State of Play [DVD] [Import]
言語 | 英語 |
UPC | 025195040075 |
GTIN (Global Trade Identification Number) | 00025195040075 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
商品紹介
Academy Award®-winner Russell Crowe leads an all-star cast, including Ben Affleck, Rachel McAdams & Helen Mirren in the blistering thriller about deception, manipulation and corruption. When D.C. Reporter Cal McCaffrey (Crowe) is assigned to investigate the murder of an assistant to an up-and-coming politician (Affleck), he uncovers a conspiracy that threatens to bring down the nation’s power structures. In a town of spin-doctors and wealthy power brokers, he will discover one truth: when fortunes are at stake, no one’s integrity, love or life is safe. From director Kevin Macdonald of The Last King of Scotland, State of Play brings together gripping performances, riveting suspense and is “sophisticated, intelligent and powerful” (Shawn Edwards, Fox-TV).
Amazonより
The superlative British miniseries becomes a smart, soap opera-free film courtesy of The Last King of Scotland's Kevin Macdonald. His writers, including Tony Gilroy (the Bourne series) and Billy Ray (Breach), haven't simply condensed and Americanized the six-hour series--they've reinvented it. Now set in Washington D.C., veteran journalist Cal McAffrey (Russell Crowe, replacing Brad Pitt, who dropped out over script changes) still collaborates with editor Cameron Lynne (a delectably imperious Helen Mirren) and junior reporter Della Frye (Rachel McAdams) on a story involving Cal's politico pal, Stephen Collins (Ben Affleck), but there's a new subtext behind their plunge into sex scandals and corporate malfeasance, since this State of Play also eulogizes old-school beat reporting, and in interviews, Macdonald has acknowledged the influence of newsprint classics like All the President's Men (the Watergate Hotel even shows up as a location). So, while Cal and Della, the Globe’s blogger, try to determine whether the congressman’s aide Sonia (with whom he was having an affair) died at her own hands or the hands of another, they're also fighting for their careers and the survival of their ailing paper. Stephen's political rival Senator Fergus (Jeff Daniels), does his best to stymie their efforts, but PR flack Dominic Foy (Jason Bateman) becomes a reluctant ally. Though fans of the series may miss a few characters, like Cameron's son (played by James McAvoy in the BBC version), Oscar-winning documentarian-turned-filmmaker Macdonald remains true to its spirit. Be sure to stay through the poignant end credits, during which he returns to his doc roots. --Kathleen C. Fennessy
Stills from State of Play (Click for larger image)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語
- 製品サイズ : 1.78 x 19.05 x 13.72 cm; 72.57 g
- EAN : 0025195040075
- 商品モデル番号 : MFR025195040075#N
- 吹き替え: : スペイン語, フランス語
- 字幕: : フランス語, スペイン語
- 言語 : 無条件, 英語 (Dolby Digital 5.1), スペイン語 (Dolby Digital 5.1), フランス語 (Dolby Digital 5.1)
- ASIN : B002DU39GW
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
10回目ぐらいまでは、新しい発見があります。
逆転に次ぐ逆転、そんな感じです。
最初のカットは、コソ泥が逃げるシーンなのですが、本気で逃げていると感じます。
逃げて、追いかけて というシーンはたくさんの映画で無数に見て来たように思いますが、これ以上のものは見たことありません。
新聞記者ものといえば、アカデミー賞作品の大統領の陰謀を思い出します。ロバートレッドフォードとダスティンホフマンのペアは最高でしたが、この作品のラッセルクロウとレイチェルマクアダムズも負けていません。
レイチェルマクアダムズはアバウトタイムも良かったですが、プリンセス役をやった作品はイマイチでした。この作品のような活動的な役がよく合っています。好きな女優さんです。ラッセルクロウはやっぱりちょいと疲れた役がお似合いです。
下院議員に向かって、「ジャニーン」と親しいはずの死んだ娘の母の名前を告げるシーンは忘れられません。
エンドロールまで凝っています。
一度は見てください。でも、ちゃんと理解できるには数回見ないとわからないと思います。自分は結局DVD買いました。
倒叙で実行犯は初めに見せているけど、
この配役ならBen AffleckかRobin Wrightのどっちかが。ってことになっちゃうよね。
そこは我慢しなきゃ。か。
ラッセル・クロウならではの、いぶし銀。
今回はすごくワイルドな風貌で、その独特に味の濃い演技がこの作品を重みのあるものにしています。
社会派サスペンス映画としての本作品を通じて、現実のアメリカの軍事民営化、民間軍事会社体制に対して痛切な問題提起をしており、社会に一石を投じた形となっています。
クライマックスは二度味わうことができ、びっくりするような結末は誰もが予想できない展開。
シナリオの巧妙さに感嘆。 実に面白い。
真実を求めて追い続ける執念、記者魂というものかもしれませんが、仮説を立てて推理していくところが捜査官と紙一重の行動であり、ハラハラドキドキ感を存分に楽しめます。
捜査官が主人公だとあまりにも直球過ぎてしまいますが、記者という変化球のひねりにより、社会面や政治、またスキャンダル、それと友情といった一面も取り入れることができ、ストーリーに二重三重の膨らみを持たせています。
レイチェル・マクアダムスは新米記者役として、ごくごく控えめな演技ですが、しっかりと作品のアクセントになっています。
観ているうちに、深く深く映画の中に入り込んでいくこと間違いなし。
ユニバーサル シネマ・コレクション ブルーレイ
ではありませんでした
三枚買ったら1枚もらえるキャンペーンに参加できませんでした
廉価版ではなく、最初に発売した商品でした
