¥1,152 税込
ポイント: 12pt  (1%)  詳細はこちら
無料配送5月27日 月曜日にお届け(初回注文特典)
詳細を見る
または 最も早い配送 本日中にお届け(1 時間 17 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
残り5点(入荷予定あり) 在庫状況について
¥1,152 () 選択したオプションを含めます。 最初の月の支払いと選択されたオプションが含まれています。 詳細
価格
小計
¥1,152
小計
初期支払いの内訳
レジで表示される配送料、配送日、注文合計 (税込)。
出荷元
Amazon.co.jp
出荷元
Amazon.co.jp
販売元
販売元
支払い方法
お客様情報を保護しています
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら
支払い方法
お客様情報を保護しています
Amazonはお客様のセキュリティとプライバシーの保護に全力で取り組んでいます。Amazonの支払いセキュリティシステムは、送信中にお客様の情報を暗号化します。お客様のクレジットカード情報を出品者と共有することはありません。また、お客様の情報を他者に販売することはありません。 詳細はこちら

マッドマックス / サンダードーム [DVD]

3.9 5つ星のうち3.9 3,364個の評価

27パーセントの割引で¥1,152 税込
参考価格: ¥1,572

他に注記がない場合、参考価格とは、製造業者、卸売業者、輸入代理店(「製造業者」)などの小売業者以外が設定した、商品のカタログなど印刷物で発表された、または製造業者が小売業者に提示する参考価格・推奨小売価格を意味します。ただし、Amazonが製造・販売するデバイスの参考価格については、他に注記が無い場合、個人のお客様向けに最近相当期間表示されていた価格を意味します(注記の内容を含む参考価格の詳細については、該当する商品詳細ページをご確認ください)。なお、割引率の表示は1%毎に行われており小数点以下は四捨五入しています。
詳細はこちら
ポイント: 12pt  (1%)  詳細はこちら
仕様
価格
新品 中古品
DVD 通常版 ¥1,026
DVD 通常版
¥1,152
¥1,059 ¥680
DVD 1枚組 ¥1,650 ¥99
DVD 通常版
¥900 ¥463
DVD 初回限定生産 ¥1,190 ¥1
DVD 通常版
¥1,300 ¥197
今すぐ観る レンタル 購入
OFF 買い物をする
プロモーション情報 2点買うと5% OFF 1 件
  • 2点買うと5% OFF 買い物をする
無料のプライム配送を提供していない他の出品者からより安く入手できます。
{"desktop_buybox_group_1":[{"displayPrice":"¥1,152","priceAmount":1152.00,"currencySymbol":"¥","integerValue":"1,152","decimalSeparator":null,"fractionalValue":null,"symbolPosition":"left","hasSpace":false,"showFractionalPartIfEmpty":true,"offerListingId":"1GFj2KvJ8w0FUqeiVKY76drKJeh%2BxRQuhpb9hS4%2FWHs2Br55gsOIRgHkLtA4yjA3d82e2alPKHl0h3MaPzJIdOoWgQFe4cpLtvm8UOAJgKB7QtuYfOlXgC5M1Rd1Gr0G","locale":"ja-JP","buyingOptionType":"NEW","aapiBuyingOptionIndex":0}]}

購入オプションとあわせ買い

フォーマット 色, ドルビー, ワイドスクリーン
コントリビュータ メル・ギブソン, キャサリン・カレン, フランク・スリング, ジョージ・オグルビー, ジョージ・ミラー, ティナ・ターナー, ブルース・スペンス, ヘレン・バディ
言語 英語
稼働時間 1 時間 47 分

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

よく一緒に購入されている商品

¥1,152
残り5点(入荷予定あり)
この商品は、Amazon.co.jpが販売および発送します。
+
¥1,152
最短で5月27日 月曜日のお届け予定です
残り4点(入荷予定あり)
この商品は、Amazon.co.jpが販売および発送します。
+
¥1,152
残り4点(入荷予定あり)
この商品は、Amazon.co.jpが販売および発送します。
総額:
当社の価格を見るには、これら商品をカートに追加してください。
ポイントの合計: pt
詳細
追加されました
spCSRF_Control
これらの商品のうちのいくつかが他の商品より先に発送されます。
一緒に購入する商品を選択してください。

商品の説明


シリーズ・クライマックス! 今度の闘いは死のドーム

核戦争により世界が灰と化して15年。女帝アウンティ・エンティティの支配する街ではサンダードームで開かれる一対一の死闘に熱狂していた。戦士を求めていたアウンティの罠に落ちたマックス。彼を待ち受けていたのは、最強の怪人マスター・ブラスターとの命を賭けた闘いだった!女帝役のティナ・ターナーの豪快な演技が話題を呼んだ「マッドマックス」シリーズ第3弾!


