お届け先を選択

インサイド・マン 【プレミアム・ベスト・コレクション】 [DVD]

3.5 5つ星のうち3.5 1,395個の評価

仕様
価格
新品 中古品
DVD 通常版 ¥1,059 ¥730
DVD 1枚組
¥1,214 ¥201
DVD 通常版
¥1,350 ¥33
DVD 通常版
¥1,800 ¥1
DVD 通常版
¥3,677 ¥554
DVD 1枚組 ¥3,756
今すぐ観る レンタル 購入

この商品には新しいモデルがあります:

インサイド・マン [DVD]
¥1,200
(1,395)
残り2点(入荷予定あり)
フォーマット 色, ワイドスクリーン, ドルビー
コントリビュータ ジョディ・フォスター, クライブ・オーウェン, スパイク・リー, デンゼル・ワシントン, ウィレム・デフォー, クリストファー・プラマー
言語 英語, 日本語, タイ語
稼働時間 2 時間 8 分

CD・DVD・テレビゲーム・PCソフト お買い得ストア
タイムセール、キャンペーン、クーポン、在庫処分ワゴンセール、バーゲン品、廉価版など、お買い得商品がもりだくさん。 ⇒いますぐチェック

商品の説明

【アカデミー賞に輝く最高の豪華スター結集!驚愕のサスペンス巨編!!】
世紀の完全犯罪は成功するのか!?
全米No.1ヒット!常識を覆す天才的な銀行強盗計画と予測不可能な衝撃の結末!!

マンハッタンの銀行で強盗事件が発生!頭脳明晰な犯人グループのリーダー、ダルトンは人質全員に
自分達と同じ格好をさせ捜査を撹乱する。交渉の糸口が見つからず当惑する捜査官フレイジャー。
「奴らの目的は何なのか?何かがおかしい・・・」。女弁護士ホワイトが犯人との交渉役として現れる。
前代見聞の“完全犯罪”の謎とは―!

●デンゼル・ワシントン、ジョディ・フォスター、クライブ・オーウェンなど、ハリウッド最強スター陣、豪華競演!!

