思いつきそうな作戦?だけどね
女優さんは綺麗でよかった。
良い映画だったよ!
ワールド・オブ・ライズ 特別版 [DVD]
¥1,980 ¥1,980 税込
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フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン, 吹き替え |
コントリビュータ | ラッセル・クロウ, ゴルフシテ・ファラハニ, マーク・ストロング, リドリー・スコット, レオナルド・ディカプリオ |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 8 分 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
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商品の説明
ディカプリオ VS クロウ!
空前の頭脳戦を制するのは、誰だ。
巨匠リドリー・スコットが放つ、アクション・サスペンス超大作!
巨匠リドリー・スコットが突きつける、空前のアクション・サスペンス大作! レオナルド・ディカプリオと、アカデミー俳優ラッセル・クロウ――ハリウッドきっての豪華2大スターが顔を合わせ、いま至極の「嘘の世界」〈ワールド・オブ・ライズ〉が、その幕を開ける!
世界を救おうとする2人の男。CIA工作員のロジャー・フェリス(ディカプリオ)と、彼の上司であるベテラン局員、エド・ホフマン(クロウ)。
フェリスは、世界中の情報網の中枢に潜入し、現場を知らない上司にキレながらも、命を張って働く男。一方のホフマンは、平和な自宅や安全な本部から電話一本で命令し、部下の意見は無視する冷酷な男だ。
そんな生き方も考え方も違う2人の目的はひとつ。地球規模の爆破事件のリーダーを捕まえること。
足跡すら残さない正体不明の犯人をおびき出せるのは、「世界一の嘘」しかない。フェリスとホフマン、そして他国の諜報部の、息もつけない頭脳戦が始まった!
果たして世界を救うのは、いったい誰のどんな嘘か--?
【映像特典(約23分)】
メイキング集: 「ワールド・オブ・ライズ」解析
-巨匠リドリー・スコットの戦略
-撮影拠点モロッコ
-原作者の視点
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 19 x 13.6 x 1.4 cm; 98 g
- EAN : 4988135713940
- 監督 : リドリー・スコット
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン, 吹き替え
- 時間 : 2 時間 8 分
- 発売日 : 2009/4/29
- 出演 : レオナルド・ディカプリオ, ラッセル・クロウ, マーク・ストロング, ゴルフシテ・ファラハニ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B001U54KRI
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 78,692位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 6,211位外国のアクション映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
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2023年5月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
レオの乱暴な言葉が勉強になりました(嫌味ではない)。
内容も好きだしスリリングな展開も良い。
マークアームストロングが実にいい味出してる。
今日現在の自分の中では5本の指に入る作品。
内容も好きだしスリリングな展開も良い。
マークアームストロングが実にいい味出してる。
今日現在の自分の中では5本の指に入る作品。
2021年12月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
米軍が撤退した途端にタリバンがアフガニスタンを制圧し再びテロの温床になることが懸念されていますが、イスラム過激派によるテロ行為はなぜ無くならないのでしょうか。米国は中東を毛嫌いせずにもっと寄り添うべきだという答えめいたものをこの映画は示していますが、そんな単純なものではないと思います。とは言え、アメリカは自分が思う通りの世界にしようとあちこちに口や手を出しすぎているのも事実で、中東と対等な関係を築くことが解の一つなのかも知れません。
傲慢なアメリカをラッセル・クロウが象徴的に演じていてとても面白かったです。
原題は「Body of lies」で、CIAがでっち上げた嘘の組織を指していると思うのですが、邦題「World of Lies」は嘘の世界となり映画の内容とそぐわないのが気になりました。
