コーエン兄弟『トゥルー・グリット』のサントラ。
作曲はコーエン作品の常連カーター・バーウェル。
この映画のオリジナル版『勇気ある追跡』の音楽は
映画を観たことがない人でもどこかで耳にしたことがある。
昔の香港映画『帰って来たドラゴン』などに流用されていた曲なので
スゴく有名な音楽です。
日本のテレビのバラエティ番組でもたまに使われていたりします。
有名な曲なので聴き慣れているせいもあるでしょうが、
オリジナル版の音楽に比べると、今回の音楽は「弱い」です。
ですが、アメリカの伝統音楽をフシブシに引用しつつ、
劇中当時のアメリカの雰囲気を再現しようとしている音楽作り。
古き良きアメリカ(=いまは無きアメリカ)。
スゴくイイと思います。
いわゆる「西部劇」の音楽とはちょっと異なります。
アクション映画の音楽でもありません。
でも「映画の雰囲気」を雄大に、そして優しく感じさせてくれます。
True Grit
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, CD, インポート, 2011/1/18
"もう一度試してください。" | CD, インポート |
—
| — | ¥3,900 |
CD, サウンドトラック, 2011/1/27
"もう一度試してください。" | サウンドトラック | — | ¥7,000 |
曲目リスト
1 | The Wicked Flee |
2 | LaBoeuf Takes Leave |
3 | Little Blackie |
4 | River Crossing |
5 | The Hanging Man |
6 | Talk About Suffering |
7 | Your Headstrong Ways |
8 | A Great Adventure |
9 | We Don't Need Him Do We? |
10 | Father's Gun |
11 | A Methodist and a Son of a Bitch |
12 | Talking to Horses |
13 | A Turkey Shoot |
14 | Taken Hostage |
15 | One Against Four |
16 | The Snake Pit |
17 | Ride To Death |
18 | I Will Carry You |
19 | A Quarter Century |
20 | The Grave |
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 製品サイズ : 12.4 x 14.3 x 0.79 cm; 43.94 g
- メーカー : Warner Bros
- EAN : 0075597977516
- 製造元リファレンス : 7559797751
- SPARSコード : DDD
- レーベル : Warner Bros
- ASIN : B004D2R1BM
- ディスク枚数 : 1
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
星5つ中4.2つ
5つのうち4.2つ
全体的な星の数と星別のパーセンテージの内訳を計算するにあたり、単純平均は使用されていません。当システムでは、レビューがどの程度新しいか、レビュー担当者がAmazonで購入したかどうかなど、特定の要素をより重視しています。 詳細はこちら
72グローバルレーティング
虚偽のレビューは一切容認しません
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
2011年1月20日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
2017年8月11日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
大変きれいな商品でした。大満足です。サウンドトラックにはよくあることですが、エンドクレジットで流れる主題曲と主題歌が収録されていないのは真に残念です。
2013年7月18日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
全編に流れる音楽の根底が、賛美歌のせいからか。それもアレンジを変え、何回も何回も繰り返して来るのを聴くたび、マティ達三人の復讐劇の”重さ”を感じる。音楽によって前作の「勇気ある追跡」との違いがこれ程まで出てくるとは。このサントラ盤を聴くたびマティ達の「トゥルー・グリット」の世界が広がり、それが思いだされ、充実感と同時に”切なさ”も強く感じた。
2011年3月27日に日本でレビュー済み
映画鑑賞直後にCDを購入し、満足しています。
ただ、クライマックスにも、エンドクレジットでも演奏される曲である”WHAT A FELLOWSHIP,WHAT A JOY DIVINE”が、CDに含まれてないのが本当に残念。よって★4つ。
ただ、クライマックスにも、エンドクレジットでも演奏される曲である”WHAT A FELLOWSHIP,WHAT A JOY DIVINE”が、CDに含まれてないのが本当に残念。よって★4つ。
他の国からのトップレビュー
R.Lloyd
5つ星のうち5.0
A Quality Soundtrack
2011年8月17日に英国でレビュー済みAmazonで購入
I recieved this item through the post last week (thanks to excellent Amazon service) and since then I have listened to it countless times. It it a wel pieced together album of all the tracks in the film other than the song that plays duing the end credits (the name escapes me) I believe that is avaliable in the MP3 download version though.
The quality of the tracks are great and you get superb sound when listening through a half decent set of speakers. The album case itself is very nice too, made of some sort of card it has information on the musicians and some of the composers thoughts, all printed on a high quality rustic style case.
Overall an excellent product, if you liked the film, you MUST BUY the soundtrack, can't go wrong. 5 stars.
The quality of the tracks are great and you get superb sound when listening through a half decent set of speakers. The album case itself is very nice too, made of some sort of card it has information on the musicians and some of the composers thoughts, all printed on a high quality rustic style case.
Overall an excellent product, if you liked the film, you MUST BUY the soundtrack, can't go wrong. 5 stars.
De Nevers
5つ星のうち4.0
EXCELLENTE .O.....
2011年2月15日にフランスでレビュー済みAmazonで購入
Remake d'un célèbre western avec J.WAYNE, mis en musique par Elmer BERNSTEIN de manière trés efficace,
le film des frères COHEN bénéficie d'une trés belle musique de C.BURWELL, trés proche des folklores américains, trés mélodieuse avec les instruments habituels du western...le grand orchestre est peu présent , mais de manière intelligente, préfèrant une musique intimiste vraiment réussie....
Le film, gros succès aux Usa, est dit-on excellent aussi...
le film des frères COHEN bénéficie d'une trés belle musique de C.BURWELL, trés proche des folklores américains, trés mélodieuse avec les instruments habituels du western...le grand orchestre est peu présent , mais de manière intelligente, préfèrant une musique intimiste vraiment réussie....
