EVANSのラストトリオのレビューだけで終わろうとしていたのですが、
これは別格、本当に凄くて惚れ惚れします。
このトリオのSTUNT盤2枚も素晴しく、すっかりBOLLANIの虜になった
僕ですが、この新作も凄い。
始めはECMのお決まりのレーベルカラーの静謐さが、前作2枚よりつまらない
作品に感じる事もありましたが、聞き込むとこれが凄い。
BOLLANIの遊び心が、娼婦と無垢な心の少女の悪戯の様なピアニズムが、
静かな音楽の中に染み溶け込んでいます。
毎日聴いても飽きません。そこを計算ずくで作り上げたかの様な傑作です。
人によって評価はまちまちでしょうが、JARRETTのMELODY AT NIGHT
WITH YOU ,EVANSのSUNDAY AT THE VILLAGE VANGUARD 以来の
何度も聞き込める作品だと思います。
プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
Stone in the Water (Ocrd)
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
曲目リスト
1 | Dom de iludir |
2 | Orvieto |
3 | Edith |
4 | Brigas nunca mais |
5 | Il cervello del pavone |
6 | Un sasso nello stagno |
7 | Improvisation 13 en la mineur |
8 | Asuda |
9 | Joker in the village |
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 14.61 x 12.8 x 0.79 cm; 115.95 g
- メーカー : Ecm Records
- EAN : 0602517941618
- 商品モデル番号 : 5832352
- オリジナル盤発売日 : 2009
- レーベル : Ecm Records
- ASIN : B002HWBSMI
- 原産国 : アメリカ合衆国
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 291,025位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.4つ
5つのうち4.4つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
28グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2011年2月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
レビューにつられて買いましたが、音質は明瞭ではなくまた演奏もぼんやりしていて退屈です。こういうのが好きな方はいいかもしれませんが、全体として評価はできません。
2011年5月20日に日本でレビュー済み
「ヨーロッパ、期待の若手ピアニスト(1972年生れ)」的なコピーに惹かれ、ボラーニのアルバムを初購入。
時折見せるスイーツのような甘くソフトなタッチはさすがイタリア人のエロさw。
それでも全体に品良く丁寧にまとめられており、ジャズ初心者にもお薦めしやすい内容。
古い型にはまらず様々な音楽を聴き自分の世界へ昇華するタイプと見受ける。今どきのミュージシャン。
ECMのM・アイヒャーもそんな所に驚き、惚れたんじゃないかなぁ?なんて。
乱暴な表現をするとキース・ジャレットを聴きやすくしたと言ったイメージ。
キースは嫌いじゃないけど難解な所があって少し苦手と言う人に良いかも。
逆にキースの求道者的な厳しさや気高さを求める人には向いてない。
メンバーは
Stefano Bollani(p), Jesper Bodilsen(b), Morten Lund(ds)
気の合った同世代だそう。
★の数は、細かく言うと3.5〜4弱ぐらい
時折見せるスイーツのような甘くソフトなタッチはさすがイタリア人のエロさw。
それでも全体に品良く丁寧にまとめられており、ジャズ初心者にもお薦めしやすい内容。
古い型にはまらず様々な音楽を聴き自分の世界へ昇華するタイプと見受ける。今どきのミュージシャン。
ECMのM・アイヒャーもそんな所に驚き、惚れたんじゃないかなぁ?なんて。
乱暴な表現をするとキース・ジャレットを聴きやすくしたと言ったイメージ。
キースは嫌いじゃないけど難解な所があって少し苦手と言う人に良いかも。
逆にキースの求道者的な厳しさや気高さを求める人には向いてない。
メンバーは
Stefano Bollani(p), Jesper Bodilsen(b), Morten Lund(ds)
気の合った同世代だそう。
★の数は、細かく言うと3.5〜4弱ぐらい
他の国からのトップレビュー
Bruno Rampoldi
5つ星のうち5.0
bollani in tutte le salse
2019年10月13日にイタリアでレビュー済みAmazonで購入
piano solo, in trio, in televisione, in compagnia, dal vivo
come lo prendi è (quasi) sempre grande musica.
il quasi è riferito ad uno spettacolo visto un paio di anni fa abbastanza improbabile (non per lui ma per quella che credo fosse la sua compagna)
come lo prendi è (quasi) sempre grande musica.
il quasi è riferito ad uno spettacolo visto un paio di anni fa abbastanza improbabile (non per lui ma per quella che credo fosse la sua compagna)
Daniel Volovets
5つ星のうち5.0
Beautiful
2009年11月5日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
I admit, I have a soft spot for piano trios that specialize in ballads. Though I have read that the pianist on this record, Stefano Bollani, can play much more than ballads, the tunes on this album are all slow-mid tempo. The trio's performances of the two Brazilian pieces, one by famous Tropicalia-era singer/composer Caetano Veloso and another by the great Antonio Carlos Jobim, are easily the highlights of the album. The latter, "Brigas Nunca Mais", is definitely my favorite cut... Bollani preserved the purity of the original (as performed by Elis Regina) while imbuing it with a Bill Evans-esque sensibility, practically echoing Bill's performance of "My Foolish Heart" at the Village Vanguard in 1961...