傲慢なアメリカをラッセル・クロウが象徴的に演じていてとても面白かったです。
原題は「Body of lies」で、CIAがでっち上げた嘘の組織を指していると思うのですが、邦題「World of Lies」は嘘の世界となり映画の内容とそぐわないのが気になりました。
2021年9月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
レオナルド・ディカプリオもラッセル・クロウも演技が良くて楽しかった。
監督から電話で直接「20kg増量して」と頼まれたラッセル・クロウがイスから転げ落ちるシーンは「萌キャラかな?」と思うほどかわいかったですね。
それはさておき、ストーリーは中盤までは「誰が敵で誰が味方か」っていうドキドキ感があるんですけど、それ以降は、ちょっと無理やりな展開が多いように感じました。
「それはそういう結果になるでしょうね」っていうのが2回続いて、結末もなんだかフィクション感が強いです。
で、なんでだろうと考えると、やっぱりアメリカ(作中ではラッセル・クロウが象徴する)を皮肉りたいんだと、風刺したいんだと、傲慢さを世に知らしめたいんだと、そういう強い意志があったからではないかと思います。
余計なことをして事態を悪化させたり、パートナーに上から目線で、一切論理的な説明をせずに協力を強制しようとしたり、ネットで調べたら分かる程度の知識をひけらかし(クスクスとか)、砂漠を砂場と揶揄し、文明国のアメリカと対比したり、そのくせ現地にはほぼ行かず安全圏で命令を下すだけだったり。
そんな感じで、とにかくアメリカ(作中ではラッセル・クロウですけど...)は痛烈に皮肉られます。
一方、同じアメリカ人のディカプリオは、アメリカではなく、CIAっぽさも少なめで、むしろ市井の市民、一般の視聴者よりのキャラクターです。
だから人は死なせたくないし、普通に恋もしちゃいます。
ラストの選択も視聴者へのメッセージが含まれてたように感じます。
そういう感じで、役割のおかげでメッセージは伝わるんですけど、代償として肝心のストーリーがちょっと非現実的です。
そこがちょっと残念かなと思いました。
監督から電話で直接「20kg増量して」と頼まれたラッセル・クロウがイスから転げ落ちるシーンは「萌キャラかな?」と思うほどかわいかったですね。
それはさておき、ストーリーは中盤までは「誰が敵で誰が味方か」っていうドキドキ感があるんですけど、それ以降は、ちょっと無理やりな展開が多いように感じました。
「それはそういう結果になるでしょうね」っていうのが2回続いて、結末もなんだかフィクション感が強いです。
で、なんでだろうと考えると、やっぱりアメリカ(作中ではラッセル・クロウが象徴する)を皮肉りたいんだと、風刺したいんだと、傲慢さを世に知らしめたいんだと、そういう強い意志があったからではないかと思います。
余計なことをして事態を悪化させたり、パートナーに上から目線で、一切論理的な説明をせずに協力を強制しようとしたり、ネットで調べたら分かる程度の知識をひけらかし(クスクスとか)、砂漠を砂場と揶揄し、文明国のアメリカと対比したり、そのくせ現地にはほぼ行かず安全圏で命令を下すだけだったり。
そんな感じで、とにかくアメリカ(作中ではラッセル・クロウですけど...)は痛烈に皮肉られます。
一方、同じアメリカ人のディカプリオは、アメリカではなく、CIAっぽさも少なめで、むしろ市井の市民、一般の視聴者よりのキャラクターです。
だから人は死なせたくないし、普通に恋もしちゃいます。
ラストの選択も視聴者へのメッセージが含まれてたように感じます。
そういう感じで、役割のおかげでメッセージは伝わるんですけど、代償として肝心のストーリーがちょっと非現実的です。
そこがちょっと残念かなと思いました。
2021年9月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
主要人物の演技はどれも素晴らしいし、全体的に「もしかしたらこの世のどこかでこういうことが起こってるのかもなあ」と絶妙にドキドキさせてくる良い作品です。
ホフマンを悪く言う人、アメリカの傲慢さみたいなコメントがすごく多いですが、私はもっと違う感想を抱きました。
ホフマンは、おじさんなんですよ。おそらくは若いころは現場で悲惨なものを見てきた過去があるんでしょうよ。終盤の廊下の奥のオフィスのくだりは自分の経験をもとに、同じように現場を上がって悠々自適の(普通とされる)幸せを得てほしかったんですよかわいい部下に。
さて実際の業務内容はというと、基本的にフェリスが大変な目にあったり協力者が不幸になるのだって、どれもホフマンの冷徹な指示を守らなかったせいで不要な業務や不幸が増えているように思えた。
まあ最終的にはホフマンの命令を無視して「人との信用」にかけたフェリスがぎりぎりのところで勝つわけなんですけれども。
そんなホフマンを見ていると、これって若いころはバリバリ成果出してたけど歳食って老害になりかけている会社でのおじさんそのものじゃん……と勝手に切なくなりました。手段と目的が逆転して修正できなくなってるそういうおじさん管理職会社にいるよね……
