お届け先を選択

スカーフェイス 【プレミアム・ベスト・コレクション】 [DVD]

4.3 5つ星のうち4.3 11,376個の評価

この商品には新しいモデルがあります:

スカーフェイス [DVD]
¥1,200
(11,376)
残り9点 ご注文はお早めに
フォーマット 色, ドルビー, DTS Stereo, ワイドスクリーン
コントリビュータ アル・パチーノ, ブライアン・デ・パルマ, ミシェル・ファイファー, スティーヴン・バウアー
言語 英語, 日本語
稼働時間 2 時間 50 分

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

商品の説明

【アルパチーノの最高傑作ヴァイオレンス---!!!】
人は傷のある“殺意と狂気”の顔を持つ男を<スカーフェイス>と呼んだ---。

1980年、避難民に紛れ多くの犯罪者がキューバから米国へと流れた。
そのひとりトニー・モンタナ(アル・パチーノ)はマイアミの大物ボス=フランク(ロバート・ロジア)の信頼を得て
麻薬王とデカイ取引の交渉役に抜擢される。だが実力を付け始めたトニーはボスと衝突し
彼の女をも奪おうと接触を繰り返す。そしてキレたフランクは彼を消そうとするが・・・。
“The world is yours.”と、エルビラを妻にめとり、勢いづいたトニーに恐いものはなかった。
自らのおごりと底なしの欲により破滅へと追い込まれていくまでは・・・。
監督に『ミッション:インポッシブル』のブライアン・デ・パルマ、脚本に『ぷらトーン』のオリバー・ストーンと大物スタッフを向かえ
出演者も『ホワイト・オランダー』のミシェル・ファイファーなど実力キャスト揃い!
有名なラストの銃撃戦を始め、全編にバイオレンスを盛り込み『暗黒外の顔役』をリメイクしたアル・パチーノ主演の骨太マフィア映画!

アメリカン・ドリームを追い求めた男の壮絶なる生き様を描くバイオレンス映画の決定版!

音声:英語(5.1ch dts)・英語(5.1ch)・日本語(5.1ch)

字幕:英語・日本語・タイ語・韓国語・中国語

☆3万円が当たる!!チャンス7キャンペーン☆
商品に封入されている専用ハガキに印字されている7桁の数字と、毎週金曜日にジェネオン・ユニバーサル・エンターテイメントのホームページにて発表する当選番号が一致すると現金3万円がもらえる!毎週5名様に当たる、総額360万のドリームボーナス!
※番号が一致しましたらその当選ハガキにてご応募ください。
キャンペーン期間:2009年7月10日~2010年1月31日

※映像特典、商品仕様、ジャケット写真などは予告無く変更となる場合がございますのでご了承下さい。

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 英語, 日本語
  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 19.2 x 13.8 x 1.4 cm; 117.93 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988102659639
  • 監督 ‏ : ‎ ブライアン・デ・パルマ
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ドルビー, DTS Stereo, ワイドスクリーン
  • 時間 ‏ : ‎ 2 時間 50 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2009/7/8
  • 出演 ‏ : ‎ スティーヴン・バウアー, アル・パチーノ, ミシェル・ファイファー
  • 字幕: ‏ : ‎ 英語, 日本語, タイ語, 中国語, 韓国語
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
  • 販売元 ‏ : ‎ ジェネオン・ユニバーサル
  • ASIN ‏ : ‎ B0026P1KDS
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.3 5つ星のうち4.3 11,376個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.3つ
5つのうち4.3つ
11,376グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2024年3月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ストリーも面白いし、キャスティングも良いです。
何よりもアル・パチーノの演技が素晴らしいです。
面白い映画です。ぜひ皆さん見てください。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年2月6日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
成り上がりで欲しいもの全てを手に入れたように思えたが、最後には周りのもの全てを傷つけ「腐らしてしまう」男のお話。

