イングロリアス・バスターズ [DVD]
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
今すぐ観る | レンタル | 購入 |
フォーマット | ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | マイク・マイヤーズ, ブラッド・ピット, クリストフ・ヴァルツ, イーライ・ロス, ダイアン・クルーガー, クエンティン・タランティーノ, メラニー・ロラン |
言語 | 日本語, 英語 |
稼働時間 | 2 時間 33 分 |
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
ページ 1 以下のうち 1 最初から観るページ 1 以下のうち 1
登録情報
- アスペクト比 : 2.35:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 日本語, 英語
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 83.16 g
- EAN : 4988102906436
- 監督 : クエンティン・タランティーノ
- メディア形式 : ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 33 分
- 発売日 : 2010/12/22
- 出演 : ブラッド・ピット, メラニー・ロラン, ダイアン・クルーガー, マイク・マイヤーズ, クリストフ・ヴァルツ
- 字幕: : 日本語, 英語
- 販売元 : ジェネオン・ユニバーサル
- ASIN : B004773B9O
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 105,212位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 741位外国の戦争映画
- - 8,215位外国のアクション映画
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2024年4月23日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
I honestly had to close my eyes a few times as the killing was so gruesome. But the amount of intrigue, parallel plot lines, and...Christoff Waltz. He is just amazing. All of the acting was excellent, but I can't get over how well Waltz does happy-go-evil!
2023年8月5日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2009年ワインスタイン(北米)とユニバーサル(その他)の配給で公開されました。予算7千万㌦、収入3億2千2百万㌦だそうです。原題のスペル(Inglourious)は「名誉が無いわけではない」の意味のようで、あるホロコースト(Holocaust)をきっかけに予期せぬ出来事(consequences)が連鎖(sequence)します。全5章オムニバスです。発端は1941年夏、酪農家ピエール・ラパディト(D.メノシェ)の家に親衛隊保安部(SD)のランダ大佐(C.ウォルツ)がやってきて…です。あらすじは省略して、背景/トリビアを6点ほど補足します。
1.冒頭BGMはThe Green Leaves of Summerです。アラモ籠城戦(Battle of the Alamo, 1836)は捕虜をとらなかったそうです。フユナラ(Quercus petraea)の切株に斧(2’16”)は萌芽更新(カーパシング、coppicing)です。(Regeneration / Silviculture) 家族のフランス語(Langues d'oïl)はナンシー方言(Nancéien)だそうで、家はムルト・エ・モゼル県(Meurthe-et-Moselle)です。(Résumé détaillé / Inglourious Basterds; Variations / Lorrain language)
2.降伏条約(Armistice of 22 June 1940)により、停戦ラインの北はドイツ(Nazi Germany)の占領地(Zone occupée)になります。東部から避難した人は土地を没収されたそうです。(Zone interdite) 軍政は国家保安本部(RSHA)の恐怖支配だったようで、2千5百万の住民に占領経費を負担させたそうです。(Civilians / German military administration in occupied France during World War II; Reich Security Main Office) RSHA第4局(ゲシュタポ, Gestapo)は暗殺(夜と霧)も行ったそうです。(Nacht und Nebel; Operations in Nazi-occupied territories / Gestapo; Carlingue)
3.条約に反ユダヤ(anti-Semitism)の文言はなかったそうですが、フランスはユダヤ系住民(1940年33万人)の移送に協力したそうです。(Background / The Holocaust in France; State responsibility for the roundup of Jews / Jacques Chirac) ゲシュタポは少なくとも75,721人を移送したそうです。(Timeline of deportations of French Jews to death camps; Drancy internment camp; World War II and the Holocaust / History of the Jews in France) 「国家の敵」(18'16", enemies of the state)は1933年の反ユダヤ法です。(Malicious Practices Act / Law of Nazi Germany)
4.ドイツはイギリスの抗戦を理由に180万のフランス人捕虜を徴用(Prisoners of war of Germany / French prisoners of war in World War II)したほか、不当な為替レートを強要したので、レジスタンスが拡大したそうです。(Nazi occupation / French Resistance) SD(ズシャハイツディンスト, Sicherheitsdienst)はRSHAの保安部門というだけでなく、たとえば東部戦線(Eastern Front)でスパイ狩り名目のホロコースト(アインザッツグルッペン, Einsatzgruppen)を大々的に実行したそうです。大戦末期にはOSS(Office of Strategic Services)と裏取引したそうです。(Peace negotiations and capture / Walter Schellenberg) ドイツ軍も、たとえば第6軍司令官が1941年住民虐殺を命じたり(Severity Order)、42年最高司令部(OKW)が連合軍コマンドの処刑を命じるなど(Commando Order)、戦争犯罪に与したそうです。(Reprisals and the Holocaust / War crimes of the Wehrmacht; Hitler Oath) レイン中尉(B.ピット)の義憤は南部人の気質を表しているようです。(Southern United States / Feud)
5.ハマースマルク(D.クルーガー)が会合場所(1h6’37”, 1h9’23”, tavern)で興じたのは「Who Am I?」です。(Who Am I? Game Questions and Rules / Group Games 101) ヴィルヘルム上級兵曹(Oberfeldwebel, A.ファーリング, 1h16’53”)は2級鉄十字章(Iron Cross 2nd Class)のリボンと突撃戦功章(Infantry Assault Badge)を、正解の兵長(Gefreiter, 1h12’22”)は同戦功章と東部戦線冬季従軍章(Eastern Medal)のリボンを着けている歴戦の歩兵です。(War decorations: 1939–1945 / Orders, decorations, and medals of Nazi Germany; Ranks and insignia of the German Army (1935–1945)) ヒコックス中尉(M.ファスベンダー)の発音が物議を醸すセリフは、以下サイトで確認できます。(Inglorious Basterds - German Script Request / RhinoSpike)
6.血讐(Goel)の伏線は、①ショシャナ(M.ロラン)はランダに顔を見られず、②モンディーノ(J.ドレイファス)やヘルシュトローム少佐(A.ディール)にパリジェンヌ(Parisienne)と思われ、③ランダが名前(ショシャナ)をど忘れした(1h0’27”)、などです。なお、サントラ「Rabbia e Tarantella」は激情(rage)とタランテッラ(南イタリア舞踊)の意味で、6/8拍子が12/8拍子にテンポアップするなどコンシークエンスを伴うそうです。監督(Tarantino)と作風にかけたようです。
1.冒頭BGMはThe Green Leaves of Summerです。アラモ籠城戦(Battle of the Alamo, 1836)は捕虜をとらなかったそうです。フユナラ(Quercus petraea)の切株に斧(2’16”)は萌芽更新(カーパシング、coppicing)です。(Regeneration / Silviculture) 家族のフランス語(Langues d'oïl)はナンシー方言(Nancéien)だそうで、家はムルト・エ・モゼル県(Meurthe-et-Moselle)です。(Résumé détaillé / Inglourious Basterds; Variations / Lorrain language)
2.降伏条約(Armistice of 22 June 1940)により、停戦ラインの北はドイツ(Nazi Germany)の占領地(Zone occupée)になります。東部から避難した人は土地を没収されたそうです。(Zone interdite) 軍政は国家保安本部(RSHA)の恐怖支配だったようで、2千5百万の住民に占領経費を負担させたそうです。(Civilians / German military administration in occupied France during World War II; Reich Security Main Office) RSHA第4局(ゲシュタポ, Gestapo)は暗殺(夜と霧)も行ったそうです。(Nacht und Nebel; Operations in Nazi-occupied territories / Gestapo; Carlingue)
3.条約に反ユダヤ(anti-Semitism)の文言はなかったそうですが、フランスはユダヤ系住民(1940年33万人)の移送に協力したそうです。(Background / The Holocaust in France; State responsibility for the roundup of Jews / Jacques Chirac) ゲシュタポは少なくとも75,721人を移送したそうです。(Timeline of deportations of French Jews to death camps; Drancy internment camp; World War II and the Holocaust / History of the Jews in France) 「国家の敵」(18'16", enemies of the state)は1933年の反ユダヤ法です。(Malicious Practices Act / Law of Nazi Germany)
4.ドイツはイギリスの抗戦を理由に180万のフランス人捕虜を徴用(Prisoners of war of Germany / French prisoners of war in World War II)したほか、不当な為替レートを強要したので、レジスタンスが拡大したそうです。(Nazi occupation / French Resistance) SD(ズシャハイツディンスト, Sicherheitsdienst)はRSHAの保安部門というだけでなく、たとえば東部戦線(Eastern Front)でスパイ狩り名目のホロコースト(アインザッツグルッペン, Einsatzgruppen)を大々的に実行したそうです。大戦末期にはOSS(Office of Strategic Services)と裏取引したそうです。(Peace negotiations and capture / Walter Schellenberg) ドイツ軍も、たとえば第6軍司令官が1941年住民虐殺を命じたり(Severity Order)、42年最高司令部(OKW)が連合軍コマンドの処刑を命じるなど(Commando Order)、戦争犯罪に与したそうです。(Reprisals and the Holocaust / War crimes of the Wehrmacht; Hitler Oath) レイン中尉(B.ピット)の義憤は南部人の気質を表しているようです。(Southern United States / Feud)
5.ハマースマルク(D.クルーガー)が会合場所(1h6’37”, 1h9’23”, tavern)で興じたのは「Who Am I?」です。(Who Am I? Game Questions and Rules / Group Games 101) ヴィルヘルム上級兵曹(Oberfeldwebel, A.ファーリング, 1h16’53”)は2級鉄十字章(Iron Cross 2nd Class)のリボンと突撃戦功章(Infantry Assault Badge)を、正解の兵長(Gefreiter, 1h12’22”)は同戦功章と東部戦線冬季従軍章(Eastern Medal)のリボンを着けている歴戦の歩兵です。(War decorations: 1939–1945 / Orders, decorations, and medals of Nazi Germany; Ranks and insignia of the German Army (1935–1945)) ヒコックス中尉(M.ファスベンダー)の発音が物議を醸すセリフは、以下サイトで確認できます。(Inglorious Basterds - German Script Request / RhinoSpike)
6.血讐(Goel)の伏線は、①ショシャナ(M.ロラン)はランダに顔を見られず、②モンディーノ(J.ドレイファス)やヘルシュトローム少佐(A.ディール)にパリジェンヌ(Parisienne)と思われ、③ランダが名前(ショシャナ)をど忘れした(1h0’27”)、などです。なお、サントラ「Rabbia e Tarantella」は激情(rage)とタランテッラ(南イタリア舞踊)の意味で、6/8拍子が12/8拍子にテンポアップするなどコンシークエンスを伴うそうです。監督(Tarantino)と作風にかけたようです。
2022年8月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
オーケストラで好演したメラニー・ロランが出演していたので観賞しました。彼女は素晴らしい女優だとは思いますが、丁度シンドラーのリストを見た後だったせいもあり対象時代が同じとは言え作品の重みが違い過ぎました。ある意味がっかり。
2024年3月2日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ブラッドは、どんな役でも本当に上手くこなせる俳優です。とても素敵です。面白いです。
2023年10月15日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
映画自体は面白かったですよ。もう観れなくなっちゃいましたけどね。
2024年5月29日に日本でレビュー済み
ずいぶん前にDVDを買ったのに、タランティーノの作品のなかで唯一観ることを後回しにしてきたこの『イングロリアス・バスターズ』(2009年)をようやく見終えました。
タランティーノの映画というと、評者は、最初期の『レザボア・ドッグス』(1992年)以来、①室内劇ふうに延々とつづく会話シーン(しばしばそこでは差別語、卑猥語がもりだくさん)、②目をそむけたくなるような残虐シーン(そこまで描かなくてもとこちらは思うばかりですが)、③ところどころで小話をあれこれ挟み入れる、④話の時系列が最後にそろう、というタランティーノ印とでもいいたい作品構成をすぐ思い浮かべます。
本作品ではしかし、意外とその4つの要素がそろってはおらず、②の残虐シーンはさほどのものではなく(映画のクライマックスというべき映画館の爆破炎上も思ったほどのものではない)、①がとりわけこの映画で印象に残るシーンになっています。
この①には、大きくいえば、(1)南仏の農家でのランダ大佐(クリストフ・ヴァルツ)と酪農家ラパディットと会話シーン、(2)パリのビストロでのランダ大佐とエマニュエルことショシャナ(メラニー・ロラン)との会話シーン、(3)バーでの、ドイツ将校に扮装した連合軍・バスターズ側の工作員とドイツゲシュタポの将校との会話シーン、という3つのシーンがあります。一見楽しげにはじまった会話がしだいに緊張とサスペンスをはらんだものになっていく、観ているほうもどうなるのかとハラハラする、タランティーノ脚本の面目躍如たる場面になっています。
とりわけ(1)と(2)で際立つのが、饒舌ともいえる巧みな会話術と流暢に話せる多国語を自在に操って、相手を徐々に追いつめてゆくランダ大佐で、その役を見事に演じるクリストフ・ヴァルツです。アカデミー賞や映画祭などで賞をとったのも当然とも思えるような怪演となっています。
最後は、ブラッド・ピット演じるバスターズ隊長アルド・レイン中尉とランダ大佐のあいだでの終戦と身柄保証をめぐる駆け引きの会話シーンになるのですが、ここは画面の緊張はさほど高まらず、映画としてはややしりつぼみの感がぬぐえません。
また、この映画は、ヒトラーはじめナチス高官がパリの映画館爆破炎上で死ぬという歴史改変作品となっていて、これは、シャロン・テートは殺されなかったという歴史改変の方向で映画が終わっている『ワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッド』(2019年)につながる映画モチーフです。
見終わって、以前観た『ヘイトフル・エイト』(2015年)を思いかえしていました。
『イングロリアス・バスターズ』でもってタランティーノ映画はすべて見たことになる評者にとって、上で述べたタランティーノ印4要素がしっかり揃っていたこの『ヘイトフル・エイト』が、酷たらしいバイオレンスシーンがつづいて観るのにしんどいところが多々あるものの、あらためて脚本やストーリーなど面白さの点でタランティーノ映画のいちばんの傑作に思えてきました。
(『パルプ・フィクション』(1994年)は面白かった記憶が残っているものの、ずいぶん昔に一回観ただけなので再視聴の要ありですが)
それにしても、タランティーノ最初の監督作品は1992年の『レザボアドッグズ』で、いちばんの最新作は2019年に公開された『ワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッド』です。後者でようやく10本目の監督作品となります。
こうしてみれば、寡作といえば寡作な監督です。
人間、少し売れるとつい勘違いして偉そうにふるまいがちになりますが、タランティーノが、映画賞をねらった作りをしたり映画界の巨匠になることなどはなから頭になく、世に云う傑作名作のたぐいは死んでも作らないぞ、あくまでB級ぶりに徹するぞ、みたいな、ブライアン・デ・パルマにもあるような、妙にがんこな心意気のようなものをいつもかれの映画に感じ、評者はなぜかうれしい気持ちになります。
(もちろん映画賞をねらうことは別段悪いことではないし、映画界の巨匠になりたいひとはなればいいわけです)
タランティーノの映画というと、評者は、最初期の『レザボア・ドッグス』(1992年)以来、①室内劇ふうに延々とつづく会話シーン(しばしばそこでは差別語、卑猥語がもりだくさん)、②目をそむけたくなるような残虐シーン(そこまで描かなくてもとこちらは思うばかりですが)、③ところどころで小話をあれこれ挟み入れる、④話の時系列が最後にそろう、というタランティーノ印とでもいいたい作品構成をすぐ思い浮かべます。
本作品ではしかし、意外とその4つの要素がそろってはおらず、②の残虐シーンはさほどのものではなく(映画のクライマックスというべき映画館の爆破炎上も思ったほどのものではない)、①がとりわけこの映画で印象に残るシーンになっています。
この①には、大きくいえば、(1)南仏の農家でのランダ大佐(クリストフ・ヴァルツ)と酪農家ラパディットと会話シーン、(2)パリのビストロでのランダ大佐とエマニュエルことショシャナ(メラニー・ロラン)との会話シーン、(3)バーでの、ドイツ将校に扮装した連合軍・バスターズ側の工作員とドイツゲシュタポの将校との会話シーン、という3つのシーンがあります。一見楽しげにはじまった会話がしだいに緊張とサスペンスをはらんだものになっていく、観ているほうもどうなるのかとハラハラする、タランティーノ脚本の面目躍如たる場面になっています。
とりわけ(1)と(2)で際立つのが、饒舌ともいえる巧みな会話術と流暢に話せる多国語を自在に操って、相手を徐々に追いつめてゆくランダ大佐で、その役を見事に演じるクリストフ・ヴァルツです。アカデミー賞や映画祭などで賞をとったのも当然とも思えるような怪演となっています。
最後は、ブラッド・ピット演じるバスターズ隊長アルド・レイン中尉とランダ大佐のあいだでの終戦と身柄保証をめぐる駆け引きの会話シーンになるのですが、ここは画面の緊張はさほど高まらず、映画としてはややしりつぼみの感がぬぐえません。
また、この映画は、ヒトラーはじめナチス高官がパリの映画館爆破炎上で死ぬという歴史改変作品となっていて、これは、シャロン・テートは殺されなかったという歴史改変の方向で映画が終わっている『ワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッド』(2019年)につながる映画モチーフです。
見終わって、以前観た『ヘイトフル・エイト』(2015年)を思いかえしていました。
『イングロリアス・バスターズ』でもってタランティーノ映画はすべて見たことになる評者にとって、上で述べたタランティーノ印4要素がしっかり揃っていたこの『ヘイトフル・エイト』が、酷たらしいバイオレンスシーンがつづいて観るのにしんどいところが多々あるものの、あらためて脚本やストーリーなど面白さの点でタランティーノ映画のいちばんの傑作に思えてきました。
(『パルプ・フィクション』(1994年)は面白かった記憶が残っているものの、ずいぶん昔に一回観ただけなので再視聴の要ありですが)
それにしても、タランティーノ最初の監督作品は1992年の『レザボアドッグズ』で、いちばんの最新作は2019年に公開された『ワンス・アポン・ア・タイム・イン・ハリウッド』です。後者でようやく10本目の監督作品となります。
こうしてみれば、寡作といえば寡作な監督です。
人間、少し売れるとつい勘違いして偉そうにふるまいがちになりますが、タランティーノが、映画賞をねらった作りをしたり映画界の巨匠になることなどはなから頭になく、世に云う傑作名作のたぐいは死んでも作らないぞ、あくまでB級ぶりに徹するぞ、みたいな、ブライアン・デ・パルマにもあるような、妙にがんこな心意気のようなものをいつもかれの映画に感じ、評者はなぜかうれしい気持ちになります。
(もちろん映画賞をねらうことは別段悪いことではないし、映画界の巨匠になりたいひとはなればいいわけです)
2023年8月28日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ナチをぶっ殺しまくって、バーン!ボーン!ドカーン!! かと思いきや、語らぬことによって語るを良しとする類の映画でしたか。
今作もブラぴの魅力がいっぱいですね。
ナチの売国ヤラウ、復讐の女性は、独特の肌触りでイカシマス。
今作もブラぴの魅力がいっぱいですね。
ナチの売国ヤラウ、復讐の女性は、独特の肌触りでイカシマス。
他の国からのトップレビュー
Weston Nickerson
5つ星のうち5.0
Excellent👌🏻
2024年4月26日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
For $2.00 I had to get this movie, and it didn’t disappoint, I was on the edge of my seat watching it.
Moviescore.blog
5つ星のうち5.0
Vielleicht der beste Tarantino
2024年5月10日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Ich liebte diesen Film schon damals bei der Kinopremiere. Seit dem habe ich ihn ein paar Mal gesehen und er wächst mit jeder Sichtung immer noch weiter! Jenseits der popkukturellen Coolness, die Tarantino mit seinen Filmen geprägt hat, ist INGLORIOUS BASTERDS noch einmal eine andere Liga. Ohne konkret einordnen zu wollen, auf welcher Stelle der Regisseurs-Rangliste dieser Film für mich steht, lässt sich festhalten, dass INGLORIOUS BASTERDS ein epochales Werk an Film ist, ein geschichtsträchtiges Meisterwerk. Das gekonnte Zusammenspiel aus Filmhistorie, wahnsinnig guten Dialogen, unfassbar gut geschriebenen Figuren, einem fantastischen Cast, geschichtlichem Hintergrund und der Umkehr der Geschichte durch Kraft des Films. Man könnte es nicht besser erzählen.
//
Story 10
Innovation Story 10
Kameraführung/Bildsprache 9
Innovation Kameraführung/Bildsprache 7
Effekte 8
Innovation Effekte 7
Kulissen 10
Schauspieler 10
Dialoge 10
Atmosphäre 9
Kult-Faktor 9
//
🎬 Moviescore 9,18 🎥
//
Story 10
Innovation Story 10
Kameraführung/Bildsprache 9
Innovation Kameraführung/Bildsprache 7
Effekte 8
Innovation Effekte 7
Kulissen 10
Schauspieler 10
Dialoge 10
Atmosphäre 9
Kult-Faktor 9
//
🎬 Moviescore 9,18 🎥
Marco
5つ星のうち5.0
Du bon Tarantino comme on aime
2024年4月22日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Vraiment un super film, un des meilleurs de Tarantino pour moi.
Des acteurs bien dans leurs rôles, une scénario bien ficelé et une bande son magique
Des acteurs bien dans leurs rôles, une scénario bien ficelé et une bande son magique
Marco
2024年4月22日にフランスでレビュー済み
Des acteurs bien dans leurs rôles, une scénario bien ficelé et une bande son magique
このレビューの画像
Jonathan Hartness
5つ星のうち5.0
The Best Film of 2009 and one of the best of the decade!
2009年11月11日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
Spoilers... I try to avoid them, but you should definitely see this film before reading this review!
To say that I was eagerly anticipating this movie would be a drastic understatement. Quentin Tarantino is my favorite film maker. His films offer such an intense entertainment experience, equal parts action, comedic, and suspense. He makes films that he would like to watch, always focusing on the viewers experience above all other motivations. In my opinion, Tarantino's second film, Pulp Fiction, is the best film ever made. It's a master class in story telling, brilliantly using non-linear chapters filled with hilarious dialog and intense moments of violence to piece together a classic tale of betrayal and redemption, all while using completely unconventional and innovative script writing and film making techniques that have sense been copied to death by other screenwriters and directors.
I have loved all six of Quentin's films leading up to Inglourious Basterds to varying degrees, but the anticipation hasn't been quite this high for me, this being his first "epic" since 2004's Kill Bill: Vol. 2, which combined with it's first volume, is the best film of this current decade. Even though I love Reservoir Dogs, Jackie Brown, and Death Proof, I particularly love what Quentin refers to as his "Mount Everests." These are massive undertakings for him, often taking many, many years to get on the page, much less actually production.
Leading up to opening night, which was 12:01 AM on August 21, 2009, I had heard mixed reports coming from Cannes, but I knew that the art house crowd that populated the critic's screenings at that festival didn't always appreciate the wildly entertaining pulp classics that Quentin consistently provides his audiences. The trailer for the movie purposefully mis-marketed Inglourious Basterds as a bloodthirsty action movie, like a mix of The Dirty Dozen meets Hostel. It didn't completely appeal to me, but I knew Tarantino had way more up his sleeve.
Inglourious Basterds is a story of Jewish vengeance, represented by a band of Jewish American soldiers (a.k.a. the Basterds, led by Brad Pitt as Lt. Aldo Raine) terrorizing Nazis behind enemy lines, and a young Jewish French girl seeking revenge for the murder of her family. The man personally responsible for this atrocity is also the one character that ties the entire film together, the antagonist Col. Hans Landa, played brilliantly and enthusiastically by German actor Christoph Waltz, as he is in almost every chapter. The quality of the performance is at least equal to other powerhouse performances this decade (e.g. Daniel Day-Lewis in There Will Be Blood and Javier Bardem in No Country For Old Men), but I cannot recall the last time I saw an actor this charismatic and so obviously in love with his craft. He won the Best Actor award at this year's Cannes Film Festival, and I fully expect him to take home an Oscar as well.
The film is divided into five chapters, the first of which is titled "Once Upon a Time, in Nazi Occupied France..." This title, the beautiful opening shots of the French countryside, and the sampling from the scores from many Sergio Leone films and other westerns gives this scene the feel of a Spaghetti Western set in World War II. Once Hans Landa arrives on screen and enters the dairy farmer's house, there is about twenty minutes of typically great Quentin Tarantino dialogue, only we're having to read it in subtitles! Heaven forbid the mainstream masses knew about that before going to see the latest Brad Pitt movie! Hence, the (brilliant) mis-marketing. The majority of this film is actually in a language other than English, about equal parts German and French, with a dash of Italian for good measure. Our good friend Mr. Christoph Walt speaks each of these languages fluently throughout the film, adding to the already tour de force performance to the point of showing off. Back to the scene. It turns out that Col. Hans Landa is not only an expert linguist but a master detective hired by the Nazis for the express purpose of hunting Jews that have managed to escape the grasp of the German army. As he interrogates this dairy farmer (who looks suspiciously like Stanley Kubrick), the camera gives us more information, and tension builds until the camera finally puts us directly in front of the Col., staring into his heartless eyes for a few very uncomfortable moments. Excuse the hyperbole, but I feel that this is one of the best scenes Tarantino has ever written.
It's not until the second chapter that we're introduced to the Basterds, and most of this scene is spent in the woods during an interrogation of a few hostages that the Basterds have taken after killing and scalping most of the Nazi unit. Here we meet Sgt. Hugo Stiglitz (Til Schweiger), who gets his own flashback, and Sgt. Donny Donowitz (Eli Roth), also known as the baseball bat wielding "Bear Jew." If there is one thing wrong with this movie, it's the amateur delivery of each of Eli Roth's lines. He doesn't have too many, but whenever he opens his mouth I found myself cringing; in my mind a slight casting misstep, in an otherwise flawless cast (yes, I even liked Mike Myers). We also get to see a very animated Hitler, played deliciously over-the-top by Martin Wuttke, rant about the Bear Jew to the point of delirium.
Chapter three re-introduces us to the heroine Shosanna Dreyfus (Melanie Laurent), now the owner of a quaint movie theater in Paris, and her reluctant relationship to a young Private in the German army. This Private (Daniel Bruhl) is the catalyst for all of the events that follow, although Shosanna is obviously displeased by his advances. His playful banter and her distinct annoyance give us some lighter, humorous reprieve, before thrusting us again into the violent foray. This chapter also contains a great scene featuring a conversation between her and Landa over desert. The way Tarantino uses camera angles and close-ups to evoke the same feelings of tension he made us feel in the opening scene... Simply incredible.
Chapter four features the longest scene in the film that has been described by some as a thirty minute version of Reservoir Dogs that takes place in a basement tavern. There are several moments during this scene in which Quentin's pacing seems to meander until he suddenly causes you to hold your breath in anticipation. The scene builds and builds and when the release comes, it is quick, violent, and glorious; a small taste of things to come.
The fifth and final chapter culminates at the Shosanna's movie theater, at the premiere for a Nazi propaganda film which most of the German high command is attending. Each respective party of vengeful Jews gets basically the same idea, and the beauty is in the execution of each of these plans. One is a plan of desperation in which everything seems to go wrong. The other is a long gestating, deeply poetic, primal scream of a plan that culminates in some of the most haunting and enduring images Tarantino, or anyone, has put on screen.
I've listened to and read many critics and film geeks argue the meaning and purpose of this film, and some have submitted some pretty good arguments. There is definitely much irony throughout the film, especially when related to the violence. When a German officer is beat to death with a baseball bat, Tarantino presents him as an honorable soldier rather than a repulsive monster, which makes the beating and subsequent guffaws from the audience sit uneasily with a discerning audience member. Then there are the images of a grossly over-animated Adolf Hitler and his cronies, in a movie theater, their laughter and cheers erupting into a blood-thirsty frenzy as they watch a propaganda film that glorifies the death of hundreds of American soldiers. All the while a group of blood-thirsty Americans clap and cheer at the insanity that ensues, which can be described as a violent orgasm of death, or maybe... a holocaust.
There is so much substance here to be analyzed and scrutinized, but Tarantino himself has mentioned that he doesn't even try to examine the subtext of his films, although he recognizes it is there. Mostly he is determined to create a masterpiece each time he makes a film, and not for art's sake, but for ours. He is determined to create entertainment for an audience to enjoy over and over again, always finding something new to take away from it. I've seen Inglourious Basterds three times so far in the theater, and plan on seeing it once more before it leaves. Each time I notice more and more, and it leaves me somewhat contemplative, but always smiling.
One obvious theme is the power of cinema, and Quentin has mentioned that this film is essentially a love letter to cinema. Tarantino has always been accused of stealing from other movies, however, the accusers hardly attempt to apply the same level of scrutiny to other beloved directors (e.g. Martin Scorsese) who have not only revolutionized film, but as devout students of film, borrowed heavily from the great film makers who have come before and inspired them to make film in the first place. With Inglourious Basterds, Quentin Tarantino has melded together classic themes, settings, camera shots and musical cues with his unique style of writing and directing to create a completely fresh and unique experience. The final scene is delivered almost like a punch-line, or maybe the closing message of a morality tale; either way it is just the right touch to top off his cinematic masterpiece.
Monsieur Tarantino, to you, your cast, and your crew I say, "Bravo!"
[...]
To say that I was eagerly anticipating this movie would be a drastic understatement. Quentin Tarantino is my favorite film maker. His films offer such an intense entertainment experience, equal parts action, comedic, and suspense. He makes films that he would like to watch, always focusing on the viewers experience above all other motivations. In my opinion, Tarantino's second film, Pulp Fiction, is the best film ever made. It's a master class in story telling, brilliantly using non-linear chapters filled with hilarious dialog and intense moments of violence to piece together a classic tale of betrayal and redemption, all while using completely unconventional and innovative script writing and film making techniques that have sense been copied to death by other screenwriters and directors.
I have loved all six of Quentin's films leading up to Inglourious Basterds to varying degrees, but the anticipation hasn't been quite this high for me, this being his first "epic" since 2004's Kill Bill: Vol. 2, which combined with it's first volume, is the best film of this current decade. Even though I love Reservoir Dogs, Jackie Brown, and Death Proof, I particularly love what Quentin refers to as his "Mount Everests." These are massive undertakings for him, often taking many, many years to get on the page, much less actually production.
Leading up to opening night, which was 12:01 AM on August 21, 2009, I had heard mixed reports coming from Cannes, but I knew that the art house crowd that populated the critic's screenings at that festival didn't always appreciate the wildly entertaining pulp classics that Quentin consistently provides his audiences. The trailer for the movie purposefully mis-marketed Inglourious Basterds as a bloodthirsty action movie, like a mix of The Dirty Dozen meets Hostel. It didn't completely appeal to me, but I knew Tarantino had way more up his sleeve.
Inglourious Basterds is a story of Jewish vengeance, represented by a band of Jewish American soldiers (a.k.a. the Basterds, led by Brad Pitt as Lt. Aldo Raine) terrorizing Nazis behind enemy lines, and a young Jewish French girl seeking revenge for the murder of her family. The man personally responsible for this atrocity is also the one character that ties the entire film together, the antagonist Col. Hans Landa, played brilliantly and enthusiastically by German actor Christoph Waltz, as he is in almost every chapter. The quality of the performance is at least equal to other powerhouse performances this decade (e.g. Daniel Day-Lewis in There Will Be Blood and Javier Bardem in No Country For Old Men), but I cannot recall the last time I saw an actor this charismatic and so obviously in love with his craft. He won the Best Actor award at this year's Cannes Film Festival, and I fully expect him to take home an Oscar as well.
The film is divided into five chapters, the first of which is titled "Once Upon a Time, in Nazi Occupied France..." This title, the beautiful opening shots of the French countryside, and the sampling from the scores from many Sergio Leone films and other westerns gives this scene the feel of a Spaghetti Western set in World War II. Once Hans Landa arrives on screen and enters the dairy farmer's house, there is about twenty minutes of typically great Quentin Tarantino dialogue, only we're having to read it in subtitles! Heaven forbid the mainstream masses knew about that before going to see the latest Brad Pitt movie! Hence, the (brilliant) mis-marketing. The majority of this film is actually in a language other than English, about equal parts German and French, with a dash of Italian for good measure. Our good friend Mr. Christoph Walt speaks each of these languages fluently throughout the film, adding to the already tour de force performance to the point of showing off. Back to the scene. It turns out that Col. Hans Landa is not only an expert linguist but a master detective hired by the Nazis for the express purpose of hunting Jews that have managed to escape the grasp of the German army. As he interrogates this dairy farmer (who looks suspiciously like Stanley Kubrick), the camera gives us more information, and tension builds until the camera finally puts us directly in front of the Col., staring into his heartless eyes for a few very uncomfortable moments. Excuse the hyperbole, but I feel that this is one of the best scenes Tarantino has ever written.
It's not until the second chapter that we're introduced to the Basterds, and most of this scene is spent in the woods during an interrogation of a few hostages that the Basterds have taken after killing and scalping most of the Nazi unit. Here we meet Sgt. Hugo Stiglitz (Til Schweiger), who gets his own flashback, and Sgt. Donny Donowitz (Eli Roth), also known as the baseball bat wielding "Bear Jew." If there is one thing wrong with this movie, it's the amateur delivery of each of Eli Roth's lines. He doesn't have too many, but whenever he opens his mouth I found myself cringing; in my mind a slight casting misstep, in an otherwise flawless cast (yes, I even liked Mike Myers). We also get to see a very animated Hitler, played deliciously over-the-top by Martin Wuttke, rant about the Bear Jew to the point of delirium.
Chapter three re-introduces us to the heroine Shosanna Dreyfus (Melanie Laurent), now the owner of a quaint movie theater in Paris, and her reluctant relationship to a young Private in the German army. This Private (Daniel Bruhl) is the catalyst for all of the events that follow, although Shosanna is obviously displeased by his advances. His playful banter and her distinct annoyance give us some lighter, humorous reprieve, before thrusting us again into the violent foray. This chapter also contains a great scene featuring a conversation between her and Landa over desert. The way Tarantino uses camera angles and close-ups to evoke the same feelings of tension he made us feel in the opening scene... Simply incredible.
Chapter four features the longest scene in the film that has been described by some as a thirty minute version of Reservoir Dogs that takes place in a basement tavern. There are several moments during this scene in which Quentin's pacing seems to meander until he suddenly causes you to hold your breath in anticipation. The scene builds and builds and when the release comes, it is quick, violent, and glorious; a small taste of things to come.
The fifth and final chapter culminates at the Shosanna's movie theater, at the premiere for a Nazi propaganda film which most of the German high command is attending. Each respective party of vengeful Jews gets basically the same idea, and the beauty is in the execution of each of these plans. One is a plan of desperation in which everything seems to go wrong. The other is a long gestating, deeply poetic, primal scream of a plan that culminates in some of the most haunting and enduring images Tarantino, or anyone, has put on screen.
I've listened to and read many critics and film geeks argue the meaning and purpose of this film, and some have submitted some pretty good arguments. There is definitely much irony throughout the film, especially when related to the violence. When a German officer is beat to death with a baseball bat, Tarantino presents him as an honorable soldier rather than a repulsive monster, which makes the beating and subsequent guffaws from the audience sit uneasily with a discerning audience member. Then there are the images of a grossly over-animated Adolf Hitler and his cronies, in a movie theater, their laughter and cheers erupting into a blood-thirsty frenzy as they watch a propaganda film that glorifies the death of hundreds of American soldiers. All the while a group of blood-thirsty Americans clap and cheer at the insanity that ensues, which can be described as a violent orgasm of death, or maybe... a holocaust.
There is so much substance here to be analyzed and scrutinized, but Tarantino himself has mentioned that he doesn't even try to examine the subtext of his films, although he recognizes it is there. Mostly he is determined to create a masterpiece each time he makes a film, and not for art's sake, but for ours. He is determined to create entertainment for an audience to enjoy over and over again, always finding something new to take away from it. I've seen Inglourious Basterds three times so far in the theater, and plan on seeing it once more before it leaves. Each time I notice more and more, and it leaves me somewhat contemplative, but always smiling.
One obvious theme is the power of cinema, and Quentin has mentioned that this film is essentially a love letter to cinema. Tarantino has always been accused of stealing from other movies, however, the accusers hardly attempt to apply the same level of scrutiny to other beloved directors (e.g. Martin Scorsese) who have not only revolutionized film, but as devout students of film, borrowed heavily from the great film makers who have come before and inspired them to make film in the first place. With Inglourious Basterds, Quentin Tarantino has melded together classic themes, settings, camera shots and musical cues with his unique style of writing and directing to create a completely fresh and unique experience. The final scene is delivered almost like a punch-line, or maybe the closing message of a morality tale; either way it is just the right touch to top off his cinematic masterpiece.
Monsieur Tarantino, to you, your cast, and your crew I say, "Bravo!"
[...]
Tony
5つ星のうち5.0
Inglourious Basterds
2024年4月21日にカナダでレビュー済みAmazonで購入
Arrived as described and undamaged. Happy with my purchase.