【映像特典】
・ オリジナル劇場予告編

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 2.35:1
  • メーカーにより製造中止になりました ‏ : ‎ いいえ
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 18.03 x 13.76 x 1.48 cm; 83.16 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988135805973
  • 監督 ‏ : ‎ ジョージ・ミラー, ジョージ・オグルビー
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ドルビー, ワイドスクリーン
  • 時間 ‏ : ‎ 1 時間 47 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2010/4/21
  • 出演 ‏ : ‎ メル・ギブソン, ティナ・ターナー, フランク・スリング, ヘレン・バディ, キャサリン・カレン
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語, 英語
  • 言語 ‏ : ‎ 英語 (Dolby Digital 5.1)
  • 販売元 ‏ : ‎ ワーナー・ホーム・ビデオ
  • ASIN ‏ : ‎ B003EVW6N6
  • 原産国 ‏ : ‎ 日本
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    3.9 5つ星のうち3.9 3,364個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中3.9つ
5つのうち3.9つ
3,364グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2024年4月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
映画のセットがTV番組レベル、折角ギブスンとターナーの共演なのにもったいない。
良い主題歌なのに当時は全米1位ではなかったらしい、1位はラブコメのセントエルモスファイヤーの主題歌だった。
現代で争えば逆転したと思われる、平和ボケしてないし曲に時代が追い付いた感がある。
2023年7月16日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
面白い
2024年2月7日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
こちらも以前から何回も観たことのある作目…ですが、やはり1作目&2作目に比べると「マッドマックス」感がねぇ…。
最初の頃の作品自体にあった荒々しさがないというか…、あきらかに1、2作目が思った以上にヒットして「3作目マッドマックス作りましたよ!!」感が出ていてね…。

あと、何と言うか…恐さに欠けるというか…痛さが伝わってこないというか…。

サンダードームでの戦いもイマイチ…。

悪党達も前2作品に比べると見劣りしている…。

やっぱり悪党あってのマッドマックスなのでねぇ…ちょっと残念。

では次は「怒りのデス・ロード」に行ってきますかね。
2023年1月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
メル・ギブソンが演じるマッド・マックスも、この作品では「砂漠の民」から「キャプテン・ウォーカー」という伝説の英雄に祭り上げられてしまいます。

「砂漠の民」のモデルはオーストラリアの原住民(アボリジニ「ケマダの闘い」/エンニオ・モリコーネ)なのでしょうか?
彼らはマッド・マックスを伝説の「キャプテン・ウォーカー」と信じて疑いません。
マックスは「違う」と否定します。現実は、そんない甘いもんじゃない。
しかし、ラスト、自らは乗れなかった「未来への希望の飛行機」を砂漠の上で見送ります。悪女役のティナ・ターナーの名台詞「あんたも、なかなかやるじゃないか!達者でな!(男だね~!やるじゃないか!)」

音楽担当がモーリス・ジャールなのも素晴らしい!

最高です!!
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2022年11月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
トップガンのような単純明快で誰もが楽しめる娯楽作品として、また、バイオレンスとアクションを求めて、マッドマックスシリーズを追いかけていると、とても違和感を覚える一作。
ジョージミラー監督が描きたかったヒーロー像と、大量生産、大量消費に明け暮れ、半ば狂気じみた世紀末へ向かうその当時の世界への強いメッセージがきちんと盛り込まれており、話の展開も無駄がなく、スケールの大きな素晴らしい作品になっている。
ただ、これも前作、前々作という伏線があってのこと。
本作だけ見ると、ともすればブレードランナーのような作品と同様に扱われるかもしれない。
しかし、そこはしっかりマッドマックス。
ぶっきらぼうで、決して最強ではないが、秀でたサバイバル能力と戦闘力、彼が現れると、なんとなく争いが収まり(始まり?)、世界がすくわれる…。暴力だけが支配する荒廃した世界で、誰がために戦う、優しいヒーロー。恰好いいです。
ジョージミラーの熱いメッセージ、しかと受け止めました。最高です。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2023年11月8日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
なぜこの作品をマッドマックスの名前で出したのか・・と思うほど、1・2とは別物でした。
サンダードーム編、原住民編、最後のカーチェイス編が別々の作品のようになっていて、まとまりが無いのも駄作と言われる所以なのかも知れません。