The typical ECM album usually fails to move me -- some artists on the label think that sparse playing automatically makes it enjoyable. But Bollani's trio keeps things harmonically, rhythmically, and melodically interesting (the bassist's solo on track 1 is great) despite the relatively sparse playing. If you like Bill Evans releases like "You Must Believe in Spring" or "Moonbeams", any Eddie Higgins trio album, or just fine jazz ballad playing in general, do yourself a favor and pick up "Stone in the Water".
The typical ECM album usually fails to move me -- some artists on the label think that sparse playing automatically makes it enjoyable. But Bollani's trio keeps things harmonically, rhythmically, and melodically interesting (the bassist's solo on track 1 is great) despite the relatively sparse playing. If you like Bill Evans releases like "You Must Believe in Spring" or "Moonbeams", any Eddie Higgins trio album, or just fine jazz ballad playing in general, do yourself a favor and pick up "Stone in the Water".
Emilio L.
5つ星のうち5.0
De la magie, un surdoué du piano !...
2009年12月13日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Ce jeune prodige né à Milan en 1972 peut remercier son compatriote Enrico Rava qui le sauva de la musique Pop au début des années 2000 ! Stefano Bollani a trouvé une paire rythmique idéale ( Jesper Bodilsen : Double-bass - Morten Lund : Drums ) pour enregistrer ce magnifique CD en oct. 2008, un miracle conjugant sens aigu de la mélodie, rigueur, improvisation, esthétisme ... Loin de toute virtuosité inutile et d'effets de manche superflus, ces trois musiciens ne se préoccupent que de la musique qui les réunit, mettant leur ego au placard, seul l'échange est important ... Ils jouent ensemble depuis déjà six ans, l'alchimie toujours présente faite de grâce, sensualité, élégance ; Du pur bonheur, beauté, simplicité ... Un rare trio qui ne donne pas dans la démonstration musicale issue des conservatoires français, à posséder et à écouter de toute urgence ! Emilio ( Dordogne ).
A piano fan
5つ星のうち5.0
ECM brings out the best in Bollani
2009年10月3日に英国でレビュー済みAmazonで購入
The sometimes cool and laid-back ECM aesthetic may not be to the taste of all listeners, but I for one am strongly convinced that label boss Manfred Eicher manages to get the best out of the brilliant and often frustrating talent that is Stefano Bollani. That was true for his collaboration with trumpeter Enrico Rava on The Third Man last year. And it is true for 'Stone in the Water', Bollani's first trio outing for ECM, on which he is partnered by Jesper Bodilsen and Morten Lund (both from Denmark) on bass and drums resepctively.
Partnered is the right word here. In some of his work for other labels Bollani's prodigious technique and encyclopaedic knowledge of not just jazz piano can be coupled with a clownishness and effusiveness which is rather arch. Here there is real interaction going on between the members of the trio, who engage with each other sensitively and dynamically here and there is a lovely free quality to the playing. With his long and soaring improvised lines, Bollani clearly shows the influence of Jarrett, but the harmonic inventiveness that underpins these are all Bollani and there is no mistaking his fluid touch at the keyboard, with plenty of drive in reserve for when it is needed. Bollani has played a lot of Brazilian music recently ('Falando de Amor', 'Carioca') and there is a strong Latin influence here. That is apparent on tracks by Caetano Veloso ('Dom de Iludir') and Jobim ('Brigas nunca mai'), but some of the other tracks have a Latin feel too, such as Bodilsen's 'Orvieto' or Bollani's 'Asuda'. Other highlights include a version of Franis Poulenc's 'Improvisation 13' which also has a strong Latin or at least Mediterranean feel to it.
This is so good it has not been out of my CD player for a week. Maybe it is just that Bollani is really starting to mature as a musician. At any rate, if the other releases the ECM is serving up on the occasion of its fortieth anniversary are as compelling as this, then we are in for a great party!
Partnered is the right word here. In some of his work for other labels Bollani's prodigious technique and encyclopaedic knowledge of not just jazz piano can be coupled with a clownishness and effusiveness which is rather arch. Here there is real interaction going on between the members of the trio, who engage with each other sensitively and dynamically here and there is a lovely free quality to the playing. With his long and soaring improvised lines, Bollani clearly shows the influence of Jarrett, but the harmonic inventiveness that underpins these are all Bollani and there is no mistaking his fluid touch at the keyboard, with plenty of drive in reserve for when it is needed. Bollani has played a lot of Brazilian music recently ('Falando de Amor', 'Carioca') and there is a strong Latin influence here. That is apparent on tracks by Caetano Veloso ('Dom de Iludir') and Jobim ('Brigas nunca mai'), but some of the other tracks have a Latin feel too, such as Bodilsen's 'Orvieto' or Bollani's 'Asuda'. Other highlights include a version of Franis Poulenc's 'Improvisation 13' which also has a strong Latin or at least Mediterranean feel to it.
This is so good it has not been out of my CD player for a week. Maybe it is just that Bollani is really starting to mature as a musician. At any rate, if the other releases the ECM is serving up on the occasion of its fortieth anniversary are as compelling as this, then we are in for a great party!
A. Adam
5つ星のうち5.0
verhalten , klar , kraftvoll .
2009年11月30日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Gerade in der späten Zeit des Jahres , wo wenig Licht und viel Innerlichkeit die Menschen der nördlichen Halbkugel verbindet , gibt diese Musik eine Richtung und begleitet mit ihrer Melodie den Fluß der Zeit .