音声:英語(5.1ch)・日本語(5.1ch)・タイ語(5.1ch)
字幕:英語・日本語・韓国語・その他

※映像特典、商品仕様、ジャケット写真などは予告無く変更となる場合がございますのでご了承下さい。

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • 言語 ‏ : ‎ 英語, 日本語, タイ語
  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 19.2 x 13.8 x 1.6 cm; 117.93 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988102663438
  • 監督 ‏ : ‎ スパイク・リー
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ワイドスクリーン, ドルビー
  • 時間 ‏ : ‎ 2 時間 8 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2009/7/8
  • 出演 ‏ : ‎ ウィレム・デフォー, デンゼル・ワシントン, クリストファー・プラマー, ジョディ・フォスター, クライブ・オーウェン
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語, タイ語, 英語, 韓国語, 中国語
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1), タイ語 (Dolby Digital 5.1)
  • 販売元 ‏ : ‎ UPJ/ジェネオン エンタテインメント
  • ASIN ‏ : ‎ B0026P1KO2
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    3.5 5つ星のうち3.5 1,395個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中3.5つ
5つのうち3.5つ
1,395グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2023年10月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
どうなるんだろ?と観ていて、最後にインサイドマンの意味がわかりました!
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年1月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ジョディフォスター目当てで視聴したけど、出番は少ない。でもジョディの出る場面は画面が引き締まる。
ちょっと出来すぎかなぁ?と引っ掛かるところもあります(頭の切れる犯人。で片付けすぎ?)が、全体的に面白かったです。
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2024年1月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
まず、ストーリーの整合性を保証する要素について考えてみたいと思います。舞台となるのはウォール街に面した銀行で、外観はかなり古く、内部の構造も古いままと見えます。作中1948年創設と謳われているので、設備面が新しい物と古い物が折衷的であったと考えられます。これは、ホーンの重厚なバワーンと響くBGMや最後のキャストを一人一人単独で紹介するスタイルが70年代位のアメリカのテレビドラマを連想させるので、この映画で扱われた銀行強盗でかつ人質を取ると言う犯罪のスタイルが古いタイプを連想させ、その上でそれが見せかけであると言う事を示していると思われます。そしてナチとの関連性を言及される人物は、この映画の現在がたとえ2000年だとしても80台か90台だと思われ、これはある種の転回を齎す設定なのだと。
インサイド・マンと言うタイトル自体が実はクライヴ・オーウェンだけを指すわけではないと言うように思えるのです。デンゼル・ワシントンはNYPD組織内部の人間であり、同時に横領的な事件で監査を受けている。人質交渉担当として、上位からの命令を受けている。ジョディ・フォスターはニュー・ヨークのハイクラスな弁護士として、政治家や財界人の暗部を握っている。クリストファー・プラマーは自らの秘密を自らの銀行の金庫に収めているので、その場から逃れられない。これはインサイドを成立させる枠組みが、ニュー・ヨーク、それも経済的な要素が集約された場所であると言う事なのだと。
そうした場所は、資本的な背景さえあれば人種は問われない。様々な人々がこの映画でも登場する。ムスリム、ジューイッシュ、アルバニアン、チャイニーズ?。シーク教徒と刑事たちの会話は、単に差別的なジョークを示すだけでなく彼もまたインサイドにいるから差別的な視線を受けつつ、ジョークとして受け流すことも可能になる事をアフロ・アメリカンがアドヴァイスする。そして中盤に重要なシーンが有って、人質同士の会話が有り、そこで「訴訟は可能だ」と言うセリフが有るのですが、これが最後の転回を保証するのです。
故にデンゼル・ワシントンは事件を解決する刑事だけではない。周囲を説得して行くプロセスが、犯人たちの行動と並行して描写されます。まず、警察内部のウィレム・デフォー、階級が上で担当の異なる人物に専門家として失敗例を敢えて話しながら冷静な態度で信用を得る。次にフォスター、受けてきた教育の差を認めつつ事態に対するアプローチの手掛かりを引き出す。そしてオーウェン。最初オーウェンは警察に期待していないかった。ワシントンが自身の行動の意味を読み取った時に、正義の役割は犯罪者から刑事に引き継ぐべきだと考えるようになる。最後にプラマーに警官、或いは正義と言うものが長く保たれた暗部を外側へ導き出す能力が有る事を認めさせることになる。
犯人たちが殺さないとは、ワシントンの行動と響くものなのです。武装警官が銃を構え、ムスリムを差別する21世紀的な光景に対し、説得を試みる事、それはインサイドに留まる人に担って貰いたい。そんなことを感じる為の映画なのかもと感じます。ちなみに’Chaiyya Chaiyya ’と言う曲に関してはウィキペディアの英語版に少し使用の背景が示唆されています。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年10月9日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
企画のアイディアは良いけど、映画の締めがなんだかなぁ~。
出演俳優は、身内の最終プレビュー時点でこのエンディングにOK出したのかしら?
2023年8月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
文句なく面白かった。
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年6月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
デンゼル・ワシントンにジョデイー・フォスターと来れば見ない訳にはいかない。
全編、緊迫感が溢れ、最後まで見てしまったが、何となくスッキリしない結末に、自分が置いてきぼりにされたような印象を受けた。
そこで、ネットでいろんなネタバレ・サイトを調べ、ようやく自分に事情を納得させることが出来た。
監督は事情をハッキリと描く選択をせず観客に解釈を委ねたのだろうが、こういうサスペンス物は、観客としてはよく理解してスッキリしたいものだ。その点で狙いは成功したとは言い難いのでは。
ネットにあるネタバレ記事で満足できない人は同名の小説が出版されているので、そちらを読むしかない。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年9月30日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
いやさぁ。
軽いノリでした銀行強盗の映画って、何の感情移入もできず、面白くもなく、全然、話に入り込めなかった。
犯人のバックグラウンドは最後まで曖昧だし、刑事の追い方もなんだか妙に適当。
盗聴器かけられているのが分からない警察っている?
盗聴器って電波出しているんだぜ。
この、前に携帯の電波とかは全部キャッチできるって、デフォーがいってたよね。
しかも、犯人の顔がわからないから、刑事が全員、面接ですか~。
その前に取り上げたケータイと、脱がした服をみんなに返して、犯行前の防犯カメラの画像(これは消えていない)と照会し、そこにいない服装の人が犯人でしょ。
銀行が再開されたら、妙に狭くなっている倉庫に気がつかない人間っている?
きっと最後になれば面白くなるはずだ。と思って、見ていて、損をした気分です。はい。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年9月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
テーマ自体は悪くないのですが、進行が遅く、途中で飽きます。
また、すっきりしない終わり方をします。