でもやはり、役者さんの質の高さ、演出の巧みさが素晴らしい。
クダラない説明的なセリフが一切ない。
当り前と言えば当り前だけれど、会話のシーンで話者同士が相手のセリフを聞いて自分の言葉を発している。
だから緊迫感の真実味がある。
相手のセリフの真偽を知りたい時は、相手の眼に視線を注いでから、言葉を発する。
相手もその視線に応えるように、相手を見つめる間を持って話す。
とてもサスペンスの満ちた良作です。
どうでも良いことですが、映画の終わりにタイトルバックでプレスされてゆく新聞の仕上がりが、実に雑でアメリカらしいですね(笑)。
他の国からのトップレビュー
If this was a documentary it would be topical, but only get a small fraction of the audience, instead, yes, it is a fictional thriller and yes, it has a great cast at the top of their abilities. Even if you didn't think it was a topical thriller this movie is acting lessons by Russell Crowe, Ben Affleck, Robin Wright Penn, Helen Mirren, Jason Bateman, Rachel McAdams and Jeff Daniels. It is said that if you have one or two actors who give you great performances it is the actors that did it, when you have a whole cast of actors giving you the performances it is the director that accomplished it so kudos should go to British director Kevin MacDonald (btw his filmography list is a list of movies that blend documentary and fiction).
It is amazing this movie came out in 2009 instead of April 2024.
Tal como comentan los compañeros la información aportada por Amazon es correcta, audio y subtítulos en perfecto castellano.
Una buena película presentada en un atractivo Steelbook y a un precio estupendo. Recomendado.
The original series (see Wikipedia) was made up as it went along, and the writer changed villains in the middle. There are not just loose ends, which several of the critics here have discussed, but loose ends that stick out and hit the viewer in the eye. I can't give away the plot, but the loose ends are LIKE a killer planning to hide his activities who writes letters to the papers about them.
The Hollywood rewrite improves or gets rid of these clumsinesses.
The love affair between the lead and the congressman's wife was a big problem in the tv series, and can be more fully discussed here because it doesn't give away any of the mystery plot points. In the tv series, the wife is upset her husband was having an affair, so she comes on to the husband's best friend. The husband freaks, but continues to see the best friend because he needs his help -- then every once in a while insults the best friend because, hey, the guy is sleeping with his wife. The wife plans to go back with the husband as soon as she finds out he was framed, even in the very first super hot days of her passion for the other guy. Finally she gets mad at both of them because they're not considering her ... instead of being grateful that neither of them is mad at her! In the end she walks off hurt, though she's gotten sex, love and apologies from both and could stay with either man if she chose.
In the movie, by contrast, the affair between the wife and the best friend is long in the past, and the husband has gotten over resenting it, though he sniffs about it at one point. The wife kind of wants to start up again with the hero but he tells her no, so she is almost forced back to her husband. All very mature and quite understandable. Hollywood seldom passes up the chance for heated sex play, but Hollywood was smart enough to see it didn't quite work in the BBC series and wouldn't work in the Hollywood rewrite either. Both Hollywood lovers looked middle-aged and sensible; the BBC wife looked like 40-year-old sex goddess and her lover looked like a helpless child when she came after him. Score: Hollywood 1, BBC 0 on understanding of adult sex.
I watched both shows in the evening. It took three days, two one-hour episodes a day, to get through the BBC series. It took one evening to get through the Hollywood remake. Shorter is better. The political issue everyone was getting all excited about was a Maguffin, and changed between London and Hollywood, as if to prove it didn't matter what it was. The BBC series had muddy exposition and didn't start to move until its third hour, getting truly fast-paced only in its last third. The Hollywood version was crisp and fast-paced throughout.
All these improvements are only to be expected from a professional rewrite on a high-budget production. Hollywood has the resources to do this stuff right, and this is the kind of thing Hollywood specializes in.