プライム無料体験をお試しいただけます
プライム無料体験で、この注文から無料配送特典をご利用いただけます。
非会員 | プライム会員 | |
---|---|---|
通常配送 | ¥410 - ¥450* | 無料 |
お急ぎ便 | ¥510 - ¥550 | |
お届け日時指定便 | ¥510 - ¥650 |
*Amazon.co.jp発送商品の注文額 ¥3,500以上は非会員も無料
無料体験はいつでもキャンセルできます。30日のプライム無料体験をぜひお試しください。
かいじゅうたちのいるところ Blu-ray&DVDセット(初回限定生産)
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 色, 限定版, ワイドスクリーン, 吹き替え, ドルビー |
コントリビュータ | キャサリン・キーナー, マックス・レコーズ, スパイク・ジョーンズ, マーク・ラファロ |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 1 時間 41 分 |
よく一緒に購入されている商品
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
名作絵本 「かいじゅうたちのいるところ」が、スパイク・ジョーンズ監督によって実写映画化!
主人公マックスの日本語吹替えを 「こども店長」 でお馴染みの加藤清史郎くんが担当。
マックスは8歳になる男の子。
ある晩、ママに怒られて、泣きながら家を飛び出した。
通りを抜け、林を抜け、気がつけば見知らぬ浜辺。マックスは目の前にあったボートに飛び乗り、ひとりで海へ漕ぎ出した。
荒れ狂う波を潜り抜け、やがてボートはひとつの島にたどり着く。
島の奥へと入っていくと、そこにいたのは・・・見たこともない大きな体のかいじゅうたち!
マックスを食べようとするかいじゅうたちに、マックスはとっさに嘘をつく。
「僕を食べちゃダメだ。僕には力があるんだから。それでバイキングの王様にもなったし、前にいたところでも20年間王様をやっていたんだ」
その嘘が功を奏し、なんとマックスはかいじゅうたちの王様として君臨することに。。。
そこから始まった想像を超える出来事の連続。
かいじゅうたちの王様としてみんなと楽しく過ごす日々。
これなら理想の王国だって作れるかもしれない。マックスはそう思ったが、事はそう簡単にはいかなかった。。。
【特典映像】
[ブルーレイ特典映像]
・ 短編:ふふふん へへへん ぽん!-もっと いいこと きっと ある-
・ 集めて こねて 形にして~
・ 撮影”迷”場面~ほえながら走る犬~絵本から映画へ~
・ モーリス・センダックとスパイク・ジョーンズ~夢のコラボ~
・ マックスは人気者!
・ レコーズ家~製作現場初体験~
・ 夢を奏でる~カーター・パーウェルの音楽~
・ いたずら大作戦
・ ”吸血鬼ジョーンズ 現る”
・ 撮影の舞台裏~子どもたちのいるところ~
[DVD特典映像]
・ 撮影”迷”場面~ほえながら走る犬~
・ いたずら大作戦
・ ”吸血鬼ジョーンズ 現る”
・ 撮影の舞台裏~子どもたちのいるところ~
【フォトギャラリー】
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 17 x 13.6 x 1.4 cm; 117.93 g
- EAN : 4988135810960
- 監督 : スパイク・ジョーンズ
- メディア形式 : 色, 限定版, ワイドスクリーン, 吹き替え, ドルビー
- 時間 : 1 時間 41 分
- 発売日 : 2010/5/19
- 出演 : マックス・レコーズ, キャサリン・キーナー, マーク・ラファロ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 5.1)
- 販売元 : ワーナー・ホーム・ビデオ
- ASIN : B002SSSUGS
- ディスク枚数 : 2
- Amazon 売れ筋ランキング: - 77,894位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 642位外国のファンタジー映画
- - 772位外国のアドベンチャー映画
- - 6,796位ブルーレイ 外国映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
お互いがお互いを理解しようとしつつも、どうしても理解できない、分かり合えない部分がそれぞれにあること
怪獣と少年の関係性だけでなく、同じ生き物の少年と家族、怪獣同士ですら分かり合えずぶつかり合ってしまい、それでもお互いを受け入れたくて、受け入れてもらいたいという誰しもが悩んだりした想い、その先にあるそれぞれの答えを改めて考えさせてくれる作品でした。
音楽は序盤から少しずつ主人公のマックスの感情とシンクロさせてくれるものが多く、
怪獣がマックスが楽しんでいるときは一緒にワクワクし、
悲しい時は一緒に悲しめました。
とても感情移入ができる何度も見たくなる作品です。
かいじゅう達の世界も複雑怪奇。
切なく暖かい気持ちになりました。
怪獣達の顔の表情にも注目!
上手く表現されていて可愛かった
です。
暗く冷たいタッチのシーンもあるので、好き嫌いが分かれる作品です。
ただ、私はこの映画が大好きです。
フサフサで可愛いのに、尖った角や爪で引っ掻き回して、大暴れ!のかいじゅうたちと、家の中を叫び倒してやりたい放題暴れ回るマックス(主人公)の姿は、瓜二つ。
仲良く楽しく過ごしたいだけなのに、気持ちとは裏腹の言動で、周りも自分も傷つけてしまうマックスとかいじゅうたち。
喧嘩の後、みんなそれぞれの孤独に向き合います。
孤独じゃない人(かいじゅうも動物も)なんて、いないんですね。
だからこそ、一緒に過ごす時間は、楽しく過ごしたい。
みんな違って当たり前、分かり合えなくて当たり前。
それを思い出せれば、相手の気持ちを理解しようと、寄り添う気持ちも出てくるもの。
普段は忘れてしまいがちな大事なことを、思い出させてくれる映画です。
かいじゅうたちと遊び回るマックスを見ていたら、「楽しいこの時間が、永遠に続けばいいのに」と思っていた子供の頃の気持ちとリンクし、自分でも驚く程に涙しました。
けれど、歳を重ねて
「終わってしまうからこそ、愛おしいこの時間。
終わってくれたからこそ、迎えられる楽しみな時間。」
と、今思える自分が、少し嬉しい。
暴れ回っていた(人間かいじゅう)マックスも、最後には、誰よりも愛情を注いでくれる人の元へと帰ります。
やっぱり家族って大切。
帰る場所があるって、嬉しいものだよね。
色々な発見があり、童心に帰れるところ。
かいじゅうたちのいるところ。
これはネット上のレビューでも大絶賛間違いなしだろう……と思って開いたこのページ、予想を綺麗に裏切って綺麗に星1つから5つまでご分割。笑
しかし一瞬後には、それもそうか、これはそういうタイプの映画かもしれない、と不思議な納得もしてしまった。
この映画に「嵌れる」かどうかは、冒頭の10分で決まると言っても良い。
私はもうこの時点でファンになった。マックスの行動が痛いほどに理解できたし、というより実際自分も、恐らくこういう子供だったからだ。
マックスは「大人」の目から見れば、(正常な範囲かもしれないが)周りを困らせる事ばかりする、自分勝手で我が儘な子供なのかもしれない。
しかしこの映画が切り取っているのは、その裏にある複雑な表情であり、あるいは虚勢であり、あるいはそれによって守ろうとしている「何か」なのである。
この映画がこうなった理由は、なんだか凄く分かる。
恐らく原作を描いたセンダック(彼はこの映画がワーナーから「ちゃぶ台返し」に合いかけた時、必死に擁護したそうだ)も、
見事なトーンで切り取った(「暗すぎる」との評もあるようだが、私はこの色調以外の選択は無いと思う)監督を務めたスパイク・ジョーンズも、
多分『こういう子供』だったし、ある意味では今でもそうだからなのだろう。
だから、自分に対して、世界にきっと居るであろうそういう「子どもだち」に対して、君は一人じゃない、と語りかけたくてこの作品が出来上がったんだと、そう思う。
この映画は共感できるものに対しては本当に痛々しく取られているが、その一方でその痛々しさが苦痛になる一歩手前で緩和されるような、優しい作りになっている。
しかし、それが「ぬるさ」になっていないのが凄い。
「戦争」のシーンも、その後に訪れる崩壊も、別離も、撮ろうと思えばもっと瞬間的に「強く」描く事は出来ただろう。しかし、そこを敢えて「弱く」する事によって、根底に流れているずっと大きなテーマに寄り添わせているのである。
ヤーヤーヤーズのカレンOらによるサウンドトラックはイノセンスと祝祭感に溢れ、そのバランス感を担う大きな役割を果たしており特筆。
恐らく人を選ぶ映画だが、多分そこに年齢は関係ない。
いまいち共感出来なかった人も、きっと、これは世界に必要な「もの」なのであり、これによって少しの救いを見出せる「子ども」が居るという事を、少しだけ感じてほしい。
人によっては傑作に成り得る、私にとっては宝物のようになった映画。
他の国からのトップレビュー
As adults we talk about how wonderful childhood was and use phrases like, "In the halcyon days of my youth..." Well, most of us don't use THAT phrase, but you get the idea. We idealize childhood as a time of innocence, delight and joy. We refer nostalgically to our early years as "The best years of my life."
We do this and ignore the reality of childhood. We ignore the memories of terror and sadness, the years spent not really understanding anything about the larger world, the feeling of oppression by adults, by school bullies, by our siblings. We forget the times we felt like the world never understood us and how we'd wished - oh, how we'd hoped - that it would all go away and we'd end up being the long-lost child of someone rich and famous who would take us away from the horrible world we were in and to some greater, more wonderful place.
For most of us the best we could ever do to get that better place was to imagine it. That's what young Max does in this wonderful adaptation of Maurice Sendak's classic children's book, "Where the Wild Things Are".
Like most people born after about 1960 or so I read the book when I was a kid, and had a copy of it. I remember reading the heck out of it, and I even remember being excited every year at Christmas when there was a chance (cause it didn't happen every Christmas, just a few), of going to see the Pacific Northwest Ballet do their performance of "The Nutcracker", because it contained sets designed by Sendak.
The movie stretches the original story somewhat (it had to, given that the book was about ten sentences in length), but unlike other movie adaptations of short kids books (most notoriously "How the Grinch Stole Christmas" and "The Cat in the Hat"), this adaptation succeeds.
The movie tells the story of young Max, a lonely nine-year-old boy with a very active imagination. He's prone to great fits of creativity, occasional bouts of violence and crying for what he knows isn't a good reason. He's at that most awkward of ages: still a child, but he can see puberty coming over the horizon. He's not a little kid anymore, but he's not nearly an adult.
He gets into a fight with his mother one night while wearing a wolf costume. It ends with him biting her shoulder and running into the night. He wanders along through the darkened backways of suburban America and eventually finds a little boat. He gets inside and winds up where the wild things are. He's initially scared of them, but then spins them a tale of great BS and winds up being made their king.
Let the wild rumpus start!
This movie is charming on many levels. Max Records, who plays the main character Max, is thoroughly adorable. The monsters, most notably Carrol and KW, are entertaining and charismatic, particularly Carrol, voiced by James Gandolfini. He really does a great job of reflecting all the insecurity and uncertainty that the character of Max feels.
Visually the movie is wonderful to look at. During one point in the story Max comes up with the idea of building a great big fort for them all to live in, and the end product looks spectacular. And the wild things themselves are a major technological accomplishment. Played by actors in suits with CGI added in, they look and feel real.
The writing is quite sharp, and at no point does this feel like a ten sentence story stretched into 100 minutes. It feels more like it derived organically and is an extension of the original story rather than stuff just added in recently. It works and works well.
Lots of people have said this isn't a movie for kids, and I totally disagree. Really young kids, like four or five years old, they won't likely get it and will be bored and fidgetty. But kids from about eight or so upward should be able to handle it fine.
This is, by the way, the first movie I've ever seen in Blu Ray! It looks great, but since I haven't seen any others, I can't really compare as far as picture quality or anything like that goes. The special features are wonderful fun, particularly the ones show Max Records and his family. He seems to have a good head on his shoulders, and a good family backing him up. I see good things for him in the future.
Now I just wait to see if they'll try an adaptation of "In the Night Kitchen"...
People have said that the film is plotless and that nothing happens, but that isn't stricly true. Max runs away from home and sails to the island of the Wild Things who, fearing his "magic powers", make him their king. They feel it is up to Max to keep the sadness away, to make the island a better place, but things don't necessarily work out for the best. The film itself is beautifully done, with golden-brown cinematography that evokes the atmosphere of a sunny autumn day just before winter arrives. Jonze has a great eye for art direction: for example the the Wild Things' homes are constructed from sticks in an organic, Henry Moore-esque fashion. It's a visual look which I definitely haven't seen in any other film. You would think that the source material by Maurice Sendak, being only 10 sentences long, is not nearly enough to make for a 100 minute film but writers Jonze and Dave Eggers have done an excellent job in fleshing out a story and the characters. The absence of a father in the original story here means a divorce, and all 7 of the Wild Things represent a different aspect of Max's personality.
The voice cast is superb and gives the film life and humour (I was surprised to learn that James Gandolfini of The Sopranos voices Carol, the Wild Thing who is concentrated on most and who is shown on the DVD cover). The music by Karen O of the Yeah Yeah Yeahs is highly unusual, a mixture of folk acoustic and a group of children shrieking and barking during the wild rumpus scene.
What too makes this such an unorthodox "family film" is the darker side that Jonze has added which I won't reveal here in case you haven't seen it yet, and although the film ends on a (sort of) happy note it still leaves the viewer feeling a bit down (in my case anyway). But this actually ends up being one of the film's strong points -- it is more emotionally engaging that way. It does have a few morals in it though they aren't as in-your-face as Disney; that being wild like Max doesn't always have the desired consequences. But most of all it does make you want to wear a wolf suit and go rampaging through the forest, howling with your own Wild Things and forgetting the pressures of the everyday world, if only for a short while.
It has captured the memories I have of this book and made it real. And I get teary every time I see it.
This time I got to watch it with my mother, who for some reason doesn't remember the book. But she too enjoyed the movie.
On a sad possibly ironic note, we happened to watch it the same night Maurice Sendak passed away. :o(