ラストではホフマンは何も変わらず悠々自適の普通の幸せに戻るわけですが、それも仕方ないのです。おじさんは自省ができないので。
ホフマンを悪く言う人、アメリカの傲慢さみたいなコメントがすごく多いですが、私はもっと違う感想を抱きました。
ホフマンは、おじさんなんですよ。おそらくは若いころは現場で悲惨なものを見てきた過去があるんでしょうよ。終盤の廊下の奥のオフィスのくだりは自分の経験をもとに、同じように現場を上がって悠々自適の(普通とされる)幸せを得てほしかったんですよかわいい部下に。
さて実際の業務内容はというと、基本的にフェリスが大変な目にあったり協力者が不幸になるのだって、どれもホフマンの冷徹な指示を守らなかったせいで不要な業務や不幸が増えているように思えた。
まあ最終的にはホフマンの命令を無視して「人との信用」にかけたフェリスがぎりぎりのところで勝つわけなんですけれども。
そんなホフマンを見ていると、これって若いころはバリバリ成果出してたけど歳食って老害になりかけている会社でのおじさんそのものじゃん……と勝手に切なくなりました。手段と目的が逆転して修正できなくなってるそういうおじさん管理職会社にいるよね……
ラストではホフマンは何も変わらず悠々自適の普通の幸せに戻るわけですが、それも仕方ないのです。おじさんは自省ができないので。
2021年6月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
スパイ活動には、勿論その国なりの特徴があるでしょうが、アメリカ人が中東でスパイ活動するのに2、3人で動く事はあり得ません。ミッション・インポシブルのチームでも少な過ぎるぐらいですが、あのチームはそれをテクノロジーでカバーしています。イスラムのテロリスト達は、あんなバカじゃありません。
もう少し良い脚本が書けないモンですかねぇ・・・良い役者を使ってカスのような作品を作る・・・一体誰を儲けさせたいんでしょう。
もう少し良い脚本が書けないモンですかねぇ・・・良い役者を使ってカスのような作品を作る・・・一体誰を儲けさせたいんでしょう。
2022年2月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
空前の頭脳戦との謳い文句に観てみましたが
敵も味方も曲者でリアルで緊張感のある話だと思っていたのに
そんな中診療所で手当てをしてくれただけの女を口説くという謎な展開に。
なんか深い考えがあっての事かと思いきやシナリオ上のご都合主義的な
ただ口説いただけだったというので萎え萎え。
劇中であったラッパーが「常に女のことを考えてる」というセリフそのまんまかよと。
敵も味方も曲者でリアルで緊張感のある話だと思っていたのに
そんな中診療所で手当てをしてくれただけの女を口説くという謎な展開に。
なんか深い考えがあっての事かと思いきやシナリオ上のご都合主義的な
ただ口説いただけだったというので萎え萎え。
劇中であったラッパーが「常に女のことを考えてる」というセリフそのまんまかよと。
2021年7月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
レオナルド・ディカプリオ、ラッセル・クロウ、マーク・ストロングら、演技派配収が、それぞれの立場や背景を見事に演じている、社会派としてかなり尖った作品となってます。
ラッセル・クロウ演じるエドは、CIAの中東担当事務官であり、「俺こそがアメリカだ」と言ってしまう横柄で傲慢、人様の国の事情や文化を一切尊重しない。THE・アメリカファーストの典型的な人物。
マーク・ストロング演じるハニは、中東(ヨルダン?)における情報局のトップであり、嘘を嫌い、自国の文化を大事にする人物。映画内でおける中東の代表的な人物。
レオナルド・ディカプリオ演じるフェリスは、中東の文化を深く理解し、敬意を以って振る舞えるCIAのエージェント。そのため、所属であるCIAと中東の情報局の端渡し役として奔走します。
三者三様なので、視点としては見ながら整理していれば、比較的わかりやすい内容となっており、最後もきれいにまとめられている。
リドリー・スコット監督の中では、あまり話題にならない(本国でも、自国を揶揄する部分を演出しているので、そうなるだろうな、とは思いますが)作品としては、それぞれの文化や対応、在り方を丁寧に描きつつ、角付き合うように尖らせている見応えのある社会派ものです。
内容としては、テロ組織の首謀者を追う、よくあるものですが、ミリタリー的なドンパチはなく、ダミー会社を設立し、隠れた首謀者の側を誘き出すなど情報機関らしさが出ています。言い方を変えれば、回りくどくて地味ですw
アラブの恋模様?もありますが。アメリカ映画でよくあるラブシーン的なものは微塵もないです。
水面下での交渉ややり取りがメインなので、情報機関であるのを活かしてやり口はアコギな押し売り商法やドブラックな手口がチラホラ。