音響面での演出が印象的な映画だ。陽気なダンス・ミュージックと不穏なディソナンスがまるで互いの面目という面目を潰し合うように容赦なく混じり合っていく演出が、裏社会でしか生きられない主人公・モンタナから見た世界の残酷な二面性を観客の前に抉り出す。それは麻薬取引で成り上がってゆくマフィア特有の、自らの生への確かな充足、そして、ことがうまく運ぶたびごとにとめどなく近寄ってくる死への不安、というあまりに極端な落差であり、そのような安定を欠いた鮮烈なコントラストは終始、アル・パチーノ迫真の演技と、なにより映画世界を構築する「音」の要素によって強調されつづけていたと思うのだ。

幸せってなんだろう、という問いは人類にとって永遠普遍のテーマであり答えなどないのだが、少なくとも本当に幸せな人の周囲には、こんな不安定な「音」は流れていないはずだ。
2024年1月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
スカーフェイス 1983年
ブライアン・デ・パルマ監督
アル・パチーノ
主演作品です。

若干ネタバレあり。
アル・パチーノ演じるマフィアのボスの堕ちてゆく様。
最後のアサルトライフル連射。

ブライアン・デ・パルマ監督、アル・パチーノ主演
であればこその完成度だと思います。

何度観ても見応えあり。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年7月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
最高!!!!!
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年6月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
前評判から期待したがあんまり面白くなかった
映画として見ると銃撃戦等、光るところはあるけど基本ダラっとしてるしトニー以外の人物描写はおざなりなので退屈
ゴッファザと比べるとあくまでも「カルト的な」名作って感じ
「我を通すだけじゃダメだ」反面教師的な人生訓にもなるけど、これくらい大体の人は言われずともわかってると思う
「成り上がり映画」とか言われてるけど勝ち取った後全然楽しそうじゃないし、成り上がり感は無いかな、なんかパシリで殺し屋させられるし

自分としては、トニーは「ズレたオッチャン」として設定しちゃってるから何か語ることも無いかな、と思ってしまうんだよなあ
本人の精神状態がやばいから起きる話だよね、これ、じゃあもうしょうがないよねっていう
つまりそこから出てくるのは「空虚さ」ってことになる、本人はクソ真面目に仁義だの愛だの語るけど見てる方がひたすら冷めてる、っていう奇妙な面白さは割とオンリーワン

そして、ふと思ったのが旧い映画って序盤は当時の風情とか市井の映像が作り込まれてて映画って良いなあ~っとか思うけど
展開が進むとだんだんそういうの無くなるとなんか退屈に感じるんだよな、あ、作り物だーみたいな
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年5月20日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ストーリーがよかった
自分を貫くことしかできない人間の末路をよく分かってる

こういったタイプは溢れるエネルギーと愚直さが相まって、衝突を避けるという発想がないし、周りに合わせることも出来ない
噛み合ってるうちは上手くいくけど、行き止まりに陥っても目的や手段を変えることができず、エネルギーの向き先を失って一人で腐っていき、ストレスでさらに周りも見えなくなっていく
自分を貫くことしか出来ないから、じわじわと破滅に向かっているのが分かっていても止められない

現実だとそういった人間は周りに食い物にされることが多いが、今作ではそういった展開はない。それどころか、主人公の無茶苦茶な行動に何人もの仲間が付いてきてくれていた
(そこもテーマの一貫性が感じられて非常に良かった。よくある裏切り・孤立ではなく、主人公の暴走ぶりだけでストーリーを作り上げている)

じゃあ周りに合わせて生きられたらハッピーエンドに向かえたのかと言うと、そうではない
成り上がれなかったのは言うまでもなく、主人公が仕事を横取りしなかったら相棒が捕まっていただろう。同じく妻や妹、母親との仲を優先すれば別の不幸を呼び込んでいた可能性はある

死の間際で彼の胸中にあったのは、妹や友人達の死の悲しみと、暴走する自分を遠くから見ているようなぼんやりした虚しさだっただろう
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年10月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
某ゲームの影響を受けて視聴しました。サクセスストーリーではなく、栄枯盛衰というか諸行無常というか因果応報というか。粗も目立ちますが、緊張感と卓越した演技が上回ります。長いけど。
金と酒と薬にイカレただけ、と終わらせることもできます。しかしよく考えてみれば、主人公は一貫しています。舐められれば容赦しない。軽んずるやつは許さない。野心全肯定。金金金。でも家族は特別。仲間の存在に気がつけないほどに、主人公の放つエネルギー(と演技)は凄まじい。結局みんな、最後までそばにいたのに、彼は気づけなかったのでしょうか。世界はあなたのものだったのにね。ヒロインいい女すぎ!!
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年4月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
初めて見た時、観終えてから10分ほど
(すげえ…すげえよ…)ってため息ばかりで立てなかった映画。
と言っても話の大半はチンピラの成り上がりストーリーで
個人的にはまあ中の上程度かなって印象。
ポイントはクライマックスの屋内ロケットランチャーこれ。
男気爆裂の死に様は映画史に残るだろう。俺史には残った。
黄金であるとか国家のトップの座であるといった
「この世の至上の価値」を持つ魔のアイテムとしてのコカイン、
それに魅せられ飲み込まれていった男…といった悲劇のデカダンス。
いや語りつくせない。未見なら是非観て確かめてほしい。
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Jessica Ruhlen
5つ星のうち5.0 Classic
2024年5月19日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
One of my favorite movies! And now my kids enjoy! Proud moment!
Ale Blofosso
5つ星のうち5.0 Excellent film
2024年4月7日にフランスでレビュー済み
Amazonで購入
Excellent film
Konrei
5つ星のうち5.0 "Nothing Exceeds Like Excess."
2005年8月31日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
SCARFACE is Brian DePalma's and Al Pacino's operatic masterful retelling of Howard Hughes', Howard Hawks' and Paul Muni's definitive 1932 gangster film of the same name. First panned upon its 1983 release, like it's predecessor and namesake SCARFACE has become a part of the American cultural consciousness far beyond itself.

Pacino plays Marielito Tony Montana, a small-time stickup artist in Castro's Cuba who becomes a major drug kingpin in 1980s Miami. Pacino's Montana is reminiscent both of Muni's character and of his own portrayal of Michael Corleone. In Montana, Pacino shows us the twisted inner workings of the criminal personality he presented so convincingly as THE GODFATHER.

Pacino gives us an intentionally over-the-top performance, using a theatrically "theek" Cuban accent and unremitting obscenities (estimated as one every thirty eight seconds on average) as the foundation stones for Tony Montana. Much of Pacino's characterization depends on black comedy (Tony's beloved bright yellow Cadillac with the tiger stripe interior is ridiculous to the point of screaming laughter, as is his bloodthirsty earnest buffoonery---after killing two men in cold blood he casually offers his third intended victim a job: "Okay! You call me tomorrow!") Pacino's humor hits its high point when he mutters miserably, "I don't trust Mob guys," while lighting a Corona in unconscious flattery of Vito Corleone. Scarface is very intentionally the id of the more calculating Don Michael.

DePalma, through scriptwriter Oliver Stone, manages to penetrate to the heart of darkness of the cocaine subculture. Surrounded by metric tons of cocaine, warehouses full of money, and all the trash it can buy, Montana values only three people in the world, his sister Gina (Mary Elizabeth Mastrantonio) and his friends Angel and Manolo (Steven Bauer), one of whom he kills himself and two of whom die through his indirect machinations.

When Angel dies in a gruesome chainsaw scene as brilliantly conceived and executed as Janet Leigh's shower scene in PSYCHO, a classic of directorial misdirection, Tony's humanity all but dies, and he rampages through Miami's drug underworld, butchering his rival, Frank Lopez (Robert Loggia), stealing Lopez's vicious, sexy llello-emaciated wife, Elvira (Michelle Pfeiffer), and burying himself alive in a lust of grotesque materialism. For just a moment the world is his.

Pacino captures Montana's colorful rise and his robotic downfall perfectly, showing us that Tony Montana is a spiritually dead character. Although he fights to protect Gina and idolizes her throughout the film, his lifestyle of excess eventually claims her, as unable to grasp the thought of love as opposed to sheer possession, Tony kills Manolo when he discovers them together. (The two had secretly married and planned to surprise Tony).

DePalma also uses the tropical motifs of Miami in a subtle way to mark Tony Montana's rise and fall. Starting out as a wisecracking second-story man addicted to Hawaiian shirts and jeans he later graduates to neon technopop polyester leisure suits in pastel colors and then finally to dark black pinstripes. The further he descends into evil the more conservative and less bright he appears.

