The King Is Dead
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, インポート, 2011/1/18
"もう一度試してください。" | インポート | ¥6,991 | ¥9,657 |
CD, CD, インポート, 2011/1/17
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| ¥1,751 | ¥1,105 |
CD, 2011/5/11
"もう一度試してください。" | 1枚組 | ¥2,900 | ¥1,000 |
CD, リミックス含む, インポート, 2011/1/18
"もう一度試してください。" | インポート, リミックス含む |
—
| — | ¥550 |
CD, インポート, 2011/1/18
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥2,991 |
CD, インポート, 2011/1/18
"もう一度試してください。" | インポート |
—
| — | ¥6,832 |
CD, ボックスセット, インポート, 2011/1/18
"もう一度試してください。" | ボックスセット, インポート |
—
| — | — |
曲目リスト
1 | Don't Carry It All |
2 | Calamity Song |
3 | Rise To Me |
4 | Rox In the Box |
5 | January Hymn |
6 | Down By The Water |
7 | All Arise! |
8 | June Hymn |
9 | This Is Why We Fight |
10 | Dear Avery |
商品の説明
The Decemberists have announced their new album The King Is Dead (Capitol Records, EMI). The album--a set of 10 concise, country-based songs--marks a deliberate turn towards simplicity after the band's wildly ambitious and widely acclaimed 2009 song-cycle The Hazards of Love. Produced once again by Tucker Martine, The King Is Dead features special guest appearances by Americana luminary Gillian Welch on seven tracks and legendary R.E.M. guitarist Peter Buck on three tracks.
The King Is Dead showcases the ways in which The Decemberists--Colin Meloy, Chris Funk, Jenny Conlee, Nate Query, and John Moen--sound just as glorious in simple, stripped-down compositions as they do on the elaborate structures that have defined their work for years.
Meloy points out, however, that creating straightforward, unadorned songs can be at least as hard as building complicated musical epics. "For all my talk about how complex those records were, this one may have been harder to do," he says. "It's a real challenge to make simple music, and lot of times we had to deliberately hold off and keep more space. This record is an exercise in restraint."
The album was recorded in a converted barn at Pendarvis Farm, an 80-acre estate of lush meadows, forest, and Mt. Hood views outside of Portland, and it was the concept of the barn--as recording space and as attitude--that informed the making of The King Is Dead. "We wanted that ethos," he says. "That was the color we wanted the record to have."
To Meloy, in some ways The King Is Dead also represents his own musical journey coming full circle. "Over the last eleven years or so, since I moved to Portland, I feel like I've been mining mostly English traditions for influence", he says. "I guess I've kind of come back to a lot of the more American music that got me going in the first place - R.E.M. and Camper Van Beethoven and all these bands that borrowed from more American traditions like Neil Young and the Byrds."
"Sometimes I kind of miss the epic-ness of the other albums," he continues, "but it's nice to get all of the information across in three minutes. It's like going from reading a novel to reading a bunch of short stories."
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.1 x 0.71 cm; 45.93 g
- メーカー : Capitol
- EAN : 5099994754728
- 製造元リファレンス : 3 3 00947547
- オリジナル盤発売日 : 2011
- レーベル : Capitol
- ASIN : B0049OSQ18
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 251,636位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 67,403位輸入盤
- カスタマーレビュー:
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
近作がオルタナティヴ且つ焦点のぼやけた駄作であり、またこの新作もTucker Martineがプロデュースをするということで、もう見限ろうかと思っていたが、ジャケットも良いし、周りの評価も高そうだったのでチャレンジしてみたら大正解!
原点回帰なフォークロック、カントリーロックになっており、各曲も出来もなかなか素晴らしい。
明朗でキャッチーな楽曲に少し影のあるメロディ、オーソドックスなフォークロックサウンドに、トラッドなラップスティールやハーモニカ、アコーディオンやフィドルの音が奥行きを加える。
少し真面目すぎるようなMaloyの歌声もこのスタイルに丁度良い塩梅。
Jayhawksの再結成、Kings of Leonの高評価、本作がビルボードNo1、いやぁ、アメリカのメジャーシーンは今良い流れだなぁ・・・。
以前の音源は知らないのですが、ブリティッシュトラッドの香りのする曲もあり、憂いのある楽曲が気に入ってます。
所謂フォークロックで過去のいろんな要素の寄せ集めと言えばそれまでですが、バンドとしてのいい雰囲気を出していると思います。
きっと今風の音なんでしょうが、Beatles世代でCSNYやByrdsやDylanの好きなオジサンにもハマります。
いやはや、曲の良さもさることながら、何とも配送サービスの早さにも感心しました。
よく「過不足のないアレンジ」なんて言いますが、本作もまさしくそんな感じ。アコギ・ベース・ドラムに絶妙に絡むピアノやオルガン、そして哀愁漂うペダル・スティールやバイオリンにハーモニカと、アコースティックな響きをしっかり活かしたバンド・アンサンブルがいいですねぇ。ボーカルがちょっと優等生というか生真面目過ぎるかなぁとは思うものの、キャッチャーな楽曲群と合わせて、懐かしいのに古臭さを感じさせないのは、やはりミュージシャンとしての力量と培った自信なんだろうな。
なんか初期のREMなんかがこんな感じだったかなぁと思っていたら、ギターでP・バックが参加しているじゃないですか!全10曲40分、一気に聴かせますよ。アメリカの音楽シーンも温故知新といいますか、こんな風にシンプルなロックに回帰してるのかもね。いずれにしろ、これはお勧め!
既出のアルバムやターキオの時にも垣間見せたそのストリー・テイラー力は姉が著名な
作家である由縁かもしれないと考えつつ、今作ではその辺を売りにせずシンプルに仕上げ、
バンド・サウンドを前面に押し出し、サウンド的にかなり充実させた !!
同じフォーク・ロックと言っても、陰影をはらんだトラッドぽいサウンドが印象に残る彼等だったんだけれど、
今作では思いっきりアメリカン・フォーク・ロック路線にシフトして来た。
浮き足立った感のあった演奏もシンプルにして11年のキャリアに相応しく地に足が着いている。イイネ !!
マイナス・ファイブはもちろんウィルコとも肩を並べる勢いが感じ取れる。
出世作 『 Crane Wife 』 やそれを上回るヒットの前作 『 Hazards Of Love 』 より
遥かに出来が良い。 もうポスト○○、やオルタナティブ○○、なんて二流を表す形容冠は
彼等に必要ない。
全10曲 約40分の一皮剥けた力作 !!
DVDとの抱き合わせ商品もあるようですが、アルバムの制作風景の30分のドキュメンタリーらしい。
迷わず廉価なこちらを買った。(省資源に貢献)
今年を代表するロックアルバムの1枚になることは間違いないでしょう。
他のレビューアーの方が書かれていることに同感で、前作の凝り過ぎ気味の構成には僕もついていけなかった。
本作は楽曲・アレンジともにシンプルかつレベル高く、絞り込まれた言葉でつづる歌詞がもたらす余韻はとても心地よい。
理屈抜きにカッコイイ2、6、9心が洗われるhymnシリーズ5と8。10は特に好きです。
基調となる哀愁感ある生Gリフ、後半の美しいコーラス、スティールペダルソロ、僕には初期ジョー・ウォルシュの肌触りがあるので。
表ジャケも、メンバーとなぜか白馬も一緒に写る裏ジャケも良し。歌詞を読みがら、じっくり浸ってみてください。サイコーです。
そこに仕事の価値を見出さないでほしいと思います。
タイトル考えた人の作品じゃないんだから・・・。
でしゃばらないでっ!(真矢みき風)
他の国からのトップレビュー
CD "rassicurante" che non delude anche dopo ripetuti ascolti, anzi...
The Decemberists hinted at things to come with "Picaresque" but then more fully embraced the folk/rock sound with "The Crane Wife", which had high peaks ("Sons and Daughters", "Yankee Bayonette", "Summersong", the title tracks) interspersed with more rock and jam oriented tracks. It had the amazing sound of a truly great band emerging with their own unique identity. You can almost hear the band splitting from a very good rock band to a great folk one on the album. Their next disc, "The Hazards of Love", was an amusing mismash of prog-rock opera with some truly great songs ("The Rake's Song", "Isn't it a Lovely Night", the four part title track) and a lot of unmemorable ones. It didn't feel so much like a step forward as it did like the band moving into a cul-de-sac, one from which the band has now easily emerged.
To my ears this album tops all their previous efforts though its charms are so understated that one or two casual listenings will not reveal them. The songs are melodic, rely on beautiful structures and harmonies and grow with repeated listening. I'd be shocked to not consider it one of the best twenty albums of the decade, or to still be listening to it years from now.
The album begins with an invocation to the change of season and two more of the songs are hymns to the seasonal opposites of January and June. The feeling and the seasons are palpitable and Melloy's Middle English vocabulary add just enough strangeness to give the album a sense of true eeriness that are echoed by the piano, fiddle, and Jenny Conlee's backing vocals. The absolute high point for me is "All Arise" which is a literally (and literary) rollicking plea to win back a lover.
It's interesting- Peter Buck seems such a straight-forward dude yet has worked with three of the most obscure, obtuse and outright weird lyricists of his generation (Michael Stipe, Robyn Hitchcock, Colin Meloy). Also interesting- of Buck's best three albums of this decade only one has been with R.E.M. (Accelerate; the other two are Hitchcock's "Goodnight Oslo" and this one).
While much is said of the ghost of "Murmur" and "Reckoning" playing in the background stronger still is the ghost of the youth and summers past of Americana and folk that haunt the album and the listener with each repeated listening. Truly beautiful and subltle and absolutely stunning, stunning, stunning.
Hear the hymn to welcome in the day
Heralding a summer's early sway
And all the bulbs all coming in, to begin
Thrushs' bleeding battle with the wrens
Disrupts my reverie again