シャッター アイランド [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | 色, ドルビー, 吹き替え, 字幕付き, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ジャッキー・アール・ヘイリー, イライアス・コディーズ, エミリー・モーティマー, ミシェル・ウィリアムズ, パトリシア・クラークソン, マーティン・スコセッシ, レオナルド・ディカプリオ, テッド・レヴィン, ベン・キングズレー, マックス・フォン・シドー, マーク・ラファロ 表示を増やす |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 2 時間 18 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
★日米ともにNo.1大ヒット! 全ての「謎」が解けるまで この島を出る事はできない──。
★アカデミー賞受賞・最強コンビ、スコセッシ監督とディカプリオ4度目のコラボレーションにして、二人の最高傑作!
スコセッシ監督とディカプリオのコンビは、これまでに『ギャング・オブ・ニューヨーク』『アビエイター』『ディパーテッド』など大ヒット作ぞろい
★何度観ても新たな発見ができる巧妙に仕組まれた「謎」にハマる!! あなたは幾つ気がつきましたか……?
アカデミー賞受賞作品『ミスティック・リバー』の人気作家デニス・ルヘインによる原作は、最終章が袋とじになっていることでも話題になった超絶ミステリーの傑作。
★業界初! 噂の「超日本語吹替版」がスゴい!
・字幕の女王・戸田奈津子氏が監修
・従来の吹替より、自然な言い回しで違和感解消
・プロの声優だけを起用
・字幕に気を取られることなく画面に集中できるので、謎解きの楽しみアップ
【あらすじ】
精神を病んだ犯罪者だけを収容し、四方八方を海に囲まれた「閉ざされた島(シャッター アイランド)」から一人の女が姿を消した。
島全体に漂う不穏な空気、何かを隠した怪し気な職員たち、解けば解くほど深まる謎……。
事件の捜査に訪れた連邦保安官テディがたどり着く驚愕の事実とは!?
【キャスト(声の出演)】
テディ・ダニエルズ……レオナルド・ディカプリオ(加瀬康之)
チャック・オール………マーク・ラファロ(志村知幸)
ジョン・コーリー医師 …ベン・キングズレー(有本欽隆)
ドロレス・シャナル ……ミシェル・ウィリアムズ(宮島依里)
ナーリング……………マックス・フォン・シドー(坂口芳貞)
レイチェル1…………エミリー・モーティマー(高橋理恵子)
レイチェル2…………パトリシア・クラークソン(一柳みる)
ジョージ・ノイス………ジャッキー・アール・ヘイリー(青山 穣)
レディス………………イライアス・コディーズ(辻 親八)
警備隊長 ……………テッド・レヴィン(向井 修)
マクフィアソン ……… ジョン・キャロル・リンチ(石住昭彦)
ピーター・ブリーン……クリストファー・デナム(河相智哉)
※ジャケット写真、商品仕様などは予告なく変更となる場合がございますのでご了承ください。
※DVD商品には映像特典は収録されておりません。(ブルーレイ商品のみ映像特典収録)
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 19 x 13.6 x 1.4 cm; 113.4 g
- EAN : 4988113825658
- 監督 : マーティン・スコセッシ
- メディア形式 : 色, ドルビー, 吹き替え, 字幕付き, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 18 分
- 発売日 : 2010/9/10
- 出演 : レオナルド・ディカプリオ, マーク・ラファロ, ベン・キングズレー, ミシェル・ウィリアムズ, パトリシア・クラークソン
- 字幕: : 英語, 日本語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1), 英語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : パラマウント ホーム エンタテインメント ジャパン
- ASIN : B002M3UEPO
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 83,923位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 2,796位外国のミステリー・サスペンス映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
閉ざされた島「シャッター アイランド」を舞台に展開される。
島は精神を病んだ犯罪者を収容する施設であり、そこから女性が忽然と消える事件から物語が始まる。
ディカプリオ演じるテディは連邦保安官としてこの謎を追うが、島の不穏な空気と職員たちの奇妙な行動に翻弄される。
物語は妄想と現実の境界線上を彷徨い、何が真実で何が幻想なのか途中分からなくなってくることも。
この混沌とした心理戦がクライマックスに向かって徐々に解き明かされていく。
精神的なショックが人間の認識にどれほど深く影響を及ぼすのか。
また、過去に広く行われていたが今は禁忌とされるロボトミー手術など、精神医学の暗部にも光を当てている。
最近新たな薬がニュースになる等、飛躍的な進歩を遂げた精神医学。
とはいえ、まだまだ希望を抱くには程遠い現実がある。
本作は、複雑な謎解きを楽しみたい方だけでなく、人間の心理に興味のある方にもぜひお勧めしたい作品です。
でもギミックが明かされてからの迫力とラストは先が読めたからって関係のない面白さだった
だから名作
ディカプリオの作品でも最高級クラスの作品です
ネタバレするレビューがあるので、レビューは一切見ないで、映画を観て下さい
渾身の一作であって、なかなか簡単にはこのレベルの作品は作れない映画です
馬鹿がみてもまったくわからないので、一瞬でも目を離すと全体像がブレるため
馬鹿は筋肉が殴り合う映画でもどうぞ。
そうでない方にとっては最高級のミステリーと伏線の回収も見事です
何度も何度も観てますが、
やっとわかった事もあるほど緻密です
ラストにディカプリオが一言いいますが、
あれは凄い深い意味があります
わからなければ巻き戻してそのシーンは観て下さい
この映画全ての核心と、最後の選択を実はディカプリオがしたという非常に深い意味がたったの数秒の一言のセリフの中に全てあります
そこまでわかってからレビューすべき
ただ、辻褄合わせをするために、小さい脳みそを使いながら見れたという意味では良かったのかなと思ったのと、ロボトミー手術の存在をこの映画をきっかけに知ることができ、個人的に知識が増えたので、観て良かったなと思いました。
半分も観ないうちに、おかしいのこいつじゃん、となり一旦冷める。
しかし、ディカプリオに現実を突きつけるあたりから、しっかり引き込まれ感情移入できる。
(ディカプリオの演技が素晴らしいからかもしれない)
そしてラストシーン、いろいろ解釈できそうだが、私は治療は成功したのだと解釈した。
ところどころ妄想と現実の判断がつかないシーンがあったのでもう一度観てみようと思う。
けれどその捜査中に不可思議な現象がたびたび起き、その真相に迫っていくサスペンス映画
哲学的に考えさせられる物語にもなっていて、最後のシーンである「どっちがマシだと思う?」の問いかけは映画屈指の名シーン
是非見てくれ!と言いたい名映画
結局全てが空想だったで終わるのは
あまりにもつまらな過ぎるのでは?
も少し工夫が必要ですね。
他の国からのトップレビュー
Thanks for reading!
𝑪𝒓𝒂𝒛𝒚 𝑷𝒆𝒐𝒑𝒍𝒆 - 𝑻𝒉𝒆𝒚'𝒓𝒆 𝑻𝒉𝒆 𝑷𝒆𝒓𝒇𝒆𝒄𝒕 𝑺𝒖𝒃𝒋𝒆𝒄𝒕𝒔.
𝑻𝒉𝒆𝒚 𝑻𝒂𝒍𝒌, 𝑵𝒐𝒃𝒐𝒅𝒚 𝑳𝒊𝒔𝒕𝒆𝒏𝒔
Shutter Island is a 2010 American neo-noir psychological thriller film directed by Martin Scorsese and written by Laeta Kalogridis, based on Dennis Lehane's 2003 novel of the same name.
Leonardo DiCaprio stars as Deputy U.S. Marshal Edward "Teddy" Daniels, who is investigating a psychiatric facility on Shutter Island after one of the patients goes missing. As the investigation deepens, Teddy realizes he will have to confront his own dark fears if he hopes to make it off the island alive. Mark Ruffalo plays his partner and fellow deputy marshal, Ben Kingsley is the facility's lead psychiatrist, Max von Sydow is a German doctor, and Michelle Williams is Daniels' wife.
While 𝑺𝒉𝒖𝒕𝒕𝒆𝒓 𝑰𝒔𝒍𝒂𝒏𝒅 and the facility featured in it are fictitious, Boston harbor - where author Lehane is originally from - would provide inspiration for the original story’s context.
Home to a collection of social institutions - prisons, psychiatric centers, and the like - Long Island in particular was established in 1893 and remained operational until the mid 1900s. Despite there being no evidence of surgical interventions (like lobotomies) being performed at this institution, it was no stranger to allegations of abuse or mistreatment: with some accusations of staff knowingly poisoning patients with strychnine and withholding much needed medical attention.
𝑺𝒉𝒖𝒕𝒕𝒆𝒓 𝑰𝒔𝒍𝒂𝒏𝒅 ‘s source material highlights a claustrophobic environment ; it’s bleak, laughably small when compared to Scorsese’s set design, and depends on the tight knit nature of its components to drive the tension for readers in a complimentary fashion. This same island and its notable landmarks - specifically, the lighthouse and specified wards - have an imposing (yet elegant) aesthetic in this cinematic adaptation: mirroring 𝑻𝒉𝒆 𝑺𝒉𝒊𝒏𝒊𝒏𝒈 in terms of the palpable discomfort and highlighted sense of isolation plaguing its protagonist
(Sort of a #funfact, even though some of the locations were created using CGI, one of the more important filming locations was actually Medfield State Hospital, which was the first Asylum established for mentally ill individuals in Massachusetts that was founded in 1892. It has been closed as of 2003, but it’s grounds remain open to the public)
Speaking of its protagonist, Teddy Daniel’s personality is given a facelift of sorts, with Scorsese and screenwriter Laeta Kalogridis emphasizing attributes likely to draw sympathy from viewers as opposed to aversion. In line with Lehane’s bibliography, the original version of Daniel’s is morally ambiguous (though, at times, glistening with ill intent), and could be perceived in some ways as worse than the patients he searching for: both with permission and for his own chance at vigilante justice. Vindicated by an intermittent veil of moral righteousness (and confidence in what is right and wrong), and yet complicated by a montage of obviously traumatizing experiences, 𝑺𝒉𝒖𝒕𝒕𝒆𝒓 𝑰𝒔𝒍𝒂𝒏𝒅 is the gift that keeps on twisting: both predictably and exclusively in tandem.
Fast paced in comparison to Lehane’s writing, 𝑺𝒉𝒖𝒕𝒕𝒆𝒓 𝑰𝒔𝒍𝒂𝒏𝒅 is meticulous in not letting audience members linger in uncertainty for too long by reducing the deduction time needed for specific motifs (In example, a note) while maintaining the integrity of the overarching plot. I can only say in retrospect that the presence of Daniel’s delusions (or, what could most accurately be described as nightmares and intrusive thoughts) insist upon themselves: acting as could be party favors and taking away from the 𝒊𝒏𝒕𝒆𝒏𝒔𝒊𝒕𝒚 of the final twist as opposed to reinforcing it.
There is, however, a sustained strength in 𝑺𝒉𝒖𝒕𝒕𝒆𝒓 𝑰𝒔𝒍𝒂𝒏𝒅’s largest deviance from the book it is inspired by: a final question that delves into the relationship between perception and perspective, and moreover, the extent in a which a moment of mental clarity can offset a history clouded by hallucinations, culpability, and judgment. This makes each viewing vastly different as they relate to the conclusions viewers might draw, and differs substantially from Lahane’s closed (and definite) ending.
One of the better book-to-film adaptations to date, 𝑺𝒉𝒖𝒕𝒕𝒆𝒓 𝑰𝒔𝒍𝒂𝒏𝒅 has bragging rights as a well developed thriller that makes Lehane’s material complex without needless patronizations. Compromised in some ways - as some surprises are less obscure than others - Scorsese’s charm is preserved through his inclination towards ambiguity in its final stretch: surmounting, as an actual shutter might, rigid control over what viewers can see, and only pliable influence over what viewers might feel.
van de verkoper ( uiterst tevreden )
:-):-):-)
A mio parere si tratta di un film molto ben girato, molto ben interpretato da un cast di attori abbastanza numeroso e valido.
La trama è avvincente. Mi guardo bene dallo svelare alcunché, tuttavia posso anticipare che ci sono due livelli di lettura, che si intrecciano molto abilmente. Azione e psicologia sono ben miscelati.
Da vedere.