進行が遅いと思うのは、メインのストーリーと、救出された人質などに聴取するシーンが度々切り替わることが原因と思います。
結局、聴取するシーンは、テーマを理解する上でまったく不要でした。
あと、主人公と奥さんの会話も不要でした。
一方、クライマックスからは駆け足気味になり、すっきりしないラストを迎えます。

無駄なシーンを削って映画の時間を短縮して、クライマックスをもう少し凝ればまともになったと思います。
14人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Jean-Sebatien Leveille
5つ星のうち5.0 Great wonderful movie with great actors !
2023年10月26日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
Awesome film with great action scenes and adventures !
Amazon Customer
5つ星のうち5.0 Excellent film
2024年4月8日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
All good
Rauti2008
5つ星のうち5.0 Denzel Washington
2024年1月5日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
Wer Denzel Washington kennt weiß, dass er immer abliefert und eine hervorragende Performance abliefert, so auch in diesem Film.
Was mir an diesem Film so gut gefällt, ist das er total unvorhersehbar ist, auch wenn man denkt- ah jetzt kommt dieses und welches.... nein denkste- es kommt anders als man denkt oder erwarten würde.
Der Film hat einige Überraschungen im petto und auch einige unerwartete Wendungen, welche die Spannung hoch halten und den Zuseher fesseln.
Die Story zum Film ist wirklich genial und die Umsetzung außergewöhnlich, meiner Meinung nach wurde das volle Potenzial ausgenutzt.
Dazu eine hervorragende und gut durchdachte Besetzung mit bekannten und wirklich sehr guten Schauspieler/innen- Denzel Washington, Willem Defoe, Clive Owen und Jodie Foster...

Von mir eine klare Empfehlung und 5 von 5 Sterne
Nick K
5つ星のうち5.0 Many thanks, A1 experience
2022年6月18日にオーストラリアでレビュー済み
Amazonで購入
Many thanks, A1 experience
Stephen Paul Ives-Butterfield
5つ星のうち5.0 Inside Man--The Vigilante's Tale
2011年12月9日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Screenwriter Russel Gewirtz is an original artist. So, you see, it's not up to him to tell us that his story, "Inside Man", is schooled by over 600 years of Chaucer-on-his-way-to-Canterbury. He's right to leave such correlations to students of literature.

The reason that so many reviewers get lost in the film's last few minutes is that they are so sold on their just having seen a really good bank heist film that there's no room for two or more gang members using the heist for vigilante justice.

In those last few minutes, Clive Owen's character (heist leader, Dalton Russell) has handed off the prize of the heist--the Cartier diamond, war crimes ring--to a very sharp detective-cop (Denzel Washington). In the proverbial back seat, the Rabbi gang member is devastated. The ring was to have come to him so that a Fortune-500 war criminal could get his justice at Jewish hands revenging the Jewish Holocaust. After all, it was surely his Shoah network that provided the inside information on war criminal Arthur Case, his 1948-built bank, and his Safe Deposit Box 392--in which the Cartier ring and 11 bags of loose diamonds lay waiting.

Dalton Russell seemingly knows intuitively--after sounding out the cop thoroughly--that when Russell directs the cop to 'Follow The Ring', there'll be no rest for the cop until knowledge of the war crimes has ruined Arthur Case. How much, the cop asks the war criminal, will all those people approve of you when they know the truth behind this ring?

Clearly, in Dalton Russell's (fictious) mind, the cop's path to "Murder will out" will be superior to the Rabbi's path.

The Chaucerian tale has one overarching requirement. It must be told successfully from multiple perspectives. The listener-reader-viewer must see distinctly the many perspectives that are at work in the telling of the tale. Such perception is only available when the perspective is true to the teller's character. Any out-of-character stretch and the perspective falls flat.

Such artistry cannot be done--in literature--with flat, two-dimensional, stereotypical characters. It only happens in stories such as "Inside Man" because of the author's rich, clarity producing characters. Gewirtz produces the characters who stay inside themselves and tell a hellava tale in the offing.

As near as I can determine, Russell Gewirtz is not a Chaucerian scholar--legal scholar yes, Chaucerian scholar no. He probably does not intend for his Vigilante's Tale to take a hallowed place on the list that includes "The Knight's Tale", "Friar's Tale", "Summoner's Tale", or "The Pardoner's Tale"--just to mention a few. From a 2006 interview done by Angela Cranon, Gewirtz is simply driven by originality.