ただ、「砦で物語が始まり、砦を出て、カーチェイスをして締め」という展開は、Fury Roadの原型というか、あの映画が本来サンダードームでしたかった事だったのかな?と思いました。

ある意味この映画があったからこそ、あの大ヒットに繋がったのかも知れません。
その点ではシリーズ上で重要な作品なのでしょうね。
2022年3月19日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
All the Mad Max films are great and high quality film making. A+
2023年6月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
マックスはスーパーでは無いヒーローなので、ハラハラする展開が醍醐味w
ティナ・ターナーが出演したと話題の映画だったのを思い出した。
どっかの原住民の様に暮らす子供たちと、その経緯が興味深い。
相変わらず冷酷になり切れず、余計な面倒ごとに巻き込まれるマックス。
そして、最後には一人になるとw
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
BlackBear
5つ星のうち5.0 Wszystko zgodne z opisem
2024年5月2日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
płyta odtwarzana poprawnie, polecam
Xam
5つ星のうち5.0 Must gran bel DVD
2021年5月27日にイタリアでレビュー済み
Amazonで購入
Imperdibile un. Must !!! Gran bel DVD
Clive Fisher
5つ星のうち5.0 Surprise packaging !!
2018年5月17日に英国でレビュー済み
Amazonで購入
Great DVD albeit 2nd hand. A little worried as the box is printed in a foreign language, so I have no idea what it says, but the disc is alright and jolly good entertainment.
Julie B
5つ星のうち5.0 Mad Max 3 dvd
2018年12月4日にオーストラリアでレビュー済み
Amazonで購入
I only had the film on VHS and was happy to find the dvd copy available here
Very happy with this purchase
Alric the Red
5つ星のうち5.0 The Best of the Three Films
2014年4月13日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
I never really understood the ardent love for the first Mad Max film. To me, it was simply a revenge-action flick, with lots of speed and violence. Oh, don't get me wrong. I liked it enough, but the real attraction was sealed by the two sequels, when it became more of a post-apocalyptic, survivalist tale, with all of those those motifs. And, of course, the first one was a unique revenge tale. What really drove it was that Max was driven to outrage over what was done to his family, and with that as his motivation, it's something we can all identify with on a gut level. The trauma of that initial event is carried over into the next two films, leaving Max alienated, and rightfully distrustful of everyone. Max represents idealism in a savage land.

For some reason, though, 
Mad Max Beyond Thunderdome  did not get the love it deserved from the hardcore fans. This puts me at odds with them. BEYOND THUNDERDOME was the only Mad Max film I saw at the theaters, though I had seen the other two by that time on premium movie channels, and I liked them enough to want to see this one on a big screen. Later, with an acquaintance, I was discussing the film, and this acquaintance was one of those hardcore fans of the other two. He flat-out didn't like it. Why, is a mystery to me, but I've heard the complaint repeated countless times on the internet. Each time I read such an opinion, I get a little annoyed, because it shows a lack of appreciation for the nuances in the story, for the effort that went into it. These fans seem to prefer big, loud action pieces, and the story is irrelevant. What worries me is that filmmakers who want to bring depth and dimension to a story are greeted with ridiculous criticisms. When you look at the dumbed-down quality of many mainstream films, you can point to such opinions for the reason of the success of those films. One person wrote as an accusation of sorts that the third movie was the most COMMERCIAL of the three. Really? All three were very commercial films, in that they centered around action and car chases and violence. I'm not complaining about the tone of the films, but, come on, if you're going to have an opinion, think it through. The only difference between this movie and the other two was that, by the time this one was made, Mad Max had achieved iconic status, like Clint Eastwood's MAN WITH NO NAME in the 60s, and the studios were now confident enough of a return to sink big money into it. And with that bigger budget, George Miller wanted to broaden the themes of the franchise, to give it appeal on different levels. All of the trademark Mad Max elements were still present, but there was something more, too, going on. Instead of embracing the filmmakers for giving the audience credit as intelligent enough to enjoy something other than a retread of the same attitudes, those hardcore fans rejected it, despite the fact that these more thoughtful elements took nothing away from what would normally appeal to them. It's baffling.

This movie even starts out with a bang. As the film opens, we crank up with an ass-kicking theme song by Tina Turner, "One of the Living," with slamming guitars supporting a survivalist credo. As the vocals fade, the black screen opens up to an aerial view of a desert, and soft soaring from above, and the distant sound of a plane, which erupts suddenly, when Max is knocked off of his wagon. The action has started already. The soundtrack by Maurice Jarre adds a visceral component throughout the film. Later, Max's entrance into Bartertown is accompanied by a theme dominated by a strong percussion, most of it sounding like hammers on anvils, supporting the motif of a civilization knocked back into the Iron Age. The music blends so perfectly, you really unconsciously absorb it as part of the sounds from the actual environment, as if there really are men pounding metal into elemental shapes. It's a seamless use of music, serving as a sound effect as well as a theme.

Later the music stands out again, when Max is out at night and the nightlife of Bartertown is in full swing. The images are accompanied by a jaunty jazz saxophone. Again, it suggests that the streets are bustling with a wild party, and that the source of the music is some live band. Again the music takes its place in the scene, not as part of a soundtrack heard only by the audience, but something that's coming from the scene itself. The song also adds an atmosphere of an unrestrained tribal gathering, letting go completely after rediscovering amplified music, a vestige of civilization that's been hijacked to celebrate wildness. Again, the music is artfully intertwined into the scene, becoming integral to it.

Aside from the great music, great dialogue is sprinkled throughout the film. Some of it is almost lyrical, a poetry of bleakness. The best example is when Max meets Aunty Entity, in her quiet aerie, for the first time. She asks him what he was before the apocalypse. He replies that he had been a cop, and to further clarify, he adds "A driver." She replies wryly, "Well, how the world turns. One day, cock of the walk; next, a feather duster." Then, to further mock his fall, she instructs the man playing a saxophone, "Play something, Ton Ton. Something . . . tragic." Then she tells her story, of a little girl whose lowly, grinding existence was transformed, her self-worth unarguably established by the plain hard fact of her dominance.

The scene that really did it for me, that made me see that much more had gone into this film than the two previous installments, was when Max was dragged off the desert by Savanah Nix. Later, Max is unconscious and surrounded by the tribe of children. His body is covered in fine white dust, which puts him in stark contrast with the rest of the composition. This tableau was an allusion to a classic painting of Jesus, in death, surrounded by apostles, in which Jesus' body was much lighter in tone than the rest of the figures. I must be one of only a handful of people who caught the reference, and the only reason I did was because, at one time, I collected art books, and had seen this painting. The name of the painting and the artist eludes me now, but I know, beyond a doubt, in context of the theme of the film, the arrangement and color scheme was intentional. This was a movie aiming at a higher aesthetic than the previous films, and it's a pity that people can't fully comprehend what was done here, and what it did for the film. As for the rest, the action, it's all there, and good use was made of the larger budget. It's easily the best of the three, trumping what made the previous installments what they were.

To date, I've seen this movie at least fifteen times. Appreciating it as I do, I had to spring for the BD edition. If you like this movie and are wondering about the BD, I'm here to tell you that it's worth the upgrade. It's a very good transfer, with rich, deep colors, and the fine film grain was preserved, lending it the cinematic quality. There's been some clean up, but not at the expense of detail. Sadly there are no extra features, except for a trailer; no commentary, no behind-the-scenes footage or photos; nothing else but that trailer. Still, I found it worth every penny. Not only that, the DVD did not upscale very well to my HDTV, and if I wanted to enjoy this movie in the future, this was the only option. To anyone who likes this movie, the upgrade is almost necessary.

And it definitely deserves more affection than it gets from those hardcore fans. I'll argue that point until the end of civilization.
______________________________________________________________________
10人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート