アリス・イン・ワンダーランド [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | 色, 字幕付き, ワイドスクリーン, 吹き替え, ドルビー |
コントリビュータ | ティム・バートン, ヘレナ・ボナム=カーター, アン・ハサウェイ, ミア・ワシコウスカ, ジョニー・デップ |
言語 | 英語, 日本語 |
稼働時間 | 1 時間 49 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
アリス、ずっと君を待ち続けていた。
ジョニー・デップ主演、ティム・バートン監督
ディズニーが贈る、究極のファンタジー・アドベンチャー!
『アリス・イン・ワンダーランド』
世界中の記録を塗り替える、今年最大の話題作、いよいよブルーレイ&DVDで登場!!
ルイス・キャロルのあまりにも有名なファンタジー小説「不思議の国のアリス」、「鏡の国のアリス」。誕生から140年を経て今も愛される物語に、鬼才ティム・バートン監督が独自のオマージュを捧げ、まったく新しい“アリスのその後の世界”を描いているのが、本作『アリス・イン・ワンダーランド』です。ティム・バートン×ジョニー・デップ×「アリス」の不思議の世界×ディズニーという至高のタッグが創り上げた、夢を現実化したかのような不思議すぎる映像が織り成す、誰も見たことがない想像を遥かに超えたワンダーランドの世界。全世界で大絶賛となっている今年最大の話題作です!
<ストーリー>
“アリス”の新しい物語が幕を開く
ワンダーランド、それはアリスが自分自身の未来を見いだす冒険の始まりだった―。
19歳のアリスは、うさぎの穴からアンダーランドと呼ばれる不思議の国(ワンダーランド)へ迷い込む。この世界の奇妙な住人たちは、なぜか皆アリスを知っていて、マッドハッターは誰よりも彼女を待ちわびていた。残忍な赤の女王の支配に苦しむ彼らの最後の希望を託されたアリスは、ワンダーランドの運命を賭けた戦いに巻き込まれていく―
<キャスト&スタッフ>
マッドハッター: ジョニー・デップ / 平田広明
アリス・キングスレー: ミア・ワシコウスカ / 安藤瞳
赤の女王/イラスベス: ヘレナ・ボナム=カーター / 朴ロ美
白の女王:アン・ハサウェイ / 深田恭子
監督: ティム・バートン
<ボーナス・コンテンツ>
●アリスを探して
●ジョニー・デップが語るマッドハッター
●不思議の世界の住人たち
<同時発売>
『アリス・イン・ワンダーランド ブルーレイ+DVDセット (ブルーレイ&DVD)』
『アリス・イン・ワンダーランド DVD+microSDセット』
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語, 日本語
- 梱包サイズ : 19 x 13.6 x 1.4 cm; 118 g
- EAN : 4959241922854
- 監督 : ティム・バートン
- メディア形式 : 色, 字幕付き, ワイドスクリーン, 吹き替え, ドルビー
- 時間 : 1 時間 49 分
- 発売日 : 2010/8/4
- 出演 : ジョニー・デップ, ミア・ワシコウスカ, ヘレナ・ボナム=カーター, アン・ハサウェイ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 言語 : 日本語 (Dolby Digital 6.1 EX), 英語 (Dolby Digital 6.1 EX)
- 販売元 : ウォルト・ディズニー・ジャパン株式会社
- ASIN : B003OFC2WM
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 72,733位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 627位外国のファンタジー映画
- - 738位外国のアドベンチャー映画
- - 2,913位キッズアニメ・映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
見つかりました。有り難う御座います。
ソニーのテレビに ソニーのメガネ、PS3で再生出来たので、とりあえず目的は達成しました。
肝心な内容としては、私の評価は星2つ、くらいでしょうか。
でも、3Dが見れたので、満足です。
評価は真っ二つですが、わたしは大好きです♪続編も楽しいよ~♪
他の国からのトップレビュー
Un classique de Tim Burton, Livraison rapide.
Rien à signaler.
2024年3月12日にフランスでレビュー済み
Un classique de Tim Burton, Livraison rapide.
