中古品: ¥2,955
配送料 ¥495 6月9日-20日にお届け
詳細を見る
中古商品: 非常に良い | 詳細
コンディション: 中古商品: 非常に良い
コメント: 毎日発送。迅速かつ丁寧に出荷致します。中古品(付属品付き)のため再生・動作に影響がない程度の使用感がある場合がございます。

On Little Known Frequencies

4.5 5つ星のうち4.5 2個の評価

¥2,955 税込
ポイント: 30pt  (1%)  詳細はこちら
仕様
価格
新品 中古品
CD, 2009/3/12 1枚組
¥6,861 ¥500
CD, 2009/8/26 1枚組
¥225
CD, インポート, 2009/3/10 インポート
¥2,955
¥2,747

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

登録情報

  • 製品サイズ ‏ : ‎ 12.45 x 14.22 x 1.02 cm; 98.66 g
  • メーカー ‏ : ‎ Downtown
  • EAN ‏ : ‎ 0827091012725
  • 製造元リファレンス ‏ : ‎ 827091012725
  • レーベル ‏ : ‎ Downtown
  • ASIN ‏ : ‎ B001NE81QM
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.5 5つ星のうち4.5 2個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
2グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2009年3月29日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
米国のインストゥルメンタル・トリオによる3rd(REMIX曲が大半だった前作を含めれば4th)。過去にISISやMASTODON、最近だとFALL OF TROYやRUSSIAN CIRCLESの作品を手掛けている売れっ子Matt Bayles(ex.Minus The Bear)をプロデュースに迎えた8トラック/51分。ループフレーズを螺旋状に組みアゲていく昂揚+扇情的なサンプリング・ナレーションに「語らせる」仕様自体はこれまでと同じだが、全体的に「角がとれた」音像が印象的。さながら、経年により艶やかな丸みを帯びた古材に触れるような昂ぶりを感じる。

呟きに近い女声をネタに、70's progのダウナーな気配を膨らませるオープナー"Checksum"。旋回するKeyやシンフォニックなコーラスで彩りながら、基幹ではハードコア譲りのキメ/タメ/ブレイクを展開。全般に、初期の直接的で尖ったアジテーションは角を丸めて感じられ、サンプリングされたスピーチ/ナレーションも、音全体で語る上でのパーツの一つとして機能。その最良形とも言えるTr.3"Beyond God And Elvis"から、作中最も熱いスピーチ(MARIOSAVIOの64年"Barkley Free Speech")が炸裂する"An Ounce Of Prevention"へ、都会的な、どこか殺伐としたエネルギーを振り撒く"The First Five"へと繋がっていく。8分超に渡って展開されるラスト"Hammer & Nails"では、異常に心地良いノスタルジーが、やがて爆発的な上昇気流に呑まれて昇華。混沌すら巻き込んで、なお肯定的に突き進んでいくオーガニックなグルーヴが今作を象徴して轟き、響く。とりあえず、個人的にはなーんも文句ありまへん。最高です。初聴時のインパクトは別として、楽曲の完成度としては過去最強だと思います。
13人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Somebody of no consequence
5つ星のうち4.0 Refined, semi-instrumental rock
2021年8月21日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
On Little Known Frequencies is not the first go-around for From Monument To Masses, and the improvements are noticeable. The band is an unusual one, combining a largely instrumental, prog-rock, almost math rock approach with audio snippets that imply their politics. This is an album, and an approach, with few peers, as a result. A few words can be said about the politics. Because of the manner in which the group approaches the incorporation, so to speak, one need not be a fellow traveler to appreciate the music, although anyone averse to the politics of the group may potentially be put off, yet because of the subtlety in the arrangement of those snippets, they are considerably less ostentatiously political than a group like Rage Against The Machine. Stylistically, of course, they have nothing in common, but the politics could not be avoided with that group, whereas there is a level of creative arrangement here that may allow a greater variety of listeners to appreciate the music even if they are at best indifferent to the political content.

Musically, On Little Known Frequencies is fascinating. Rhythmically and dynamically, the group shows movement throughout the album, not quite around the kinds of knotty time signatures that the most convoluted math rock bands will use, but in an ironically more accessible way, they approximate the form, and with an elegant interplay of guitar and percussion that any fan of instrumental rock can appreciate. Not quite jazz-like in its improvisation, but slightly more divorced from blues than jam-band styles that were prominent as the group was coming up, the group rides a lot of lines here. Elements of all of these genres and subgenres can be heard, if you listen closely, all interspersed with vocal snippets, well placed and well arranged. Aggressive when it needs to be, dulcet when moments of quiet reflection are required, and generally constructed in a thoughtful and intelligent way, this is well done. Refined. And not quite like any other instrumental or primarily instrumental rock group out there (hard to classify, in that respect, given that there are vocal snippets, rather than conventional song structures, but that’s part of the uniqueness).

With groups like Chon and Covet on the rise, it is worth going back to bands like From Monument To Masses, and reflecting on development of traditions in instrumental and modern progressive rock. There is, and has been so much.