Desmond, finding the great Jim Hall as his guitar player on this album meant it was an instant buy.
It means a wonderful album of Desmond's ultra smooth sax, and Jim Hall's equally beautiful accompanying guitar, with no piano. It gets down to business on the title track, sort of taking the mega hit "Take Five" and attaching trigonometry rhythms to create a very demanding but cool tune that might even suggest some of the more challenging rock and jazz to follow.
But the album overall is so soothing it just seems to float. Desmond shares that tone with Stan Getz, and Jim Hall is as mellow but still incredibly brilliant as any jazz player there ever was.
"Take Ten" is timeless, and for non-jazz fans, easily digested. And cool enough to make you look like a real jazz cat when your friends are around when you play it. Highly recommended.
leonardo
5つ星のうち5.0
Jazz a la carte
2022年11月7日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Molto chiaro da seguire e non artificioso!
Gradevole
Gradevole
Danielle Bernard
5つ星のうち5.0
découverte
2017年6月15日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
j"aurais pu me passer de ce CD puisque j'ai acheté "Feeling Blue". J'ai retrouvé des morceaux que j"aime avec un autre contexte.
Wolfgang Rieckwe
5つ星のうち5.0
Kauf einer gebrauchten CD
2014年8月22日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
die CD ist sehr schnall bei mir angekommen, war in einem guten Zustand und wurde von mir schon 2 x vollständig abgespielt.
Alles OK
Wolfgang Riecke
Alles OK
Wolfgang Riecke
Derek Ian Elder
5つ星のうち5.0
Cool Jazz by a master
2013年4月9日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I heard this whole album in low quality on YouTube and decided I had to buy it. I've given it 5 Stars because I like this type of music and this is exactly what I wanted. People either like 'cool jazz' or they don't. If you don't you might dismiss this as elevator music from a 60s movie [and it's right in-period for that]. If you do like this type of jazz, it just flows, from 'Take Ten', a subtle update 'Take Five', through Bossa/Samba tracks, to standards. Perfect for chilling out on the beach or late night relaxing and I wil be using this for both. I could use a better pair of bass bins to get the most out of the recording though.
There was a bewildering array of CD versions and prices for this album so I will be clear on what I am reviewing. It is the 1997 reissue on Sony/Columbia/Legacy/BMG, with three bonus tracks, 'Out of Nowhere' and alternate takes of 'Embarcadero' and 'El Prince'. It does not say that it is the remastered version and I can't hear any of the usual compression that inevitably comes with a modern remaster. I read another review that complained about too-prominent drums and that may have been the remastered version.
Essentially, this is Paul Desmond on a break from the Dave Brubeck Quartet, noodling around wonderfully on alto sax, with Jim Hall's simple and effective jazz guitar accompaniment. Gene Cherico's upright bass [Eugene Wright on 'Take Ten'] and Connie Kay's drums just drive the whole thing along unobtrusively.
The version I bought cost me £4.21 [but is now even cheaper] and arrived in three days on free delivery. Beat that.
My only complaint is that the original cellophane packaging of the CD was almost impossible to get off and I nearly cracked the flimsy, original-style jewel case to do so. But that didn't affect the music at all. Sublime.
There was a bewildering array of CD versions and prices for this album so I will be clear on what I am reviewing. It is the 1997 reissue on Sony/Columbia/Legacy/BMG, with three bonus tracks, 'Out of Nowhere' and alternate takes of 'Embarcadero' and 'El Prince'. It does not say that it is the remastered version and I can't hear any of the usual compression that inevitably comes with a modern remaster. I read another review that complained about too-prominent drums and that may have been the remastered version.
Essentially, this is Paul Desmond on a break from the Dave Brubeck Quartet, noodling around wonderfully on alto sax, with Jim Hall's simple and effective jazz guitar accompaniment. Gene Cherico's upright bass [Eugene Wright on 'Take Ten'] and Connie Kay's drums just drive the whole thing along unobtrusively.
The version I bought cost me £4.21 [but is now even cheaper] and arrived in three days on free delivery. Beat that.
My only complaint is that the original cellophane packaging of the CD was almost impossible to get off and I nearly cracked the flimsy, original-style jewel case to do so. But that didn't affect the music at all. Sublime.