ただここも、アメリカと中東、それぞれの文化や背景が滲み出ているので両者のやり方の違いなどは楽しめる人は楽しめるのではないかと。
個人的には「文化的な背景に対する勉強にはなったが、何とも」という感じなので☆‐1しました。
ラッセル・クロウ演じるエドは、CIAの中東担当事務官であり、「俺こそがアメリカだ」と言ってしまう横柄で傲慢、人様の国の事情や文化を一切尊重しない。THE・アメリカファーストの典型的な人物。
マーク・ストロング演じるハニは、中東(ヨルダン?)における情報局のトップであり、嘘を嫌い、自国の文化を大事にする人物。映画内でおける中東の代表的な人物。
レオナルド・ディカプリオ演じるフェリスは、中東の文化を深く理解し、敬意を以って振る舞えるCIAのエージェント。そのため、所属であるCIAと中東の情報局の端渡し役として奔走します。
三者三様なので、視点としては見ながら整理していれば、比較的わかりやすい内容となっており、最後もきれいにまとめられている。
リドリー・スコット監督の中では、あまり話題にならない(本国でも、自国を揶揄する部分を演出しているので、そうなるだろうな、とは思いますが)作品としては、それぞれの文化や対応、在り方を丁寧に描きつつ、角付き合うように尖らせている見応えのある社会派ものです。
内容としては、テロ組織の首謀者を追う、よくあるものですが、ミリタリー的なドンパチはなく、ダミー会社を設立し、隠れた首謀者の側を誘き出すなど情報機関らしさが出ています。言い方を変えれば、回りくどくて地味ですw
アラブの恋模様?もありますが。アメリカ映画でよくあるラブシーン的なものは微塵もないです。
水面下での交渉ややり取りがメインなので、情報機関であるのを活かしてやり口はアコギな押し売り商法やドブラックな手口がチラホラ。
ただここも、アメリカと中東、それぞれの文化や背景が滲み出ているので両者のやり方の違いなどは楽しめる人は楽しめるのではないかと。
個人的には「文化的な背景に対する勉強にはなったが、何とも」という感じなので☆‐1しました。
他の国からのトップレビュー
Amazon Customer
5つ星のうち5.0
Came in on time
2023年10月3日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Not watched it yet. I am sure it is fine.
Aylin N
5つ星のうち5.0
Top
2024年5月4日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Schnelle Lieferung und gutes Produkt
KeithM
5つ星のうち5.0
BASED ON A NOVEL BASED ON A REAL LIFE CHARACTER
2009年12月15日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
This movie is based on the novel of the same name by David Ignatius, Editorial Colmnist for The Washington Post.
Mr. Ignatius recently posted a column about the passing of the real-life spy, Gen. Saad Kheir, on whom he based the character 'Hani Pasha,' played by British actor Mark Strong in the movie.
Mr. Ignatius wrote:
Jordan's ace of spies
By David Ignatius
Sunday, December 13, 2009
When the spy movie ends, the suave intelligence chief -- having outsmarted his enemies -- dusts off the lapels of his perfectly tailored suit and disappears into his world of illusion and control.
That's not how it ended in real life, alas, for Gen. Saad Kheir, the brilliant but emotionally wounded spymaster who headed Jordan's General Intelligence Department (GID) from 2000 to 2005. He died in a hotel room in Vienna on Wednesday of a heart attack, the official Jordanian news agency reported. He was just 56.