Pacino's Montana ends his depraved existence with his face buried in a mound of cocaine, and firing a grenade rifle at men come to kill him for botching an assassination---ironically, Tony is to die for not killing the children of an important politician. In the end, this flicker of compassion can't redeem him.

The Special Edition second disc has some fascinating material comparing and contrasting the two SCARFACEs, and exploring much of the underpinning of this gangster classic. One of the more interesting segments is a hip-hop exploration of the film, which has become a kind of bible for 'gangsta' rappers. To see Tony Montana lauded as "a man of principle," "loyal to his friends" and a man who "has it all" is an incredible expose of the mindset of the rap contributors to the segment, since Tony Montana is none of the above, except in the most meaningless of ways.

Although SCARFACE has its uneven moments and Tony's rise is far more fascinating than his inevitable fall, this movie is far better than its initial weak press reviews indicated. SCARFACE is a true classic and time-capsule piece of the Miami drug scene. Once again, Al Pacino is being, not acting onscreen, and the results are nothing short of amazing.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Cliente Amazon
5つ星のうち5.0 Scarface
2024年4月20日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Film top un classico.
J. Hayes
5つ星のうち5.0 One of the best movies I've ever seen
2004年5月30日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Scarface is without a doubt a classic film loaded with memorable lines and gunfight scenes. Not one person I know watched this and didn't love it. The only real thing I regret is just now seeing it. As far as the story goes, Fidel Castro has sent over Cuban immigrants to the U.S., with most of these being political refugees. And two of those immigrants are Tony Montana and his partner Manny Ray. In a camp where the immigrants were being held, Tony stabs a man who was once near the top of Castro's regime, and he enjoyed doing so because of some of the things this man did to the people in Cuba. So by virtue of his doing this, Tony and Frank get green cards and jobs in Miami.
Scarface represents the American dream to have it all, and he does come to have it all when he works his way up in the cocaine business.One of the best but also brutal scenes takes place when Tony and his partner are sent to make a pickup that goes wrong. Another guy that goes in with Tony gets chainsawed in the bathtub, which is brutal now but must have been much more so in its 1983 release.But eventually he works his way up, and his boss tries to off him, and this led to Tony taking over Frank(his boss), killing him and taking over the empire. From the beginning Tony viewed him as a weak man whose time was running out.He takes Franks former wife Elvira(played by Michelle Pfeiffer)and marries her.So at this point he had it all, the house, the wife, the money, everything a man could want in life.
I think another point brought out in the movie is that staying on top is harder than getting there, and this is evident when Tony becomes addicted to the cocaine. It along with paranoia contributed to his gradual seperation from everyone around him, causing him to hurt those in his way. I was shocked when he shot his partner Manny Ray who had been so loyal to him, but it was also in part to his overprotectedness of his sister Gina. Once he is on top, his control begins to spiral out of control because of his distrust in anyone but himself, and his willingness to do everything in his power to keep his empire strong at all costs.His final demise is when he screws Sosa, a man he had set up a partnership with, by failing to return a favor by killing a politician who was bent on taking down Sosa and the cocaine industry that he saw as the fault of the South American government. The man makes a speech to the United Nations that he was not supposed to make and this seals Tony's fate, although the reason Tony would not kill the man was because a woman and children were with him. The final scene has Tony fighting till the very end when Sosa and his man invade Tony's mansion. It is one of the best closing scenes I have ever seen.
All in all the movie has a great message that power, or the excess of it, can bring down the strongest of men. The progression of Tony from Cuban immigrant to one of Miami's most powerful drug overlords makes for a great storyline, an I also thought this was a fantastically directed film by Brian DePalma, and after watching this you are sure to remember many famous quotes from the movie, of which would only be edited by Amazon if I quoted them here. I highly recommend this movie. There is a lot of violence, though it may seem tame to some these days, and a lot of profanity, paricularly the F word. It all works in this film though in keeping a real perspective of the cocaine industry at least as it was then. Kids should NOT see this, but if you are grown this is one movie you must experience for yourself for the story and the great soundtrack to it as well. This is a great DVD to own , and definately one of my top 10 movies of all time.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート