少しナロウレンジな音作りだが、りきみのないリラックスした演奏がライブ感をより一層醸し出している。
テイクファイブとは違い、この作品こそがブルーベック、デスモンドが持っている本当のジャズサウンドではないだろうか?
Jazz: Red Hot & Cool
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, 限定版, 2015/11/11
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| ¥2,900 | ¥1,800 |
CD, インポート, 2001/5/7
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| ¥5,496 | ¥753 |
CD, 2001/10/24
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥980 |
CD, インポート, 2001/4/10
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥2,908 |
CD, 追加トラック, オリジナルレコーディングのリマスター, 2001/4/11
"もう一度試してください。" | 追加トラック, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | ¥3,000 |
【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
登録情報
- 製品サイズ : 14.27 x 12.5 x 1.02 cm; 108.86 g
- メーカー : Sbme Special Mkts.
- EAN : 0886976935528
- 商品モデル番号 : 33707823
- レーベル : Sbme Special Mkts.
- ASIN : B003O5MO3E
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.6つ
5つのうち4.6つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
75グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2017年3月21日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2012年6月24日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
しゃれた雰囲気のアルバム。ブルーベックのピアノとディスモンドのサックスが軽快に絡み合ってサムタイムアイムハッピーやリトルガールブルーなどのスタンダードナンバーをたっぷり聴かせてくれる。50年代半ばの録音だが音質もそう古さを感じさせず、臨場感たっぷり。難を言えば拍手がオンマイクすぎるようだ。それにしてもこのジャケット、スピーカーの上に立てて飾ると中身の印象とぴったり!
2011年4月13日に日本でレビュー済み
デイブ・ブルーベックといえばテイクファイブをはじめとした変拍子ジャズとクラッシック音楽の成果を取り入れた洗練された演奏で定評だが、このアルバムでは前者の要素はまだ、グループに現れる以前の地味な印象である。というのも、天才ドラマー、ジョー・モレロの加入前のものであり、リズムにおける実験はまだ始まっていないからだ。しかし、この当時ブルーベックの人気は、すでにものすごいものがあり、しかもポール・デスモンドとのコラボレーションにより、不動のスーパー・コンボであった。このアルバムでも、ラヴァー、 サムタイムス・アイム・ハッピー 、ザ・デューク、インディアナ、トーキング・ア・チャンス・オブ・ラヴといった、おなじみのレパートリーで、ライブの観客を魅了し、リラックスした中にも完成度の高いパフォーマンスを見せている。
他の国からのトップレビュー
Anne Moses
5つ星のうち5.0
Great sound
2021年1月8日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Bought it for my husband. He loves it, sound quality is great.
R. LaRue
5つ星のうち5.0
Another good one form the early days
2002年3月3日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
The heart of the Dave Brubeck Quartet--which lasted from about 1951 to 1967--was really the amazing duo of Brubeck and Paul Desmond, plus a couple of guys on rhythm. In fact, there were several people sitting in the bass and drum chairs before Joe Morello and Eugene Wright signed on, making the final (and some say "classic") iteration of the Dave Brubeck Quartet.
In addition to the personnel changes over the years, there were changes in the type and style of the music they played as well. In the early days the repertoire was mostly standards. But by the time the mega-hit "Time Out" was released, the Quartet had gone from a book of standards recorded live to mostly Brubeck compositions recorded in the studio.
The first of those studio recording was in 1955--a good four years after their meteoric rise in popularity among young jazz fans. The reason for the delay was that Brubeck had resisted making records in the studio, fearing the group would never swing in private the way it did in public.
I some senses, Dave was right. For though the quartet always make wonderful music, the early recordings are by far some of the juiciest.
Nowhere is this more evident than on the "Jazz at college" recordings--particularly Oberlin and College of the pacific.
But those recordings suffer from the cavernous acoustics of the concert hall.
"Jazz Red Hot and Cool" is different: it belongs to the same period, but it was recorded in the more intimate setting of a night club. As a result, the sound quality is much better--more up-close and personal. No, it doesn't sound as perfect as a studio recording--but it's miles better than anything from the same period done in a concert hall.
The tunes are mostly standards, and the style is more cool than red-hot. But what cool! Some criticize this type of music and being too "cerebral" and somehow "aloof." I'll grant the cerebral part. Brubeck and Desmond, like Duke, Parker, and Mingus, had musical imaginations that drew inspiration from many sources--not just the blues and Louis--and much of what they played came form wellsprings of melodic, harmonic, and rhythmic understanding we mortals an only dimly perceive.
But aloof it's not. Every track has the sense of musicians who know each other well, guys who--to paraphrase Robert Frost" swing together, whether together or apart."
If you like early DBQ, add this one to your collection.
In addition to the personnel changes over the years, there were changes in the type and style of the music they played as well. In the early days the repertoire was mostly standards. But by the time the mega-hit "Time Out" was released, the Quartet had gone from a book of standards recorded live to mostly Brubeck compositions recorded in the studio.
The first of those studio recording was in 1955--a good four years after their meteoric rise in popularity among young jazz fans. The reason for the delay was that Brubeck had resisted making records in the studio, fearing the group would never swing in private the way it did in public.
I some senses, Dave was right. For though the quartet always make wonderful music, the early recordings are by far some of the juiciest.
Nowhere is this more evident than on the "Jazz at college" recordings--particularly Oberlin and College of the pacific.
But those recordings suffer from the cavernous acoustics of the concert hall.
"Jazz Red Hot and Cool" is different: it belongs to the same period, but it was recorded in the more intimate setting of a night club. As a result, the sound quality is much better--more up-close and personal. No, it doesn't sound as perfect as a studio recording--but it's miles better than anything from the same period done in a concert hall.
The tunes are mostly standards, and the style is more cool than red-hot. But what cool! Some criticize this type of music and being too "cerebral" and somehow "aloof." I'll grant the cerebral part. Brubeck and Desmond, like Duke, Parker, and Mingus, had musical imaginations that drew inspiration from many sources--not just the blues and Louis--and much of what they played came form wellsprings of melodic, harmonic, and rhythmic understanding we mortals an only dimly perceive.
But aloof it's not. Every track has the sense of musicians who know each other well, guys who--to paraphrase Robert Frost" swing together, whether together or apart."
If you like early DBQ, add this one to your collection.
James E. Townsend
5つ星のうち5.0
Brubeck at his best
2021年1月30日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Perhaps the most listened to album in my collection. Brings me back to my youth in the 60's and my love of Brubeck's genius. Pretty neat that the album shows super model Suzy Parker sitting on his piano, even though they were not in the same room, ever! Pre photo shot I guess. Brubeck's signature work, The Duke is on it, too.
mamy
5つ星のうち4.0
Excellent
2019年3月23日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Excellente musique