Kheir at his best was among the greatest Arab intelligence officers of his generation. He ran a series of masterful penetration operations against Palestinian extremist groups and, later, al-Qaeda. "He set the standard for how we do it," said one former CIA officer who worked closely with him.
I got to know Kheir five years ago when I was researching a novel about the Middle East called "Body of Lies," which was later made into a movie that starred Leonardo DiCaprio. Kheir was the model for my fictional Jordanian intelligence chief, "Hani Salaam." Like all GID chiefs, Kheir was addressed by the Ottoman honorific of "pasha," so I gave the sobriquet of "Hani Pasha" to my fictional version.
Hani Pasha (played in the movie by British actor Mark Strong) stole the show, and for a simple reason -- he was based on a true master of the game. My character's tradecraft, manners, even his wardrobe were all modeled on those of the real pasha.
It was George Tenet, then director of the CIA, who first described to me Kheir's brilliance as an operator. I asked Tenet in 2003 if any foreign intelligence services had been especially helpful against al-Qaeda, and he answered instantly, "The Jordanians," and continued with Tenetian enthusiasm, "Their guy Saad Kheir is a superstar!"
So the next time I was in Amman, I asked the royal palace if I could meet the legendary intelligence chief, and it was duly arranged. I was driven to the GID's fearsome headquarters, past its black flag bearing the ominous warning in Arabic "Justice Has Come" and escorted upstairs to the pasha's office.
Kheir had a rough, boozy charm -- somewhere between Humphrey Bogart and Omar Sharif. He was dressed elegantly, as always -- in this case, a cashmere blazer, a knit tie and a pair of what looked to be handmade English shoes.
The pasha told me a few stories, and others filled in the details: He made his name penetrating Palestinian extremist groups, such as the Abu Nidal organization. Once he had burrowed into the terrorists' lair, he was able to plant rumors and disinformation that set the group's members fighting among themselves. Before long, Abu Nidal's fraternity of killers had imploded in a frenzy of suspicion and self-destruction. I stole that idea for "Body of Lies."
Kheir researched his targets so thoroughly that he got inside their lives. A former CIA officer told me about one sublime pitch: Kheir tracked a jihadist to an apartment in Eastern Europe and handed him a cellphone, saying: "Talk to your mother." The man's mom was actually on the line, telling him he was a wonderful son for buying her a new TV and a couch and sending her money. "The spoken message was, 'We can do good things for you.' The unspoken message was, 'We can hurt you,' " explained the CIA officer. I took that scene, too, verbatim.
Like many Arab intelligence services, the GID has a reputation for using brutal interrogation methods, and I'm sure that it didn't get the nickname "the fingernail factory" for nothing. But Kheir's successes in interrogation often came from a different kind of intimidation. Colleagues recall him standing behind a suspect, his voice deep with menace, as he talked of the suspect's family, friends and contacts. That was much scarier than physical violence would have been. He waited for them to break themselves, and it usually worked.
Kheir ran afoul of his boss, King Abdullah, when he began pushing into politics and business. It was the classic overreach of intelligence chiefs in the Middle East, and he was sacked in 2005. His dismissal took a cruel toll: Kheir could be seen carousing late at night at his favorite restaurant in Amman, no longer a master of the universe or even, fully, master of himself. But in his prime, he was a genius, and it's hard to think of a foreigner who helped save more American lives than Saad Pasha.
Mr. Ignatius recently posted a column about the passing of the real-life spy, Gen. Saad Kheir, on whom he based the character 'Hani Pasha,' played by British actor Mark Strong in the movie.
Mr. Ignatius wrote:
Jordan's ace of spies
By David Ignatius
Sunday, December 13, 2009
When the spy movie ends, the suave intelligence chief -- having outsmarted his enemies -- dusts off the lapels of his perfectly tailored suit and disappears into his world of illusion and control.
That's not how it ended in real life, alas, for Gen. Saad Kheir, the brilliant but emotionally wounded spymaster who headed Jordan's General Intelligence Department (GID) from 2000 to 2005. He died in a hotel room in Vienna on Wednesday of a heart attack, the official Jordanian news agency reported. He was just 56.
