良い!良い!とにかく良いです!
今一番のステレオラブのアルバムと認識しました。他の方も言ってましたが、中毒性があります!
ノット・ミュージック
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2010/11/15
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥3,467 | ¥1,238 |
CD
"もう一度試してください。" | 1枚組 |
—
| — | ¥2,667 |
CD, インポート, 2010/11/16
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥8,945 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 13.97 x 1.27 x 12.7 cm; 226.8 g
- EAN : 4582214506791
- ASIN : B00409HCIU
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2010年12月13日に日本でレビュー済み
オリジナルアルバムは10枚以上あるし、未発表曲集なんかを入れたらもっともっとたくさんのアルバムがある。
なんだかんだで長い間活動し、彼らが残してきた足跡は偉大だ。これは、そんな彼らのラストアルバムになるかもしれない2010年作になる。
途中、メアリー・ハンセンの事故死など、バンド存続の困難を乗り越えつつ、着実にレトロフューチャーとも言える自分たちの音を追求してきた彼ら。そもそもは主幹のティム・ゲインのマッカーシーという一つのギタポバンドが徐々に独自のスタイルを切り開いていったという歴史を思うと、たくさんの他のギタポバンドがアルバム1枚出して消えていったりしたわけだから、ステレオラヴはかなりの成功例と言えるだろう。そしてこのラスト作(?)は、非常に80年代ニューウェイヴ色の強い出来で、ミニマル的な実験性に回帰していっているようにも感じる。とはいうもののどこを切ってもステレオラヴ印のめくるめく展開などは変わっていないのだが…。それでもよりシンプルなサウンドメイクで集大成をしたようなアルバムだと思う。
なんだかんだで長い間活動し、彼らが残してきた足跡は偉大だ。これは、そんな彼らのラストアルバムになるかもしれない2010年作になる。
途中、メアリー・ハンセンの事故死など、バンド存続の困難を乗り越えつつ、着実にレトロフューチャーとも言える自分たちの音を追求してきた彼ら。そもそもは主幹のティム・ゲインのマッカーシーという一つのギタポバンドが徐々に独自のスタイルを切り開いていったという歴史を思うと、たくさんの他のギタポバンドがアルバム1枚出して消えていったりしたわけだから、ステレオラヴはかなりの成功例と言えるだろう。そしてこのラスト作(?)は、非常に80年代ニューウェイヴ色の強い出来で、ミニマル的な実験性に回帰していっているようにも感じる。とはいうもののどこを切ってもステレオラヴ印のめくるめく展開などは変わっていないのだが…。それでもよりシンプルなサウンドメイクで集大成をしたようなアルバムだと思う。
2010年11月21日に日本でレビュー済み
ステレオラブのラストになる可能性もある作品。ファンとしてそうならないことを祈りつつレビューさせていただきます。 ここ1ヶ月好きなアーティストのリリースラッシュ(ちなみにディランやマイルスetc...の復刻もの)のため多数アルバムを購入しましたが、この盤が何度CDトレイを占領したことでしょう。かなり中毒性があります。 今回の特徴はリズムの輪郭が際立っていて、プリミティブで肉感的な曲(要は聴いていて楽しい曲)が多いこと。そして引き算の美学といいますか、演奏がよりシンプルで(良い意味で)スタジオライブのような錯覚を覚える瞬間もありました。特に前者のため途中で(特にヴォーカルの無い部分)ステレオラブの作品だということを忘れそうになることも。それだけ新鮮だということでしょう。 6曲目あたりで山場がきます。ここで僕がまず想起したのは"Autobahn"の頃のクラフトワークで、彼らのような無機質な感じのリフがあり(似ているという意味ではなく、あくまで個人的なイメージの重なりです)「か、かっこいい」と呟くこと幾度か。この曲は幾度か劇的なテンポチェンジを含むため、部分的に試聴しただけでは凄さがわからないと思います。 もちろん今までのステレオラブらしさもあります。僕はこの「ノット・ミュージック」近作の中ではかなり好きですね。
2010年12月3日に日本でレビュー済み
惜しまれつつ活動休止したフューチャリスト集団から、有終の美、アゲイン。未発表曲の寂しさが微塵もない、彼ら流のモータウン・ポップ7やジャズ・ワルツ11にて、電子ポップの未来を照らし出す。13は砂嵐の向こう、蛍の大群が瞬くかのようなアトラス・サウンド・リミックス!
他の国からのトップレビュー
chimni
5つ星のうち5.0
fond farewell
2014年1月24日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Stereolab is one of those rare bands that developed a sound that's so unique and good that it takes a while for your brain to make sense of what's happening… before you can decide if you actually like the music or not. I happen to love that kind of thing. Where did ESG or Talking Heads or Black Moth Super Rainbow find their sound? It's like no one else. So, I love Stereolab for finding such a distinct and unique form that is instantly recognizable and beautiful and odd and silly all at the same time.
I haven't bought all their albums or heard all their songs, so I don't know where "Not Music" should sit in a ranking. Also, I started listening to them about 20 years ago (!?), so I'm probably a different person from when I first heard the groop. But, I really, really like this one. Maybe it doesn't have the newness of Peng! or Emperor Tomato Ketchup, but it feels to me more lively than First of the Microbe Hunters and Sound-Dust (which I like plenty, but there's an empty space in the songs where Mary Hansen's voice is missing).
For a Stereolab album, it's pretty good… but for a final (?) Stereolab album, it's some kind of wonderful.
