Roadhouse Sun
曲目リスト
1 | Day Is Done |
2 | Dylan's Hard Rain |
3 | Tell My Mother I Miss Her So |
4 | Country Roads |
5 | Bluebird |
6 | Snake Eyes |
7 | Endless Ways |
8 | Change Is |
9 | Rollin' Highway Blues |
10 | Hey Hey Hurray |
11 | Roadhouse Blues |
12 | Wishing Well |
商品の説明
内容紹介
Ryan Bingham has spent most of his life on the road, first on the rough-and-tumble rodeo circuit, then moving from town to town on the equally volatile roadhouse musical circuit. Those travels have given him plenty of material to draw from - and plenty of reason to stop for a moment to dig in his heels and take a stand. Produced, like its predecessor, by one-time Black Crowes guitarist Marc Ford, Road House Sun manages to capture a feel that's rootsy without being retro.
Product Description
Ryan Bingham has spent most of his life on the road, first on the rough-and-tumble rodeo circuit, then moving from town to town on the equally volatile roadhouse musical circuit. Those travels have given him plenty of material to draw from - and plenty of reason to stop for a moment to dig in his heels and take a stand.
That's exactly what the Texas-bred troubadour does on his second Lost Highway album, Road House Sun, a hardscrabble collection that's at once unblinkingly personal and unapologetically political - the latter a new and bracingly vivid addition to Bingham's palette.
Produced, like its predecessor, by one-time Black Crowes guitarist Marc Ford, Road House Sun manages to capture a feel that's rootsy without being retro. That has a lot to do with the singer's preternaturally wizened voice - which Bingham laughingly attributes to "Too many nights in the whiskey house" - not to mention Ford's approach behind the board," which Bingham describes as "really old school. Those guitar tones and basslines, Marc knew how to get those down. He wanted to do it the way they used to do it."
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 13.89 x 0.89 cm; 64.07 g
- メーカー : Lost Highway
- EAN : 0602527006383
- 商品モデル番号 : 5261859
- オリジナル盤発売日 : 2009
- レーベル : Lost Highway
- ASIN : B001VLBDEY
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 481,442位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,841位カントリー
- - 102,982位ロック (ミュージック)
- - 146,816位輸入盤
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
本作もその前作同様LOST HIGHWAYレーベルからのリリース、そしてやはりMarc Fordが全面的にバックアップしている。
アルバムの出来はもちろん前作の流れそのままのサザンロックアルバム。
プラス、より一層プワンプ且つ骨太なサザンロックサウンドになっており聴く者を圧倒する出来。
Marc Fordとバンドが作り出す重厚且つタメのあるリズム、荒れ果てたバーから聞こえてくるかのようなピアノやオルガン、アメリカのハイウェイを走るかのようなスライドギター、水一滴も残されていないかのような乾いたアコースティックギターやドブロの音色。
そして酒焼けしたワイルドながら、孤高であり崇高なBinghamの唄声。
これほど、バンドサウンドに浸み込むアルコール臭ある深いボーカルはとても20代とは思えない。
テクニック、センスともに最上級のバンドサウンドなのに、それをテクニックとは別の次元で軽々しく前面に立ち、覆い隠してしまうボーカリストとしての存在感に驚かされる。
今後、バカ売れするようなことはないだろうけど、希少な本物のアウトローカントリーミュージシャンだと、断言。
デビュー作品では、新人とは思えぬ堂々とした歌声を披露してくれたが、今作品ではさらに磨きとワイルドさが加わり、聴き応え十分の作品となっている。的確な表現ではないかもしれないが、喩えるならテキサスのブルース・スプリングスティーンといった感じだ。声は、太く少しハスキーで男性的で好みな方も多そうな声質であろう。マンドリン・バンジョー等の楽器も駆使し、ルーツミュージック要素も含み疾走感もありで、アメリカン・ロックを体全体で表現しているような爽快感がある。将来大きく化ける可能性を秘めたシンガーではないだろうか。お勧めな曲は、#5「Bluebird 」でミドルテンポのなかなかジックリと聴かせてくれる名曲である。
M・フォードがプロデュース&全面参加もうなづける、何というか、サザンロックらしい、まったりとしてラフ&ルーズなんだけど、と〜っても濃密で熱い!カントリー・ブルース・ロックとでも形容すべきか、ギター・ベース・ドラムのシンプルにして過不足ない演奏に、時折交じる、弾ける鍵盤と絡みつくスライド。マンドリン、バンジョー、ペダルスティールといったルーツロックのテイストまでをも織り交ぜつつ、酒ヤケのような、しゃがれ声のワイルドなボーカルが乗っかるサマは、男臭さ満点で、南部テキサスの乾いた大地を連想させる、純度高めの酔いどれロック。好きな人にはたまらない。
個人的には、もう少しキレ・疾走感も欲しいし、“黒カラス”ばりのグルーブなんかも醸し出せれば完璧なんだが、この路線を貫いていって欲しいアーチストだね。
デラボニ時代を感じさせる曲も数曲あります。
チャレンジ購入される方、ジャンルを目安にされる方へ、正確にはサザンロックではございません。
南部アーティストが演るロックをサザンロックというなら別ですが。
登場する楽器はさすがに南部臭です。
まぁ、南部で押すよりSSWで。。。
他の国からのトップレビュー
I was wrong. Not only does "Roadhouse Sun" match the quality of "Mescalito", it exceeds it in several areas. Ryan Bingham's songwriting has clearly matured, and continues to get better. Songs like "Snake Eyes" and "Rolling Highway Blues" show a new side of Ryan Bingham.
And also, his band, the Dead Horses, simply rocks harder. A listen to the opening track, "Day Is Done" surely proves that. The song starts out softly with rolling slide and electric guitars, but soon builds into a pure rock anthem with a driving beat and a wall of roaring guitars. Just as quick, it returns to the gentle tones of soft slide.
The Dead Horses have remarkable musicianship, and Marc Ford, producer of this record and guitarist for the Black Crowes, knows how to bring out the best in the band. You'll hear jingly jangly 60's style electric guitar on "Dylan's Hard Rain", and then next thing you know, Ryan Bingham and Corby Shaub are jamming on acoustic guitar and mandolin on "Tell My Mother I'll Miss Her So".
This is followed by what is in my opinion, the best song on the record: "Country Roads", which features more mandolin and acoustic, along with a driving beat, just enough electric guitar to give it definition, and Bingham's wailing harmonica.
I've only talked about four songs in this review, and it's probably already too long! Everything on "Roadhouse Sun" is terrific; I could spend all day talking about it. In my opinion, this album is one of the finest of the 21st century. You will not find this kind of music on any commercial country release, that's for sure. Buy it! You will not regret it.
Auch auf seinem zweiten Album hier zeigt der toughe -New Hero Of All Those Outlaws and Desperados - wo das Lasso hängt.
Und damit kennt er sich aus, tingelte er doch auf Rodeos herum, machte bei Pferdenummern und Bullreiten mit, kam mal hier und mal da unter, liebte das rauhe aber freie Leben.
Musikalisch prägte ihn vor allem Bob Dylan, aber auch Townes Van Zandt und Johnny Cash, von einem Mariachi Musiker lernte er das Klampfespielen.
Seine eigenen Erfahrungen, das Land, die Tex-Mex-Einwohner, die dazugehörige Gesellschaftskritik, dazu das das subtile Feeling für Folk, Country, Hillbilly, Blues, Roots-Rock und Indie Rhythmen -
- das alles fügt sich in seinen Songs zu einer unglaublich stimmigen Mixtur zusammen, dominiert von dieser harschen Stimme aus Mud Of Forgotten Creeks, Splitter geborstener Whiskey Bottles in desperation of all deserts.
Ganz klar, dass er mit Bob Dylan, Tom Waits, Townes Van Zandt, Neil Young oder John Mellencamp verglichen wird, bei manchen Stücken hör ich eine Nuance Willy De Ville raus, dessen Stimme ebenfalls mit Latino und Blues/Folk Elementen one in one war. Jedoch, alles nur Bezüge, er ist schon selbst ein Solitär, eine Sandrose im Wüstenstaub.
Ryan Binghams erste Scheibe -Mescalito- war schon gut, hier hat er sich m. M. nach um ein Vielfaches gesteigert, rockige Attitüden mit countryesker Bodenhaftung, instrumentiert von einer Spitzenherde auf der Koppel. Seine Dead Horses bringen mit authentischem String den Groove in wild, wild West mit grasenden Büffelherden in Sonnenuntergang, in Kakerlakenverseuchte Border Baracken, auf Homesick Roads...Klischees in gefühlter Echtheit.
Hört zu bei den unglaublich starken, tiefenwirkenden Songs an und sagt dann, ihr seid nicht komplett von den Sporen!
-DYLANS HARD RAIN- lässt das Rising up der neuen S/S Generation erahnen, schmerzvolle Lyrics in fast Hillbilly- Sound mit -TELL MY MOTHER I MISS HER SO-, immer diese Stimme, die man nicht mehr vergessen wird...
So geht es durch und durch, mal kraftvoll, mal zerbrechlich, melodiös und individuell, dynamisch und subtil, ergreifend und nicht mehr loslassend, Storyteller-Texte, Statements für Underdogs und gepeinigte Schindmähren, eingängige Refrains die mit Tequila Begleitung den Griff zur Repeat Taste unvermeidlich lassen wird.
Zieht euch -SNAKE EYES- rein, da ist Bob Dylans Spirit direkt nach Texas geflogen um Bingham zu beseelen, der beim -ROADHOUSE BLUES- mit versoffener Honkytonk Röhre nur eines zu verlangen scheint:
Zum Flughafen rennen und einen Trip nach Austin buchen, bevor Sundowner -WISHING WELL- endgültig ein Victim Of That Horsewhisperer aus mir macht.
In meiner devoteden Angetanheit bewerte ich Mr -THIS VOICE- mit den fünf schönsten Westernsätteln auf den zwischen Red River und Auer Mühlbach je geritten wurde. Ein Wahnsinns Typ.
Un artiste promu à un avenir brillant.