Kheir at his best was among the greatest Arab intelligence officers of his generation. He ran a series of masterful penetration operations against Palestinian extremist groups and, later, al-Qaeda. "He set the standard for how we do it," said one former CIA officer who worked closely with him.
I got to know Kheir five years ago when I was researching a novel about the Middle East called "Body of Lies," which was later made into a movie that starred Leonardo DiCaprio. Kheir was the model for my fictional Jordanian intelligence chief, "Hani Salaam." Like all GID chiefs, Kheir was addressed by the Ottoman honorific of "pasha," so I gave the sobriquet of "Hani Pasha" to my fictional version.
Hani Pasha (played in the movie by British actor Mark Strong) stole the show, and for a simple reason -- he was based on a true master of the game. My character's tradecraft, manners, even his wardrobe were all modeled on those of the real pasha.
It was George Tenet, then director of the CIA, who first described to me Kheir's brilliance as an operator. I asked Tenet in 2003 if any foreign intelligence services had been especially helpful against al-Qaeda, and he answered instantly, "The Jordanians," and continued with Tenetian enthusiasm, "Their guy Saad Kheir is a superstar!"
So the next time I was in Amman, I asked the royal palace if I could meet the legendary intelligence chief, and it was duly arranged. I was driven to the GID's fearsome headquarters, past its black flag bearing the ominous warning in Arabic "Justice Has Come" and escorted upstairs to the pasha's office.
Kheir had a rough, boozy charm -- somewhere between Humphrey Bogart and Omar Sharif. He was dressed elegantly, as always -- in this case, a cashmere blazer, a knit tie and a pair of what looked to be handmade English shoes.
The pasha told me a few stories, and others filled in the details: He made his name penetrating Palestinian extremist groups, such as the Abu Nidal organization. Once he had burrowed into the terrorists' lair, he was able to plant rumors and disinformation that set the group's members fighting among themselves. Before long, Abu Nidal's fraternity of killers had imploded in a frenzy of suspicion and self-destruction. I stole that idea for "Body of Lies."
Kheir researched his targets so thoroughly that he got inside their lives. A former CIA officer told me about one sublime pitch: Kheir tracked a jihadist to an apartment in Eastern Europe and handed him a cellphone, saying: "Talk to your mother." The man's mom was actually on the line, telling him he was a wonderful son for buying her a new TV and a couch and sending her money. "The spoken message was, 'We can do good things for you.' The unspoken message was, 'We can hurt you,' " explained the CIA officer. I took that scene, too, verbatim.
Like many Arab intelligence services, the GID has a reputation for using brutal interrogation methods, and I'm sure that it didn't get the nickname "the fingernail factory" for nothing. But Kheir's successes in interrogation often came from a different kind of intimidation. Colleagues recall him standing behind a suspect, his voice deep with menace, as he talked of the suspect's family, friends and contacts. That was much scarier than physical violence would have been. He waited for them to break themselves, and it usually worked.
Kheir ran afoul of his boss, King Abdullah, when he began pushing into politics and business. It was the classic overreach of intelligence chiefs in the Middle East, and he was sacked in 2005. His dismissal took a cruel toll: Kheir could be seen carousing late at night at his favorite restaurant in Amman, no longer a master of the universe or even, fully, master of himself. But in his prime, he was a genius, and it's hard to think of a foreigner who helped save more American lives than Saad Pasha.
drapier
5つ星のうち4.0
ah§ Sir Ridley
2024年3月13日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Encore une perle à ajouter au cinéma, la machine à 25 images a encore sévi. Ridley Scott sait utiliser cette invention pour jeter du beau aux yeux, le paysages, les batailles, ajouter y le suspens, les doubles jeux d'espions et vous vous régalez pendant deux heures.
Priange
5つ星のうち5.0
Nessuna Verità
2018年6月21日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
Ottimo film. bello avvincente,thriller-spionaggio particolare che tiene incollati allo schermo fino ai titoli di coda, ottima la coppia Di Caprio - Crowe ben "dosati" dal maestro Ridley Scott. Il BR è di buona qualità video ma con il solito misero audio DD5.1, veramente misero. consigliato per gli amanti del genere.