Le film, gros succès aux Usa, est dit-on excellent aussi...
Stunde der Wahrheit
5つ星のうち2.0
Soundtrack nichts wert. Begründung unten.
2016年12月22日にドイツでレビュー済みAmazonで購入
Dieser Soundtrack ist nichts wert weil das beste Lied des Filmes nicht auf der CD drauf ist. Nämlich von Iris DeMent - Leaning On The Everlasting Arms. Darüber hinaus besitzt diese CD einen Geräteschädigenden Kopierschutz, den es nur bei Warner gibt. Dieser ist nicht kompatibel mit Computer-CD-Laufwerken und soll auch für normale Player nicht gut sein. So etwas braucht kein Mensch. Einfach nur lächerlich wie man hier den Käufer hinters Licht führt. Und die billige Papphülle setzt diesem miesen Treiben noch die Krone auf. An der CD befand sich sogar noch ein Kleberest am Rand. Naja, Warner eben. Da kann sich auch gleich die Kugel geben.
Mr. NP Selby
5つ星のうち5.0
Five Stars
2017年5月3日に英国でレビュー済みAmazonで購入
Beautiful Music. Absolutely Beautiful.
Kaya Savas
5つ星のうち3.0
Great Burwell Here But I Wanted Some More Grit In This Score
2011年1月29日にアメリカ合衆国でレビュー済みAmazonで購入
No Country For Old Men was an exercise in how sound design became the score. How silence became more powerful than any instrument could be. No Country For Old Men is a western and a damn good one at that. True Grit has always been known as an iconic American western film. Elmer Bernstein's score to the original wasn't anything to get excited about but it served what the film was and that was an American western. Me, I fancy the Italian westerns. I actually could care less about little homes on the prairie, farmers, old townsfolk and the la-dee-da that American filmmakers have imprinted on the genre. I want bounty hunters, the search for treasure, revenge, gunfights, greed, sun blasted faces, dusters and electric guitar. In a word I want "grit" in my westerns.
So when I heard that the Coen brothers were remaking True Grit I got all excited that "grit" may finally be added to this story. I also expected Carter Burwell's score to be gritty. In all honestly I wanted that end credit suite he composed for No Country For Old Men expanded into a score. It was perfect. However Burwell didn't take that approach. The decision was to base the thematic material off of old catholic hymns to represent the character of Mattie. I liked the sound of that. Burwell explains his approach in the liner notes. He says we start with a piano and the further Mattie travels away from home the more orchestral the score becomes. Again, I like the ideas here. Then I listened to the score. I was disappointed. I'm not gonna lie. Maybe my expectations were in a different place so I listened to the score again. Again I was disappointed. The score tells a story, the execution is excellent and the score does everything it should. It has Burwell's style all over it. It reminded me very much of Miller's Crossing. However it lacked "grit". The score wasn't gritty at all. In fact it was mediocre.
It's unfair to hold every western score to Morricone standards, but for me a score needs to incorporate at least some of the foundations that Morricone has established. I absolutely dread Americana western scores. I do. Some people say The Searchers is a brilliant score or that The Wild Bunch changed cinema. I'll tell you that they are boring western scores. Sorry, to me they are. However I do love certain Americana scores. For instance I think City Slickers is in fact one of the best scores of that type ever composed. The riveting sound of the setting lifts you up the very same way Aaron Copland's music does. But usually when I hear a plain old fiddle I cringe.
There are moments of greatness here. "River Crossing" is one of those moments that embody what I love about these kinds of westerns. However the score never stays at that emotional level and in the end falls behind of what I feel the potential could have been. This is a good score, not great and not bad. I just was really disappointed because my expectations were in a totally different place. I guess I'll keep listening to those end credits from No Country For Old Men.
So when I heard that the Coen brothers were remaking True Grit I got all excited that "grit" may finally be added to this story. I also expected Carter Burwell's score to be gritty. In all honestly I wanted that end credit suite he composed for No Country For Old Men expanded into a score. It was perfect. However Burwell didn't take that approach. The decision was to base the thematic material off of old catholic hymns to represent the character of Mattie. I liked the sound of that. Burwell explains his approach in the liner notes. He says we start with a piano and the further Mattie travels away from home the more orchestral the score becomes. Again, I like the ideas here. Then I listened to the score. I was disappointed. I'm not gonna lie. Maybe my expectations were in a different place so I listened to the score again. Again I was disappointed. The score tells a story, the execution is excellent and the score does everything it should. It has Burwell's style all over it. It reminded me very much of Miller's Crossing. However it lacked "grit". The score wasn't gritty at all. In fact it was mediocre.
It's unfair to hold every western score to Morricone standards, but for me a score needs to incorporate at least some of the foundations that Morricone has established. I absolutely dread Americana western scores. I do. Some people say The Searchers is a brilliant score or that The Wild Bunch changed cinema. I'll tell you that they are boring western scores. Sorry, to me they are. However I do love certain Americana scores. For instance I think City Slickers is in fact one of the best scores of that type ever composed. The riveting sound of the setting lifts you up the very same way Aaron Copland's music does. But usually when I hear a plain old fiddle I cringe.
There are moments of greatness here. "River Crossing" is one of those moments that embody what I love about these kinds of westerns. However the score never stays at that emotional level and in the end falls behind of what I feel the potential could have been. This is a good score, not great and not bad. I just was really disappointed because my expectations were in a totally different place. I guess I'll keep listening to those end credits from No Country For Old Men.