I haven't bought all their albums or heard all their songs, so I don't know where "Not Music" should sit in a ranking. Also, I started listening to them about 20 years ago (!?), so I'm probably a different person from when I first heard the groop. But, I really, really like this one. Maybe it doesn't have the newness of Peng! or Emperor Tomato Ketchup, but it feels to me more lively than First of the Microbe Hunters and Sound-Dust (which I like plenty, but there's an empty space in the songs where Mary Hansen's voice is missing).
For a Stereolab album, it's pretty good… but for a final (?) Stereolab album, it's some kind of wonderful.
MCL
5つ星のうち5.0
Not music? No way
2011年1月12日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I went to Laetitia's gig in Southampton UK (not the greatest venue for her melancholy solo stuff but she stood on that stage like an angel on a pile of dung) and she spoke to me afterwards. She had to, I insisted. As she produced her CDs from a case I gushed and blushed like a twelve year old at a Beatles concert in the early sixties. She commiserated when I failed to get a photo with her due to flash failure and she didn't seem to mind when I declined to buy a CD because I already had one. She was incredibly charming and funny and managed to make me feel like I was behaving completely normally. My point being there was a nucleus of cool professional distance about Laetitia that for me epitomises the Stereolab sound - Not Music being no exception.
Not Music creates distance with its effortless precision rhythms and a voice that seems to be floating down from some celestial stratosphere. Effortless. (You get the impression Stereolab could play for a week straight without breaking a sweat. You don't find yourself imagining any long haired gasper in sleeveless T-shirt sweatily pummelling their drum set, nor in your mind's eye do you see a furrow browed numpty with protruding tongue anxiously awaiting the tricky bit on their synth. No way would you be waiting for Laetitia to belt one out a la some X factor shouter.) Effortlessness = cool in my opinion and the cool creates the distance because cool is always unstudied and out of reach.
Effortless, though? Of course not. There is a lot of effort here, what you would expect from a band that makes sure you get your money's worth. There is a denseness that at first makes you think "what's going on here then? I don't understand it yet but I like it." You have to go back and go back to it and unpick. There's the complicated rhythms to keep your feet tapping and your head nodding, there's the tunes, the melodies, the hum-alongs. Then there's the hooks and the loops, the blips and the beeps. There's the surprising tempo changes, the droning white space where you can reflect for a while before it all starts again. There's the bits that make you go 'Ahh". And that should be enough, but it's not because then you can start to think about the song titles and the lyrics and you will eventually decide that maybe you ought to try writing some poetry.
Despite being the band's umpteenth album Not Music sounds nose in rose fresh. You may go "oh, that bit reminds me of when they..." or "doesn't that sound a lot like..." or whatever, but none of that bothers me in the slightest. All art is derivative, it has to be or you would get nowhere and Stereolab tug the past along in their slipstream as their nosecone ploughs red hot into the future.
The Trip is great too by the way. You can't buy this and not that, no way.
Not Music creates distance with its effortless precision rhythms and a voice that seems to be floating down from some celestial stratosphere. Effortless. (You get the impression Stereolab could play for a week straight without breaking a sweat. You don't find yourself imagining any long haired gasper in sleeveless T-shirt sweatily pummelling their drum set, nor in your mind's eye do you see a furrow browed numpty with protruding tongue anxiously awaiting the tricky bit on their synth. No way would you be waiting for Laetitia to belt one out a la some X factor shouter.) Effortlessness = cool in my opinion and the cool creates the distance because cool is always unstudied and out of reach.
Effortless, though? Of course not. There is a lot of effort here, what you would expect from a band that makes sure you get your money's worth. There is a denseness that at first makes you think "what's going on here then? I don't understand it yet but I like it." You have to go back and go back to it and unpick. There's the complicated rhythms to keep your feet tapping and your head nodding, there's the tunes, the melodies, the hum-alongs. Then there's the hooks and the loops, the blips and the beeps. There's the surprising tempo changes, the droning white space where you can reflect for a while before it all starts again. There's the bits that make you go 'Ahh". And that should be enough, but it's not because then you can start to think about the song titles and the lyrics and you will eventually decide that maybe you ought to try writing some poetry.
Despite being the band's umpteenth album Not Music sounds nose in rose fresh. You may go "oh, that bit reminds me of when they..." or "doesn't that sound a lot like..." or whatever, but none of that bothers me in the slightest. All art is derivative, it has to be or you would get nowhere and Stereolab tug the past along in their slipstream as their nosecone ploughs red hot into the future.
The Trip is great too by the way. You can't buy this and not that, no way.
megalurch
5つ星のうち5.0
Moogy Music aus dem Stereo-Lab
2010年12月22日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Ich finde das Album durchaus anders und zwar deutlich besser als das letzte. Die Stimmung ist verspielter, und es kommen wieder mehr Synthesizer zum Einsatz. Richtig tolle Songs a la "Emperor Tomato Ketchup" sollte man zwar nicht erwarten, aber dafür krautet es wieder ordentlich vor sich hin, und der Einfluss von Sean O'Hagan ist nicht so einschläfernd stark. Ich hoffe schon auf erneute Detours von Tim und Andy, jetzt wo Laetitia öfters eigene Wege geht. And I miss Miss Modular Mary. R.I.P.
Dr. Benway
5つ星のうち5.0
STEREOLAB!
2021年7月20日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
It says it's not music... but it is! Pretty good music, actually.
Hopefully they will make some more not music in the future.
Hopefully they will make some more not music in the future.
Dr. Benway
2021年7月20日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Hopefully they will make some more not music in the future.
このレビューの画像
Tim Bisley
5つ星のうち5.0
... of out takes this is by any standard a great Stereolab album
2018年2月14日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Not just a collection of out takes this is by any standard a great Stereolab album.