Rien à signaler.
The story follows an adult Alice, who is at a crossroads after being proposed to her by a wealthy heir, but one whom she feels nothing for. At just this moment, she espies the White Rabbit, who leads her into Wonderland, a strange land that she visited in her childhood, but believed to be just a dream. There she meets the familiar characters of the Mad Hatter and his tea drinking posse, Tweedledum and Tweedledee, the Caterpillar and the Cheshire Cat. They have been waiting hopefully for her return, as she is the one who will end the rule of the paranoid and violent Red Queen, a character amalgam of the Red Qeen from "Through the Looking Glass" and The Queen of Hearts from "Alice's Adventures in Wonderland". She eventualy becomes the champion of the benevolent but exiled White Queen and is set on a collision course with the Red Queen and her forces, including the sly and mean-spirited Knave of Hearts (who seems to amalgamate The Knave of Hearts from "Alice's Adventures in Wonderland" and The Red Knight from "Through the Looking Glass") and the fearsome Jabberwocky, the dragon that protects the Red Queen from challenges.
Many, it sems, were disappointed with this. Some complain that it eschews the books fragmented plot in favour of a quest structure, while others complain of the lack of storyline. Burton, by his own admission focuses on characters and imagery rather than story. This is a valid approach as cinema is a visual medium - not like a novel. This being said, I was surprised that Burton was more interested in a version with a story than the fragmented original, although this may not have been his decision alone. The result, however, works. There is just enough of a story to give the characters more of a history and motivation - a feature of Burton's previous film adaptations of "Sleepy Hollow" and "Charlie and the Chocolate Factory" - in which characters were given more depth by introducing more of a back story. Yes, as many have pointed out, the film does utilise the monomyth structure as many other recent fantasy epics have - but stories do tend to use it - and this is not the first "Alice" adaptation to do so. The film has to be judged on the merits of how it achieves its own goal, and Burton's key is in using his distinctive imagination to give this "Alice" and this monomyth its own peculiar feel. Some may miss elements of Carrol's nonsensical wit that are not here, but there is sufficient essence of Carrol in the language of the characters and the confusion Alice faces in dealing with many of them. It must be remembered that much of the plot is derived from "Through the Looking Glass" which has more structure than "Alice in Wonderland". The story of "The Jabberwocky", a poem from "Through the Looking Glass" is also used in the plot structure - introducing the key folkloric motif of the special weapon - the Vorpal Sword. The brilliant result of this is in creating a new, surreal version of the monomyth filtered through the sensibilities of Carrol and Burton.
The CGI I is used sparringly and has the weighted feel of Burton's stop motion work, making it feel more real and much warmer than much of the cold, slick CGI of other films. Some say that the 3D was tacked on and not integral, I offer other adjectives: unintruseive and understated. I ddo not want to walk away from a film with my memory focused on the special effects - to me there is a great failing in the characters if this is the case. Burton's brilliant visual quality stands out in every frame of the film - beautifully tonal and detailed. Slightly gothic and with a wonderful technicolour palette.
All actors are outstanding. The CGI characters are voiced to perfection. Wasikowska is a curious and assertive presence without gushing at her surroundings like an Alice from a bad panto adaptation. Depp is a delighfully nuanced, bi-polar Mad Hatter with the right blen of whimsy and psychological damage. Bonham-Carter is a wicked Red Queen, delightfully spoiled and OTT, but also showing the damage that made her a monster. Ann Hathaway is a warm but motivated presence who has done exceelent work in the building of her character. Some find the characters a little cold - I find an emotional honesty rather than the sentimental syrup many expect from family fantasy and Hollywood movies in general.
This is a wonderful fantasy that harkens back to great fantasy films like "Labrynth", The Dark Crystal", "The Princess Bride", "Return to Oz" and even Disney's earlier animations such as "Sleeping Beauty" "Snow White" and their original "Alice in Wonderland" - that were unafraid to be stylistically bold, slightly wierd, a bit scary, very whimsical and a lot of fun!