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CERO D※輸入盤です。日本語表記はありません。マニュアル・ディスク・ケースのセット販売です。その他の付属品はないもとのご理解下さい。ダウンロードコード・プロダクトコード等がある場合でも、使用の可否について保証致しかねます。盤面良好です。ケースにスレ、があります。※注意事項※■付録等の付属品がある商品の場合、記載されていない物は『付属なし』とご理解下さい。 ※
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Dead Space 2 (輸入版) - PS3

プラットフォーム : PlayStation 3
4.4 5つ星のうち4.4 774個の評価

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PlayStation3
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この商品について

  • 禁断のゲーム 『DEAD SPASE(デッドスペース)』 の続編
  • 『DEAD SPASE 2(デッドスペース2)』
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登録情報

  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • 製品サイズ ‏ : ‎ 17.02 x 13.46 x 4 cm; 90 g
  • 発売日 ‏ : ‎ 2011/1/25
  • ASIN ‏ : ‎ B00309XHD0
  • 商品モデル番号 ‏ : ‎ 15888
  • カスタマーレビュー:
    4.4 5つ星のうち4.4 774個の評価

商品の説明

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上位レビュー、対象国: 日本

2015年2月14日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
カプコンのバイオ4が好きならデッドスペースも楽しめるという作品の2作目。
良い意味で前作との大幅と言える変更は無いが、システムを向上させ、難易度を程良く上げたと言った感じでしょうか。
前作から部位破壊要素もあってか、グロさで定評のある作品ですが、そのグロさもパワーアップしてますね。

難易度が上がっただけに、前作以上に初見では無駄にダメージを受けたり、無駄弾撃ったりする場合が多くなったので
スタートボタンで出る項目にチェックポイントからやり直せる項目が増えたのは嬉しいかぎり。
チェックポイントを選択した時のロード時間も驚く程短く快適。
チェックポイントとは、簡単に言えば修羅場直前の状態から直ぐにやり直せるポイント。
一度修羅場を体験してからチェックポイントを選択、そしてまた起こる修羅場に対してどう対応するのか、
どの武器を使うのかを考え、思惑通りに行った時の爽快感が良いです。

敵の特徴としては、
前作以上に高速で襲ってくる敵が多く、速度も前作以上、対集団戦や酸を飛ばしてくる敵も多数配置されているのが特徴か。
特に不自然さを感じる程に高速な上に、遠距離からジャンプ攻撃してくる敵がかなり厄介。
「あんなの飾りです。偉い人にはそれがわからんのですよ」と某アニメの整備士のセリフを体現するかの如く
脚が無い敵がこんなに厄介とは・・・。

前作では初期装備のプラズマカッターの強化で何とかなっていた感もありましたが、
今回は弾をばら撒けるパルスライフルの方が有効に感じたし、他にも武器を強化する必要性も感じる内容なので
即座に武器変更できる十字ボタン全方向を活用しました。

前作からあるキネシスの使い勝手が良くなり、もはや武器のひとつと言って良いくらいになりました。
キネシスとは、磁力のようなもので物体を引き寄せたり撃ち出したりする要素です。
今回のキネシスは物体を引き寄せる速さが凄く速くなり、又、撃ち出した物体を敵に当てやすくなったので、
棒状の物、敵の死骸からの爪を武器代わりにする事が前作以上に有効になりました。
普通に武器を使うよりも爽快感があるので、かなり頻繁にキネシスは使うようになりましたね。

ステイシスも前作からありますが、これもパワーアップしてます。
ステイシスとは、物体や敵をスロー(遅い)状態にする要素です。
今回は一定時間でエネルギーが自動で回復するので使いやすいです。
あと回復アイテムも前作より入手する事が多く、アイテム欄の1マスに3個持てるようになりました。
ステイシスで敵を遅くしてから敵の爪を部位破壊して、その爪をキネシスで素早く引き寄せてから、
その敵本人に突き刺すという攻撃も可能です。

多少残念かなと思ったところは、敵の死骸が消えやすい事ですね。
今回は敵を倒した時点ではアイテムを落とさず、死骸にもう一撃加えるとアイテムを落とすのですが、
戦闘が終わって気が付くと死骸が消えていて、倒した敵の数よりアイテムが回収できない事が時々あります。
場所にもよるようですが、4体くらいは維持する様子ですが、それ以上は先に倒した死骸から順次消えてる様子です。
敵が落とす弾薬、お金などで成り立っているところもあるゲームなのに、これはどうなんだろうか?と思いました。

あと残りの要素としては、
前作は拠点となる場所を中心に活動してモノレールのような乗り物に乗るとチャプターが進む感じでしたが、
今回は片道切符的な感じなので、いつの間にかチャプターが進んでいたりするのも特徴でしょうか。

今回の主人公はよく会話するようになりました。
会話するようになっただけに余計に内容が気になりますが、やはり英語なので何を言ってるのかはわかりません。
気になる方は攻略 wiki や実況動画でも親切に日本語訳付きの動画があるので、それで確認すると良いと思います。

最後に簡単に言えば、難易度は高めですが、
アクションシューティング好きで「ヒャッハー!」と敵をミンチ肉にする事が大好きな方にはお薦めです。
色々な面で爽快感は抜群なゲームだと思いますよw
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2018年7月5日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
気持ち悪いけど悪くない。グロイ。
バイオ4を尊敬していたスタッフが作成。
以下個人的な評価。
Dead Space 1:85点
Dead Space 2:90点
Dead Space 3:75点
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2011年1月29日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
Dead Spaceの正当な続編として発売された本作。
開発・発売元も相当力を入れているだけあってシステムは洗練され、
グラフィックも更に向上した事で本作品が初めての人も
また前作からプレイしている人も大変楽しめる出来だと思います。
特にイベント演出面はあっさりしていた前作に比べると大変濃密になりました。
早く先が見たいという気持ちにさせてくれる事間違いありません。

しかし前作が好きであれば好きである程、本作品に多少違和感を感じる部分もありました。
後半になればなるほどほんの少し移動する度に大量の敵が出てくる状況になります。
また発売直後の為、明言は避けますが最終チャプター近辺からゲーム終了間近までとにかく逃げるプレイを強要されます。

バイオハザード化、というのも少し間違っているような気もしますが上記理由より
ゲーム後半は緊張感も何もなく「どうせここでも敵が出てくるのだろう、はい出てきた。じゃあ撃つか」
の繰り返しになってしまっていた事が残念でなりません。

前作でも大量の敵が出てきたり、とにかく逃げなければならない状況はいくつかありましたが
静と動の部分のメリハリがついていた様に感じます。
だからこそ最後までいつ敵が出てくるかと緊張感を保ったままプレイが出来ていたので
この点だけは残念でした。

とは言え本作品が良く出来ている事は間違いなく、自信を持ってお勧めできる一本です。
英語と流血などのバイオレンスな表現に抵抗が無い方は是非やってみるべきでしょう。

難易度的には前作に比べてかなり難しくなっている様に感じました。
腕に自信の無い方は無理せずまずは低難易度を選択されることをお勧めします。

ちなみにマルチプレイヤー対戦も出来ますがこちらは完全なオマケレベルです。
進行不可能となるバグなど調整も十分とは言えませんのでこちら目当てで購入される事だけはお勧め致しません。
35人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2020年4月16日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
ハードコアの一個下の難易度zealotのラスボス戦で詰んでたのですがフォースガンを使うと一発でクリアできました。ラスボス戦はフォースガンが無いと詰むのでそれまでに絶対買ってたほうがいいです。あいつらを一発で吹き飛ばせます
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2014年12月27日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
ゲーム自体の良さは、ほかの方々が散々レビューされ、全くもってその通りであり、高評価も納得できるものです。
文句なしの良作だと思います。
しかし、とんでもないところに問題がありました。
恐怖耐性のある方はいいのですが、
やりたいのに怖くて先に進めることができないのです。チャプタ7でドロップアウトです。
ビビりな人で購入を検討されていれば一読しといてください。
以下、ビビりの感想です
恐怖で体が硬直しながらのプレーのため肩がこりまくり。
さらに、コントローラーがビショビショになります。
気分転換に始めたゲームなのに、1時間後にはドッと疲れています。
疲労と恐怖で、1時間以上の連続プレーが困難になり、スイッチ切って現実世界に戻りたくなる。
ビビりにとってはそんなゲーム内容です。
良作って認識しながらもプレーできない自分が情けなく、ヘタレであることを自覚させてくれたソフトでした。

追加記入
チャプタ7で一度はやめてしまいましたが、数か月後に再開し、ハアハアしながらなんとかクリアできました。
ちなみに、二周目はアップグレードした武器を引き継げるので、落ち着いてあそべます。よかった~
15人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2017年9月22日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
開始からいきなりの手に汗握る展開(笑)
さすがですね。前作よりも映像やらなんやら色々格段にパワーアップしてます。
前作より敵が、固くなってたり謎解きが少し難しくなってます。
しかしながらゲームのクオリティーはかなり高いと思います。
2018年3月14日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
敵のグチャっていう吹っ飛び方とか爽快そのもの。
ラスボス戦がムズ過ぎて投げたけど、トータルで面白かったんで問題ないす
2012年11月20日に日本でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
前作より拍車をかけて増した、 アイザックのハイパーアクションの数々には唖然。

前半戦は特に、強化されたキネシスと、時間経過で回復する様になったステイシスを利用しての、節約プレイが重要です。

また、後半は一度に出てくる敵の量が多くなるので、前作以上にラインガンやフレイムスロアーの有り難みを感じました。

新ネクロモーフも、個性の有る奴らばかりなので、2、3週目は最大強化したステイシスをかけ、じっくりモデルを観察していたのは自分だけではないはず・・・(笑)

それくらい、良いゲームです・・・ そう、バグが無ければ・・・

自分の場合は、2種類遭遇しました。
・特定部分に行くと、イベントが進行せず、進めなくなるバグ
・特定部分に行くと、アイザックが宇宙へ放り出され、何も出来ず死亡するバグ
どちらも、チェックポイントからの再開では、
必ず再現します。
セーブポイントからやり直すと、 どちらも直りましたが、 初遭遇時、自分はあまりセーブをしていなかったので、3チャプター分戻され、かなり心が折れました。

以上より、セーブをまめにしながらの進行をお勧め致します。

恐ろしくて、セーブ回数制限のある、ハードコアモードには手を付けられません・・
13人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

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B P
5つ星のうち5.0 Love this series
2021年7月11日にカナダでレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
The disc was in perfect condition. No case but I was going to put it in a binder anyways.
Miguel
5つ星のうち5.0 Espacio
2019年9月28日にスペインでレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
Increible atmósfera, frenético aunque menos terror que el primero, muy buen juego
Giggly Giggles
5つ星のうち5.0 Dead space 2
2019年4月21日にオーストラリアでレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
Classic survival horror gaming at its best
Chava
5つ星のうち5.0 exelente
2016年4月3日にメキシコでレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
todo perfecto y rapido bien empacado espero volver a comprar con ustedes mil gracias 100% confiables seguire viendo sus productos
1人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Bryan
5つ星のうち5.0 Phenomenal experience--perfect blend of horror and action.
2013年4月9日にアメリカ合衆国でレビュー済み
機種・種類: PlayStation3Amazonで購入
Note: I am brand new to the series (better late than never).

I played the original Resident Evil when it first came out in 1996, and ever since then I've loved survival horror/third person action games. Dead Space 2 is another outstanding addition to both genres. I thought nothing could ever top Resident Evil 4 in terms of quality, design, and sheer fun, but Dead Space 2 comes pretty close. The hallmarks of this game are its extremely creepy and oftentimes grotesque atmosphere, thrilling action sequences, and high degree of customization of your weapons and items.
I've written a pretty detailed review--mostly intended for those new to the series like I am, so I'll give an abbreviated version with scores right below if you don't want to read what I have to say for each aspect of the game:

Gameplay: 5/5
Atmosphere: 5/5
Graphics: 5/5
Sound: 5/5
Mechanics/ease of control: 4/5
Story: 4/5
Overall: 5/5

ATMOSPHERE/GRAPHICS:
In many ways the settings/environments make this game. Each area of the game has its own unique scares and horrific imagery. One aspect that I really liked was that the game throws you right in the deep end, forcing you to cope with enemies right from the start, and you never look back. This contrasts with many games (Resident evil 4/5, Half-Life, Doom 3, FEAR) in which everything starts quiet and normal, and then the situation quickly turns chaotic. The feeling of being hunted while unarmed and trying to figure your way out of the initial 20 minutes of the game really added some exciting nervous intensity to the opening moments, which one doesn't often experience in other games. Other settings do a great job instilling fear, especially when the player first enters the living quarters area of the Sprawl. The player witnesses Necromorphs attacking Sprawl residents indiscriminately, and the screaming, yelling and general disarray create a fairly realistic feeling of panic. Lighting is also another key component of Dead Space 2's atmosphere. Almost every area is pretty dark with few exceptions, and since many enemies move fast, this creates a visceral feeling similar to Doom 3's poorly lit environments.

GAMEPLAY:
While the base game mechanics are not terribly different from many over-the-shoulder style third person shooters, several aspects are worth mentioning. One of the hallmarks of Dead Space 2 is that it forces players to use weapons to defeat enemies in a different way. In a time when headshots are the gold standard for 99% of games, Dead Space 2 requires players to sever limbs in order to defeat enemies--well-placed head shots will get you nowhere. This is a refreshing change of pace, as the dismemberment strategy will change based on enemy type (there are several), and thus every battle becomes much more tactical. There are also a wide variety of unique weapons to choose from, and each weapon will serve a different purpose in your arsenal, depending on how you want to fine tune your Necromorph killing strategy. Puzzles are frequent enough to serve as welcome breaks from the tense action, but not too frequent to become annoying. Another cool aspect of gameplay is Isaac's kinesis powers, which allow him to move small objects and launch them to break windows or kill enemies (not unlike the gravity gun in Half-Life 2). Although not quite as fun as the gravity gun from HL2, this ability has its uses in moving objects to solve puzzles, and launching dangerous objects to kill Necromorphs, which can be handy at higher difficulties when conserving ammo becomes extremely important. Another ability called Stasis is used to slow down enemies and objects, giving you invaluable time to slay larger or faster Necromorphs or solve key puzzles. Using Stasis is fun and rewarding, and it becomes an even more crucial element as the game progresses.

Dead Space 2 also gives you a great deal of leeway in how you want to customize your weapons/items/suit. Locations known as "benches" serve as upgrading stations that allow you to use "power nodes" which can be bought or found to unlock upgrades to weapons, items, and your suit. The upgrade "map" for each weapon actually resembles a simpler version of the Sphere Grid from Final Fantasy X. Power nodes can be used to access abilities, and since the upgrade maps branch out considerably, you have to make strategic decisions in following certain "routes" of customization. The player uses power nodes upgrade things such as damage, reload speed, capacity, and alternate fire damage for weapons, and hit points for the suit, to name a few examples.

SOUND:
I almost never devote a separate section to a game's sound. While sound is important in all games, the sound in each area of Dead Space 2 creates a truly unique horror experience that stands apart from many other games. I'm not just talking about the occasional burst of steam/loud clanking noise intended for a cheap scare--Dead Space 2 uses sound in a way that creates a very tense/foreboding experience. Walking through a hallway in an apartment the player will hear muffled screams and conversations behind doors. Necromorph sounds can be heard as well, but these don't always lead to a predictable surprise by an enemy. Sometimes seemingly ominous sounds will result in nothing, which makes it even scarier when something actually does happen.

MECHANICS/CONTROLS:
Dead Space 2 handles pretty well on the PS3. Since I was brand new to the series, it took some time for me to get acquainted with the controls--even with the tutorials--but I managed to get pretty comfortable handling the game after ~20 minutes of play. Controlling/maneuvering Isaac is also fairly fluid--he doesn't feel too sluggish. The camera controls pretty well for the most part, although occasionally problems arose when being backed into a corner or attacked in certain corridors that made it difficult to see what was happening. One ability that I would have liked to see in Dead Space 2 that was missing was a "quick turn" maneuver that would allow Isaac to swing 180 degrees to turn around rather than having to do it manually.

STORY:
While a crappy story certainly doesn't break a game for me, having a good one doesn't hurt. Dead Space 2 delivers well on the story aspect, and it's enough to keep you intrigued for the most part. It's fun to read and listen to text/audio logs from various Sprawl inhabitants and watch video feed of key characters as they guide you through your objectives, all of which contribute to the story and enhance the experience. Dead Space 2 also presents occasional interactive cutscenes, which are interesting, although don't expect the intricacy of interaction found in Resident Evil 4. The voice acting and script are pretty good--better than most movies, but nothing that necessarily deserves an Oscar. Gunner Wright does a great job giving Isaac a sense of personality, and the character dialog isn't nearly as corny as some games (RE4 comes to mind).

OVERALL:
This is a fantastic game. It's one of those rare gems that really delivers on every front, from graphics to story and map design. So many games these days are stooped in formulaic mediocrity; it's nice to see a game that changes that by injecting a little variety into the experience. If you haven't already, please get this game. I'm sorry I didn't play it sooner.
5人のお客様がこれが役に立ったと考えています
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