However, in this modern day's Black Plague of corporate greed and political corruption driving many vigilante pilgrims on a journey to Cantebury-on-the-Guillotine, there's more than enough reason to honor Gewirtz'"Inside Man" as "The Vigilante's Tale". The class warfare of covering the war criminals' retreat from the Holocaust--their getting help simply because they are the monied elite class standing against the unwashed--should be covered early in this Canteburian journey. "The Vatican Ratlines to benefit the murderous front line of the Fortune 500 is compassionate and praiseworthy, so nobody is guilty" is sophistic hogwash. Too many of the murderous war-crimes guilty were rewarded with cushy, retribution-free lives.

Will modern-day corporate greed and political corruption convince the unwashed that the superrich and their puppet governments--who do not enforce laws against cronnies, who in fact break laws; who do not protect citizen rights aganst cronnies, who in fact violate citizen rights-- should be taken all the way to the next revolution's guillotine?

While the journey is still being traveled, we should be alive to the many more good vigilante tales. Filmmakers are immitating life across the spectrum of vigilante nuances, while shrouding the vigilante content with marketing department, action-thriller hype. "Inside Man" is hyped as "A heist thriller like you've never seen" and as "A cool, captivating cat-and-mouse game". It's an "intensive and explosive crime thriller", a "perfect bank robbery", and the Wall Street Journal--with skeletons to keep buried--calls it "a heist film that's right on the money". Nobody from marketing or Corporatism wants to point out the vigilante content. The word, 'vigilante', is absent from all the hype.

Artists such as Russell Gewirtz can not only illuminate our way, they might very well help us to moderate the coming revolution into something more legal, more reasonable, and less bloody. We might not have to snap, as the French did in the late 1780s, when we suddenly realize that the unwashed are the only producers of the real wealth being massively stolen by the monied elites.

From the large number of reviewers who were confused by the ending of "Inside Man", it's fair to conclude that we need lots of pre-revolution illumination and moderation.

Orchids and Onions to some of the players.

Clive Owen is Dalton Russell and is PERFECT.

Denzel Washington owns the role of Det. Keith Frazier. Role ownership seems to be one of Washington's favorite things.

Chiwetel Ejiofor is Frazier's partner, Det. Bill Mitchel. He plays his own man and should have been showered in Best Supporting awards.

Jodie Foster walked into a brilliantly written role for the power-broker, Madeline White, and turned it into some sort of unreal stump--with her incessant over-grinning and over-wide-smiling. Did she think it made her character more menancing? Kicked me out ot the story almost every time she appeared. I'm happy with her career's success. She deserves it. But this performance was down under the toilet's rim.

Christopher Plummer is super-smooth, Chairman-of-the-Board Arthur Case. He's the haunted BG war criminal, trying to cover up the help that he did not give to wealthy Jewish banking friends who were crushed lifeless in Nazi camps--because the Nazis paid him too well. He's PERFECT.

Willem Dafoe is police Capt. John Darius and is PERFECT. Big spectrum of command and perception.

The contributing minor characters, all of them full-tail after even a few spoken sentences, are too many to list here. They're all what it takes to tell the Chaucerian Tale from multiple perspectives. Right down to the hair-splitting squabble between techies and cops in the Command RV, this Tale gets told from multiple solid realities in the fiction.

Bravo, Russell Gewirtz, for the wicked good writing. Bravo to most of the players for taking it up to the next level.

Director? Directors are just there to mastermind camera-sound work and to weed the patch, to keep the right plants growing free. Spike Lee did his job well, but let's not get too carried away by Directors. (Admittedly, I did laugh at his choice of American Indian tom-tom music as the cops first sealed up the perimeter around the bank. And near the end, when the gang is driving everybody out onto the street, the echoing trumpets of Patton's reincarnated self looking out over the North African desert, where he'd fought thousands of years before, is a howler. Deja vu all over again. Good job.)

BTW, the reviewers who think this is a great bank heist film are full of beans. Legal centerpiece of the story is the kidnapping of 20-30 people--a capital offense. When Dalton Russell dropped the diamond into Detective Frazier's pocket, he tipped off the plan. Frazier could be expected to fess up, turn in the diamond, and crawl through the bank's nooks and crannies until he found the hiding place. Russell is shown not wearing gloves in the hiding place, or when he crawled out. His prints--and probably DNA--would've been all over the place. This year or next, or ten years on, he would've been run down like a dog. Good guys win. Bad guys lose. Even if Frazier is the sort to turn inbetweener, to keep the diamond, and to keep his mouth shut, it's still a surprising storyline hole, coming from legal scholar Gewirtz.

--spib, 09 Dec 2011.
11人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート